Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva gjør du for å huske ting som er sååå lett å glemme?


Renate A
 Share

Recommended Posts

Feks. huske å lese av strømmen?

-Jeg har melding som kommer automatisk inn på telefonen fra selskapet om "idag må du lese av strømmen din"

Dette gjelder også tannlegetimer til meg og kiropraktor/vaksine timene til Chicka.

Siden jeg er 36år og jeg bør være flink til å huske å smøre øynene mine oftere enn det jeg egentlig husker å gjøre, så har jeg kjøpt en "stift" med roll on på tuppen som jeg plasserer sammen tannbørstene oppi tannglasset som henger på veggen.

Da får jeg smurt øynene ca to ganger om dagen, noe som er lurt siden jeg går på mye medisiner som gjør huden rundt øynene mørk og tørr.

clq_71JL_250.jpg

Hva gjør dere for å huske ting som er så lett å glemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg burde definitivt få inn en sms når det er på tide å lese av strømmen :P

Jeg setter reminder på tlf når det er legetime, dyrlege, tannlege osv.

Ellers setter jeg også fram ting/sammen med andre for å huske ting det er lett å glemme.

Hvis det er noe nytt som jeg må huske på jevnlig/daglig, så legger jeg inn faste rutiner sånn at jeg får gjort det. Hvis ikke har jeg ikke sjans :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må skrive en liste og legge den foran tastaturet. Jeg glemmer veldig mange småting og det bekymrer meg :|

Strømmen og regninger tar kjæresten seg av heldigvis!

Pleier å gå innom alle avdelingene om jeg handler på butikken, og så sjekker jeg med hjernen om det er noe i den avdelingen som minner meg på om det er noe derfra jeg trenger, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg har flere enn fem ting jeg må huske å gjøre (som er utenom vanlige gjøremål - altså type huske å levere skattekort, huske å bestille tannlegetime, huske at jeg skal bort på lørdag kveld osv), pleier jeg bare å skrive en liste over alt det jeg må få gjort, også husker jeg alt igjen, for da har jeg skrevet det ned på papir og omorganisert det i hodet mitt. Sånn kan jeg huske alt jeg må gjøre i nærmeste framtid, egentlig.

Men sånn i tillegg har jeg jo almanakk. Problemet med den er at jeg bare kikker i den de dagene jeg er på skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg skal huske noe viktig dagen etter så flytter jeg forlovelsesringen min over på venstre hånd - da kjenner jeg veldig godt at det er noe jeg må huske når jeg våkner dagen etter.

Ellers så sier jeg "T.I., i morgen må jeg det og det. Minner du meg på det?" Og han husker det alltid.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må skrive en liste og legge den foran tastaturet. Jeg glemmer veldig mange småting og det bekymrer meg :|

Strømmen og regninger tar kjæresten seg av heldigvis!

Pleier å gå innom alle avdelingene om jeg handler på butikken, og så sjekker jeg med hjernen om det er noe i den avdelingen som minner meg på om det er noe derfra jeg trenger, hehe.

Haha det gjør jeg også, spesielt om jeg har skrevet lang liste men glemt den. (Kjekt å skrive liste når du ikke husker å ta med huskelista)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Thorstein som påminnelse, ber han skrive det opp på telefonen sin så han spør meg om jeg har husket :P

Sånn ellers sliter jeg med å ta piller hver dag (de ligger på tastaturet (husker jo å legge de der kvelden før :P ) ), huske å gjøre småting som å fikse ting her og der, får jeg epost merker jeg de som ulest så jeg blir minnet på de. I butikken prøver jeg å skrive liste, men ofte vi glemmer ting :P og når du reiser tilbake og glemmer det igjen 2 ganger så ga vi litt opp :whistle: Strømmen får vi sms fra huseier om å lese av! Tannlegen får jeg påminnelse dagen før, sånn ellers har jeg google kalender med alle sykehus/lege avtaler som jeg sjekker hver da + har på telefonen. Gi hundene piller er like ille som å gi meg, sliter med å huske :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Maritus

Skriver ned på kalender på veggen, kalender på mobilen også post it lapp på datan :D Må uansett innpå der for å gjøre lekser, og om jeg skulle glemme å skrive ned så har jeg mest sannsynlig også glemt det jeg sku gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbsko på jobb, og de skal jeg ikke ha med meg hjem. Men det glemmer jeg jo. Så hver morgen når jeg bytter sko, skriver jeg en post-it-lapp som jeg fester på oppgjørslappen.

Jeg har en strikk med p-piller og ritalin festet på brillene mine. Så husker jeg de når jeg står opp og skal ta på meg brillene. På jobb minner sjefen min meg på ritalinen.

Har alarmer på mobilen til forskjellige ting.

Skriver handleliste etterhvert som jeg kommer på ting jeg trenger. Men det hjelper lite da jeg alltid glemmer handlelisten, eller glemmer at jeg har en handleliste på f.eks mobilen.

Jeg har huskelapper overalt. MÅ jeg huske å gjøre noe når jeg står opp, fester jeg en post-it på kaffetrakteren. Må jeg huske noe på jobben, skriver jeg det i kalenderboken på jobb, da jeg ser i den daglig. Alle venninner og familie sender meg melding dagen før og samme dag vi har avtale. Hvis ikke glemmer jeg det. Har noen ganger hatt planer med 2-3 stk på samme dag. :rofl:

Jeg er så glemsk.. Det er irriterende! :gaah:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemmer ikke så lett slike ting, egentlig, men er veldig flink på å glemme å ta med meg ting når jeg skal dra! Det skjer hver gang, siden jeg alltid stresser på slutten. :no:

F.eks om jeg blir bedt om å ta med noe til andre hjemmefra, eller så glemmer jeg alltid noe som at jeg egentlig hadde planer om å ta med meg, drikkeflasken jeg satte i kjøleskapet, hanskene til å ha i vesken til senere, tamponger om jeg har den dårlige tiden o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg setter reminder på tlf når det er legetime, dyrlege, tannlege osv.

Jeg legger inn påminnelser med alarm på mobilen jeg også, hvis det er noe jeg må huske å få gjort.

Jeg får påminnelser om å lese av strømmen på email, og når jeg får den emailen, plukker jeg opp mobilen og legger inn påminnelsen til riktig dato med det samme (ellers glemmer jeg vel det også....)

Sånne ting jeg må huske som ikke har noen egentlig strikt deadline, setter jeg opp oransje post-it lapper over pc-skjermen min for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regninger som tikker inn i mailen lar jeg ligge ulest til jeg har mulighet til å få betalt dem, altså sitter foran egen PC med kodebrikken.

Vanlige regninger samles i en haug til jeg husker det, men burde absolutt bli flinkere til å legge dem inn med engang, man kan jo legge betalingsdato til dagen før forfall dersom kontoen er skrant.

Når det gjelder daglig stell så gjør jeg en blanding av *Marvin* og Renate A, jeg legger produktet f.eks. i dusjen og gjør det endel av dusjerutinen. Nå har jeg hatt en periode med litt uren hud, og da sørger jeg for å vaske det med en god ansiktssåpe hver gang jeg dusjer.

Andre ting som frisørtime, legetime osv. det legger jeg inn på mobilen, evt. slenger på en alarm. Jeg har ofte også en alarm som gir med beskjed om at det er på tide å sette seg i bilen å kjøre på jobb, det er da bare når jeg har senvakt.. har derimot ikke tall for hvor mange ganger det skjer midt på morgenturen og da takker jeg meg for at jeg regner god tid for å komme meg på jobb!

Der kommer vi til punkt nr 2 der jeg må huske ting, og det er på jobben, hender vi får masse telefoner på rappen, samt noen kunder innimellom, da lager jeg gul post-it lapp på de tingene jeg har lovet å fikse, og evt. ringe opp kunden med info. Det som skal videre til andre stasjoner sender jeg en rask mail med, med en gang og ber dem heller spørre dersom de trenger at jeg utfyller spørsmålet. Ber også alltid om bekreftelse på at de har mottatt slik at jeg kan legge det bak meg, til de evt. ber om mer info.

Guri det ER mye å huske.. skulle ønske jeg var flinkere!

Handleliste er det eneste jeg husker, dvs. jeg husker å skrive den, men med engang jeg har skrevet det så husker jeg det i hodet. Og det er kjekt siden jeg så godt som alltid glemmer den et sted!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en herlig venninne som sender meg sms hver gang jeg har noe viktig jeg må. Om det er noe jeg skal, noe jeg må huske å ta med til en time, hva som helst - hun husker det alltid for meg. Og helt uoppfordret minner hun meg stadig på viktige ting.

Sms jeg fikk i går (delt i tre, da, siden det var så mye):

"Husk: Barberhøvel, ansiktsscrub (den blå, du angrer hvis du tar den lilla), alle de fire rene sokkeparene, teen din, ark - med linjal og blyant, Doppler (du må levere den innen fredag, vet du), rettetang, mobilen din! , ekstra astmamedisin, manuset til en mindsommernattsdrøm, det nynorske manuset til Wenche, manuset til Bugsy Malone, noteheftet ditt, minnekort til kameraet, lader til mobil og kamera, tannkrem, sminkepung."

Jeg tror jeg skal ta godt vare på den jenta her! :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en viktig avtale jeg må huske, legger jeg det inn som alarm på tlf. På andre ting, så skriver jeg av og til en huskelapp, da jeg er litt distre av og til.... :P

Når det gjelder strømmen, så får jeg sms fra strømsselskapet når det skal gjøres. Da er det enkelt å huske. Får jeg ikke en sånn påminnelse, glemmer jeg lett sånne ting. Derfor ga jeg dem beskjed å sende meg en sms, når strømmen skal leses av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en herlig venninne som sender meg sms hver gang jeg har noe viktig jeg må. Om det er noe jeg skal, noe jeg må huske å ta med til en time, hva som helst - hun husker det alltid for meg. Og helt uoppfordret minner hun meg stadig på viktige ting.

Sms jeg fikk i går (delt i tre, da, siden det var så mye):

"Husk: Barberhøvel, ansiktsscrub (den blå, du angrer hvis du tar den lilla), alle de fire rene sokkeparene, teen din, ark - med linjal og blyant, Doppler (du må levere den innen fredag, vet du), rettetang, mobilen din! , ekstra astmamedisin, manuset til en mindsommernattsdrøm, det nynorske manuset til Wenche, manuset til Bugsy Malone, noteheftet ditt, minnekort til kameraet, lader til mobil og kamera, tannkrem, sminkepung."

Jeg tror jeg skal ta godt vare på den jenta her! :lol:

Hun skal du virkelig ta vare på, hun virker bare som en fantastisk jente, og verdens beste venninne å ha!

Si ifra om hun er til utlån ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk overraskende flink til å huske ting til tider :lol:

En dag skulle jeg være modell for kusinen min til et fotoprosjekt og det viktigste av alt med fotoshuten var at jeg hadde med meg noen Rayban solbriller. Kvelden før husket jeg: "Hva var det jeg trengte i morgen som var så viktig at hvis jeg ikke har de med meg, så er det ikke noe vits at jeg drar? Solbriller!"

Så jeg må ofte tenke på hvor viktig det er å huske det, da husker jeg det. Ellers så skriver jeg det inn på mobilen som oftest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...