Gå til innhold
Hundesonen.no

Fitness-tråden


borderen
 Share

Recommended Posts

Fem km på mølla i dag morges, 25 minutter. Jeg driver og trener opp psyken til å skjønne at jeg ikke dør av å løpe litt fortere :P

Wow, raskt! Hvilken fart hadde du da?

Tror vi brukte ca 50 minutter da jeg jogget 8km, det var ute da og med et par horrible bakker.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg tok nylig en squat challenge, det var så pain at eg chiller litt med en ny. Dog tar jeg allerede 60+ sekunder med planke, så de to første ukene der hadde vært griselett Jeg har begynt på det ny

Dere! Jeg har gått ned 7,5 kg siden andre uken i januar

Nettopp jogget EN MIL uten stopp! Stolt http://runkeeper.com/user/juliess/activity/221550920?&tripIdBase36=3nwls8#RULAZ87XCd5reBI6J1SKIUki

Posted Images

Sprekinger! Aya du er jo den løpedronninga :P Føler du deg sprek og fit? Jeg har som mål om å klare jogge 5 km i ett. Før brukte jeg 45-50 min på 5-6 km, men så fikk jeg knevondt og nå så jogger jeg i max 40 min og da kommer jeg gjerne ikke lengere enn 3,5 km ca. Men så har jeg endel helling på mølla da og jogger bare mellom 8-9 km`t. Body pumpen ble veldig bra igår. Super treningsøkt og jeg følte å ha full kontroll på programmet. Så neste gang kan jeg ha på litt ekstra vekt. Idag er jeg så og si ikke støl så hadde nok litt for lite på. Litt hodeverk idag, men skal prøve meg på en økt på mølla selv om. Om 15 min :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprekinger! Aya du er jo den løpedronninga :P Føler du deg sprek og fit? Jeg har som mål om å klare jogge 5 km i ett. Før brukte jeg 45-50 min på 5-6 km, men så fikk jeg knevondt og nå så jogger jeg i max 40 min og da kommer jeg gjerne ikke lengere enn 3,5 km ca. Men så har jeg endel helling på mølla da og jogger bare mellom 8-9 km`t. Body pumpen ble veldig bra igår. Super treningsøkt og jeg følte å ha full kontroll på programmet. Så neste gang kan jeg ha på litt ekstra vekt. Idag er jeg så og si ikke støl så hadde nok litt for lite på. Litt hodeverk idag, men skal prøve meg på en økt på mølla selv om. Om 15 min :)

For oss med dårlige knær er løping i skogen fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, raskt! Hvilken fart hadde du da?

Tror vi brukte ca 50 minutter da jeg jogget 8km, det var ute da og med et par horrible bakker.

Varierte mellom 9 og 13,5. Jeg vet ikke, er det egentlig så raskt? Jeg ser de fleste anser at fra to timer og ned er en "akseptabel" tid på halvmaraton, det er jo litt over 21 km. Da må man jo løpe ca 10 km i timen - og det ute, og ikke på tredemølle? Høres fryktelig fort ut spør du meg ... Men derfor prøver jeg å ha en økt i uken hvor jeg fokuserer på å lære meg å være komfortabel med et høyere tempo også!

Sprekinger! Aya du er jo den løpedronninga :P Føler du deg sprek og fit? Jeg har som mål om å klare jogge 5 km i ett. Før brukte jeg 45-50 min på 5-6 km, men så fikk jeg knevondt og nå så jogger jeg i max 40 min og da kommer jeg gjerne ikke lengere enn 3,5 km ca. Men så har jeg endel helling på mølla da og jogger bare mellom 8-9 km`t. Body pumpen ble veldig bra igår. Super treningsøkt og jeg følte å ha full kontroll på programmet. Så neste gang kan jeg ha på litt ekstra vekt. Idag er jeg så og si ikke støl så hadde nok litt for lite på. Litt hodeverk idag, men skal prøve meg på en økt på mølla selv om. Om 15 min :)

Hehe, takk! Men tja, jeg føler meg jo ikke egentlig så veldig sprek ... Er jo det som er "problemet" med trening, særlig hvis man ønsker progresjon, at man hele tiden også må øke lengde eller hurtighet på løpeturer, tyngde på vekter i styrketrening osv. Så jeg blir like sliten etter en økt nå som jeg gjorde helt i starten. Men klart, jeg merker jo at kroppen forandrer seg, og det er DEILIG å føle at man er i form og har overskudd. Plutselig har jeg fått lyst til sånne barnslige ting som å spurte opp en bakke, stupe kråke eller klatre i et tre når jeg er på tur med hundene - rett og slett fordi alt føles så mye lettere nå. Det er deilig!!

Og du er kjempeflink!! Det er tungt å trene seg opp etter en skade. Jeg har også hatt en kneskade, og trodde aldri jeg skulle kunne jogge noe særlig, men ved å bruke lang tid på å bygge meg opp, kombinere løping med masse turer i ulendt terreng og trene litt styrke så kan jeg jo løpe masse! Må bare passe på å løpe minst to-tre ganger i uken, ellers får jeg fort vondt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange sprekinger :D

Jeg har løpt igjen idag, men det ble bare 2 km med løping.. Jeg hadde hold fra starten av, og det ble bare verre :hmm: Tilslutt klarte jeg ikke å ignorere det mer.. Men det ble ihvertfall litt løping. Og hvorfor har ingen fortalt meg at det er mye kulere med musikk :lol: hadde mye bedre motivasjon med litt lyd i ørene altså! Synd med holdet, men ny økt på fredag regner jeg med :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange sprekinger :D

Jeg har løpt igjen idag, men det ble bare 2 km med løping.. Jeg hadde hold fra starten av, og det ble bare verre :hmm: Tilslutt klarte jeg ikke å ignorere det mer.. Men det ble ihvertfall litt løping. Og hvorfor har ingen fortalt meg at det er mye kulere med musikk :lol: hadde mye bedre motivasjon med litt lyd i ørene altså! Synd med holdet, men ny økt på fredag regner jeg med :)

Hold er kjipt! Men flink du er som presser deg litt for det om. Noen ganger må man jo bare gi seg :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange sprekinger :D

Jeg har løpt igjen idag, men det ble bare 2 km med løping.. Jeg hadde hold fra starten av, og det ble bare verre :hmm: Tilslutt klarte jeg ikke å ignorere det mer.. Men det ble ihvertfall litt løping. Og hvorfor har ingen fortalt meg at det er mye kulere med musikk :lol: hadde mye bedre motivasjon med litt lyd i ørene altså! Synd med holdet, men ny økt på fredag regner jeg med :)

Bra jobba! :D

For meg hjelper det å tøye siden med hold. Var mye plaget med det da jeg var ungdom, aner ikke hvorfor. Ellers kan jo strikset med å holde/knipe en stein i motsatt hånd som holdet er fungere ;)

Jeg er så dårlig å motivere meg selv på egentrening, så nå har jeg begynt på fast trening to ganger i uken. Fornøyd med det foreløpig. Ellers er det jo tur med hundene, ski og snowboard om vinteren. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobba! :D

For meg hjelper det å tøye siden med hold. Var mye plaget med det da jeg var ungdom, aner ikke hvorfor. Ellers kan jo strikset med å holde/knipe en stein i motsatt hånd som holdet er fungere ;)

Det var litt sånn merkelig hold/knip midt i magen.. Tror kanskje jeg var sulten, selvom det føltes annerledes ut enn vanlig sulten, hmm :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg skryte litt av meg selv fordi jeg hadde bestemt meg for og droppe joggetur i dag også, men så omestemte jeg meg igjen og gjorde det likevell :D Har sagt det i 3 dager nå at jeg skal ut og jogge, men har ikke orket når det har blitt tid for det. Kroppen fungerte overaskende bra og det irriterer meg at jeg fikk hold halvveis i runden for da måtte jeg ta en liten gå pause og hadde jeg ikke gjort det så hadde jeg slått bestetiden min med 30-60 sek ca.. Litt seig i føttene helt på slutten, det bruker ikke være et problem, men jeg antar det har mye og gjøre med næringsinntaket de siste dagene, potetgull og spaghetti liksom, hehe.

Men grei tid og kroppen fungerte så det liker jeg :) 4 km på 26.57 min, ikke så mye og skryte av for noen, men man må jo begynne en plass :) (også jukser jeg litt da for Varga er med og trekker litt innimellom ). Og det er jo som de sier, utrolig godt etterpå, og best slik som i dag når det er skikkelig ruskevær ute :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at jeg brakk stortåen i november hadde jeg nettopp kommet i gang med styrketreningen i januar, før jeg nå reiste til USA i 10 dager. (Kommer hjem i morgen) Det har blitt store mengder med mat og mye gåing, og jeg innser nå at jeg må komme tilbake til den gode tur-rutinen jeg hadde med hundene før jeg brakk tåen. Tittet altså litt på dette programmet med tanke på å trene opp både min og hundenes kondis, det ser vel bra ut? http://www.loplabbet.no/nybegynnerprogram

Tenker det skal foregå ute så langt jeg får det til, fordi det er lettere å motivere seg når det er for hundenes skyld! Tur må man på uansett. I tillegg til dette trener jeg variert styrketrening med fokus på baseøvelsene, 3 ganger i uken.

Målet er å klare å spise mer næringsrik, "ren" mat for å få maksimalt ut av arbeidet jeg legger ned. :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at jeg brakk stortåen i november hadde jeg nettopp kommet i gang med styrketreningen i januar, før jeg nå reiste til USA i 10 dager. (Kommer hjem i morgen) Det har blitt store mengder med mat og mye gåing, og jeg innser nå at jeg må komme tilbake til den gode tur-rutinen jeg hadde med hundene før jeg brakk tåen. Tittet altså litt på dette programmet med tanke på å trene opp både min og hundenes kondis, det ser vel bra ut? http://www.loplabbet.no/nybegynnerprogram

Tenker det skal foregå ute så langt jeg får det til, fordi det er lettere å motivere seg når det er for hundenes skyld! Tur må man på uansett. I tillegg til dette trener jeg variert styrketrening med fokus på baseøvelsene, 3 ganger i uken.

Målet er å klare å spise mer næringsrik, "ren" mat for å få maksimalt ut av arbeidet jeg legger ned. :)

Jeg elsker det løpeprogrammet :) Gradvis progresjon slik at man ikke sliter seg ut, men fremdeles har fremgang. Fikk god mestringsfølelse :) Det er veldig lett i starten, så det er viktig å følge programmet selv om man synes det er lett så man unngår skader :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg skryte litt av meg selv fordi jeg hadde bestemt meg for og droppe joggetur i dag også, men så omestemte jeg meg igjen og gjorde det likevell :D Har sagt det i 3 dager nå at jeg skal ut og jogge, men har ikke orket når det har blitt tid for det. Kroppen fungerte overaskende bra og det irriterer meg at jeg fikk hold halvveis i runden for da måtte jeg ta en liten gå pause og hadde jeg ikke gjort det så hadde jeg slått bestetiden min med 30-60 sek ca.. Litt seig i føttene helt på slutten, det bruker ikke være et problem, men jeg antar det har mye og gjøre med næringsinntaket de siste dagene, potetgull og spaghetti liksom, hehe.

Men grei tid og kroppen fungerte så det liker jeg :) 4 km på 26.57 min, ikke så mye og skryte av for noen, men man må jo begynne en plass :) (også jukser jeg litt da for Varga er med og trekker litt innimellom ). Og det er jo som de sier, utrolig godt etterpå, og best slik som i dag når det er skikkelig ruskevær ute :)

Syns det var kjempebra jeg, 4km!!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frida og fuglehundene: Så bra! Jeg tenkte at hvis jeg skal begynne å løpe, så burde jeg gjøre det riktig. Også er jeg litt lat, så jeg kjenner det vrenger seg i magen når jeg tenker på å måtte løpe uten å ha trent seg opp :P

Jeg syntes det var gøy å følge det programmet, følte meg i bedre form enn programmet tilsa jeg burde være i, men tror det er litt av meningen :) Følte ikke at det var vanskelig å henge med på progresjonen i programmet :) Og så er det deilig at det er planlagt akkurat hva man skal gjøre den og den dagen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen steder på nett som man får kjøpt gode treningsklær til en rimelig penge?

De har salg på Stadium nå, men vet ikke om de sender til Norge.

Blir så misunnelig på dere som løper og løper. Har også lyst å være en sånn som liker å løpe, men jeg synes det er så dørgende kjedelig! Jeg kan løpe intervaller, men lengre løpeturer blir jeg så lett lei av. Tungt er det også! :P For noen år siden trente jeg meg opp til å løpe 5 km i ett strekk og det var forsåvidt morsomt, men så ble jeg utbrent rett etter det og har bare løpt intervaller siden. Jeg tenker det hadde vært så praktisk å løpe, for da kunne jeg løpt med Eine og fått trent ham også litt underveis.

Ser folk som transportløper fra det ene til det andre og det synes jeg virker veldig genialt. Få flettet inn treningen slik i hverdagen.

Hva tror dere, er noen mer "løpemennesker" enn andre? Leste i en blogg en gang at ei ikke anså seg selv for å være noe løpemenneske, men når hun kom opp i lengre distanser, fra 7-8 km og oppover, DA fikk hun den gode løpefølelsen. Så hun hadde en teori om at de som gjerne ikke så på seg selv som løpemennesker, egentlig var langdistanseløpere og bare trengte lengre tid på å komme i gang og finne den der gode følelsen. Hva tror dere?

Hva er best av å løpe langt eller intervaller når man skal gå ned i vekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde lyst til å løpe i dag, men det er livsfarlig her ute nå. Så da gikk jeg så fort jeg kunne med hundene i trekk og prøvde å holde meg unna holka. Eller, Dany trakk og Marvin bar kløv. Trente i "helvetesbakken" først (lang, bratt bakke rett opp) så vi fikk opp blodpumpen og fikk brukt musklene skikkelig før vi gikk en tur etterpå. Alt i så rask gange som jeg klarte å gå, uansett oppover eller bortover.

En time ganske nøyaktig.

Deretter step på maskin og manualer en time til for meg (på tide å sette meg litt først også) med påfølgende 100 situps (noen sek pause pr 40 stk) og så strekke ut.

Veldig deilig!

Det var det vi rakk i dag og nå er det middag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...