Gå til innhold
Hundesonen.no

N SE UCH PBIS Meisterhaus Puzzle'n'Play


Benedicte
 Share

Recommended Posts

  • Svar 462
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

...NEI, de er ikke stille at all når de skal gjennom sikkerhetskontroller! Jeg vet brått ALT om volumet på de små, vakre krekene! ...men hun er jo spinnvill og løper over alt - og er supersøt!

Pim tok storcertet på NKK Bergen i helgen! Stilte henne i unghundklasse og ikke junior denne gangen. Kritikken: Lovely size and body shape, beautiful head, short muzzle, super earset and carriage.

Haha, så herlige dere er! Pia skal få lov til å oppdatere om flyturen Pim var visst "litt" for stor for bagen sin, klagde "litt" når hun måtte låses inni der og sov visst ellers hele turen. Jeg

Posted Images

Aw :wub: Fineste maskottene! Hva tror du Cita sier til henne da?

:ahappy: Cita har fått litt skrekken for valper etter at jeg har tatt henne med på Førerhundskolen hvor alle labradorvalpene tror hun er mamma og forsøker å bite henne i puppene :lol: Men ikke verre enn at hun rømmer opp i høyden dersom de biter henne og er plagsomme. Pim tror jeg hun kommer til å like veldig godt :)

Hun er så nydelig altså! Og jeg flirer litt av basenji-faktene.. men jeg tror det meste kommer av at hun ikke er blitt helt varm i trøya enda (dvs å ligge mykt, sove i seng etc har ingenting med å bli varm i trøya ..)

Hun blir bedre og bedre angående pipingen heldigvis, men jeg syns hun virker veldig varm i trøyen her hun slår salto over Ikke! Og Ikke stakkar syns den lille er såå artig, men den sover jo hele tiden! I sted tok jeg henne i å drive basenji-vekking. Rare greiene, de to som er så ulike i oppførsel :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søteste! :wub:

Men noe sier meg at en av de to der kommer til å bli litt tyngre å ha på armen etter hvert! :lol::P

Lurer på hvem :lol:

Hun er nydelig! Virkelig! :wub:

Men jeg lurer litt på om jeg er sær som insisterer på at valpene mine skal ha noen dager ro når de kommer. Tilmed Mozza fikk en avklimatiseringsperiode.. :huh:

Mulig jeg er hysterisk.

Takk :ahappy: Jeg var tidligere enig, men etter å ha hatt en rekke trygge valper som absolutt ikke ser ut til å ta skade av å være med på ting fra dag 1, sålenge de får mulighet til å slappe av om de vil, så syns jeg ikke det er liike viktig lengre. Hun er jo 4 1/2 mnd og har vært med på ganske mye fra før, blant annet utstillinger :)

75215_10151553519730464_804145463_23221247_2042672334_n.jpg

Oppstillingsbilde, tatt av JeanetteH med AnetteH sitt kamera

527949_10150682032237693_543512692_9729806_837415549_n.jpg

Tatt av Maria tipper jeg? :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er så pen altså :D

Jeg tok med Casper i barnehagen dagen etter jeg hentet ham jeg (11 uker), masse barn, folk og lyder. Han syntes det var stas han. Man må se an hunden. Jeg hadde gjort det samme som Benedicte iallefall.

MEN tilbake til Pim, sa jeg at hun var peeen :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :heart:

I går var Pim på sin første skogstur, og det falt i smak tror jeg :) Hun trekker jo ikke i båndet, men vimser frem og tilbake foran beina mine hele tiden, så det var ingen enkel tur når man i tillegg har med Ikke og Tia.

I natt testet jeg å ha henne løs med de andre hundene i leiligheten med døren til soverommet lukket, og jeg er imponert! Ikke et eneste pip fra henne engang, helt til jeg slapp de ut klokken 10 i dag tidlig. Ikke et uhell og ingenting var ødelagt heller. I morgen skal hun være med på jobb, og det kan jo bli spennende. Får slite henne ut godt i forveien :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du måtte snike inn litt traving i den filmen der ja. Fornøyd eller? :lol::D

Og det ser ut som at Ikke/Pim og Opsis/Klima har et ganske så likt forhold. Det er helt greit at valpen kan underholde kepien, og omvendt.. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du måtte snike inn litt traving i den filmen der ja. Fornøyd eller? :lol::D

Og det ser ut som at Ikke/Pim og Opsis/Klima har et ganske så likt forhold. Det er helt greit at valpen kan underholde kepien, og omvendt.. :whistle:

*Flir* Kanskje det var underbevisstheten min som la med det klippet :lol: Og ja, hun og kelpien har godt selskap i hverandre :)

Nydelig liten diva :wub: Tipper det er ganske heftig overgang fra gruppe1 hunder til en basselusk. :lol: Hun ser kjempefin ut!

En veldig deilig overgang! :lol: Ikke noe varsling, ikke noe behov for å overfalle besøk eller gjøre masse ut av seg :lol: Jeg fikk helt sjokk den andre dagen jeg hadde henne og vi lå i sengen, og det kommer en (for henne) fremmed person inn i rommet. Pim løftet litt på hodet og så krøllet hun seg enda tettere sammen for å sove :lol:

Og Pim er trenbar dere! Hun kan sitte på kommando og tilbyr hele tiden vinking med forlappen, men bare for rå kyllingkjøttdeig :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Flir* Kanskje det var underbevisstheten min som la med det klippet :lol: Og ja, hun og kelpien har godt selskap i hverandre :)

En veldig deilig overgang! :lol: Ikke noe varsling, ikke noe behov for å overfalle besøk eller gjøre masse ut av seg :lol: Jeg fikk helt sjokk den andre dagen jeg hadde henne og vi lå i sengen, og det kommer en (for henne) fremmed person inn i rommet. Pim løftet litt på hodet og så krøllet hun seg enda tettere sammen for å sove :lol:

Og Pim er trenbar dere! Hun kan sitte på kommando og tilbyr hele tiden vinking med forlappen, men bare for rå kyllingkjøttdeig :lol:

:lol: Herlig! Min er ikke slik, men han er jo litt feilvare da. :lol: *mumlenoeombasenjisomhopperogspretterogjodlerivildenskynårdetkommerfolk*
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

OK - nå skal jeg være skikkelig kjip - men synes du virkelig det er rart at hun ikke engasjerer seg? Hun får jo ikke sjansen til å roe ned og falle til ro men taues rundt alle veier omtrent hele tiden. Jeg hadde meldt meg ut av mindre faktisk. Først mange timers flytur fra USA, så Leto, så Oslo S så bort på besøk og så hit og så dit. Jeg vet jeg høres purkete ut nå - men jeg synes faktisk litt synd på valpen jeg altså. Selv om hun er fire og en halv måned så bør hun få litt tid til å falle til ro - bli kjent, slappe av og finne ut hvor hun hører til i verden. Valper trenger det.

Forøvrig synes jeg det er en veldig søt valp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK - nå skal jeg være skikkelig kjip - men synes du virkelig det er rart at hun ikke engasjerer seg? Hun får jo ikke sjansen til å roe ned og falle til ro men taues rundt alle veier omtrent hele tiden. Jeg hadde meldt meg ut av mindre faktisk. Først mange timers flytur fra USA, så Leto, så Oslo S så bort på besøk og så hit og så dit. Jeg vet jeg høres purkete ut nå - men jeg synes faktisk litt synd på valpen jeg altså. Selv om hun er fire og en halv måned så bør hun få litt tid til å falle til ro - bli kjent, slappe av og finne ut hvor hun hører til i verden. Valper trenger det.

Forøvrig synes jeg det er en veldig søt valp.

Det må du selvfølgelig bare mene, men jeg tror ikke at trygge valper tar skade av å være med på ting fra tidlig av :) Dette er dårlig debatt-teknikk, men allikevel: jeg har alltid hatt med mine valper overalt fra dag 1, og jeg stoler på at jeg klarer å lese valpen om den eventuelt får nok, blir utrygg eller stresset. De har alle vært veldig miljøsterke (det blir de nok uansett om de får noen dager ro først eller ikke, men de har hvert fall ikke blitt dårlige på miljø selv om de har opplevd mye fra starten av) og veldig tilpasningsdyktige. Jeg tror ikke trygge valper tar skade av slikt sålenge de har èn person å forholde seg til hele tiden.

At basenjivalpen ikke engasjerer seg i ting like mye som Ikke tror jeg er fordi det er vidt forskjellige raser. Pim har hatt et veldig rolig døgn og er ikke akkurat mindre ignorant her hun ligger på fanget og bruker meg som varmepute. Tia var også med på mye med en gang jeg fikk henne (foreldre som skiltes og vi måtte pendle mellom tre ulike bo-steder), og sålenge jeg har god erfaring med å gjøre det slik så syns jeg ikke særlig synd på valpen min og tror neppe hun tar skade av det :P

I tillegg til at jeg har jobbet med valper som kommer rett fra oppdretter og inn til en ganske hektisk hverdag på jobben, og allikevel tar livet med ro og vokser opp til å bli utrolig stabile førerhunder :)

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Marie! :)

I går hadde Amanda med seg Pim for å se på hester, og det var visst ikke et problem, selv om jeg ikke tror hun var overengasjert i de heller akkurat :lol:

Pim er fortsatt like overlegen, men det hender fortsatt at jeg og kjæresten gjør oss fortjent til å få nuss på nesen av henne dersom hun er i riktig humør :rofl: Hun har et veldig godt sovehjerte på natten og legger seg til å sove alene etter litt piping. Da kan hun sove i 9-10 timer, og etter det insisterer hun på å få sove i sengen hvis man fortsatt vil sove litt lengre. Som oftest går jeg for siste alternativet, dersom jeg har fri :innocent:

Filmet Pim sine vink for noen dager siden, en rask oppstillingsrutine og et lite klipp hvor hun leker med Tia. Tia eeelsker valper :ahappy:

http://www.youtube.com/watch?v=Pvtq8W6F3WY&feature=youtu.be

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...