Gå til innhold
Hundesonen.no

Fitness-tråden


borderen
 Share

Recommended Posts

  • Svar 2.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg tok nylig en squat challenge, det var så pain at eg chiller litt med en ny. Dog tar jeg allerede 60+ sekunder med planke, så de to første ukene der hadde vært griselett Jeg har begynt på det ny

Dere! Jeg har gått ned 7,5 kg siden andre uken i januar

Nettopp jogget EN MIL uten stopp! Stolt http://runkeeper.com/user/juliess/activity/221550920?&tripIdBase36=3nwls8#RULAZ87XCd5reBI6J1SKIUki

Posted Images

I'm in!

Sier til meg selv hver dag: "I DAG begynner du".. også... "men en liten sjokoladebit skader jo ikke". Nei, den gjør forsåvidt ikke det, men problemet er at når jeg først tar en, så baller det på seg :|

Jeg har egentlig begynt på et løpeprogram hvor jeg skal løpe 3 ganger i uka, men denne uka har jeg ikke løpt mer enn 1. Jeg kan skylde på valpen så mye jeg vil, men den greier seg i en halvtime alene. Motivasjon hvor er duuu!? :gaah:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med! Spiser altfor mye godis, trenger litt motivasjon for å kutte ned. Jeg har ikke så mye tid til trening om dagen, eksamenslesning tar på, men jeg har jo tid til å trene i perioden som ikke er to dager før eksamen! Har et dårlig kne og hater å gjøre annet enn å løpe, så her må jeg jobbe litt med holdningen min. Blir alltid svett på tur og går masse i bakker selv om jeg er usikker på om det tells som trening :P Jeg har ikke undervisning nå så det blir en lang tur hver dag.

Bytta i går fra smågodt til melon som snacks, jeg er allerede i gang! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst: finn en treningsform du liker. Det skal ikke føles som en fæl plikt å gå på trening.

Slutt å si at du er så umotivert. Da blir du det. Start med å si at du er motivert, bestem deg for å være motivert. Da blir du det.

Ikke tenk "jeg burde ikke spise sjokolade, men èn bit gjør jo ingenting fra eller til?". Hvis du skal kutte godis, kutt ALT. Gi deg en dag i uka hvor du kan spise det du vil. Gled deg til å belønne deg selv med god mat/godis istedenfor å spise det hele tiden og ha dårlig samvittighet.

Sett deg store mål og delmål.

Hvis du vil se forandring må du gjøre en forandring, enkelt og greit :)

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør på Missy, hun er sterk og awesome ^^ Hehe.

Mushi: sliter du med knærne bør du absolutt ikke bare jogge. Gjør i det minste noen styrkende øvelser for bein/knær og prøv å forebygg evt. skader du kan få senere i livet :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med, tynnfeit som jeg er, så må jeg må litt ned i fett% og opp i muskel masse!

Jeg trener 2-3 ganger i uken. Da varmer jeg opp med 15 min jogging/hurtig gange, før jeg følger et 45 min styrke program, og avslutter med 20 min kondisjon.

Det som ofte motiverer meg, er at alle problemer kan løses, og at man kun lever, og er ung en gang. Vil man forbedre seg selv, så kan man faktisk gjøre det, og da er det kjekt å få det gjort! Det er jo der det ligger, valgt mellom å sitte på rumpa, eller å faktisk gjøre det.

Jeg er alllt for glad i søtsaker, huff, og pizza, og taco og.. og.. og...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kommet igang med trening etter en lang periode med dårlig ankel. Idag har jeg løpt 6 km, men hadde lite energi, så det ble til at jeg gikk en god del. Etter joggeturen tok jeg 3x15 strake push-ups. For bare 4 uker siden kunne jeg max ta 3x8! Tok også sip-ups og siderotasjon for å trene magen.

Maten er det største problemet for meg. Jeg har lagt på meg jevnt og trutt i flere år uten å gå ned noe, selv om jeg har prøvd litt halvhjertet en del ganger. Men nå er det nok. Jeg må rett og slett få av noen kilo med fett.

Planen er å trene 5 ganger i uka eller mer:

- 3 joggeturer på 3-4 km, men minst en gang i uka må jeg jogge 6-7 km (langkjøring)

- 1 intervalløkt pr uke (10x 100m)

- styrketrening 4-5 ganger i uka. Da er det 3x15 pushups, ettbeins knebøy (3x10), situps/siderotasjon (3x15) og kanskje litt vekter.

I tillegg må jeg kutte ned på mengden mat og kutte ut godteri og potetgull (oh, no!). Jeg har ikke mulighet til å lage meg egen mat, noe som er skikkelig dritt, siden det er mye fritert og usunn mat her. Men til lunsj har jeg mulighet til å f.eks velge suppe og salat, isteden for burger og nudler, så må nok prøve å velge det sunne alternativet der...

Dette MÅ jo kunne gi resultater! Målet er i første omgang 5 kg på de 7 ukene jeg har igjen her.

Men frokost: de serverer eggehakk, bacon, stekt tomat o.l., noe jeg synes er veldig godt. Men er det veldig fetende? Egg skal jo være bra og jeg føler meg mett lenge og energien holder hele formiddagen... Som alternativ kunne jeg kjøpt meg knekkebrøk og spist med en kremost og skinke el.l. Hva tror dere er best?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egg og bacon, omelett, eggehakk og tomat er sunn mat! Spiser egg og bacon fler ganger i uken, og har ikke langt på meg noe av det. Egg og Bacon er f.eks veldig vanlig i lavkrbo deietter osv, så vidt jeg vet.

Hva drikker folket? før drakk jeg brus dagelig, sluttet med det og gik ned 4 kg, så var jeg så teit og gjorde meg selv like avhengi av skjokomelk..Så da la jeg på meg de 4 kg igjen...Så kutta jeg ut skjokomelka og drikker nå kunn vann, evnt fun ligth saft (fruktfest smaken er digg!) .. Og nå er jeg omsider kvitt de 4 kg igjen. Snakk om jojo slanking.

Tror mange fort blir fokuserte på hva de spiser, og så glemmer de litt hva de drikker. Den fella har iallefall jeg gått i!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør på Missy, hun er sterk og awesome ^^ Hehe.

Mushi: sliter du med knærne bør du absolutt ikke bare jogge. Gjør i det minste noen styrkende øvelser for bein/knær og prøv å forebygg evt. skader du kan få senere i livet :)

Haha, jeg veit! I fjor var jeg flink og trente styrke 2-3 ganger i uka i tillegg til like mange joggeturer, da var det null problem! Nå har jeg helt gitt opp styrke (kjeeeeedelig og inne) og sist jeg løp hadde jeg vondt i knærne i halvannen uke, klarte nesten ikke gå. :P Har ikke trent siden. Må få starta med den seige styrketreninga igjen.

EDIT: Her drikker jeg bøtter med te ( :heart: ), vann og Farris Bris. Kjempegodt hvis du vil være litt sunn og ha noe med bobler i. Te uten sukker smaker litt hoggorm de første gangene, men etter ei uke er du frelst. Klarer ikke drikke te med sukker eller honning lengre, det smaker flytende sukker :sweat:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt å jogge litt den siste, etter mange år siden sist :) Ikke noe fast enda, men tenker det blir det. Ellers går jeg stort sett tur, og gjerne over fjelltopper, opp og ned bakker, så det blir i hovedsak hvor jeg får min "fitness" fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motivasjon og belønning er nøkkelen for min del. Jeg har nå tatt av 21,5 kilo på to og en halv måned, så her er det ekstremslanking på gang :lol:

En ting som hjelper meg veldig er en hjemmesnekra motivasjons-dagbok. Jeg skriver om mål og delmål, belønninger underveis, vekt, jamat og neimat, BMI, trening, måling av kroppen, dagsmeny og oppmuntrende ord til meg selv :lol: Boka er egentlig ganske klein, men det er da bare jeg som skal lese i den. Jeg bruker MASSE farger og smilefjes osv osv kun for å motivere og holde spiritten oppe. For det er en kamp dette her, og ikke alltid like lett å være motivert.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått på Grete Roede i 8 uker nå, og gått ned 7 kg :D Minst 6 til skal jeg ned. Har vært flink og tenke på kaloriinnholdet i maten, små porsjoner, mer vann, mindre salt, mer grønnsaker og mindre småspising. I tillegg spiser jeg lite brød, og heller knekkebrød. Føler meg så oppblåst av brød. Spist noe godteri, men vesentlig mindre mengder enn før og kun en dag i uka. Funker som bare det! Men har ikke hatt tid til å trene noe særlig, så det begynner nå samtidig med nok et kurs :)

Jeg er stolt av meg selv, som faktisk ikke har kjøpt potetgull, min O store fiende her i livet, siden jeg startet på kurset! Og nå sitter det skikkelig langt inne å kjøpe det også, samt at jeg ikke heller har like lyst på det som før :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått på Grete Roede i 8 uker nå, og gått ned 7 kg :D Minst 6 til skal jeg ned. Har vært flink og tenke på kaloriinnholdet i maten, små porsjoner, mer vann, mindre salt, mer grønnsaker og mindre småspising. I tillegg spiser jeg lite brød, og heller knekkebrød. Føler meg så oppblåst av brød. Spist noe godteri, men vesentlig mindre mengder enn før og kun en dag i uka. Funker som bare det! Men har ikke hatt tid til å trene noe særlig, så det begynner nå samtidig med nok et kurs :)

Jeg er stolt av meg selv, som faktisk ikke har kjøpt potetgull, min O store fiende her i livet, siden jeg startet på kurset! Og nå sitter det skikkelig langt inne å kjøpe det også, samt at jeg ikke heller har like lyst på det som før :)

Grattis! Hva går Grete Roede ut på sånn i kort tekst?

Jeg har ikke lyst til å gå på noen ekstrem diett, da jeg synes det er feil globalt sett å skulle frotse i animalsk fett (lav-karbo) eller spise kunstige produkter (shake-dietter o.l.). Dessuten har jeg litt høyt blodtrykk (eller... har det ikke som noen diagnose, men alltid når jeg skal måle blodtrykket sier de at det er litt høyt og spør om jeg er nervøs (noe jeg ikke er hos legen...), så tenker at jeg bør kutte litt på fettet jeg spiser. Jeg tenker at det er sunt å spise variert, spise sessong-grønnsaker, grove kornprodukter og ikke putte fløte i alt (men det er jo sååå godt!).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger en slik tråd for å holde meg motivert :ahappy:

Jeg har også spist alt for mye snop. Nå har jeg ikke spist snop siden tirsdag, og er egentlig kjempe fornøyd med det :ahappy: De første dagene var et *******, men nå går det ganske greit.

I utgangspunktet skal jeg prøve å kutte snop helt ut.

Jeg er (heldigvis) ikke noe glad i chips og is. Jeg kan spise det av og til, men det står ikke høyt på lista. Derfor har jeg gitt meg selv lov til å spise det, men ender som regel opp med "nei, det er ikke så godt, så det er ikke verdt det....". Jeg troooor det kan være lurt, i stedefor å kutte ut alt.

Jeg er mye ute med hundene, med har mål om å jogge noen dager i uken i tillegg. Evt. ta sykkelturer alene (jeg trimmer ikke så mye selvom hundene går 8 km sykkeltur :aww: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis! Hva går Grete Roede ut på sånn i kort tekst?

Jeg har ikke lyst til å gå på noen ekstrem diett, da jeg synes det er feil globalt sett å skulle frotse i animalsk fett (lav-karbo) eller spise kunstige produkter (shake-dietter o.l.). Dessuten har jeg litt høyt blodtrykk (eller... har det ikke som noen diagnose, men alltid når jeg skal måle blodtrykket sier de at det er litt høyt og spør om jeg er nervøs (noe jeg ikke er hos legen...), så tenker at jeg bør kutte litt på fettet jeg spiser. Jeg tenker at det er sunt å spise variert, spise sessong-grønnsaker, grove kornprodukter og ikke putte fløte i alt (men det er jo sååå godt!).

Grete Roede går kort og godt ut på å ta sunne valg og å ikke spise mer enn det man klarer å forbruke. I utgangspunktet kan man spise akkurat det man vil, men du lærer fort at om du vil fylle opp magen med mer mat så er det lurt å velge mager mat, da kan du spise mer. Du kan spise 4 knekkebrød i stedet for halvannen brødskive f.eks, og selv om det er det samme energiinnholdet i maten så føler du deg psykisk sett mer mett. Man skal veie f.eks. pasta, ris, poteter osv. til middag, og man skal veie kjøttrasjonen sin. Derimot kan man så og si spise så mye grønnsaker man vil. Man skal passe på å spise med jevne mellomrom, små måltider ofte. Det er faktisk veldig lett, men krever at man faktisk ikke fnyser av det å telle kalorier. Det er ikke sånn at man sitter og teller kalorier dagen lang, men man må lære seg å ha et bevisst forhold til energiinnholdet i maten mat putter i seg. :) Anbefales på det sterkeste!

Og viktigst er kanskje det at man på Grede Roede endrer livsstil, fra å spise usunt og ikke tenke over hva man putter i munnen, til å tenke over kostholdet sitt og innarbeide gode matvaner :). Det er IKKE en sånn speed-kur for å bli superslank.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å jogge i april. Jogger 8-9km ca. 3 ganger i uken. Jogger/sykler noen ganger 3km som er til butikken eller solstudioet. Også skal jeg trene styrke rundt 3 ganger i uka, men her har jeg bare trent det en gang forløbig, torsdag. Men nå er jeg begynt!

Har sluttet helt å spise snop, chips, usunn fast food, og drikke brus ol. Skal vi ha noe god mat, prøver vi helst å lage det selv, istedet for å kjøpe det ferdig laga. Som burger, pizza ol. Spiser mer havregrøt, naturell yoghurt med frosne bær, og canderel(søtningsmiddel med 90% mindre kalorier i enn i sukker). Spiser også mye mer kylling, grønnsaker, og fisk. Dyrere er det, men ikke slik at vi ikke klarer det.

Det som motiverer meg når jeg jogger, er musikk, og å kunne følge med på Runkeeper hvor langt jeg jogger, hvor fort ol. Også er Nora med, og hun liker jo også å løpe litt.

Nå har jeg fått enda en motiverende kilde! Jeg har vel jogga i rundt 4 uker, og ser allerede forskjell på magen min. Den er mer flat enn hva den var før! Jeg er faktisk fornøyd med hvordan den er nå, men hvorfor stoppe nå? Jeg spiser mye sunt, trener styrke og jogger. Jeg vil aldri bli noe anorektisk tynn uansett. Bare i bedre og bedre form! Jippi :w00t::D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestemt meg for en stund siden å spise sunnere og trene. Vi har kjøpt inn en del vekter, ball og rockering osv. Men i vinter ble det litt stopp og så har vi ikke kommet igang skikkelig enda :whistle:

Jeg droppet brød og gikk over på knekkebrød til frokost hver dag. Jeg merker nå litt forskjell faktisk. Jeg prøver å gå mye tur, lange turer i kupert terreng. Joggeturer har jeg startet med, fint for meg og dyret. Jeg drikker som regel vann eller melk. Vi kjøper sjeldent annet, men det går en flaske brus i helgene pluss sjokolade. Men thats it... Prøver å handle inn litt annet an kan knaske på om suget kommer ellers i ukedagene. Rosiner, nøtter, frukt osv. Hjelper masse..! Selv for meg som er sjokoman....! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøtter er sunt, men det inneholder en del kalorier.

f.eks: 100 gram ubehandlede mandler inneholder 630 kalorier

Jeg er mindre glad i trening, men har kjøpt meg sykkel så blir en og annen sykkeltur i uka. Det er dønn kjedelig da ...

Kjører pr tiden PSMF (forsøker i alle fal) men nå kommer 17 Mai, så er det bursdagshelgen min og da blir det kjapt til at jeg skeier ut, men 22, da er det strengt kosthold frem til sommerferien. Men, jeg unngår raske karbohydrater da.

Vil du vite hva du får i deg om dagen så kan DENNE siden være grei å ha blandt favorittene. Der ligger alt en rekke matvarer, frukt, nøtter osv, og man kan legge til eget.

En grei ting er å starte dagen med noe som metter godt og holder lenge. Egg er en kilde til vitaminer, proteiner og sunt fett. Så eggerøre, stekt egg, kokt egg, omelett eller smoothie med egg, bær og f.eks litt yoghurt eller kokosmelk, kan være en super start på dagen.

Variert og sunt kosthold er viktig, og fysisk aktivitet av noe slag (som om ikke alle var klar over det :P). Det er mange dietter, men det beste er jo å legge om kostholdet permanent, ha en livsstilsendring.

Noen som kjenner til Malibu Pilates Chair? Altså, har testet en slik en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset har vi kuttet ut å spise pasta, ris og poteter til middag og erstatter dette med mere grønnsaker. Vi spiser også mest rent kjøtt, ikke så mye kjøttdeig og prøver å holde oss unna godis. Men det er jo eksamensperiode og det er veeldig vanskelig å ikke ha noe søtt å putte i munnen :P Vi har vært litt flinke med å skjære opp frukt, f.eks. honningmelon, eple, appelsin eller lage smoothie! For det er jo bedre enn godis så lenge man ikke putter masse juice eller andre sukkerholdige ting oppi. Vi drikke også kun vann til alle måltider bortsett fra frokost.

Jeg tror at hvis man nekter seg selv alt man har lyst på, så får man det aldri til. Så det er lurt, som flere har nevnt, å ha en dag i uka hvor man kan spise og drikke hva man vil.

Vi spiser brød fordi det er enklest, men jeg lagde ofte hjemmelaget knekkebrød før, så det skal jeg begynne med igjen. Vi har også funnet en del enkle og sunne middagsretter som er veldig gode, for det må være kjapt og lettvint i eksamenstida!

Har ikke fått trent så mye som jeg skulle ønsket, men det kommer seg :)

OG en ting til, ikke sett for høye mål til deg selv! For da gjør du det bare vanskeligere for deg selv og blir stadig skuffa over at du ikke klarer å gjennomføre ting. Begynn med enkle mål, f.eks. "jeg skal ikke spise godteri på 3 dager fra og med i dag", og når du har klart det så må du belønne deg selv. Men pass på å ikke belønn deg med alt det godteriet du har spart på de 3 dagene, for da er du jo like langt :PSå begynn i det små og øk målene etterhvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst: finn en treningsform du liker. Det skal ikke føles som en fæl plikt å gå på trening.

Slutt å si at du er så umotivert. Da blir du det. Start med å si at du er motivert, bestem deg for å være motivert. Da blir du det.

Ikke tenk "jeg burde ikke spise sjokolade, men èn bit gjør jo ingenting fra eller til?". Hvis du skal kutte godis, kutt ALT. Gi deg en dag i uka hvor du kan spise det du vil. Gled deg til å belønne deg selv med god mat/godis istedenfor å spise det hele tiden og ha dårlig samvittighet.

Sett deg store mål og delmål.

Hvis du vil se forandring må du gjøre en forandring, enkelt og greit :)

Haha. Fin teori. Jeg ER motivert. Og jeg har jobbet lenge.

Jeg liker ingen treningsformer jeg. Hva gjør jeg da da? Å ikke trene er ikke et alternativ med min kropp og genetiske arv... Jeg har drevet med hest, seiling, turer i skogen med hund (som er en av de tingene som er lettest bare fordi hundene trenger det), vanngym, zumba, pilates, yoga, spinning, step, aerobic, dans, styrketrening mm. Ballspill og lagsporter generelt kommer veeeldig langt under alt dette på lista over ting det er aktuelt å prøve.

Jeg kan ikke kutte godis. Har prøvd flere ganger, og det kan gå fint i opptil en måned før jeg får en kjempesprekk. Ikke er jeg interessert i å leve et liv uten godis heller, så da er det viktigere for meg å kontrollere inntaket. Helgene er lov. En dag i uka er ikke noe poeng, da overspiser jeg så til de grader for å mentalt "gjøre opp for" resten av uka. :P

I nå 1,5 år har jeg kontrollert hva jeg spiser, og det som i hovedsak velter lasset er sukkerinntaket. Likevel er jeg sjelden over anbefalt daglig kaloriinntak i forhold til hva jeg bør ha i meg for å kunne gå ned i vekt (ligger på 1900 kcal daglig men prøver å holde meg på 1800 maks). På 1,5 år har jeg gått fra trening 0 ganger i uka (og én hund, som ikke har krevd mye tur) til 2-3 treningsøkter i uka.

Jeg er blitt i noe bedre form, men vekta står fortsatt pal på samme tallet, målebåndet likeså. Det eneste jeg går på av medikamenter er p-piller (Loette, som er en av de med minst bivirkninger), og det er ingenting fysisk som feiler meg som burde innvirke på vekt/stoffskifte etc. Har sjekket det meste som kan sjekkes med blodprøver av andre årsaker.

Jeg er heller ikke villig til å gå på dietter jeg ikke kan leve med resten av livet. Dvs. lavkarbo, fedon, vegetar, og alle former for "unormalt kosthold" er ikke interessant. Jeg spiser heller mindre av det usunne og mer av det sunne.

So... tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simira: Lag deg wok i forskjellige utgaver. Lag det med vann, eventuellt en sunn olje, rent kjøtt av kylling, svin, storfe, eller bruk reker (husk å tilsett det sist da) eller fisk, asparges, paprika, brokkoli, blomkål, minimais, vannkastanjer ol. Ta litt soyasaus og sesamfrø på og spis. Dropp ris til.

Lag deg suppe med masse grønnsaker, karbonadedeig eller kyllingfilet, storfe, fisk osv.

Tilsett gjerne chilli i alle retter om du tåler det. Det gir ofte en kick på forbrenningen (sies det i alle fall). Drikk masse vann.

Skal du spise pasta så bruk fullkornspasta, samme med ris - bruk den grove typen, ikke den paraboilede lettkokte, søtpoteter er sunnere enn vanlige poteter, sellerirot er supert å bake, steke og bruke i supper og gryter.

Start gjerne dagen med en smoothie laget av et par rå egg, friske eller frosne bær, litt lett yoghurt eller f.eks mager kesam. Smaker godt og gir energi og en god start på dagen. Tar ikke ille lang tid å lage heller.

Spis (prøv i alle fal) deg mett men ikke overmett, spis sakte og la maten synke før du eventuellt tar deg noe mer. Lag deg dessert av f.eks cottage cheese med noe søtning, kanel, eller fun light etter smak, frukt ol.

Bruker du Diett.no kan du fylle inn hva du spiser pr dag, følge med på inntak av proteiner, fett, karbohydrater, vitaminer, du kan sette opp slik at du får anbefalt daglig kaloriinntak etter alder, vekt, høyde og mosjon. Supert hjelpemiddel, synes jeg da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst: finn en treningsform du liker. Det skal ikke føles som en fæl plikt å gå på trening.

Slutt å si at du er så umotivert. Da blir du det. Start med å si at du er motivert, bestem deg for å være motivert. Da blir du det.

Ikke tenk "jeg burde ikke spise sjokolade, men èn bit gjør jo ingenting fra eller til?". Hvis du skal kutte godis, kutt ALT. Gi deg en dag i uka hvor du kan spise det du vil. Gled deg til å belønne deg selv med god mat/godis istedenfor å spise det hele tiden og ha dårlig samvittighet.

Sett deg store mål og delmål.

Hvis du vil se forandring må du gjøre en forandring, enkelt og greit :)

Ah... Du er hard :P Men det er så sant så sant... Det er ikke noe vits i å tenke så komplisert! Man må spise mindre enn man bruker. Finito. Og det er hardt, så man må jo være litt tøff mot seg selv :)

Jeg har gått på Grete Roede i 8 uker nå, og gått ned 7 kg :D Minst 6 til skal jeg ned. Har vært flink og tenke på kaloriinnholdet i maten, små porsjoner, mer vann, mindre salt, mer grønnsaker og mindre småspising. I tillegg spiser jeg lite brød, og heller knekkebrød. Føler meg så oppblåst av brød. Spist noe godteri, men vesentlig mindre mengder enn før og kun en dag i uka. Funker som bare det! Men har ikke hatt tid til å trene noe særlig, så det begynner nå samtidig med nok et kurs :)

Jeg er stolt av meg selv, som faktisk ikke har kjøpt potetgull, min O store fiende her i livet, siden jeg startet på kurset! Og nå sitter det skikkelig langt inne å kjøpe det også, samt at jeg ikke heller har like lyst på det som før :)

Gratulerer :) Har gått på Grete Roede selv, men gikk bare ned 2 kg (av de 7 som var målet). Jeg var nok litt for slapp :icon_redface:

Jeg har fått den leie uvanen å drikke iskaffe :sleep: Det er så unødvendige kalorier!

Drikker ellers 95 % vann. Alkoholholdig drikke får jeg i meg ca 2 ganger i måneden. Og da går det stort sett i vin og drinker.

For min del så holder jeg programmet mitt best hvis det er veldig konkret og hvis det er godt planlagt. Trener helst om morgenen for da slipper jeg å tenke på det hele dagen, og kan heller gå hele dagen og tenke på hvor flink jeg har vært :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før var jeg mer aktiv, spiste drittmat, men var i relativt god form. Etter at depresjonen tok meg igjen har jeg blitt mindre aktivt, men spiser det samme og er dermed i dårligere form! så jeg gjør noe så enkelt som at istedenfor å gjør totalt omvending på kostholdet (er jo så kresen) så må jeg bare bli litt mer aktiv! Turer med bikkja er jo bare rolig turer rundt i nabolaget, ikke noe tempo e.l.

Men så vil jeg ikke tenke på at jeg skal ned i vekt heller, jeg trenger kondis til å greie agility banen, kondis til å greie et par kilometer på sykkel (også må jeg få rompa mi vant til det) og ikke "dø på meg" når jeg f.eks skal opp i skogen til badevannet oppi her! Om jeg går ned i vekt, så yay, det er en bonus! Men spiser dog mer frukt enn før, er flinkere til å velge vann over brus på jobb (viljestyrke er det dårlig med når jeg sitter i kassa på kiwi altså) og velger de sunne alternativene i mat jeg allerede liker fra før!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justisia: Kjøp en strikk og ett sett med manualer så har du like mange, om ikke flere, muligheter til å gjøre øvelser som den stolen gir deg :) Som regel er sånt bare bygget opp rundt et konsept (med DVD'ene osv) for å tjene penger.

Vet du spurte etter erfaringer med stolen og at jeg ikke har det, men mitt råd er som sagt å heller gå for noe annet (som også tar mindre plass :) ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...