Gå til innhold
Hundesonen.no

Dere produktutviklere


simira
 Share

Recommended Posts

Det har vært et par tråder tidligere fra folk som studerer en eller annen form for produktutvikling, med forespørsel om ting man "savner" i hverdagen.

Jeg finner ikke igjen tråden, men jeg har en ting. Jeg har begynt å spise frokostblanding, nærmere bestemt Special K, som er "flakes", ala cornflakes, all bran osv. Problemet er at når posen begynner å bli tom, så består de siste to porsjonene av 50% knust frokost-blanding-støv som bare blir til grøt. Æsj! Kan dere lage en fiks pls?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært et par tråder tidligere fra folk som studerer en eller annen form for produktutvikling, med forespørsel om ting man "savner" i hverdagen.

Jeg finner ikke igjen tråden, men jeg har en ting. Jeg har begynt å spise frokostblanding, nærmere bestemt Special K, som er "flakes", ala cornflakes, all bran osv. Problemet er at når posen begynner å bli tom, så består de siste to porsjonene av 50% knust frokost-blanding-støv som bare blir til grøt. Æsj! Kan dere lage en fiks pls?

Åpne posen på bunnen? Som regel er det vekta i seg selv som knuser de under transport, men om du åpner fra bunnen, vil støvet fordele seg i posen og ikke bli så innmari tydelig på slutten.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpne posen på bunnen? Som regel er det vekta i seg selv som knuser de under transport, men om du åpner fra bunnen, vil støvet fordele seg i posen og ikke bli så innmari tydelig på slutten.

Men for å gjøre det enkelt for brukeren (for det er tross alt designerens oppgave å hjelpe brukeren...) kunne det kanskje vært greit med en boks som gjør det enklere å åpne boksen fra bunnen (og ikke minst: helle fra bunnen) enn å åpne/helle fra toppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men for å gjøre det enkelt for brukeren (for det er tross alt designerens oppgave å hjelpe brukeren...) kunne det kanskje vært greit med en boks som gjør det enklere å åpne boksen fra bunnen (og ikke minst: helle fra bunnen) enn å åpne/helle fra toppen.

Ja jo, men da kan det bli et issue ved stabling i kasser siden den er svekket både i bunn og topp, og må derfor stables liggende. Da knuses det på langsiden, ergo vil mer knuse pga flaten, selv om vekta blir mindre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpne posen på bunnen? Som regel er det vekta i seg selv som knuser de under transport, men om du åpner fra bunnen, vil støvet fordele seg i posen og ikke bli så innmari tydelig på slutten.

Jeg kan godt åpne posen/boksen i bunnen, men da må jeg oppbevare den på en annen måte etter at den er åpnet, ellers vil jo alt falle ut. Eller støvet samle seg i det som blir den nye bunnen. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan godt åpne posen/boksen i bunnen, men da må jeg oppbevare den på en annen måte etter at den er åpnet, ellers vil jo alt falle ut. Eller støvet samle seg i det som blir den nye bunnen. :P

Åpne boksen på vanlig måte, ta ut posen og åpne den fra bunnen, og la toppen bli ny bunn. Støvet vil fordele seg jevnere på sin vei mot bunnen, enn om bunn får være bunn til pakken er tom. Det som kan hjelpe etter åpning er å la eska ligge på den smale langsiden med poseåpningen opp, isteden for den tradisjonelle toppen opp og bunnen ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpne boksen på vanlig måte, ta ut posen og åpne den fra bunnen, og la toppen bli ny bunn. Støvet vil fordele seg jevnere på sin vei mot bunnen, enn om bunn får være bunn til pakken er tom. Det som kan hjelpe etter åpning er å la eska ligge på den smale langsiden med poseåpningen opp, isteden for den tradisjonelle toppen opp og bunnen ned.

Har forsåvidt prøvd å snu boksen, men det tar ikke mange forsyningene før støvet er i bånn igjen. :/ Kan såklart prøve å legge den på siden, det forsinker nok prossessen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Det er nok noe sånt du trenger, :D Denne kan du selvfølgelig oppbevare cornflakes i med en tilhørende bunn som plukker opp bøsset til bikkja og med ett lokk blir den tett.

6939029128_757d76b84e.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Den grøten er jo den beste! Jeg pleier å la all-bran'en ligge leengeee i melk slik at alt mosher seg sammen. Men det slipper jeg på siste asjetten, for da blir det mosha sammen med en gang! Send det hit, så kan jeg sende tilbake hele flak! :thumbs:

ÆSJ! Klarer ikke slik grøt. Får nesten brekninger av tanken :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Men for å gjøre det enkelt for brukeren (for det er tross alt designerens oppgave å hjelpe brukeren...) kunne det kanskje vært greit med en boks som gjør det enklere å åpne boksen fra bunnen (og ikke minst: helle fra bunnen) enn å åpne/helle fra toppen.

Eh eller brukern kan bare snu posen opp ned før den åpner den :P Eller tømme det over i en annen boks hihi trenger ikke gjøre ting så avanser :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...