Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen som vet hvor jeg får kjøpt?- tråden


Recommended Posts

42 minutes ago, Vestlandsjenta said:

https://www.bole.no/elnett-for-vilt-ulv-145-cm-50-m-271785 

Jeg brukte dette der vi bodde før. Det koster jo noen kroner, men man kommer da et stykke med 50 meter. Hadde selvsagt ikke strøm på... Merk at rutene er relativt store, så hunden kan gjerne stikke hodet ut, og bør jo da ikke være ute uten tilsyn, noe jeg forøvrig ikke gjør uansett.

 

 

Hodet, hvis man har ridgeback ja. ;) Mindre hunder kryper jo ut der, det gjerdet var uaktuelt for gårdshund, for å si det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hinder er da ikke et problem. Bare å låne et det, og vente til at vedkommende som lånte det i utgangspunktet dør, og at ingen husker tydeligvis hvem som har det.

Jeg går ikke ut døra lenger enn ti minutter uten magebelte på meg selv som den største hunden er festet i med god demping - og den drar ikke spesielt mye. Du skal ikke heller investere i et Baggen-bel

Retreq har pleid å være kjemperask til å levere varene. Har sjelden tatt mer enn 3 dager å få det jeg har bestilt.

Posted Images

1 time siden, simira skrev:

Hodet, hvis man har ridgeback ja. ;) Mindre hunder kryper jo ut der, det gjerdet var uaktuelt for gårdshund, for å si det slik.

Mener at nettet har litt mindre ruter nede enn lenger oppe, men ja, liten hund kan nok komme seg ut. Så an til at den som spurte har samojed, så ikke heeelt liten hund ? Bole har greit utvalg av ulike slike gjerder, så finnes også med mindre ruter, men da også lavere høyde.

 

Endret av Vestlandsjenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Biothane bånd (eller bånd i materiale som kan slepes langs bakken uten å bli skitten/lett å bare spyle av) i fargen lilla, 3-5 meters lengde?

 

Har funnet noen på nett, men de er enten for korte i lengden, ikke i fargen lilla, eller ikke på lager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Hannah said:

Biothane bånd (eller bånd i materiale som kan slepes langs bakken uten å bli skitten/lett å bare spyle av) i fargen lilla, 3-5 meters lengde?

 

Har funnet noen på nett, men de er enten for korte i lengden, ikke i fargen lilla, eller ikke på lager?

Hør med Wanderlust Paws Design Vet hun lager halsbånd i Biothane (hun holder til i Norge).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Hannah skrev:

Biothane bånd (eller bånd i materiale som kan slepes langs bakken uten å bli skitten/lett å bare spyle av) i fargen lilla, 3-5 meters lengde?

 

Har funnet noen på nett, men de er enten for korte i lengden, ikke i fargen lilla, eller ikke på lager?

Myfurbaby har mørk lilla og lavendel og kan sikkert lage den lengden du vil. 
 

Det er også relativt enkelt å lage selv, her har de både biothane metervare, kroker, osv: https://ergohorse.no/collections/biothane

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Super tråd! Har flere ting jeg er etter.

Halsbånd til bringkobbel - mitt gamle røyk. trenger et nytt.. er vel 1'' som er målet, og da gjerne nylon/noe glatt, da vi sliter med at båndet snur seg rundt/blir skeivt når hunden rister seg osv. Så vidt jeg vet får man ikke kjøpt bare halsbåndet...

Noe til å bestemme vindretning? Bor i Vestfold, og her er vinden svak og endrer retning fort. Noe typ produkt som puffer ut pulver eller noe som gir av røyk eller noe?

Pipeball hvor pipen overlever over lengre tid selv etter å bli hardt skadet av sterke schæfer-kjever.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/30/2023 at 8:38 PM, simira said:

Vi bruker denne nettingen, 1.5m høy: https://www.jula.no/catalog/hage/hagemiljo/gjerder-og-stakitt/gjerdenetting/gjerdenetting-738004/

Med gjerdestolper for elektrisk gjerde, ala disse: https://www.felleskjopet.no/husdyr/gjerder-og-grinder/gjerdestolper/plaststolpe-standard-140cmpr-s-47249752/

De har 10-pk med stolper av de ulike lengdene til en lavere pris.

Hvor tett satte du stolpene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, SviskeKompott said:

Hvor tett satte du stolpene?

Et par meter mellom, tenker jeg? Men det kommer jo litt an på hvor mye sikring hunden faktisk trenger. Om den prøver å løpe ned eller hoppe over gjerdet ville jeg vurdert tettere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser etter et slikt superlett «pop-up» stoffbur.

Fant en på drammenshundepark sin nettside, men største de hadde var S-M som blir for lite for min hund.

Har funnet mange andre fine tøybur på nett, og har tøybur fra før, men ser etter et enda lettere, uten «stolper» og uten «tøy», hvis det gir mening. Tenker noe enda lettere stoff som polyester eller lignende.

IMG_3455.jpeg

IMG_3456.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
On 10/7/2023 at 12:59 AM, Hannah said:

Ser etter et slikt superlett «pop-up» stoffbur.

Fant en på drammenshundepark sin nettside, men største de hadde var S-M som blir for lite for min hund.

Har funnet mange andre fine tøybur på nett, og har tøybur fra før, men ser etter et enda lettere, uten «stolper» og uten «tøy», hvis det gir mening. Tenker noe enda lettere stoff som polyester eller lignende.

IMG_3455.jpeg

IMG_3456.jpeg

https://www.finn.no/323426708

Blir kanskje for lite for deg? De gamle Agria burene er i hvertfall slike og kommer i større størrelser tror jeg. Kan jo hende de har flere på lager ett sted hvis du kontakter agria direkte? Eller di er heldig å finner på finn slik som det over. ?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...