soelvd Skrevet 11. Mars 2012 Rapporter Skrevet 11. Mars 2012 I morgen kjører jeg til Bergen og henter Tipsy og hennes 8 valper som skal bo hos oss frem til de er leveringsklare. Tipsy er en 11 mnd (ja, måneder) gammel schæfer/pincher/dobbermann, en veldig snill, forsiktig frøken i følge omplasseringssenteret. Vi skal være fosterhjemmet hennes og de 2 tispene og 6 hannhundene som ble født 27. februar. De er altså 2 uker når jeg henter de i morgen. Hannhunden her er en blanding av BC og buhund og det er lett å se at valpene ligner mye på BCer. Tipsy skal også omplasseres men først skal hun få litt ro og fred før hun får et nytt hjem. Håper alle kan være blide - avgjørelsen er tatt og de skal til oss uansett hva dere mener om det. Vi har mange oppdrettere i ryggen som hjelper oss - både soniser og ikke soniser. Og et par som bor her og skal komme endel på besøk. Hvis ikke hadde vi aldri turt! Tispen har lite melk allerede, bare noen patter det kommer melk av, så de får allerede grøt to ganger om dagen. Alle tips, råd og lignende er veldig velkomne. Først og fremst tenker jeg praktisk i forhold til hvordan vi skal "re" de til her. Jeg tror det letteste og roligste for mor og barn er å få være på badet. Bør vi ha en kasse? Eller er tepper ok? Alle tips og råd tas imot! Og, vi tenker å få tispa til å slappe godt av og roe ned før hun møter Monti - la valpene bli større. Hun stresser litt om man styrer for mye med valpene. Kanskje kan vi etterhvert ha kompostgrind foran døra i stede for å lukke igjen? Og introdusere de for hverandre på tur? Det er en veldig blid tispe som er veldig leken - og Monti er jo bare 7 mnd selv. Hvordan gjør dere det i forhold til andre hunder? Så vet vi jo også mer når de kommer og vi blir kjent med tispen. Her kommer en liten presentasjon: Tispe: Hannhund: Hannhund: Tipsy med valpene: Igjen, alle tips og innspill blir vi veldig glade for. Men hold det på et saklig nivå.. Ellers kommer det garantert masse bildespammer og spørsmål etterhvert! Siter
Gjest Skrevet 11. Mars 2012 Rapporter Skrevet 11. Mars 2012 Stakar uskyldige små, håper de får gode hjem. Kudos til dere som lar de slippe å vokse opp på kennel-******* (altså type hundepensjonat-oppstalling?). Siter
soelvd Skrevet 11. Mars 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 11. Mars 2012 Stakar uskyldige små, håper de får gode hjem. Kudos til dere som lar de slippe å vokse opp på kennel-******* (altså type hundepensjonat-oppstalling?). Ja, nå skal de få ro, stabilitet og forhåpentligvis en mor som slapper litt bedre av. 1 Siter
Shlush Skrevet 11. Mars 2012 Rapporter Skrevet 11. Mars 2012 Så søte Og Tipsy var også kjempepen, såg nesten ut som en kelpie. Håper valpene får fine hjem, vil tro dere bidrar til en mye bedre oppvekst for valpene i forhold til kennellivet Lykke til! Siter
soelvd Skrevet 11. Mars 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 11. Mars 2012 Så søte Og Tipsy var også kjempepen, såg nesten ut som en kelpie. Håper valpene får fine hjem, vil tro dere bidrar til en mye bedre oppvekst for valpene i forhold til kennellivet Lykke til! Ja, jeg håper det. Vi tar til oss alle tips vi kan få. I tillegg har jeg jo lest endel på sosialiseringsbiten og sånn fra før, er mest praktiske ting jeg lurer på underveis. Et par bilder til av Tipsy: Siter
LilleZara Skrevet 11. Mars 2012 Rapporter Skrevet 11. Mars 2012 (endret) Kjempebra at dere hjelper til! Og jeg ser ikke hvorfor noen skal reagere på det. Greit nok at en del er mot blandingsavl osv. Men valpene er født og sprell levende,og det er jo bare bra at det er noen som er snille nok til å passe på at de har det godt. Og så lenge du gjør det beste du kan,så kommer disse valpene til å stortrives hos deg! Lykke til! Har ikke noe erfaringer å komme med Edit: Må bare legge til: Dex :wub: Endret 11. Mars 2012 av LilleZara Siter
soelvd Skrevet 11. Mars 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 11. Mars 2012 Sprekt, Anette! Masse lykke til! Takk! Kjempebra at dere hjelper til! Og jeg ser ikke hvorfor noen skal reagere på det. Greit nok at en del er mot blandingsavl osv. Men valpene er født og sprell levende,og det er jo bare bra at det er noen som er snille nok til å passe på at de har det godt. Og så lenge du gjør det beste du kan,så kommer disse valpene til å stortrives hos deg! Lykke til! Har ikke noe erfaringer å komme med Edit: Må bare legge til: Dex :wub: Hehe, godt, godt! Og tusen takk Og ja... Dex :wub: Siter
Ane Skrevet 11. Mars 2012 Rapporter Skrevet 11. Mars 2012 Stakar uskyldige små, håper de får gode hjem. Kudos til dere som lar de slippe å vokse opp på kennel-******* (altså type hundepensjonat-oppstalling?). Så søte Og Tipsy var også kjempepen, såg nesten ut som en kelpie. Håper valpene får fine hjem, vil tro dere bidrar til en mye bedre oppvekst for valpene i forhold til kennellivet Omplasseringsbyrådet dem kom fra har ikke kenneloppstalling. De bruker bare fosterhjem Siter
simira Skrevet 11. Mars 2012 Rapporter Skrevet 11. Mars 2012 Regner ikke med at det er dere som har planlagt dette ganske irregulære kullet, så da får leksjonene utebli. Lykke til med de små, det er litt av en jobb dere tar på dere! Siter
HeleneFS Skrevet 11. Mars 2012 Rapporter Skrevet 11. Mars 2012 Å herregud jeg elsker tegningene til Dex! Blir spennende å se hvordan Monti tar reservepappa jobben Siter
soelvd Skrevet 11. Mars 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 11. Mars 2012 Regner ikke med at det er dere som har planlagt dette ganske irregulære kullet, så da får leksjonene utebli. Lykke til med de små, det er litt av en jobb dere tar på dere! Hadde det vært planlagt hadde jeg fortjent pryl Å herregud jeg elsker tegningene til Dex! Blir spennende å se hvordan Monti tar reservepappa jobben Ja, han er utrolig tøff! Monti takler nok å dele hus fint. Nå blir de jo skjermet endel, da. Men tispa er jo bare valpen selv, så vi får håpe de finner tonen. Siter
Sanne Skrevet 11. Mars 2012 Rapporter Skrevet 11. Mars 2012 Wow for noen fantastiske små! Og vofsemamman var bare nydelig All ære til dere som tar jobben! Siter
soelvd Skrevet 11. Mars 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 11. Mars 2012 Wow for noen fantastiske små! Og vofsemamman var bare nydelig All ære til dere som tar jobben! Ja, de er så vakre! Gleder meg utrolig mye til å se de vokse 1 Siter
TonjeM Skrevet 11. Mars 2012 Rapporter Skrevet 11. Mars 2012 All ære til dere altså! Og så skjønn Tipsy er.. (valpene er skjønne de også altså). *Har et lønnlig håp om at kanskje Tipsy fikk fortsette å bo hos dere også etter valpene er levert, tenk å være 8 måneder gammel, få valper og måtte flytte rundt* Siter
soelvd Skrevet 11. Mars 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 11. Mars 2012 All ære til dere altså! Og så skjønn Tipsy er.. (valpene er skjønne de også altså). *Har et lønnlig håp om at kanskje Tipsy fikk fortsette å bo hos dere også etter valpene er levert, tenk å være 8 måneder gammel, få valper og måtte flytte rundt* Hyyyysj, ikke sett ord på tankene mine! Jeg tror jeg skal være VANVITTIG dyktig om jeg skal få mannen med på det, altså.. Ellers sier de at hun er en fantastisk herlig tispe, litt stressa, men ingenting vi ikke kan fikse med ro, fred og stabilitet i kombinasjon med aktivitet og hjernetrim (når valpene er eldre/flytta ut). For forhåpentligvis blir hun her en stund etterpå for å finne roen og så vi får se hvordan hun er uten valper. Edit: og nei, det kan jammen ikke være lett. Hun er jo bare barnet selv! Sliter feks litt med ro når valpene skal ha melk, har jo ikke ro i rumpa! hun skal jo være ute og leke, utforske verden og irritere eierne sine grønne med alle unghundfaktene sine! Siter
Snickers Skrevet 11. Mars 2012 Rapporter Skrevet 11. Mars 2012 Så søte! Dex hadde spesielle tegninger, blir nok veldig pen Forøvrig, for en sprek kombinasjon da! Siter
Guest lijenta Skrevet 11. Mars 2012 Rapporter Skrevet 11. Mars 2012 Søte valper. Lurer på om noen blir igjen hos dere jeg. Men det får i tilfelle tiden vise. Kos dere med valper og valpe mor. Godt de kan komme til et sted å ha det godt når tingene først er som dem er Siter
Ara Skrevet 11. Mars 2012 Rapporter Skrevet 11. Mars 2012 Tispa var jo kjempesøt, veldig søte valper også. Syns du er kjempesnill som vil hjelpe dem Siter
soelvd Skrevet 11. Mars 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 11. Mars 2012 Så søte! Dex hadde spesielle tegninger, blir nok veldig pen Forøvrig, for en sprek kombinasjon da! Ja, utrolig stilige tegninger på han. Og, æh, ja! Sprek kombinasjon Søte valper. Lurer på om noen blir igjen hos dere jeg. Men det får i tilfelle tiden vise. Kos dere med valper og valpe mor. Godt de kan komme til et sted å ha det godt når tingene først er som dem er Er ikke lov å lure på sånt I utgangspunktet er det ingen av rasene som er blandet inn som faktisk frister. Så skulle noen bli igjen må det bli mamma Tipsy. Tispa var jo kjempesøt, veldig søte valper også. Syns du er kjempesnill som vil hjelpe dem Tusen takk.. Siter
LindaM Skrevet 11. Mars 2012 Rapporter Skrevet 11. Mars 2012 Veldig bra gjort av dere, altså! Ikke alle som hadde tatt på seg det ansvaret. Og Tipsy var jo aldeles nydelig Masse lykke til! Jeg Kommer til å følge nøye med på hvordan det går med dem alle sammen. Blir gøy med flere bilder av dem også Siter
soelvd Skrevet 11. Mars 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 11. Mars 2012 Veldig bra gjort av dere, altså! Ikke alle som hadde tatt på seg det ansvaret. Og Tipsy var jo aldeles nydelig Masse lykke til! Jeg Kommer til å følge nøye med på hvordan det går med dem alle sammen. Blir gøy med flere bilder av dem også Tusen takk, hyggelig å høre! Gleder meg vanvittig mye til å hilse på Tipsy i morgen! Bildespam er på vei om få dager! 1 Siter
LinL Skrevet 12. Mars 2012 Rapporter Skrevet 12. Mars 2012 Er ikke lov å lure på sånt I utgangspunktet er det ingen av rasene som er blandet inn som faktisk frister. Så skulle noen bli igjen må det bli mamma Tipsy. Hihi, bare vent til Monti blir bestekompis med en av valpene du, å ser på deg med *kanjegpliiiiiiiiiiiiiiiisfåbeholdehan* blikket! Jeg er nemlig overbevist om at Monti har akkurat et sånt blikk, å at du kommer til å skjønne akkurat hva det betyr når det kommer! Så må jeg si det er kjempe flott av dere 1 Siter
ToneS Skrevet 12. Mars 2012 Rapporter Skrevet 12. Mars 2012 Søte valper og utrolig bra gjort av dere å ta de inn. Lykke til videre! Siter
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.