Gå til innhold
Hundesonen.no

Maris heklekrok!


Mari
 Share

Recommended Posts

  • Svar 221
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hekling trenger ikke være tantete og frumpy altså. Det finnes utrolig mye fint man kan hekle, og jeg har forsøkt å lage noe av det. Dette er litt kombinert skrytetråd og potensiell selgetråd. De ti

Superfin på en liten rødtopp!

I dag går det flere ting i posten til diverse soniser. Lill skal få halsen sin, og av restegarnet etter halsen så har jeg gjort mitt første forsøk på å hekle leke. Håper Soph liker den. Li

Posted Images

Så flink du er :)

Finnes det noen oppskrift på det petroleumsgrønne skjerfet?

Det mønsteret var kjempefint

Takk! :) Jeg har ingen oppskrift på det skjerfet. Tok bare utgangspunkt i stjernemasken og improviserte. Duskene er som et resultat av at sidene ble ganske hakkete. :icon_redface: Duskene skjuler det, pluss at de ble fine på synes jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! :) Jeg har ingen oppskrift på det skjerfet. Tok bare utgangspunkt i stjernemasken og improviserte. Duskene er som et resultat av at sidene ble ganske hakkete. :icon_redface: Duskene skjuler det, pluss at de ble fine på synes jeg. :)

Hmm, også jeg som vurderte å friske opp gamle kunnskaper der en liten stund :). Har ikke heklet på en haug med år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse masse fint! Mono, er det monster-mono kanskje? strikkeverden?

Lærte meg å hekle selv for en mnd siden med hjelp av youtubevideoer. ikke like flink som deg enda, men det kommer seg =) Og tror jeg må en tur innom ravelry, trodde de kun hadde strikkeoppskrifter jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ravelry har masse hekleoppskrifter. Mange er også gratis. :)

Dette er Mono. :) Jeg er dritimponert over det hun lager. At folk klarer å finne på egne oppskrifter på det nivået er bare vilt!

Jeg så ikke så mye på videoer, jeg googlet mest på crochet og så masken jeg var ute etter. Først "single crochet", "double crochet" og "triple crochet" og når jeg mestret de så utvidet jeg repetoiret. :) Det eneste negativet var at det tok lang tid før jeg lærte meg å hekle på norsk. :D Men de fleste oppskrifter er uansett på engelsk, så det var nok smart sånn sett.

Det er bare å sette i gang! Utrolig kult å lage noe fra scratch. Veldig tilfredstillende. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ravelry har masse hekleoppskrifter. Mange er også gratis. :)

Dette er Mono. :) Jeg er dritimponert over det hun lager. At folk klarer å finne på egne oppskrifter på det nivået er bare vilt!

Jeg så ikke så mye på videoer, jeg googlet mest på crochet og så masken jeg var ute etter. Først "single crochet", "double crochet" og "triple crochet" og når jeg mestret de så utvidet jeg repetoiret. :) Det eneste negativet var at det tok lang tid før jeg lærte meg å hekle på norsk. :D Men de fleste oppskrifter er uansett på engelsk, så det var nok smart sånn sett.

Det er bare å sette i gang! Utrolig kult å lage noe fra scratch. Veldig tilfredstillende. :)

Det er hun ja :) hun er utrolig dyktig!

Jeg kan alle grunnleggende masker på engelsk og også på norsk :) men liker det best på engelsk faktisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hals til Aslan. :)

7051316373_ba64a68cb5.jpg

Detalj.

6905225780_9709674716.jpg

Denne har ikke noe eier enn så lenge... :whistle: Jeg heklet den opprinnelig til H, men den er for stor. Jeg vil tippe den er størrelse 2 år. Lett jakke som passer til vår og tidlig høst. 100% merino, deilig og myk, men må vaskes for hånd. :)

6905225344_fbe6e2aac1.jpg

Hundebein knapp :P

6905225480_a291dd5e82.jpg

På henger, hvor jeg ikke får den til å henge noe pent. Jaja. :)

7051316605_6d4dac7506.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det ser ut som fiskenett, høhø. :P Så rotete og rart, men på en fin måte, egentlig! Ikke helt min smak (bortsett fra fargen), men hadde ikke reagert negativt om jeg hadde sett noen gå med det.

Vanskelig å si. Tror jeg heller mot sistnevnte jeg også. Men kommer vel kanskje an på hva man bruker til?

Takk! Dere bekrefter det jeg trodde.

Kjærlighetsknuter er penere når maskene er mindre.

Ja? Det skal jeg prøve ut! Men blir det ikke bare mer fiskenettete da? Så for meg noe med litt angora i og kanskje, sånn at det blir fluffy? Tok ikke mange timene å lage, så det er rom for mer eksperimentering.

Jeg er også usikker på om jeg gjorde det riktig. Førsteraden er greit, men fra andrerasen ble jeg usikker på om jeg heklet de sammen riktig.

Hva koster disse lekre greiene dine? Klarer du lage noe superfint i lilla til baby?

Nei, det vil jo variere for hva jeg skal lage og hvilken type garn jeg bruker. Bra garn er dessverre ganske dyrt synes jeg, men jeg synes det er verdt investeringen. Hva er du ute etter til baby og når må det være ferdig? Pledd, genser, jakke, lue? Jeg kan absolutt hekle noe til deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det vil jo variere for hva jeg skal lage og hvilken type garn jeg bruker. Bra garn er dessverre ganske dyrt synes jeg, men jeg synes det er verdt investeringen. Hva er du ute etter til baby og når må det være ferdig? Pledd, genser, jakke, lue? Jeg kan absolutt hekle noe til deg! :)

Enig i at det er en god investering. Og spesielt når det er til baby, da må det være skikkelige greier. Nei, jeg vet nesten ikke! Har du noen gode ideer? Genser, evt en god, varm og litt romslig body, kanskje? Eventuelt en skikkelig stilig lue. Jeg er så lite kreativ når det kommer til sånt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Host* Sier meg nok enig med resten her om fiskenettet. :P

Morsom tråd! Jeg synes at hekling og håndarbeid er moro, men jeg er ikke så dreven når det gjelder hekling så har bare laget noen småting som f.eks. grytelapper. :P

Likte veldig godt den halsen som ble laget til Aslan. Nydelig farge!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...