Gå til innhold
Hundesonen.no

Fitness-tråden


borderen
 Share

Recommended Posts

Trente igjen i kveld, en times vektløfting på tid (altså vi jobbet i 30 sekunder med stang og forskjellige øvelser), hipp hurra for pulsen!

Måtte vente på Steve etterpå og da tok jeg en halvtime på sykkelen. Det minnet meg om hvor KJEDELIG!!!!! det er å trene kondisjon rett frem med samme intensitet på et apparat! Fysj :D . Ikke rart folk gruer seg til å dra på gymmet om det er det de driver med mest..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg tok nylig en squat challenge, det var så pain at eg chiller litt med en ny. Dog tar jeg allerede 60+ sekunder med planke, så de to første ukene der hadde vært griselett Jeg har begynt på det ny

Dere! Jeg har gått ned 7,5 kg siden andre uken i januar

Nettopp jogget EN MIL uten stopp! Stolt http://runkeeper.com/user/juliess/activity/221550920?&tripIdBase36=3nwls8#RULAZ87XCd5reBI6J1SKIUki

Posted Images

Trente igjen i kveld, en times vektløfting på tid (altså vi jobbet i 30 sekunder med stang og forskjellige øvelser), hipp hurra for pulsen!

Måtte vente på Steve etterpå og da tok jeg en halvtime på sykkelen. Det minnet meg om hvor KJEDELIG!!!!! det er å trene kondisjon rett frem med samme intensitet på et apparat! Fysj :D . Ikke rart folk gruer seg til å dra på gymmet om det er det de driver med mest..

Flink du er! Og det var grunnen til at jeg hatet Mølla før, for jeg trodde man bare løp og løp og løp. Men nå har jeg innsett hvor gøy intervaller kan være :P

Selv hadde jeg mitt livs første PT-time igår, noe jeg kjenner i kroppen idag. Fikk lært meg riktig teknikk på markløft, så da blir jeg å implementere det noen dager. Og knebøyen fikk jeg egentlig bare beskjed om å mykne opp mer, og i mellomtiden bruke små vektskiver under hele for å komme ned i paralell :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig dumt spørsmål

Jeg har bestemt meg for å melde meg inn på treningssenteret her jeg bor.

Dessverre passer timeplanen de har veldig dårlig med min timeplan, så jeg får ikke vært med på gruppetimer, som eks spinning. Noe jeg gjerne skulle ha gjort, men men.

Tenkte å ta en time med personlig trener og komme igang. Jeg vil kunne komme i bedre kondis som er hovedmålet mitt, samt generell trening (styke, bygge, vedlikeholde kroppen) på appatater de har? Jeg har liksom alltid tenkt at jeg må på gruppetimer som spinning etc, men en kan jo lage et program man følger og trener selv, som har fokus på kondis?

Jeg går mye tur, men kondisen er latterlig dårlig. Så jeg må først ta noen grep der. Det er prio 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du er! Og det var grunnen til at jeg hatet Mølla før, for jeg trodde man bare løp og løp og løp. Men nå har jeg innsett hvor gøy intervaller kan være :P

Selv hadde jeg mitt livs første PT-time igår, noe jeg kjenner i kroppen idag. Fikk lært meg riktig teknikk på markløft, så da blir jeg å implementere det noen dager. Og knebøyen fikk jeg egentlig bare beskjed om å mykne opp mer, og i mellomtiden bruke små vektskiver under hele for å komme ned i paralell :)

Takk! Det er litt enklere å dra avgårde når man er to stk og Steve MÅ dra dit pga. jobb uansett, tror jeg. Hadde veldig lyst til å bli på sofaen i går da :P .

De aller fleste jeg ser på gym som er på et kondisjonsapparat gjør alltid det samme. Svupp svupp på crosstraineren i samme tempo...

Markløft er supert! Så bra du brukte tiden til å fikse teknikk så du kan legge det til i programmet.

Tenkte å ta en time med personlig trener og komme igang. Jeg vil kunne komme i bedre kondis som er hovedmålet mitt, samt generell trening (styke, bygge, vedlikeholde kroppen) på appatater de har? Jeg har liksom alltid tenkt at jeg må på gruppetimer som spinning etc, men en kan jo lage et program man følger og trener selv, som har fokus på kondis?

Jeg går mye tur, men kondisen er latterlig dårlig. Så jeg må først ta noen grep der. Det er prio 1.

Timen med PT er din time, og det er dine mål og ønsker som skal bestemme hva timen inneholder. Hvis du sier du trenger hjelp med et kondisjonsopplegg og PT gir deg en styrkeøkt så ville jeg klaget til senteret hvertfall! :P Mest sannsynlig gjør de ikke det, men.

Nevn (finn ut av dette før timen) at du f. eks har lyst til å klare å jogge 5 km innen en viss dato, sånn at PT kan hjelpe med et opplegg hvor du MÅ ha progresjon. Ikke bare noe du kommer inn og laller gjennom hver uke. Mange PT'er er for dårlige til å sette mål sammen med klienten dessverre og så får man sånne "evighetsprogrammer".

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også begyndt at træne. Jeg er i MEGET dårlig form, og skal i meget bedre form inden jeg starter på studie, så træner hjemme minimum 30min hver dag. Helst cirkeltræning, løb eller noget i den stil... Jeg er ikke god, men jeg prøver!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også begyndt at træne. Jeg er i MEGET dårlig form, og skal i meget bedre form inden jeg starter på studie, så træner hjemme minimum 30min hver dag. Helst cirkeltræning, løb eller noget i den stil... Jeg er ikke god, men jeg prøver!

Alle skal begynne et sted, flott at du er kommet i gang! :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle skal begynne et sted, flott at du er kommet i gang! :ahappy:

Tak.. Selvom jeg selv synes jeg er god, bliver jeg stadig litt trist, når alle siger, at jeg er vildt dårlig. Min første løbetur var på lige under 3km på 21min og alle på mit arbejde leer af mig... Men det skal ikke stoppe mig. Bare fordi alle andre er i super form - jeg starter bare stille og roligt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle skal begynne et sted, flott at du er kommet i gang! :ahappy:

Tak.. Selvom jeg selv synes jeg er god, bliver jeg stadig litt trist, når alle siger, at jeg er vildt dårlig. Min første løbetur var på lige under 3km på 21min og alle på mit arbejde leer af mig... Men det skal ikke stoppe mig. Bare fordi alle andre er i super form - jeg starter bare stille og roligt!

Stå på! Tror ikke jeg klarer så mye løping engang!

Må si jeg av og til føler meg dum der jeg driver med styrke. Men absolutt alle har jo vært der en gang :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal jo ikke løpe hele tiden på første løpeturen, følger man løpeprogram for nybegynnere så begynner man gjerne med feks 1 min jogg, 2 min gå og gjentar det fire ganger. Så øker man gradvis tiden man jogger og minker tiden man går og til slutt ender man opp med intervalltrening og løping, ikke bare jogging :)

Begynner man rett på risikerer man belastningsskader, og det vil man ikke ha. Jeg har beinhinnebetennelse fordi jeg er plattfot og belaster beinet feil og blir dermed veldig begrenset i hverdagen. Jeg har brukt flere tusen kroner på behandling hos naprapat og blitt mye bedre der, men jeg blir ikke helt bra før jeg får vært hos ortoped og fått dyr spesialsåle. Så jeg synes du har vært flink Pajko, ikke begynn for hardt og få liknende problemer som meg :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Timen med PT er din time, og det er dine mål og ønsker som skal bestemme hva timen inneholder. Hvis du sier du trenger hjelp med et kondisjonsopplegg og PT gir deg en styrkeøkt så ville jeg klaget til senteret hvertfall! :P Mest sannsynlig gjør de ikke det, men.

Nevn (finn ut av dette før timen) at du f. eks har lyst til å klare å jogge 5 km innen en viss dato, sånn at PT kan hjelpe med et opplegg hvor du MÅ ha progresjon. Ikke bare noe du kommer inn og laller gjennom hver uke. Mange PT'er er for dårlige til å sette mål sammen med klienten dessverre og så får man sånne "evighetsprogrammer".

Smart tips

Det tar jeg med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag ble det tid for ny styrkeøkt :)

Var egentlig ganske sliten idag, som jeg merket utover økten. Men klarte allikevel å presse kroppen ganske greit :)

Imorgen blir det nok en rolig dag, så da blir det heller en god skogstur med Klima tror jeg. Må jo utnytte at det er en hund på besøk :) Tror også jeg skal roe bittelitt ned sånn at kroppen klarer å hente seg inn etter hver gang. Men syntes styrke 2-3 ganger uken er passende, også 1-2 med kardio. Også ikke presse meg selv til at jeg må opp i øvre sjiktet, men at det faktisk er greit å trene styrke to ganger og kardio en gang dersom det blir sånn.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så lei av hun ene dama som kommer på bootcamp på lørdagene.. det er alltid en unnskyldning for ditten eller datten. Kan ikke gjøre x antall overkroppsøvelser, for hun er for svak. Eller hun vil ikke engang prøve, for hun er redd hun kommer til å skade seg om hun prøver.
Hun var "an athlete in high school" men nå er hun 40 og i dårlig form (ikke tjukk, men utrent). Nå har hun fått et dårlig kne, men jogge flere ganger i uka skal hun... så nå "kan hun ikke" gjøre masse andre beinøvelser heller, pga. kneet... (når jeg f. eks ber dem gjøre en øvelse og viser så vil hun heller jogge en runde rundt parken)... så hun spurte om vi ikke kunne gjøre flere kondisjonsøvelser da, istedet for plyometrics og kroppsvektintervaller....

GJETT HVEM SOM SKAL FÅ LØPE TIL DE BER OM NÅDE PÅ LØRDAG ok_dremel.gif .


Edit: Det skal nevnes at jeg er veldig inkluderende og jeg har alltids alternativer de kan gjøre om de f. eks har et dårlig kne eller dårlige håndledd, men det er et par stk som ALLTID må klage, eller ikke "klarer"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, må jeg nødt til å trene intervaller hvis jeg skal ha bort den halvannen kiloen jeg la på meg rundt magen i julen, og som siden ikke vil bort, uansett hvor aktiv jeg er? Altså, jeg har ikke så veldig store ambisjoner om hvordan jeg ser ut, men skulle tro at jogging og skiturer flere dager i uken skulle hjulpet litt bedre på enn det har gjort...

Hater intervalltrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det ikke fungerer det du gjør nå, og kosten din er grei, så ja (eller du kan loggføre maten din og forbedre den, selv foretrekker jeg heller å trene litt enn å redusere maten alt for mye, men det er opp til deg!). Da kan det hende du må prøve noe nytt for å sette en liten støkk i kroppen din :) .

Du trenger jo ikke trene intervaller i evigheter, da. Begynn med f. eks 12-15 minutter tre ganger i uka? Da kan du gjennomføre hjemme på stuegulvet og det er fort gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...