Gå til innhold
Hundesonen.no

Blogg el. hjemmeside for barn?


busy
 Share

Recommended Posts

Ønsker å motivere 10 åringen til å trene mer med hunden, men det er krvende for henne å lese mine hundebøker. Vi har søkt litt på youtube og funnet noen klipp, men mye er engelsk og mye er ikke godt beskrevet hvordan innlæringen skal være.

Jeg har jo selvfølgelig mulighet til å hjelpe og vise henne,men ønsker at hun skal bli mer selvstendig i hundetreningen og ikke bare støtte seg på meg(i tillegg til at jeg jo kan være en smule*kremt* kontrollerende i treningsituasjon)

Finnes det noen enkle og fine hjemmesider eller blogger dere vil anbefale for barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Tromsø er det ikke noe slikt. Og i første omgang trenger vi å få fastsatt en belønnings forventning i forhold til datteren min. Hunden er ikke særlig miljøsterk, og det vil derfor ikke være hensiktsmessig å trene andre stender enn hjemme i første omgang for 10 åringen :twitch:

Meningen er jo ikke at jeg skal be datteren min lese seg opp om alt hun skal lære hunden, ønsket er at det finnes en barnevennlig hjemmeside hvor hun enkelt og raskt kan finne filmer og litt tekst for å få inspirasjon til å trene med hunden :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk min hund da jeg var elleve, og fikk i forkant flere gode hundebøker som var godt illustrerte. Nå har jeg alltid vært glad i å lese, men om du kan finne en bok med den læringsmetoden du foretrekker og med en spennende layout, så tror jeg det kan hjelpe godt på vei :) Vet dessverre ikke om noen god "barn med hund-nettside".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips.

Vi har noen bøker, men ingen av de handler om klikker på en lettfattelig måte.

Linnea er jo vokst opp med hund og har vært på endel kurs og treninger med meg. Så hun kan jo endel, men ønsker litt tips om øvelser Linnea og Pita kan trene sammen. Og ønsker at Linnea skal ha ett oppslagsver hun liker å finne informasjon i.

Vi bruker klikker og i all hovedsak shaping så langt det lar seg gjøre med vår tålmodighet :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips.

Vi har noen bøker, men ingen av de handler om klikker på en lettfattelig måte.

Linnea er jo vokst opp med hund og har vært på endel kurs og treninger med meg. Så hun kan jo endel, men ønsker litt tips om øvelser Linnea og Pita kan trene sammen. Og ønsker at Linnea skal ha ett oppslagsver hun liker å finne informasjon i.

Vi bruker klikker og i all hovedsak shaping så langt det lar seg gjøre med vår tålmodighet :innocent:

Du, jeg anbefaler denne boka! Veldig lite tekst, og bildebasert fra en starter å shape til ferdig øvelse. Må jo være supert for et barn, altså. Det er triks for det aller meste, ikke bare "hoppe oppi en kurv", men også slalom, lineføring, innkalling osv.
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, jeg anbefaler denne boka! Veldig lite tekst, og bildebasert fra en starter å shape til ferdig øvelse. Må jo være supert for et barn, altså. Det er triks for det aller meste, ikke bare "hoppe oppi en kurv", men også slalom, lineføring, innkalling osv.

Kan signere på denne, den er morsom og grei.

Turid Rugaas' Dempende signaler er heller ikke veldig vanskelig å lese. Ikke så mye trening kanskje, men en del forståelse.

Må titte i bokhylla hjemme, vet det står et par greie bøker der som jeg har anbefalt til voksne som ikke er så glad i å lese. Samme prinsippet. :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker å motivere 10 åringen til å trene mer med hunden, men det er krvende for henne å lese mine hundebøker. Vi har søkt litt på youtube og funnet noen klipp, men mye er engelsk og mye er ikke godt beskrevet hvordan innlæringen skal være.

Jeg har jo selvfølgelig mulighet til å hjelpe og vise henne,men ønsker at hun skal bli mer selvstendig i hundetreningen og ikke bare støtte seg på meg(i tillegg til at jeg jo kan være en smule*kremt* kontrollerende i treningsituasjon)

Finnes det noen enkle og fine hjemmesider eller blogger dere vil anbefale for barn?

Jeg vet om etpar bloggere som legger ut filmer om hundetrening. Begge er veldig unge jenter, så filmene kan kanskje engasjere en tiåring. Sender deg en pm med nettadressene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...