Gå til innhold
Hundesonen.no

Å melde andre inn i facebookgrupper.


Hampus
 Share

Recommended Posts

De siste dagene har jeg blitt innmeldt i ørtogførti hesterelaterte facebookgrupper jeg over hodet ikke er interesserte i.

Har drevet med hest i mange år, men det er lenge siden det har vært en brennede interesse.

Ingen av de gruppene jeg har blitt meldt inn i de siste dagene har dog noen gang vært interessante.

Og jeg klarer fint å melde meg inn i de gruppene jeg ønsker å delta i.

Vet flere har fått samme problem den siste tiden etter at FB ble endret og man enkelt kan melde inn venner i og med at det foreslåes på de fleste gruppenes sider.

I går skrev jeg i statusen min at jeg håper folk kan slutte med dette, meeen enkelte tar ikke et hint, nye hestegrupper har dukket opp i dag.

Så nå er jeg konsekvent begynt å melde disse folkene inn i en sikkert like uinteressant grupppe for dem.

Kanskje de da slutter... :w00t:

Er det bare meg som irriterer meg over dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det irriterer faktisk meg litt og, jeg vil heller få en forespørsel om jeg vil bli medlem i gruppa enn at jeg har blitt meldt inn. Så glemmer jeg hele greia og glemmer å forlate gruppen, så jeg er nok medlem av mye rart ja :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir jeg ikke meldt inn i så mange, og de jeg blir meldt inn i er dalmatiner-relatert, og det er jo fint, hadde kanskje ikke funnet gruppene ellers. Er det en gruppe jeg ikke gidder å være medlem av melder jeg meg bare ut, ett klikk liksom. Jeg vil heller at folk skal melde meg inn enn at de ikke gjør det. Jeg melder og inn folk i grupper jeg tenker de kan være interessert i, men er ikke så ofte jeg gjør det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne grupper gidder jeg ikke bry meg med, melder meg bare konsekvent ut igjen. Og noen ganger blir jeg addet inn i grupper jeg vil bli i. Det som irriterer meg med den funksjonen er når jeg blir adda inn i grupper som samtidig tilegner meg politiske meninger. Feks ble jeg meldt inn i en og da så det plutselig ut som om jeg støtta nedleggelsen av en eller annen skole her. DET liker jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt meldt inn i noe råforingsgreier.. Og lord - som det irriterer meg.. Det popper opp at noen har skrevet noe på siden titt og stadig..

Sorry folkens, men jeg driter i at hunden din har fått en kotelett :whistle:

Dessuten, jeg mener det er litt unødvendig å legge folk til grupper i hytt og pine.. Jeg går da ikke rundt og melder folk inn i lag og forendringer i virkeligheten heller..

Edit: lagt til et ord :P

Endret av Krutsi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er noe som irriterer meg også. Det minste de kan gjøre er vel å spørre først... Jeg vil selv velge hvilke grupper jeg vil være medlem i og liker ikke å bli lagt til uten å bli spurt først. Mulig jeg er rar og sær på det området, men det er min mening og det er sånn jeg vil ha det... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt meldt inn i noe råforingsgreier.. Og lord - som det irriterer meg.. Det popper opp at noen har skrevet noe på siden titt og stadig..

Sorry folkens, men driter i at hunden din har fått en kotelett :whistle:

I know! Hvis der samme gruppe som jeg var medlem i er den dritirriterende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I know! Hvis der samme gruppe som jeg var medlem i er den dritirriterende!

Jeg er som regel ikke den som blir fort irritert over slikt, men ja.. Kanskje jeg skulle ha laget en lik gruppe for oss som forer med tørrfor...

"oohh... Min hund har fått en tørrforkule :o :o :o :o "

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det ikke er bare meg som finner dette irriterende.

Den gamle ordninga der man foreslo grupper for venner likte jeg, har lagt til 4 hunderelaterte grupper på denne måten.

Meeen liker dårlig når andre skal bestemme.

Håper de koser seg i strikkegruppa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved en fornuftig bruk av FB så ser jeg mange ganger så store fordeler enn bakdeler med å være med der!

Jeg har fått kontakt med tidligere venner, og slekt som jeg ikke har hatt kontakt med på lenge.

Og blitt bedre kjent med mange som jeg har møtt og snakket litt før.

Knyttet nye kontakter på mange fronter.

Så jeg liker FB jeg, bare så det er sagt!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise
I går skrev jeg i statusen min at jeg håper folk kan slutte med dette, meeen enkelte tar ikke et hint, nye hestegrupper har dukket opp i dag.

Ja som om alle leser din status og er opptatt av deg.. :rofl:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved en fornuftig bruk av FB så ser jeg mange ganger så store fordeler enn bakdeler med å være med der!

Jeg har fått kontakt med tidligere venner, og slekt som jeg ikke har hatt kontakt med på lenge.

Og blitt bedre kjent med mange som jeg har møtt og snakket litt før.

Knyttet nye kontakter på mange fronter.

Så jeg liker FB jeg, bare så det er sagt!

Helt enig, jeg kommer nok ikke til å melde meg ut iallefall. Er litt lei av facebook for tiden, og er der ikke så mye, men jeg ville jo heller ikke vært foruten, så mange gamle kjenninger der, som det er veldig koselig å ha en forbindelse til, selv om man nødvendigvis ikke samhandler så mye. Pluss det du sier om kontakter, jeg har blitt kjent med så mange folk via facebook, som jeg kanskje ikke hadde blitt kjent med i virkeligheten, da spesielt på dalmatinerfronten (eller kanskje bare på den fronten, når jeg tenker meg om.) Så ja, facebook har flere fordeler enn ulemper, selv om det er endel av sistenevnte og, som f.eks klissete statuser og ekle bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp i går meldte noen meg inn i noe "Swingersclub"-greier på facen. Jeg driver da ikke med sånt,og vil heller ikke være med i gruppen. Håper ikke det står hos alle jeg har på vennelisten at jeg er med på det når jeg ikke har valgt det selv :P

Irriterende. Synes det er tåpelig å ikke ha forespørsel,folk kan jo melde andre inn i hva som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo bare å melde seg ut av grupper man ikke vil være med i.

Når man har meldt seg ut én gang, så er det ikke mulig for andre å legge deg til der igjen.

No prob :D

Og selv om man skriver på statusen sin at man ikke ønsker å meldes inn i grupper, så betyr det vel ikke at alle leser dette, eller langt mindre går å husker på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja som om alle leser din status og er opptatt av deg.. :rofl:

Typisk deres problem, de får i alle fall melde seg ut av tilsvarende mange grupper.

Synes man kan foreslå i stede for å melde folk inn i hytt og pine.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig ikke opplevd det problemet der selv, takk og lov! (men tror jeg skal ta en titt for det om..)

Visste ikke om dette før nå, og det er jo helt sprøtt! Som flere sier, at de sender en forespørsel om man vil være med så kan man jo bare svare ja eller nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Konsekvent så melder jeg meg ut av alle FB grupper jeg har blitt meldt inn i av andre selv om det hadde vært grupper jeg ville støtte. Vil bestemme selv hva jeg blir meldt inn i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir dødsirritert over å bli lagt til grupper uten å bli spurt. Ja det er "bare" å melde seg ut om man ikke er interessert, men det er ikke poenget. Det blir som: det er lettere å få tilgivelse enn tillatelse. Jeg syns faktisk det er frekt. Jeg vil selv bestemme hvilke grupper jeg skal være med i ved at folk kan spørre meg, ikke ved at de legger meg til uten at jeg har bedt om det.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaaat? Det der høyrest jo heilt vilt ut. Godt eg ikkje er å finne på feisbukk...

Ja. Vill anarki der, alt går bananas :banana::lama::blissysmile::punk:

I know! Hvis der samme gruppe som jeg var medlem i er den dritirriterende!

Så meld deg ut eller skru av notifikasjonene :P

Nettopp i går meldte noen meg inn i noe "Swingersclub"-greier på facen. Jeg driver da ikke med sånt,og vil heller ikke være med i gruppen. Håper ikke det står hos alle jeg har på vennelisten at jeg er med på det når jeg ikke har valgt det selv :P

Irriterende. Synes det er tåpelig å ikke ha forespørsel,folk kan jo melde andre inn i hva som helst.

Unnskyld, men nå måtte jeg bare :lol:

Konsekvent så melder jeg meg ut av alle FB grupper jeg har blitt meldt inn i av andre selv om det hadde vært grupper jeg ville støtte. Vil bestemme selv hva jeg blir meldt inn i.

Men. Jeg laget en gruppe for treningsgruppa vi har i lydighet her jeg bor. Og jeg klarte ikke lage noen annen gruppe enn en sånn man måtte adde folk i. Siden vi har lukket gruppe var det heller ingen vits i å legge den ut så hvem som helst kunne se den. Så da måtte jeg adde de jeg strengt talt var sikre på at ville være med i den. Men det synes jeg er teit nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men. Jeg laget en gruppe for treningsgruppa vi har i lydighet her jeg bor. Og jeg klarte ikke lage noen annen gruppe enn en sånn man måtte adde folk i. Siden vi har lukket gruppe var det heller ingen vits i å legge den ut så hvem som helst kunne se den. Så da måtte jeg adde de jeg strengt talt var sikre på at ville være med i den. Men det synes jeg er teit nok.

Synd at man må adde dem, istedenfor å spørre om de vil være med, men det er jo FB sin feil, ikke din. Og i ditt tilfelle forsøker du jo faktisk å få tak i dem du vil.

Det jeg føler er fremstilt her er at folk bare tar seg friheten til å slenge folk inn i hvilken som helst gruppe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Labtispe (noe partisk her). Ønsker du ikke heftigheten til jaktlinjer har man jo dual, eller også linjer av standard som ikke er blant de tyngste. Finnes absolutt standard labs som er flotte med funksjonelle kropper (og hjelper jo når de holdes slanke og spreke).    Lagt til: Ellers gjelder de samme linjene golden også, med mindre pelsstell enn på springer.
    • Hei sonen!  År 5 uten hund. Nå er jeg lei. Har vært innom de fleste rasene (altså vurdert) og har over gjennomsnittet (nerde) kunnskap om raser, men allikevel sliter jeg litt med å lande. Kanskje dere kan hjelpe?  Springer eller Sheltie. Meeennnnn. Springer: redd pelsstell men skjønner at man kan klippe den I sportsklipp uten å barbere eller ødelegge pels.  Sheltie: hater bjeffing, ser på fb gruppene at 9/10 sliter med unødvendig bjeffing og at de ikke egner seg I ymse sport grunnet lyd...   Hva skal jeg med hund?  Familie hund som jeg kan trene med og dra på kurs/seminar med. Lære mer hands on, har masse bok kunnskap men mangler litt hundespråk forståelse og hvordan løse problemer. Går turer i fjell og skog. Er mye ute og diller med barna.  Jeg har stor familie, 2 små barn, 1 stort. Mye barn innom på besøk.  Kom gjerne med andre forslag, men har vært igjennom alle rasene og slått de fra meg av forskjellige årsaker. Hjertet mitt vil en ny bruksschæfer tispe men hjerna sier nei  
    • Jeg er tispemennenske, og trives mye bedre med tisper enn hannhunder.  Men jeg oppfatter ofte hannhunder som mer kosete, og lojale.  De er ofte "dummere" enn tispene synes jeg.. Skal ha tispe denne gangen også. 
    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...