Gå til innhold
Hundesonen.no

Tipsy og hennes 8 små :)


soelvd
 Share

Recommended Posts

:bananas:Valpene er 3 uker og 2 dager :bananas:

Dumme sonen, nå har vi valpene en uke kortere :lol: Siden så mange reagerte ringte jeg omplasseringssenteret, de sjekka opp i det og jo, de er født 21. og ikke 27. :lol: Så da er de plutselig 3 uker og 2 dager og ting stemmer litt bedre :P

Dagen har vært super, Tipsy har funnet avknappen, er blitt bestekompis med Monti og legger seg frivilig og ammer søtnosene sine. Hun har også vist at hun ELSKER barn og at hun gikk godt overens med andre hunder. Fin frøken :wub:

Veid valpene igjen i dag. De har ikke gått opp så grådig mye, men de gikk jo opp endel forrige døgn, så stresser ikke. Siden de plutselig er 3 uker så kan vi jo for alvor begynne med fast føde i tillegg til melka også.

Her er grammene:

Azita:

21 dager: 1130

22 dager: 1215

23 dager: 1291

Bendick:

21 dager: 1080

22 dager: 1234

23 dager: 1250

Chilli:

21 dager: 950

22 dager: 990

23 dager: 1063

Dex:

21 dager: 900

22 dager: 1025

23 dager: 1045 (ikke mye gitt, menvar jo endel forrige dagen)

Emira:

21 dager: 1035

22 dager: 1112

23 dager: 1225

Fant:

21 dager: 945

22 dager: 1033

23 dager: 1073

Gorbi:

21 dager: 1115

22 dager: 1218

23 dager: 1248

Hero:

21 dager: 968

22 dager: 1040

23 dager: 1126

Og nå gidder jeg snart ikke veie mer, siden vi har fått bekreftet at de vokser fint uten melkeerstatningen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 209
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Heisann folkens... Etter anbefaling fra fostermor til Bendik datt jeg innom her på Hundesonen... Og her fant jeg jo jaggu innlegg om Bendik og hans søsken .. Bendik er da mitt nye barn, og vi koser

Høres bra ut. Tenker hun skal få være med en liten tur rett borti skogen her, kanskje hun vil gå et godbit-spor feks. Eller trene noen triks, tror hun har godt av å få brukt hodet sitt litt. Tror no

Da har fineste Dexen fått seg et nytt hjem. Han flytter til en ung mann i Sogn neste uke

Posted Images

Nå har jeg lest her inne hver dag uten å kommentere, får vel ta meg sammen, men hva skal jeg si :P

Valpene og moren er knallsøte, dere er superflinke og jeg håper en av de blir på sonen :) Smiler alltid etter å ha vært innom denne tråden :wub:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest her inne hver dag uten å kommentere, får vel ta meg sammen, men hva skal jeg si :P

Valpene og moren er knallsøte, dere er superflinke og jeg håper en av de blir på sonen :) Smiler alltid etter å ha vært innom denne tråden :wub:

Aaah. Jeg går også ut av denne tråden med et smil om munnen, med alle de hyggelige tilbakemeldingene! :ahappy:

Når var valpene deres med ut første gang? Når åpna dere dørene for besøk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel vanlig at man åpner for besøk fra valpene er 3-4 uker gamle. Men det er klart at det i deres tilfelle kan være en fordel å drøye litt så tispa og valpene slår seg litt mer til ro hos dere først. :)

Ellers må jeg bare si at jeg synes dere gjør en kjempejobb! Det krever mye jobb å ha valpekull,så det er flott at disse valpene får en sjanse hos dere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel vanlig at man åpner for besøk fra valpene er 3-4 uker gamle. Men det er klart at det i deres tilfelle kan være en fordel å drøye litt så tispa og valpene slår seg litt mer til ro hos dere først. :)

Ellers må jeg bare si at jeg synes dere gjør en kjempejobb! Det krever mye jobb å ha valpekull,så det er flott at disse valpene får en sjanse hos dere. :)

Tispa har slått seg fantastisk godt til ro. Er veldig overrasket for vi fikk beskjed om at hun kom til å være stressa. Men nei, hun er tidenes største kosegris og sover dagen lang annet enn når hun er med ut. Deilig :)

Takk for det. Akkurat nå krever det ikke så sykt mye, spørs når de blir eldre :lol:

Hiver med en film av herlige Tipsy som tigger etter kos:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig jente, da :wub:

Det er ikke akkurat en ulempe at moren har godt gemytt i alle fall :) Får håpe valpene blir noen skikkelige allrighte hunder!

Mm, veldig herlig :) Nei, det er jammen godt hun i alle fall er en supertrivlig dame!

:wub: :wub: :wub:

419645_10150671555192225_772132224_8920498_1313023223_n.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Når var valpene deres med ut første gang? Når åpna dere dørene for besøk?

Det vanlige er at man venter til valpene er 3-4 uker før man tillater besøk - jeg ville imidlertid drøyd det litt lenger i og med at hun nå har flytta litt rundt. Gitt henne ett par uker på å falle ordentlig til ro før jeg introduserte enda mer "støy" rundt henne.

Siden du nå har funnet ut at de er over tre uker, så ville jeg satt fokus på å begynne med fast føde - først gitt markkur, deretter introdusert fast føde dagen etter - først to ganger om dagen, deretter tre fra uke 4 ca. Et råd imidlertid, og det er ta tispen vekk når du skal fore valpene. Ikke alle synes det er gøy å dele maten med barna.

Når det gjelder tur ut i det fri og frisk luft - så bruker jeg å vente til valpene er mellom 4 og 5 uker gamle og da bare om det er varmt og godt ute, og bare en kort stund - nå virker jo valper litt kort tid av gangen så en liten lekeøkt ute og så inn å sove er en grei løsning. Fra 6 ukers alder kan de være ute litt til om været tillater det. Og da er det også greit å la måltidene foregå utendørs - da sparer du mye aviser, valper driter nemlig hver gang de har spist så det går ganske kjapt å fore, bæsje valper ute :).

Det du bør gjøre nå er å introdusere leker for dem, filler med knuter på - halvlitersflasker med småstein i (og påskrudd kork selvsagt) - og litt sånn forskjellig. Knyte tykk tøyremse i plastkanner og sånne ting som gir en mijøgevinst i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det ser ut til at dere gjør en kjempefin jobb med dem, og kudos til dere for at dere tar på dere denne oppgaven.

Som BP sier, ikke nødvendig å hive de ut helt enda, med mindre det kommer noen varme fine solskinnsdager.

Det er fordelen med å kunne planlegge kull på sommeren, for da kan de være ute store deler av dagene fra de er ganske små (4-4,5 uke).

Et tips til "leke" som dere kan kjøpe og, er leketunell for barn. Koster rundt 130 kroner, og er lett vaskbare. Valpene ELSKER det.

De fleste lekebutikker selger det, og samme gjør IKEA

http://www.toysrus.no/Velkommen%20til%20TOYS,-p-,R,-p-,US/Kategorier/Utendørslek/Hageleker/Utendørslek/Tunnel.aspx?id=603526

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vanlige er at man venter til valpene er 3-4 uker før man tillater besøk - jeg ville imidlertid drøyd det litt lenger i og med at hun nå har flytta litt rundt. Gitt henne ett par uker på å falle ordentlig til ro før jeg introduserte enda mer "støy" rundt henne.

Siden du nå har funnet ut at de er over tre uker, så ville jeg satt fokus på å begynne med fast føde - først gitt markkur, deretter introdusert fast føde dagen etter - først to ganger om dagen, deretter tre fra uke 4 ca. Et råd imidlertid, og det er ta tispen vekk når du skal fore valpene. Ikke alle synes det er gøy å dele maten med barna.

Når det gjelder tur ut i det fri og frisk luft - så bruker jeg å vente til valpene er mellom 4 og 5 uker gamle og da bare om det er varmt og godt ute, og bare en kort stund - nå virker jo valper litt kort tid av gangen så en liten lekeøkt ute og så inn å sove er en grei løsning. Fra 6 ukers alder kan de være ute litt til om været tillater det. Og da er det også greit å la måltidene foregå utendørs - da sparer du mye aviser, valper driter nemlig hver gang de har spist så det går ganske kjapt å fore, bæsje valper ute :).

Det du bør gjøre nå er å introdusere leker for dem, filler med knuter på - halvlitersflasker med småstein i (og påskrudd kork selvsagt) - og litt sånn forskjellig. Knyte tykk tøyremse i plastkanner og sånne ting som gir en mijøgevinst i tillegg.

Syns det ser ut til at dere gjør en kjempefin jobb med dem, og kudos til dere for at dere tar på dere denne oppgaven.

Som BP sier, ikke nødvendig å hive de ut helt enda, med mindre det kommer noen varme fine solskinnsdager.

Det er fordelen med å kunne planlegge kull på sommeren, for da kan de være ute store deler av dagene fra de er ganske små (4-4,5 uke).

Et tips til "leke" som dere kan kjøpe og, er leketunell for barn. Koster rundt 130 kroner, og er lett vaskbare. Valpene ELSKER det.

De fleste lekebutikker selger det, og samme gjør IKEA

http://www.toysrus.no/Velkommen%20til%20TOYS,-p-,R,-p-,US/Kategorier/Utendørslek/Hageleker/Utendørslek/Tunnel.aspx?id=603526

Tusen takk for gode tips! Tunellen så jo super ut! :D Og ja, jeg får prøve å time neste kull bedre med sommeren :ahappy::lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg har sett så unge valper "sloss" så mye før :blink: Tror ikke våre valper sloss i det hele tatt når de var 3 uker jeg? :icon_confused: haha, vi har bare snille hunder :D:rofl:

Haha, nei NÅ tror jeg ikke vi skal spekulere mer på alderen :lol: Og de var jo faktisk tre uker og tre (?) dager i går, rett skal være rett :D Men har fått et par teorier om at siden tispa ikke vil være hos de har de kanskje blitt mer aktive, rørt mer på seg for å finne mamma, etc. Men ikke vet jeg. Gøy når det er liv! :D

Søøøte! Elsker et par av tegningene. Ask vil ha en..

Supersøte :wub::wub: Dex og Emira = KOKO :bananas: Helt sprø :lol: Ask kan jo komme og hente seg en :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, nei NÅ tror jeg ikke vi skal spekulere mer på alderen :lol: Og de var jo faktisk tre uker og tre (?) dager i går, rett skal være rett :D Men har fått et par teorier om at siden tispa ikke vil være hos de har de kanskje blitt mer aktive, rørt mer på seg for å finne mamma, etc. Men ikke vet jeg. Gøy når det er liv! :D

Mente ikke at alderen er gale :P Jeg synes bare de lekesloss innmari mye! Dette blir nok kamphunder dessverre..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

De der var helt klart mye eldre enn først anntatt ja :P Trodde AK var kjapt ute liksom ;)

Jeg driver selv ekstra høy musikk på tv, slenger ekstra mye rundt på ting og kjører endel lyd cd når de er alene (det orker ikke jeg høre på :lol: ) tror nok du kan finne de lydene som opplasting også, evt noen oppdrettere som kan låne deg det.

Også bygger jeg om valpegården titt og ofte, hiver feks gammel metal skål med metal skje oppi som lager bråk når de oppsøker det o.l.

Lykke til (selv er jeg glad jeg bare har 6 stk :lol: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41591_313643789203_2696550_n.jpgpå 3.20 så hures det ut som at en av hundene flirer :P

Nå måtte jeg inn og sjekke. Husker nemlig at vi satt og hiksta bak kamera en gang på slutten der fordi den ene trynte i veggen. Trodde ikke noen kunne høre det, men så var det ikke det du mente heller. Tenk så dårlige fosterforeldre liksom, som skrattler når den stakkars valpen blir framtung og dunker hodet i veggen :lol:

Så fine hele gjengen er. Mamma virket jo kjempesøt :wub:

Du er så flink, Anette :)

Jaaaa, hun er så fin. Du får nok se henne på agilitytrening om noen uker :)

Mente ikke at alderen er gale :P Jeg synes bare de lekesloss innmari mye! Dette blir nok kamphunder dessverre..

Oi, huff... Kan bare selges til folk med tatoveringer og piercing, da?

Moren er usedvanlig søt a gitt! Lykke til videre:-)

Farlig søt :wub:

De der var helt klart mye eldre enn først anntatt ja :P Trodde AK var kjapt ute liksom ;)

Jeg driver selv ekstra høy musikk på tv, slenger ekstra mye rundt på ting og kjører endel lyd cd når de er alene (det orker ikke jeg høre på :lol: ) tror nok du kan finne de lydene som opplasting også, evt noen oppdrettere som kan låne deg det.

Også bygger jeg om valpegården titt og ofte, hiver feks gammel metal skål med metal skje oppi som lager bråk når de oppsøker det o.l.

Lykke til (selv er jeg glad jeg bare har 6 stk :lol: )

Haha, ja. Litt eldre ja :P Og den forrige filmen er jo minst et par dager gammel, du skulle sett de i dag. klin kokos :D Vi setter oss ned med de 10 min etter at de har fått grøten sin hver gang, for da er det skikkelig sirkus :lol:

Takk for tips! Har lurt på å flytte de inn i stua, for det er jo ekstremt rolig på badet. I stua får de oppleve mange flere lyder, tven, etc. Vi er uansett sindige mennesker som ikke skriker og hoier inne, så tror da de bare har godt av det?

Akkurat nå er jeg veldig glad jeg har 8, mer kos på meg! Jeg gir de en uke til, så misunner jeg deg for dine 6.... :P Meeen, jeg er fullt klar over at dette nok er sånn en gang i livet greie, så foreløpig stoooorkoser vi oss :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Takk for tips! Har lurt på å flytte de inn i stua, for det er jo ekstremt rolig på badet. I stua får de oppleve mange flere lyder, tven, etc. Vi er uansett sindige mennesker som ikke skriker og hoier inne, så tror da de bare har godt av det?

Tja, de skal jo selvsagt ha ro, men si de kommer til ett hjem med småbarn så er det ikke alltid det lønner seg å komme fra ett "for" møblert hjem om du skjønner ;)

Du skal ikke gå rundt å rope og skrike, men det hender jeg snakker med litt ekstra hevet stemme istedet for "pusepjuske" stemmen bare som en slags herding om du skjønner :) Grytelokk som ikke kan bli ødelagt blir "mistet" i gulvet her når jeg feks er på kjøkkenet, etter å ha sett meg rundt så det ikke lander på en hund *ler* Slike hverdagslige ting som kan skje, skjer ekstra mye hjemem hos meg fra nå og fram til levering :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Host, le, syng, ring på ringerklokken uten at noe skjer og klapp mye! Haha :P Dette var ting Nora reagerte veldig på når hun kom hit. Nå blir hun litt "hva skjer?", men ikke like redd som før. Men hun hadde nok ikke tilbrakt så mye tid inne.

Støvsug! Det er en ting jeg tror ganske mange hunder er redd. Har hvert fall hørt om mange som er det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...