Gå til innhold
Hundesonen.no

Tipsy og hennes 8 små :)


soelvd
 Share

Recommended Posts

I morgen kjører jeg til Bergen og henter Tipsy og hennes 8 valper som skal bo hos oss frem til de er leveringsklare. Tipsy er en 11 mnd (ja, måneder) gammel schæfer/pincher/dobbermann, en veldig snill, forsiktig frøken i følge omplasseringssenteret. Vi skal være fosterhjemmet hennes og de 2 tispene og 6 hannhundene som ble født 27. februar. De er altså 2 uker når jeg henter de i morgen. Hannhunden her er en blanding av BC og buhund og det er lett å se at valpene ligner mye på BCer. :) Tipsy skal også omplasseres men først skal hun få litt ro og fred før hun får et nytt hjem.

Håper alle kan være blide - avgjørelsen er tatt og de skal til oss uansett hva dere mener om det. Vi har mange oppdrettere i ryggen som hjelper oss - både soniser og ikke soniser. Og et par som bor her og skal komme endel på besøk. :) Hvis ikke hadde vi aldri turt!

Tispen har lite melk allerede, bare noen patter det kommer melk av, så de får allerede grøt to ganger om dagen.

Alle tips, råd og lignende er veldig velkomne. Først og fremst tenker jeg praktisk i forhold til hvordan vi skal "re" de til her. Jeg tror det letteste og roligste for mor og barn er å få være på badet. Bør vi ha en kasse? Eller er tepper ok? Alle tips og råd tas imot!

Og, vi tenker å få tispa til å slappe godt av og roe ned før hun møter Monti - la valpene bli større. Hun stresser litt om man styrer for mye med valpene. Kanskje kan vi etterhvert ha kompostgrind foran døra i stede for å lukke igjen? Og introdusere de for hverandre på tur? Det er en veldig blid tispe som er veldig leken - og Monti er jo bare 7 mnd selv. Hvordan gjør dere det i forhold til andre hunder?

Så vet vi jo også mer når de kommer og vi blir kjent med tispen. :)

Her kommer en liten presentasjon:

Tispe:

476_267_csupload_43178283.jpg?u=447085076

Hannhund:

476_267_csupload_43178296.jpg?u=3674447733

Hannhund:

476_267_csupload_43178308.jpg?u=1867619578

476_267_csupload_43178324.jpg?u=2545028279

476_267_csupload_43178333.jpg?u=736424864

476_267_csupload_43178341.jpg?u=3378373130

476_267_csupload_43178352.jpg?u=3509918260

476_267_csupload_43178359.jpg?u=3745439099

Tipsy med valpene:

0_0_0_0_250_140_csupload_43178520_large.jpg?u=2769452430

Igjen, alle tips og innspill blir vi veldig glade for. Men hold det på et saklig nivå.. :) Ellers kommer det garantert masse bildespammer og spørsmål etterhvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 209
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Heisann folkens... Etter anbefaling fra fostermor til Bendik datt jeg innom her på Hundesonen... Og her fant jeg jo jaggu innlegg om Bendik og hans søsken .. Bendik er da mitt nye barn, og vi koser

Høres bra ut. Tenker hun skal få være med en liten tur rett borti skogen her, kanskje hun vil gå et godbit-spor feks. Eller trene noen triks, tror hun har godt av å få brukt hodet sitt litt. Tror no

Da har fineste Dexen fått seg et nytt hjem. Han flytter til en ung mann i Sogn neste uke

Posted Images

Stakar uskyldige små, håper de får gode hjem. Kudos til dere som lar de slippe å vokse opp på kennel-******* (altså type hundepensjonat-oppstalling?).

Ja, nå skal de få ro, stabilitet og forhåpentligvis en mor som slapper litt bedre av. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søte :) Og Tipsy var også kjempepen, såg nesten ut som en kelpie. Håper valpene får fine hjem, vil tro dere bidrar til en mye bedre oppvekst for valpene i forhold til kennellivet :)

Lykke til!

Ja, jeg håper det. Vi tar til oss alle tips vi kan få. I tillegg har jeg jo lest endel på sosialiseringsbiten og sånn fra før, er mest praktiske ting jeg lurer på underveis. :) Et par bilder til av Tipsy:

0_0_0_0_250_140_csupload_43179577_large.jpg?u=1343222042

0_0_0_0_250_140_csupload_43179517_large.jpg?u=4019368077

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra at dere hjelper til! :)

Og jeg ser ikke hvorfor noen skal reagere på det. Greit nok at en del er mot blandingsavl osv. Men valpene er født og sprell levende,og det er jo bare bra at det er noen som er snille nok til å passe på at de har det godt.

Og så lenge du gjør det beste du kan,så kommer disse valpene til å stortrives hos deg! :yes:

Lykke til! Har ikke noe erfaringer å komme med :P

Edit: Må bare legge til: Dex :wub: :wub: :wub:

Endret av LilleZara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprekt, Anette! Masse lykke til! :D

Takk! :D

Kjempebra at dere hjelper til! :)

Og jeg ser ikke hvorfor noen skal reagere på det. Greit nok at en del er mot blandingsavl osv. Men valpene er født og sprell levende,og det er jo bare bra at det er noen som er snille nok til å passe på at de har det godt.

Og så lenge du gjør det beste du kan,så kommer disse valpene til å stortrives hos deg! :yes:

Lykke til! Har ikke noe erfaringer å komme med :P

Edit: Må bare legge til: Dex :wub: :wub: :wub:

Hehe, godt, godt! Og tusen takk :) Og ja... Dex :wub: :wub: :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakar uskyldige små, håper de får gode hjem. Kudos til dere som lar de slippe å vokse opp på kennel-******* (altså type hundepensjonat-oppstalling?).

Så søte :) Og Tipsy var også kjempepen, såg nesten ut som en kelpie. Håper valpene får fine hjem, vil tro dere bidrar til en mye bedre oppvekst for valpene i forhold til kennellivet :)

Omplasseringsbyrådet dem kom fra har ikke kenneloppstalling. De bruker bare fosterhjem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner ikke med at det er dere som har planlagt dette ganske irregulære kullet, så da får leksjonene utebli. ;) Lykke til med de små, det er litt av en jobb dere tar på dere!

Hadde det vært planlagt hadde jeg fortjent pryl :lol:

Å herregud jeg elsker tegningene til Dex! Blir spennende å se hvordan Monti tar reservepappa jobben ;)

Ja, han er utrolig tøff! Monti takler nok å dele hus fint. Nå blir de jo skjermet endel, da. Men tispa er jo bare valpen selv, så vi får håpe de finner tonen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All ære til dere altså! Og så skjønn Tipsy er.. (valpene er skjønne de også altså). *Har et lønnlig håp om at kanskje Tipsy fikk fortsette å bo hos dere også etter valpene er levert, tenk å være 8 måneder gammel, få valper og måtte flytte rundt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All ære til dere altså! Og så skjønn Tipsy er.. (valpene er skjønne de også altså). *Har et lønnlig håp om at kanskje Tipsy fikk fortsette å bo hos dere også etter valpene er levert, tenk å være 8 måneder gammel, få valper og måtte flytte rundt*

Hyyyysj, ikke sett ord på tankene mine! :lol: Jeg tror jeg skal være VANVITTIG dyktig om jeg skal få mannen med på det, altså.. Ellers sier de at hun er en fantastisk herlig tispe, litt stressa, men ingenting vi ikke kan fikse med ro, fred og stabilitet i kombinasjon med aktivitet og hjernetrim (når valpene er eldre/flytta ut). For forhåpentligvis blir hun her en stund etterpå for å finne roen og så vi får se hvordan hun er uten valper. :)

Edit: og nei, det kan jammen ikke være lett. Hun er jo bare barnet selv! Sliter feks litt med ro når valpene skal ha melk, har jo ikke ro i rumpa! hun skal jo være ute og leke, utforske verden og irritere eierne sine grønne med alle unghundfaktene sine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Søte valper. Lurer på om noen blir igjen hos dere jeg. :) Men det får i tilfelle tiden vise. Kos dere med valper og valpe mor. Godt de kan komme til et sted å ha det godt når tingene først er som dem er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søte! :wub: Dex hadde spesielle tegninger, blir nok veldig pen :) Forøvrig, for en sprek kombinasjon da! :aww:

Ja, utrolig stilige tegninger på han. Og, æh, ja! Sprek kombinasjon :lol:

Søte valper. Lurer på om noen blir igjen hos dere jeg. :) Men det får i tilfelle tiden vise. Kos dere med valper og valpe mor. Godt de kan komme til et sted å ha det godt når tingene først er som dem er

Er ikke lov å lure på sånt :sweat: I utgangspunktet er det ingen av rasene som er blandet inn som faktisk frister. Så skulle noen bli igjen må det bli mamma Tipsy.

Tispa var jo kjempesøt, veldig søte valper også. Syns du er kjempesnill som vil hjelpe dem :)

Tusen takk.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra gjort av dere, altså! Ikke alle som hadde tatt på seg det ansvaret. Og Tipsy var jo aldeles nydelig :)

Masse lykke til! Jeg Kommer til å følge nøye med på hvordan det går med dem alle sammen. Blir gøy med flere bilder av dem også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra gjort av dere, altså! Ikke alle som hadde tatt på seg det ansvaret. Og Tipsy var jo aldeles nydelig :)

Masse lykke til! Jeg Kommer til å følge nøye med på hvordan det går med dem alle sammen. Blir gøy med flere bilder av dem også :D

Tusen takk, hyggelig å høre! Gleder meg vanvittig mye til å hilse på Tipsy i morgen! Bildespam er på vei om få dager! ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke lov å lure på sånt :sweat: I utgangspunktet er det ingen av rasene som er blandet inn som faktisk frister. Så skulle noen bli igjen må det bli mamma Tipsy.

Hihi, bare vent til Monti blir bestekompis med en av valpene du, å ser på deg med *kanjegpliiiiiiiiiiiiiiiisfåbeholdehan* blikket! Jeg er nemlig overbevist om at Monti har akkurat et sånt blikk, å at du kommer til å skjønne akkurat hva det betyr når det kommer! :D

Så må jeg si det er kjempe flott av dere :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...