Gå til innhold
Hundesonen.no

Simiras forsinkede thai EFIT


simira
 Share

Recommended Posts

Da vi landet i Thailand kom jeg på at vi kom til å være der den 1. februar, på en EFIT-dag! Skjebnen og omstendighetene ville det slik at 1. ble den absolutt kjedeligste dagen på hele turen (eller, kanskje bortsett fra den dagen vi satt 15 timer på toget...). Nettopp kommet til Phuket etter en uke på loffen i nord, og planlagt dykke-/snorkletur dagen etter, så vi tilbrakte dagen med sløving i sola. Men man er jo ikke i Thailand hver måned heller, så det var verdt å samle noen bilder til EFIT likevel. ;) Min første hundefrie EFIT også, faktisk.

0915 (UTC+0700)

Tollef lurer på om jeg ikke skal stå opp så vi kan gå ned og spise frokost. Han har allerede vært ute og løpt på stranden og er sulten. Jeg er trøtt.

P1030045.JPG

1030

Vi gjør oss klare for en dag ved bassenget. Det blåser en del, så stranden frister ikke veldig. Jeg tar et bilde av utsikten fra balkongen før vi går ut.

P1030048.JPG

ca. 1115

Jeg er ferdig med boken jeg leser, og prøver å ta en av dagens store avgjørelser. Starte på en ny bok? Spise is? Eller ta et bad? Det ble en ny bok.

P1030058.JPG

1230

Godt i gang med den nye boken, men nå er det på tide med en pause og dagens første bad!

P1030067.JPG

1300

Og så is.

P1030069.JPG

1520

Det er begrenset hvor mange sol- og badebilder som er spennende, så vi hopper til lunsjen. Hotellet hadde den beste bringebærsmoothien jeg noen gang har smakt! (ikke at jeg har smakt så mange, men det var en utrolig god smoothie uansett)

P1030072.JPG

1600

På åsen bak hotellet var det en stor buddha-statue. Vi rakk aldri å dra opp dit, det skulle visst være veldig bra utsikt derfra.

P1030076.JPG

ca 1740

På vei ut til middag. Røde tuk-tuk (taxi) står og venter langs veien. Normalt sett har de tre hjul, og er i praksis en scooter med påbygget lasteplan med tak og sitteplasser, men på Phuket har de fire hjul og ser mer ut som små varebiler.

P1030086.JPG

1810

Tollef har bestilt skreddersydde skjorter, og er inne for første prøving.

P1030088.JPG

1900

Solen gikk akkurat ned

P1030095.JPG

1930

Vi passerte en av to minibuss-barer på Karon (stranda vi bodde ved)

P1030102.JPG

2030

Om kvelden kommer firfislene fram. Her er en som satt og så på at vi spiste middag.

P1030106.JPG

2105

Tollef prøver fiskespa. Masse småfisk som spiser døde hudceller og sånt. Jeg er kilen under føttene, så det hadde neppe gått bra...

P1030110.JPG

2200

Pakket og klar for dykke/snorkletur dagen etter.

P1030113.JPG

Natta! :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aah.. Det var en fin efit! Jeg tok med meg samboer til Thailand for et par år siden på denne tiden av året. Vi var litt utenfor Khao Lak og i Bangkok. Skikkelig herlig tur. :D Deilig land å feriere i. Man kan liksom få så mye forskjellig ut av en tur til Thailand. Hvor skal dere på dykke/snorkling -tur? Er det øy eller bare random rev? :)

Edit: Ja, hvor dere var på dykking-/snorklingtur var vel kanskje mer riktig. Det er jo ikke 1. i dag. :P

Endret av :)Kine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aah.. Det var en fin efit! Jeg tok med meg samboer til Thailand for et par år siden på denne tiden av året. Vi var litt utenfor Khao Lak og i Bangkok. Skikkelig herlig tur. :D Deilig land å feriere i. Man kan liksom få så mye forskjellig ut av en tur til Thailand. Hvor skal dere på dykke/snorkling -tur? Er det øy eller bare random rev? :)

Edit: Ja, hvor dere var på dykking-/snorklingtur var vel kanskje mer riktig. Det er jo ikke 1. i dag. :P

Den 2. var vi på Raja Noi og Raja Yai. Det var mye vind og sjø den dagen dessverre, så snorkling var ikke riktig så kult som det kunne vært (men jeg ble heldigvis ikke sjøsyk, i motsetning til tre andre på turen). Men Tollef fikk 3 dykk da. Dagen etter var han på Phi-phi mens jeg nøt strandlivet og fikk meg litt rødfarge. :P

Jepp, det var veldig deilig, selv om vi fikk verst tenkelig vær til Thailand å være. I Bangkok hadde vi en del skikkelig regn, og stod blant annet i to timer under en persienne og ventet på at "skuren" skulle gå over snart. :P Og på Phuket blåste det mye, så vi endte med å ikke dra til noen av de klassiske idylliske strendene, utover der vi bodde. Men 30 grader og sol i et par uker midtvinters er gull for helsa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 2. var vi på Raja Noi og Raja Yai. Det var mye vind og sjø den dagen dessverre, så snorkling var ikke riktig så kult som det kunne vært (men jeg ble heldigvis ikke sjøsyk, i motsetning til tre andre på turen). Men Tollef fikk 3 dykk da. Dagen etter var han på Phi-phi mens jeg nøt strandlivet og fikk meg litt rødfarge. :P

Jepp, det var veldig deilig, selv om vi fikk verst tenkelig vær til Thailand å være. I Bangkok hadde vi en del skikkelig regn, og stod blant annet i to timer under en persienne og ventet på at "skuren" skulle gå over snart. :P Og på Phuket blåste det mye, så vi endte med å ikke dra til noen av de klassiske idylliske strendene, utover der vi bodde. Men 30 grader og sol i et par uker midtvinters er gull for helsa!

Herlig! Håper han så manta! :D Jeg husker jeg vurderte å dra på dykketur til Raja Noi og Raja Yai da vi var der, men det ble dessverre ikke noe av. Bare en dag med snorklingtur på surin for oss. Det var så utrolig vanskelig å løsrive seg fra stranda. ;)

Kjedelig med været da. :/ Det er liksom ikke bare litt det regner heller når det kommer sånne skurer. :P

Og ellers så kunne jeg ikke vært mer enig i det som er uthevd! :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...