Benedicte Skrevet 10. April 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 10. April 2012 Hmm, okei. Men hva gjør vi dersom hun veies og ikke får passere? Kan man kjøpe Varikennel der og da? Siter
SandyEyeCandy Skrevet 10. April 2012 Rapporter Skrevet 10. April 2012 Hmm, okei. Men hva gjør vi dersom hun veies og ikke får passere? Kan man kjøpe Varikennel der og da? Det er det du må høre med flyplassen om. Siter
Benedicte Skrevet 12. April 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 12. April 2012 Reservasjonen ble godkjent, så da reiser Pim i kabinen sammen med Pia! :bananas: 10 Siter
Zitka Skrevet 12. April 2012 Rapporter Skrevet 12. April 2012 Da gjenstår det bare at Europia må oppføre seg for å komme seg me flyet da :lol: 4 Siter
Benedicte Skrevet 12. April 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 12. April 2012 Det virker som at Pia har mer panikk enn meg for at ting skal gå galt, og det er egentlig ganske betryggende Siter
Benedicte Skrevet 17. April 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 17. April 2012 Når man har hund i kabinen i Sherpa-bag, hva bør man ha i bunnen? Ingenting? Aviser? Et teppe? Er det regler på slikt? Pim er forøvrig meldt på sitt første valpeshow Nannestad hundeklubb 20. mai! Bare 10 dager igjen! :jump: 3 Siter
Stine Skrevet 17. April 2012 Rapporter Skrevet 17. April 2012 Jeg hadde ikke noe i bunnen, men så tok flyturen vår bare halvannen time da Siter
Anette Skrevet 21. April 2012 Rapporter Skrevet 21. April 2012 hadde fleecepledd,er ingen krav til hva du har i bunn. Siter
Shlush Skrevet 21. April 2012 Rapporter Skrevet 21. April 2012 Når man har hund i kabinen i Sherpa-bag, hva bør man ha i bunnen? Ingenting? Aviser? Et teppe? Er det regler på slikt? Pim er forøvrig meldt på sitt første valpeshow Nannestad hundeklubb 20. mai! Bare 10 dager igjen! :jump: Jeg hadde et lite fleecepledd nedi da jeg reiste med valp på fly Om flyturen er lang så ville jeg hatt aviser nedi og eventuellt et tynt teppe oppå, slik at det suger til seg litt veske OM hunden ikke skal klare å holde seg Gleder meg på flere bilder jeg Og Pia passer nok godt på henne! Siter
tm100021 Skrevet 22. April 2012 Rapporter Skrevet 22. April 2012 Jeg hadde hatt sånne pads man kjøper på apoteket, mye enklere å håndtere og skifte enn aviser og Pim er jo liten valp så kommer sikkert til å måtte gjøre sitt fornøden iløpet av flyturen. Siter
Bananen Skrevet 22. April 2012 Rapporter Skrevet 22. April 2012 Eller så kan jo Pia stikke innom Petco/Petsmart og kjøpe wetbeds? Tror ikke det er så himla dyrt, altså. Siter
Whoopsis Skrevet 22. April 2012 Rapporter Skrevet 22. April 2012 Iiiiiiiiiiiiiiiii! Gleder meg til fredag! 1 Siter
Benedicte Skrevet 23. April 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 23. April 2012 Skal snakke med Pia, men da ber jeg henne hvert fall ta med litt ekstra i tilfelle uhell på flyet Ikke lenge til fredag nå :w00t: Var akkurat innom Mattilsynet sitt kontor og fikk nummeret til de ansvarlige på Gardermoen, så jeg skal hvert fall få varslet de 48 timer før ankomst. Så skal jeg dobbeltsjekke med oppdretter at alle papirer er i orden, skaffe bekreftelsespapirer fra KLM (de svarer ikke på mail) om at vi har reservert plass til hund i kabinen sånn just in case noen vil krangle med oss, oooog maile flyplassen i Chicago for å høre om de selger Varikennel-bur på flyplassen (også just in case). Nervepirrende det her Siter
mokken Skrevet 23. April 2012 Rapporter Skrevet 23. April 2012 Jeg hadde avis og et lite fleecepledd i bunnen av bagen når jeg henet Harly. Just in case 1 Siter
borderen Skrevet 23. April 2012 Rapporter Skrevet 23. April 2012 Denna bikkja har å gjøre det bra på utstilling (og LP??) så mye som du fikser for henne! Jizzz for er styr! 1 Siter
Benedicte Skrevet 24. April 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 24. April 2012 Denna bikkja har å gjøre det bra på utstilling (og LP??) så mye som du fikser for henne! Jizzz for er styr! På utstilling - ja, det håper jeg, men i LP? Jeg er mest kjempenervøs for at hun ikke skal få fraktes i kabinen, fordi hun er veldig på grensen mtp vekt og størrelse. Spørs om den hunden kan snu seg og strekke seg ut i en 50 x 30 x 30 bag... Men krysser fingrene. Har enda ikke fått svar fra flyplassen i Chicago om de selger Varikennel-bur just in case. Men Mattilsynet er nå ringt og grenseveterinæren skal være klar når hun kommer Gleeegruer meg! 1 Siter
Bananen Skrevet 24. April 2012 Rapporter Skrevet 24. April 2012 Kamar er ti kilo nå, han er liten, og han hadde ikke klar å snu/strekke seg i 50x30x30 ... ikke over så lang tid, i alle fall. Pim er vel muligens bittelitt mindre enn Kamar nå? Siter
Orca Skrevet 24. April 2012 Rapporter Skrevet 24. April 2012 Stilig, skjønn hun var! Hva er planene dine for henne? Jeg har ikke kjennskap til basenji i det hele tatt, annet enn at de er veldig pene og at de ikke kan bjeffe skikkelig? Men har ikke inntrykk av at de er brukshunder ihvertfall? Blir det utstilling mest da? Eller skal du prøve å trene den opp i noe mer? Er jo alltid utrolig stilig når folk med litt spesi raser trener de opp til noe hvertfall For selvom en kanskje ikke når langt er det vel morsomt. Søt var hun hvertfall, og veldig passende navn Siter
Bananen Skrevet 24. April 2012 Rapporter Skrevet 24. April 2012 Jeg har ikke kjennskap til basenji i det hele tatt, annet enn at de er veldig pene og at de ikke kan bjeffe skikkelig? De er IKKE stille, i alle fall. Sorry, Benedicte! Måtte bare kuppe litt. Siter
borderen Skrevet 24. April 2012 Rapporter Skrevet 24. April 2012 Hadde det ikke vært bedre å sende henne i et større bur, slik at hun kan ligge i en del og evt tisse o.l. i en annen del. Altså ha plass til å bevege seg skikkelig i buret, siden reisen er såpass lang? Klarer bare ikke å se for meg hvordan en hund større enn en chi kan oppbevares i en sherpa-bag mer enn et par timer... 1 Siter
Anette Skrevet 24. April 2012 Rapporter Skrevet 24. April 2012 Hadde det ikke vært bedre å sende henne i et større bur, slik at hun kan ligge i en del og evt tisse o.l. i en annen del. Altså ha plass til å bevege seg skikkelig i buret, siden reisen er såpass lang? Klarer bare ikke å se for meg hvordan en hund større enn en chi kan oppbevares i en sherpa-bag mer enn et par timer... når jeg fløy med amiga fikk hun sitte med buret åpent når vi fløy 1 Siter
Benedicte Skrevet 24. April 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 24. April 2012 Hadde det ikke vært bedre å sende henne i et større bur, slik at hun kan ligge i en del og evt tisse o.l. i en annen del. Altså ha plass til å bevege seg skikkelig i buret, siden reisen er såpass lang? Klarer bare ikke å se for meg hvordan en hund større enn en chi kan oppbevares i en sherpa-bag mer enn et par timer... Jeg foretrekker å sende henne i sherpa-bag i kabinen om hun kan det, i stedet for å ha henne i et bur i lasterommet i så mange timer. De fleste som reiser med hund i kabinen får heldigvis ha hunden på fanget 1 Siter
Orca Skrevet 25. April 2012 Rapporter Skrevet 25. April 2012 De er IKKE stille, i alle fall. Sorry, Benedicte! Måtte bare kuppe litt. Hehe! Har hørt at de ikke bjeffer men... eh jodler? Men det er vel behageligere å høre på enn bjeffing? Tror jeg må søke opp noen på youtube =) Siter
Benedicte Skrevet 26. April 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 26. April 2012 Hehe! Har hørt at de ikke bjeffer men... eh jodler? Men det er vel behageligere å høre på enn bjeffing? Tror jeg må søke opp noen på youtube =) Noen klarer å få frem noen småbjeff, men de er ganske pratsomme sjeler ellers, og er kjent for "jodlingen" sin, ja 24 timer til jeg møter henne for første gang :| Kl 24. i kveld letter flyet deres fra USA (vår tid)! Edit: Og nå er altså ALT fikset og ordnet! Pia har kjøpt Sherpa-bag, tepper og noen tyggebein til reisen. På flyplassen selger de ikke Varikennel, så hvisomatte så kaster Pia seg i taxi og kjører til nærmeste dyrebutikk (halvtime unna ca). Håååper vi slipper det! Da kommer jeg til å bite av meg fingrene i angst. Vi har avtalt tid og tidspunkt hvor oppdretter og Pia skal møtes og alle papirer, rabiesvaksine og ormekurer er i orden. Grenseveterinæren er som sagt allerede varslet. Slenger inn et veldig blurrete bilde av gjengen. Lydige ser dere 8 Siter
Recommended Posts