Gå til innhold
Hundesonen.no

Fitness-tråden


borderen
 Share

Recommended Posts

  • Svar 2.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg tok nylig en squat challenge, det var så pain at eg chiller litt med en ny. Dog tar jeg allerede 60+ sekunder med planke, så de to første ukene der hadde vært griselett Jeg har begynt på det ny

Dere! Jeg har gått ned 7,5 kg siden andre uken i januar

Nettopp jogget EN MIL uten stopp! Stolt http://runkeeper.com/user/juliess/activity/221550920?&tripIdBase36=3nwls8#RULAZ87XCd5reBI6J1SKIUki

Posted Images

Hvis jeg går rask gange har jeg 5,5 og veldig rolig jogg er en 8. Det kommer HELT an på hvordan du går, hvordan kroppen din er konstruert og hva slags teknikk og kondisjon du har :) . Ikke sammenlign med mannen ved siden av :D .

Jeg gjorde ikke det, men ble bare så nysgjerrige. Jeg gjorde ting i mitt tempo men siden jeg er ganske ukjent med tredemøller ble jeg nyfiken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde ikke det, men ble bare så nysgjerrige. Jeg gjorde ting i mitt tempo men siden jeg er ganske ukjent med tredemøller ble jeg nyfiken

Kom forresten på at jeg ikke klarer å gå behagelig rask gang i mer enn 6km/t om jeg har på barfotskoene mine, da blir teknikken en helt annen. Så ja, som IW sier, mye spiller inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da ble det en liten treningsøkt idag morges også, kjørte en del øvelser med 25 kilos ryggsekk, squats osv. Men du IW, du som er proffen, må man trene mer enn en time for å få skikkelig utbytte av det hele? eller er litt bedre enn ingenting?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal jeg ha en hviledag, har trente mandag, tirsdag og onsdag og tenkte å trene fredag og lørdag. Kjedelig å ta hviledag, føler meg så lat, hehe :P Men det er jo viktig å la musklene hvile. Denne uka har jeg trent i 1-1,5 time, gått tur med hundene i 1-2 timer og enten sparket eller gått minst en vei da jeg har vært i stallen :) De siste dagene har jeg stort sett vært aktiv fra formiddagen til lkvelden. Blir sliten og trøtt på en god måte da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da ble det en liten treningsøkt idag morges også, kjørte en del øvelser med 25 kilos ryggsekk, squats osv. Men du IW, du som er proffen, må man trene mer enn en time for å få skikkelig utbytte av det hele? eller er litt bedre enn ingenting?

Nå snakker jeg for egen kropp, men jeg trener bare ca 30minutter styrke. Og med intervaller blir det også ca 30min og jeg kan ihvertfall vise til at jeg får utbytte.

Leste også om myter på fitnessbloggen i går, der står det at man kommer minst like langt med 30-40min :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro at man kommer langt med en halvtime hvor man gir alt :)

For min del er da også altså en halvtime eksludert oppvarming. Evt. varmer jeg opp med et lett sett før hver øvelse hvis jeg har dårlig tid og skal uansett gjøre mange reps.

Også avhenger det jo av hva slags reps man kjører, om man tar 3x12 så er jo det 36reps totalt, mens 4x4 er 16reps. Om man har ti øvelser på programmet så er det jo 200 reps mer på det første. Det tilsvarer jo nesten 10minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, jeg sliter litt med å presse meg selv alltid, men det pleier å bli en 45 min styrke på morgenkvisten. Nå er det store spørsmålet gå tur eller ikke, 25 kilo sekk, 6 kilometer, jeeg skal på treningssenter imorgen men det skader vel ikke å trene litt ekstra ? trenger motivasjon her folkens, en episode dexter frister mer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, jeg sliter litt med å presse meg selv alltid, men det pleier å bli en 45 min styrke på morgenkvisten. Nå er det store spørsmålet gå tur eller ikke, 25 kilo sekk, 6 kilometer, jeeg skal på treningssenter imorgen men det skader vel ikke å trene litt ekstra ? trenger motivasjon her folkens, en episode dexter frister mer :P

Vanskelig å si, for kroppen trenger jo hvile iblant. Det er jo bedre å trene to ganger i uke fast, enn at man er kjempeflink i et par uker og så gir opp.. har vært der før for å si det sånn. Nå tar jeg meg derimot fri om jeg føler for det og har trent minst to ganger, eller får til to ganger den uken.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo gå en kortere tur da :)

skal jeg ut så skal jeg ut på tur :P og det er en veldig fin runde som er sånn akuratt passe mye opp og ned siden jeg bor i fjellet, kanskje jeg heller skal ta ut en bok av sekken så den bare blir 24 kilo :P *flire*

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på bodypump på mandag og koppen min er fortsatt helt elendig. Har aldri hatt så vondt i hele kroppen før. Det er som en skikkelig ille influensa! SÅ formen har vært lav siden da. Har jogget to ganger da, men ellers har man bare følt seg rævva. Gruer meg egentlig litt til neste time på mandag, for da har man endelig blitt bra i kroppen og så er det påan igjen! :o

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke trænet hele ugen :icon_redface::| Mit energiniveau er helt i bundet, og jeg sover rigtig meget. I morgen tager jeg til lægen, for så træt og sløv skal en jente på 24 år ikke være...

Vil prøve at træne lidt senere i aften...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også skryte litt! Jeg har jogget tre-fire ganger i uken siden jul, og formen stiger merkbart. I går trente jeg bakkeintervaller, og er støl i rumpa i dag - godt tegn. I dag skal jeg bare gå med hundene, og i morgen satser jeg på 15 km saakte jogg! Håper beina holder ;) Snart er det tid for halvmaraton!

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også skryte litt! Jeg har jogget tre-fire ganger i uken siden jul, og formen stiger merkbart. I går trente jeg bakkeintervaller, og er støl i rumpa i dag - godt tegn. I dag skal jeg bare gå med hundene, og i morgen satser jeg på 15 km saakte jogg! Håper beina holder ;) Snart er det tid for halvmaraton!

Flinking!

Jeg var delvis lat igår, det vil si jeg gikk 4.6km på ski. På bare 25min, men jukset ved å ha Yaris foran. Han trekker rimelig mye! Men det ble frisk luft og bevegelse for kroppen. Og jeg fant masse fine løyper som jeg selv kan tenke meg å gå i senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri trent før, men nå er jeg motivert og ønsker å begynne. Først å fremst for å komme i bedre form, men også for å få en bedre kropp (og selvitillit). Vil tro jeg er en av de som lett vil miste motivasjonen, så tenker å begynne å trene 2 ganger i uka (og satse på 3) :)

Du må trene styrke og/eller intervaller :) . Du kan komme veldig langt med kroppsvekttrening, som f. eks i videoen jeg la ut på forrige side.

Vil det holde å gjøre den treningsøkten 1 gang i uka? Evnt. hvor ofte burde man gjøre den for at den skal ha noen effekt?

Jobb hardt på styrketrening. Er du ny anbefaler jeg å gjøre som meg selv, start med et helkroppsprogram.
Og som IW sier, intervalltrening er knall. Pass godt på kostholdet :)


Søkte det opp på google og så at det finnes utrolig mange forskjellige... hvilket anbefales om man er ny og ønsker å trene så lite som mulig, men fortsatt ha fremgang? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...