Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Hallo!

Tenkte jeg lik så gjerne kunne hive meg på dette forumet :twitch:

Jeg er en 16 år gammel gutt fra en kommune kalt Melhus. Jeg har da siden jeg kan huske alltid ha drømt om min egen hund. Mine besteforeldre eide en Bichon Frise som døde for noen år siden (Billy som den het ble faktisk 16 år) Min tante eide en Boxer, og flere søskenbarn eier hunder. Alt ifra huskyer, dobermanner og schæfere. Familien min gikk for ca.7 år siden til anskaffelse av en hund. En kongepuddel med navn Linus ble vårt nye familiemedlem. Etter den gang har Kongepuddel vært min rase :) Etter som årene har gått har jeg tatt mer og mer ansvar for Linus. Utallige fjellturer eller andre fisketurer har han fått tatt del i.

Men jeg har selv alltid drømt om å kunne oppdra og eie min egen hund. Så for ca. 1 mnd siden fant jeg han. Jeg hadde fått klarsignal fra mine foreldre og fant min oppdretter. Mine foreldre var selv på tanken av å skaffe seg en ny hund, men ettersom jeg hadde planer om min egen, ville de heller hjelpe meg med hunden min så mye som mulig. Noe som kan være ganske greit i tiden som kommer, hvor det ofte kan dukke opp uventede ting som kan forhindre at jeg ikke får luftet hunden etter skolen el.

Idag er det bare 2 uker til jeg skal hente nurket, Tajjo som jeg skal kalle han er en svart kongepuddel :twitch:

Skrevet

Å så spennende:-) Gratulere med valp. Hvilket oppdrett er han fra?

Jeg har ikke hilst på så allt for mange av rasen selv, men er blitt sjarmert i senk så jeg venter storpuddelvalp neste sommer. På fredag reiser jeg for å hilse på oppdretter og hundene.

Håper du oppdaterer mye og spessiellt med bilder:-)

Skrevet

Gratulerer! Så heldig du er som har foreldre som støtter deg i dette! Kongepuddel er en herlig rase, skjønner godt at du har fallt for dem. Ønsker deg, Tajjo og familien din lykke til med en spennende tid! Du får ta turen inn til Trondheim på kurs etterhvert ;)

Skrevet

Hallo! Tajjo kommer fra Casbana Kennel, som holder til på Brekstad :) Jeg møtte han for første gang nå på Lørdag :twitch: Utrolig søt liten rakker, både han og sine 7 søsken. Jeg skal da hente han nå på fredag, så det skal bli artig å se. Kjenner jeg er litt spent, både i det å få en ny hund i huset, og se om han går sammen med vår andre hund :) Jeg sliter litt med å få lastet opp bildene, men de kommer etterhvert :D

Skrevet

Du må trykke "Vis bilde" "kopier bildelink" og legge inn i en bildeboks som du får oppi her, for de funker ikke siden vi ikke er venner med deg på fb :)

Skrevet

Nå ligger lille Tajjo å sover trygt i buret sitt. Jeg var idag å hentet han, da han hadde fått vaksinen sin, og blitt chippet :D Han har allerede vært på et lite besøk. Vår hund fra før ble overivrig, han hoppet og spratt noe som skremte Tajjo. Så vi skal ta det rolig å gjøre de ordentlig kjent :) Har tatt masse bilder, men sliter med å legge de inn på Hundesonen.no. Får bare beskjed om at filene er for store :S

Skrevet

Du kan f.eks opprette en konto på http://photobucket.com/, dit kan du laste opp bilder slik at du får en direkte link som igjen kan deles hvor som helst. Jeg får aldri til å dele bilder fra fb hvertfall. :P

Velkommen hit forresten, og gratulerer med valp!

Skrevet

Velkommen hit og grattis med egen hund. Storpudler er flotte hunder! Og jeg vil også anbefale deg å opprette konto på Photobucket. Da har du ditt eget fotoalbum på nett med plass til store mengder bilder! Derfra er det kjempelett å kopiere bilder hit.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Har nylig vært gjennom det samme med min tispe på snart 9 år. Hun var for det meste i sengen sin den første uken, så vi gå henne våtfor og vann ved sengen (hun nektet å spise tørrfor, så hun fikk vårfor i ca 10 dager). hun beveget seg litt mer etter 7 dager, men ble ikke seg selv før stingene ble tatt av
    • Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...