Gå til innhold
Hundesonen.no

Maris heklekrok!


Mari
 Share

Recommended Posts

Garn er dyrt. Det er størsteparten av utgiften. Jeg til 200 for jobben av Synnøve, 300 var i garn.

I etterkant har jeg tatt 550 for hals.

Det er jo ikke billig, men timesbetalingen er ikke høy heller. Det går fort 10 timer å lage en sånn hals.

For pulsvanter har jeg tatt 250, og for lue/hals settet til Loke får jeg 350. :)

Men send en pm om du er i interessert, det finnes billigere garn osv. Vi blir sikkert enige om noe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 221
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hekling trenger ikke være tantete og frumpy altså. Det finnes utrolig mye fint man kan hekle, og jeg har forsøkt å lage noe av det. Dette er litt kombinert skrytetråd og potensiell selgetråd. De ti

Superfin på en liten rødtopp!

I dag går det flere ting i posten til diverse soniser. Lill skal få halsen sin, og av restegarnet etter halsen så har jeg gjort mitt første forsøk på å hekle leke. Håper Soph liker den. Li

Posted Images

Ja, det er veldig dyrt. I tillegg går det mye mer garn når man hekler kontra å strikke, så da blir det ekstra dyrt. Jeg har handlet litt fra strikkenett også, Drops har helt ok garn. Ellers er jeg glad i Picklesgarnet jeg da. Så mange fine farger. :)

Nå driver jeg og sparer til å spesialbestille håndfarget luksusgarn fra USA. Så mange fine colorways! Men dyyyyrt!

Også drømmer jeg om garnvinde og nøsteapparat, for jeg er temmelig lei av å nøste opp hesper nå altså. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde egentlig tenkt å ta et fint bilde av den og sånn, men jeg er tiltaksløs akkurat nå, men ville bare si at halsen Mari heklet til meg er superduper (den er enda finere i virkeligheten enn på bilde!)! Garnet er helt nydelig, både fargen og hvordan det kjennes ut, og er akkurat passe varmt for varmblodige meg. Maris heklekunst anbefales altså :D Også så hyggelig med besøk på jobben for leveranse og :D Og ja, jeg tror samboeren min snart syns det holder med turkisblågrønne klesplagg :lol:

Tusen takk Mari, du er super :flowers:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare titte innom og si at her var mye flott! Jeg er omtrent født med strikkepinner og heklenål i hendene, men englemasker er ikke min greie og de stjernemaskene var bare fantastisk fine. Du hekler virkelig jevnt og fint!

Når det gjelder pris: Man skal huske på alle de timene som ligger bak et slikt kunsthåndverk. Den som hekler og selger skal være bevisst på å ta en pris som håndarbeidet virkelig er verdt, både i material og arbeid. Håndarbeid skal ikke være en billig greie, da kan man like godt handle masseprodusert på Cubus. Kanskje vi som hekler og strikker selv er mer bevisste på hvor mye jobb det ligger bak et ferdig plagg? Jeg synes iallefall ikke den oppgitte prisen er urimelig.

Englemaskefiskenettet syntes jeg var kult. Det er bare garnet som er litt for lite mykt og fluffy til slike masker. Snurr det etpar ganger rundt halsen til et smykkeskjerf!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde egentlig tenkt å ta et fint bilde av den og sånn, men jeg er tiltaksløs akkurat nå, men ville bare si at halsen Mari heklet til meg er superduper (den er enda finere i virkeligheten enn på bilde!)! Garnet er helt nydelig, både fargen og hvordan det kjennes ut, og er akkurat passe varmt for varmblodige meg. Maris heklekunst anbefales altså :D Også så hyggelig med besøk på jobben for leveranse og :D Og ja, jeg tror samboeren min snart syns det holder med turkisblågrønne klesplagg :lol:

Tusen takk Mari, du er super :flowers:

Ååh! Tusen takk! Jeg er så glad du er fornøyd! Og sambo kan bare holde snavla, for den fargen er utrolig pen! Dessuten kledde du halsen veldig. :)

Vil bare titte innom og si at her var mye flott! Jeg er omtrent født med strikkepinner og heklenål i hendene, men englemasker er ikke min greie og de stjernemaskene var bare fantastisk fine. Du hekler virkelig jevnt og fint!

Tusen takk! :)

Når det gjelder pris: Man skal huske på alle de timene som ligger bak et slikt kunsthåndverk. Den som hekler og selger skal være bevisst på å ta en pris som håndarbeidet virkelig er verdt, både i material og arbeid. Håndarbeid skal ikke være en billig greie, da kan man like godt handle masseprodusert på Cubus. Kanskje vi som hekler og strikker selv er mer bevisste på hvor mye jobb det ligger bak et ferdig plagg? Jeg synes iallefall ikke den oppgitte prisen er urimelig.

Jeg synes det var godt å få et slikt innspill, for det ligger mye jobb bak hver ting. Det gjør det.

Jeg synes penger er kjempevanskelig! Man blir jo vant med å se strikken på H&M koste 199,- pr plagg liksom, og da virker 550,- som så sjokkerende mye penger. Jeg var så naiv jeg, da jeg begynte å hekle, og trodde at nå kom jeg til å spare masse penger. Ikke helt nei.

Englemaskefiskenettet syntes jeg var kult. Det er bare garnet som er litt for lite mykt og fluffy til slike masker. Snurr det etpar ganger rundt halsen til et smykkeskjerf!

Jeg skal videreformidle til ny eier. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes penger er kjempevanskelig! Man blir jo vant med å se strikken på H&M koste 199,- pr plagg liksom, og da virker 550,- som så sjokkerende mye penger. Jeg var så naiv jeg, da jeg begynte å hekle, og trodde at nå kom jeg til å spare masse penger. Ikke helt nei.

Det meste i kjedebutikker er laget av akryl, og dermed av mye billigere garn enn det rent ullgarn er :) Så prisen synes eg ikkje du skal tenke så mye på. Godt garn er dyrt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hals til Aslan. :)

7051316373_ba64a68cb5.jpg

Detalj.

6905225780_9709674716.jpg

Denne har ikke noe eier enn så lenge... :whistle: Jeg heklet den opprinnelig til H, men den er for stor. Jeg vil tippe den er størrelse 2 år. Lett jakke som passer til vår og tidlig høst. 100% merino, deilig og myk, men må vaskes for hånd. :)

6905225344_fbe6e2aac1.jpg

Hundebein knapp :P

6905225480_a291dd5e82.jpg

På henger, hvor jeg ikke får den til å henge noe pent. Jaja. :)

7051316605_6d4dac7506.jpg

Den jakka var nydelig og uglelua såklart,med modellen :heart: inni :heart: .

Du er mer enn dyktig damen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det meste i kjedebutikker er laget av akryl, og dermed av mye billigere garn enn det rent ullgarn er :) Så prisen synes eg ikkje du skal tenke så mye på. Godt garn er dyrt :)

Ja, det er dessverre det. Men verdt å investere i synes jeg siden ull har så mange gode egenskaper. :)

Den jakka var nydelig og uglelua såklart,med modellen :heart: inni :heart: .

Du er mer enn dyktig damen!

Tusen takk, Toril! :kiss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare det at kjedebutikklær er av akryl (noe er jo av ull), men det er maskinstrikket. Det kan sees på oppleggskantene. Skulle det være håndheklet, for det er mulig noe av det er, så kan man tenke seg hva de som har laget disse tingene sitter igjen med av lønn. (Jeg vet ikke om det finnes maskiner som hekler og om man kan se forskjell da).

Nei, ta en pris som verdsetter håndlagede produkt og som gir litt igjen for arbeidstimene.

Forresten, jeg likte veldig godt luene i boblemasker også. Litt retro over dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅ Lua kom i dag! Kuuuule lua! Den var så kul den! Tuva får den ved første anledning, jeg klarer ikke vente, den var FOR kul! Ask måtte jo prøve den og han nektet å ta den av seg når pappaen kom. Tror vi må bestille en han kan få til høsten, det ble mye gråt..

Fiiiine lua! Fikk faktisk lyst på en selv :lol:

Edit: fikk fin tegning av H også, Ask var ikke så imponert over den :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅ Lua kom i dag! Kuuuule lua! Den var så kul den! Tuva får den ved første anledning, jeg klarer ikke vente, den var FOR kul! Ask måtte jo prøve den og han nektet å ta den av seg når pappaen kom. Tror vi må bestille en han kan få til høsten, det ble mye gråt..

Fiiiine lua! Fikk faktisk lyst på en selv :lol:

Edit: fikk fin tegning av H også, Ask var ikke så imponert over den :lol:

Yay! Ååh, så moro! Seriøst, den lua ble skikkeig skikkelig kul, jeg er helt enig!

Bare si ifra om jeg skal hekle mer til deg, det er virkelig bare koselig. :)

Pøh sier H, men er jo klar over at bermen ikke har evner til å forstå hans kretive prosess. :P

Fikk super fine pulsvarmere i dag jeg :D

De ble kjempefine! Du valgte en bra fargekombo. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager dobbelpost og beklager at det blir veldig mye spamming nå, men disse jeg bare vise fram. Oppdrag fra soelvd, og jeg synes de ble veldig kule. Og så utrolig små som de er! Jeg har helt glemt hvor små totteluttene til de minste er. Kjempesøtt!

7095756463_cce4aec99f_z.jpg

6949685586_f259c902c2_z.jpg

Se så smååå! :D

7095756415_428eb381bb_z.jpg

edit:

*Vente utålmodig*

Haha! Da ble det ikke dobbelpost alikevel. :D

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager dobbelpost og beklager at det blir veldig mye spamming nå, men disse jeg bare vise fram. Oppdrag fra soelvd, og jeg synes de ble veldig kule. Og så utrolig små som de er! Jeg har helt glemt hvor små totteluttene til de minste er. Kjempesøtt!

7095756463_cce4aec99f_z.jpg

6949685586_f259c902c2_z.jpg

Se så smååå! :D

7095756415_428eb381bb_z.jpg

edit:

Haha! Da ble det ikke dobbelpost alikevel. :D

Jeg bare DIGGER de. Og moren kommer til å bli SÅ fornøyd. Lurer på om hun skjønner hvem de er fra (de to bokstavene er initialene til meg og mannen). :bananas::w00t::D:jump:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Mio! Det er så hyggelig å høre sånt. :)

Jeg festet knappene i dag, så nå er jakken til "baby" klar til mageboeren kommer ut i juni. :) Fikk ikke fanget fargen ordentlig, den er mer lilla irl.

7135125795_587be562cf_z.jpg

7135125859_816908f338_z.jpg

Ellers har jeg også heklet dette hals/pulsvanter settet i ren bomull. Halsen er den samme som Synnøve, *nina* og Lill sin, vantene er egenkomponerte. Settet er til salgs. :)

6967256760_12608e5482_z.jpg

6967257108_9a8b0b65ae_z.jpg

6967257204_509ca004d9_z.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som jeg er gravid, begynner å bli det på ordentlig også, så drømmer jeg om å lage baby-ting. Derfor spør jeg deg Mari, om hvordan du starta? Og kanskje du har noen noob-tips, en blogg eller noe for folk som vil begynne å hekle, men som egentlig ikke kan?

Imponerende ting du får til altså :hyper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...