Gå til innhold
Hundesonen.no

Kennel Mollycoddle venter valper igjen, denne gang er bearded collie


MollyC
 Share

Recommended Posts

I går var jeg og tok ultralyd på Kicki og hun er drektig. Vi så mange “groper” og jeg gleder meg veldig. Dette kommer til å bli mitt drømmekull.

Begge foreldrene er supre representanter for rasen og jeg forventer et flott kull med valper som vil bli gode tur- og fammiliemedlemmer. Foreldrene er friske hunder og røntget fri for HD.

Mor: N UCH Alistair’s I Get A Kick Out Of You (Kicki)

Far: INT NORD VDH UCH Kindle Passion Just Marvellous (Mac)

Mor er svensk import og du kan lese mer om henne på http://www.kennelmollycoddle.com og faren er tysk import som bor hos SusanneL, Kennel Taildowm, http://www.taildown.com.

(Bilder av foreldrene, Kicki først og de to nederste av Mac)

p8270630-21.jpg

csc_0976.jpg?w=300&h=225

299830_134584316646841_100002858206212_139400_735146898_n.jpg

kindle-passion-just-marvellous22.jpg

kindle-passion-just-marvellous-5.jpg?w=300&h=200

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 104
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nye bilder av valpene 5 uker gamle. Lui, Mollycoddles Just My Style. Kira, bytter navn til Nike (Nikie) Mollycoddles Just Do It! Tarik, Mollycoddles Just The Spirit Hiro

Ja, det er merkelig hvordan den/de som blir igjen bare fortsetter som vanlig.. Denne lille damen var stille som en østers i natt hun også - bare sov og sov - utmattet av opplevelser, tror jeg. Vi

Valpene til Kicki og Mac kom i natt. Det ble 6 stykker, 3 hanner og 3 tisper. Hannene: 1 sort, 1 blå og 1 fawn og tispene: 1 sort, 1 blå og 1 brun. Gleder meg til å følge dette kullet. Har ven

Gratulerer så masse med drektigheten!! Så utrolig gøy :D

Kicki og Mac er bare utrolig flotte begge to, og jeg er sikker på at valpene blir nydelige.

Jeg er jo så heldig å ha møtt både Kicki og Mac, så jeg kan skrive under på at det er to trivelige hunder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir kjempespennende, Liv. Gleder meg skikkelig til å se de små - håper vi begge finner det vi leter etter..

Mac er en go'ing, ja - hans hode på profilbildet mitt her også. En stor og "real" blå gutt med et hjerte av gull og troligvis den mest velkonstruerte beardisen jeg har noensinne eiet. En nydelig hund.. Hans linjer er litt tyske, men hans far er engelsk import fra sånne "gode gamle" linjer som ligger bak mye av storvinnerne i dag (men ikke direkte de mest brukte hundene).

Kicki kommer fra en av Sveriges mestvinnende kenneler, med en spennende kombinasjon av deres egen tispelinje som produserer den ene stjernen etter den andre i flere generasjoner. Farslinjene går tilbake til en engelsk kennel som heter Binbusy. Fra denne kennelen (samme linjer) kom min første skikkelige storvinner (Ch Binbusy Invocation) - eneste beardis som har vært BIS på NKK-utstillinger, Verdensvinner og BIS veteran på Verdensutstillingen og Stora St.holm, og sånn..

Så det blir veldig spennende å se hva som kommer her, ja.

Susanne

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liv og jeg snakket om det i går - og fant ut at Kickis bror har gitt alle farger (er sort selv - som Kicki). Så hvis hun også har arvet de egenskapene kan det faktisk bli hvilke farger som helst der. Mac er jo blå, så han kan jo i teorien gi hvasomhelst mht farger.

For de som undrer hvilke farger det er, så er det: sort, brun, blå og fawn. Forsåvidt også hvit (dvs. mesteaparten av kroppen er hvit) og evt. tanmarkeringer (men det tror jeg ingen av dem har bak seg..).

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei, enda en vanskelig tråd! :drool:

Elsker rasen, og kjenner en som muligens står på liste på dette kullet, så skal følge med selv om jeg muligens kommer til å bli syk av det. :aww::wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liv og jeg snakket om det i går - og fant ut at Kickis bror har gitt alle farger (er sort selv - som Kicki). Så hvis hun også har arvet de egenskapene kan det faktisk bli hvilke farger som helst der. Mac er jo blå, så han kan jo i teorien gi hvasomhelst mht farger.

For de som undrer hvilke farger det er, så er det: sort, brun, blå og fawn. Forsåvidt også hvit (dvs. mesteaparten av kroppen er hvit) og evt. tanmarkeringer (men det tror jeg ingen av dem har bak seg..).

Susanne

Oj, så spennende! Hold av en brun tispevalp til meg hvis det kommer en da! Neida :lol: :lol: (joda, neida, joda, neida, joda :whistle: )

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rich text editor, editor_4faa714470181, press ALT 0 for help.

Det er leeenge til de kommer. Uke 23, glemte visst å skrive det.

Kicki begynte dagen etter parring å sette seg sånn brebent, så hun følte vel at det var noe rart med kroppen og hun sto èn dag og vi traff den, heldigvis.

i27183550._szw530h275_.jpg

Er søt jente, da.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Nå har jeg kjent liv i magen til Kicki og jeg gleder meg nå. Jeg har delt hagen i to av praktiske grunner med grønne grinder. Søndag og i går hoppet hun glatt over disse, men når hun i dag skulle over i dag rev hun dem over ende. Hun er vel antagelig for tung nå til å greie å hoppe så mye. Hun er i kjempefin form og i dag har vi vært på tur. Ikke den lengste turen, men vi var ute i over en time og det var helt greit. Hun hadde enda litt futt igjen til å løpe med de små når vi kom hjem. Hun spiser bra og er glad og fornøyd. Gullet sitt det.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Valpene til Kicki og Mac kom i natt.

Det ble 6 stykker, 3 hanner og 3 tisper. Hannene: 1 sort, 1 blå og 1 fawn og tispene: 1 sort, 1 blå og 1 brun.

DSC_1103.JPG

Gleder meg til å følge dette kullet. Har ventet lenge på beardiskull nå.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...