Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Biothane bånd (eller bånd i materiale som kan slepes langs bakken uten å bli skitten/lett å bare spyle av) i fargen lilla, 3-5 meters lengde?

 

Har funnet noen på nett, men de er enten for korte i lengden, ikke i fargen lilla, eller ikke på lager?

  • Svar 2.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hinder er da ikke et problem. Bare å låne et det, og vente til at vedkommende som lånte det i utgangspunktet dør, og at ingen husker tydeligvis hvem som har det.

Jeg går ikke ut døra lenger enn ti minutter uten magebelte på meg selv som den største hunden er festet i med god demping - og den drar ikke spesielt mye. Du skal ikke heller investere i et Baggen-bel

Retreq har pleid å være kjemperask til å levere varene. Har sjelden tatt mer enn 3 dager å få det jeg har bestilt.

Posted Images

Skrevet
3 hours ago, Hannah said:

Biothane bånd (eller bånd i materiale som kan slepes langs bakken uten å bli skitten/lett å bare spyle av) i fargen lilla, 3-5 meters lengde?

 

Har funnet noen på nett, men de er enten for korte i lengden, ikke i fargen lilla, eller ikke på lager?

Hør med Wanderlust Paws Design Vet hun lager halsbånd i Biothane (hun holder til i Norge).

  • Like 1
Skrevet
4 timer siden, Hannah skrev:

Biothane bånd (eller bånd i materiale som kan slepes langs bakken uten å bli skitten/lett å bare spyle av) i fargen lilla, 3-5 meters lengde?

 

Har funnet noen på nett, men de er enten for korte i lengden, ikke i fargen lilla, eller ikke på lager?

Myfurbaby har mørk lilla og lavendel og kan sikkert lage den lengden du vil. 
 

Det er også relativt enkelt å lage selv, her har de både biothane metervare, kroker, osv: https://ergohorse.no/collections/biothane

  • Like 2
  • 2 months later...
Skrevet

Super tråd! Har flere ting jeg er etter.

Halsbånd til bringkobbel - mitt gamle røyk. trenger et nytt.. er vel 1'' som er målet, og da gjerne nylon/noe glatt, da vi sliter med at båndet snur seg rundt/blir skeivt når hunden rister seg osv. Så vidt jeg vet får man ikke kjøpt bare halsbåndet...

Noe til å bestemme vindretning? Bor i Vestfold, og her er vinden svak og endrer retning fort. Noe typ produkt som puffer ut pulver eller noe som gir av røyk eller noe?

Pipeball hvor pipen overlever over lengre tid selv etter å bli hardt skadet av sterke schæfer-kjever.

 

Skrevet
On 5/30/2023 at 8:38 PM, simira said:

Vi bruker denne nettingen, 1.5m høy: https://www.jula.no/catalog/hage/hagemiljo/gjerder-og-stakitt/gjerdenetting/gjerdenetting-738004/

Med gjerdestolper for elektrisk gjerde, ala disse: https://www.felleskjopet.no/husdyr/gjerder-og-grinder/gjerdestolper/plaststolpe-standard-140cmpr-s-47249752/

De har 10-pk med stolper av de ulike lengdene til en lavere pris.

Hvor tett satte du stolpene?

Skrevet
1 minute ago, SviskeKompott said:

Hvor tett satte du stolpene?

Et par meter mellom, tenker jeg? Men det kommer jo litt an på hvor mye sikring hunden faktisk trenger. Om den prøver å løpe ned eller hoppe over gjerdet ville jeg vurdert tettere.

Skrevet

Ser etter et slikt superlett «pop-up» stoffbur.

Fant en på drammenshundepark sin nettside, men største de hadde var S-M som blir for lite for min hund.

Har funnet mange andre fine tøybur på nett, og har tøybur fra før, men ser etter et enda lettere, uten «stolper» og uten «tøy», hvis det gir mening. Tenker noe enda lettere stoff som polyester eller lignende.

IMG_3455.jpeg

IMG_3456.jpeg

  • 2 weeks later...
Skrevet
On 10/7/2023 at 12:59 AM, Hannah said:

Ser etter et slikt superlett «pop-up» stoffbur.

Fant en på drammenshundepark sin nettside, men største de hadde var S-M som blir for lite for min hund.

Har funnet mange andre fine tøybur på nett, og har tøybur fra før, men ser etter et enda lettere, uten «stolper» og uten «tøy», hvis det gir mening. Tenker noe enda lettere stoff som polyester eller lignende.

IMG_3455.jpeg

IMG_3456.jpeg

https://www.finn.no/323426708

Blir kanskje for lite for deg? De gamle Agria burene er i hvertfall slike og kommer i større størrelser tror jeg. Kan jo hende de har flere på lager ett sted hvis du kontakter agria direkte? Eller di er heldig å finner på finn slik som det over. ?

  • Like 1

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
    • Har en ikke røykefri hund som jeg sliter med å nappe ørene på. Har sett at det er en slags saks man kan nappe det lettere på. Eller finnes det noe annet enn fingrene? Hunden jeg har stritter sånn i mot og jeg sliter virkelig siden hun er ekstremt hårsår. Jeg får ikke tak i pelsen der fordi hun vrir seg unna med kroppen og med hodet og alt. Og jeg kan ikke dra til dyrlegen hver eneste gang heller.
    • Det kommer jo an på om du ønsker å åpne og lukke port hver gang du skal kjøre inn og ut. Jeg ville nok hatt bil og kjøring utenfor gjerdet, for å unngå fare for påkjørsel av hunder.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...