MonicaT Skrevet 1. Mars 2012 Rapporter Share Skrevet 1. Mars 2012 ÅÅÅÅÅÅ de var utrolig søte. Gratulerer med så flott kull Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 1. Mars 2012 Rapporter Share Skrevet 1. Mars 2012 De er jo veldig mørke nå, hvor mye av fargen forsvinner som voksene? Har du noe eksempel bilde? Jeg er veldig-veldig svar for denne rasen, men desverre passer den veldig ikke i mitt hundehold Blir morro å følge de jevngamle tassene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snøfrost Skrevet 1. Mars 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 1. Mars 2012 De er jo veldig mørke nå, hvor mye av fargen forsvinner som voksene? Har du noe eksempel bilde? Jeg er veldig-veldig svar for denne rasen, men desverre passer den veldig ikke i mitt hundehold Blir morro å følge de jevngamle tassene De blir ikke spesielt mye lysere, hverken de svarte eller de røde. Med annet du bleiker dem i sola da. De røde blir VELDIG lett bleike i sola. De er "moonshine dogs" (ute om natta, inne om dagen for å ikke bleike pelsen) LOL Så ille er det selvsagt ikke, men de blir bleike. Ikke bleket rød SH med kraftig farge som disse har ser slik ut: De svarte blir som Denali maskene blir vel ca. slik: Dette er farfaren deres Men tror ikke alle får like bredt bliss som Sweet Talk, men det må være han de har fått alt det hvite fra Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MegaMarie Skrevet 1. Mars 2012 Rapporter Share Skrevet 1. Mars 2012 Haha, du er i ferd med å bli sånn hundesamler, du! Akkurat det sa mamma før i dag og, når jeg fortalte at Benedicte snart får seg Basenji Mamma som mener folk som får seg to hunder er helt skrullete, klarer ikke helt å forstå seg på Benedicte som nå snart får sin fjerde! Alltid like gøy å prate om Benedicte her hjemme *fniis* Den røde der var jo også veldig fin i fargen Spent på maskene til de røde! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 1. Mars 2012 Rapporter Share Skrevet 1. Mars 2012 De blir ikke spesielt mye lysere, hverken de svarte eller de røde. Med annet du bleiker dem i sola da. De røde blir VELDIG lett bleike i sola. De er "moonshine dogs" (ute om natta, inne om dagen for å ikke bleike pelsen) LOL Så ille er det selvsagt ikke, men de blir bleike. Ikke bleket rød SH med kraftig farge som disse har ser slik ut: Åh liker de røde jeg da Men jeg er vel preget av mine egene I Australia er det helt normalt at de som er show hunder er under tak i hundegården på dagen og ute på natten for å ikke bli bleket. AK blir også bleiket i Norge, men jeg har heldigvis funnet ett produkt som jeg bruker 2 sek på å ta på hundene for å hindre bleiking. Andre har lurt fælt på hvordan jeg har klart det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tm100021 Skrevet 1. Mars 2012 Rapporter Share Skrevet 1. Mars 2012 Æsj altså! Denne tråden er farlig, spesielt nå som mannen har fått sansen får litt hundekjøring og Sibber er nydelige! Gratulerer med en fin fin gjeng 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snøfrost Skrevet 1. Mars 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 1. Mars 2012 Åh liker de røde jeg da Men jeg er vel preget av mine egene I Australia er det helt normalt at de som er show hunder er under tak i hundegården på dagen og ute på natten for å ikke bli bleket. AK blir også bleiket i Norge, men jeg har heldigvis funnet ett produkt som jeg bruker 2 sek på å ta på hundene for å hindre bleiking. Andre har lurt fælt på hvordan jeg har klart det Hvilket produkt bruker du? Jeg vet det finnes flere ulike, men siden du har god erfaring med et så kanskje jeg skal teste det først. Denali ble stilt med brunt innslag (bleket) men gjør jo ikke noe å prøve å unngå det på hvem det nå blir av disse som ikke flytter og det finnes flere i Norge også som har "skyggehundegårder" også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 1. Mars 2012 Rapporter Share Skrevet 1. Mars 2012 Hvilket produkt bruker du? Jeg vet det finnes flere ulike, men siden du har god erfaring med et så kanskje jeg skal teste det først. Denali ble stilt med brunt innslag (bleket) men gjør jo ikke noe å prøve å unngå det på hvem det nå blir av disse som ikke flytter og det finnes flere i Norge også som har "skyggehundegårder" også. Jeg fikk faktisk anbefalt PP sine produkter fra Australske oppdrettere (og det er jo ett Australsk produkt) Jeg bruker PP Protein Coat Balmpå mine, den setter seg ikke i pelsen på samme måte som andre produkter. Og den lukter veldig godt Det fins også PP solfaktor, men jeg har så langt ikke klart å få tak i den i Norge. Den skal vist ikke har så mye mykgjørende effekt på pelsen. Men den første fungerer fint på mine og pelsen blir ikke klissete selv om jeg tar "ett strøk" hverdag på overlinjen og hode. På Talli er det ingen forsjell på kvaliteten på pelsen. Den første er bare ett UV filter i, den andre er med faktor. Jeg går ikke så langt som å holde de inne, men det koster meg veldig lite å ta en liten "klapp" med dette på morgenen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Meg Skrevet 1. Mars 2012 Rapporter Share Skrevet 1. Mars 2012 Gratulerer med valper! og så på skuddårsdagen og alt! Flotte var de! Men... skyggehundegårder og moonshine hunder... ! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AnitaW Skrevet 1. Mars 2012 Rapporter Share Skrevet 1. Mars 2012 Gratulerer med DEN jentegjengen da.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mokken Skrevet 1. Mars 2012 Rapporter Share Skrevet 1. Mars 2012 Grattis med valpene, nydelige var de! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poter Skrevet 1. Mars 2012 Rapporter Share Skrevet 1. Mars 2012 Gratulerer med valper! Tenk når de blir fjortiser for en trengsel det bilr på badet Kjempesøte var de! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margrete Skrevet 1. Mars 2012 Rapporter Share Skrevet 1. Mars 2012 Åh sier som Benedicte, denne tråden må jeg holde meg unna når de blir litt større! Gratulerer så masse! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 1. Mars 2012 Rapporter Share Skrevet 1. Mars 2012 Men... skyggehundegårder og moonshine hunder... ! I land hvor min rase er rene "show" hunder så er ikke det uvanlig at man holder de røde inne når solen er på det sterkeste pga de blir veldig solbleket. Men så er det i land hvor det faktisk også er sinnsykt varmt når solen er oppe Men så vidt jeg har skjønnt så er det faktisk ikke så uvanlig som man skulle tro. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SandyEyeCandy Skrevet 1. Mars 2012 Rapporter Share Skrevet 1. Mars 2012 I land hvor min rase er rene "show" hunder så er ikke det uvanlig at man holder de røde inne når solen er på det sterkeste pga de blir veldig solbleket. Men så er det i land hvor det faktisk også er sinnsykt varmt når solen er oppe For å si det sånn: Jeg har ikke en rase som er i nærheten av å være en showhund, men også jeg kommer til å lage tak på hundegården, rett og slett fordi de har mye pels og blir varme. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snøfrost Skrevet 1. Mars 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 1. Mars 2012 For å si det sånn: Jeg har ikke en rase som er i nærheten av å være en showhund, men også jeg kommer til å lage tak på hundegården, rett og slett fordi de har mye pels og blir varme. Mine må klare seg med trær og busker i hundegården. Men nå har ca. 1/3 hundegården store furutrær og i et annet hjørne er det en relativt stor einerbusk. Så har de et par hundehus i tillegg. Men tak over 160kvm? tror ikke det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SandyEyeCandy Skrevet 1. Mars 2012 Rapporter Share Skrevet 1. Mars 2012 Mine må klare seg med trær og busker i hundegården. Men nå har ca. 1/3 hundegården store furutrær og i et annet hjørne er det en relativt stor einerbusk. Så har de et par hundehus i tillegg. Men tak over 160kvm? tror ikke det Nei, det kommer jo helt an på størrelsen, hehe. Men jeg føler det litt tryggere mtp tyveri også om de har tak, litt paranoid der, ja. Men nå som du fikk så mange jenter kan du jo beholde så mange du vil, sant? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Meg Skrevet 1. Mars 2012 Rapporter Share Skrevet 1. Mars 2012 det er jo noe helt annet å sørge for at de har muligheter for å oppholde seg i skyggen av hensyn til dem selv, enn å bygge tak eller holde dem inne ene og alene fordi man ikke ønsker bleket pels :=) jeg har også skyggefull hundegård, der det ikke er sol hele dagen (sola flytter seg etterhvert), men morgen sol og ettermiddag-kveldsso, og flekkvis sol hele dagen. I den ene må jeg henge opp presenninger eller legge plater for å skape skygge. Det er IKKE av hensyn til fargen på pelsen da... Hundene liker å ligge i sola, men går i skyggen når de er for varme. Sånt regulerer dem selv, bare de har muligheten til det. Og Snøfrost hun skal beholde mange selv hun- for hun skal jo nemlig ha eget hundespann ! SÅNN er det med den saken 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ToneS Skrevet 1. Mars 2012 Rapporter Share Skrevet 1. Mars 2012 Gratulerer med nydelige valper, gleder meg til å følge med fremover! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aussieglis Skrevet 1. Mars 2012 Rapporter Share Skrevet 1. Mars 2012 Men tror ikke alle får like bredt bliss som Sweet Talk, men det må være han de har fått alt det hvite fra My sine hvite tegninger er faktisk så å si 100% lik bestefaren hennes! Ble litt paff når jeg så det, hun er veldig lik han bare at han er rød/hvit og My er sort/hvit. Moro hvordan farger også arves! Gratulerer med valpene, gleder meg til de blir litt gamlere og det kommer mer bilder Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heidihj Skrevet 1. Mars 2012 Rapporter Share Skrevet 1. Mars 2012 Åååh! Så nydelige de er alle sammen! Jeg liker veldig godt begge fargene, og spesielt tegningene! Nå fikk jeg lyst på polarbaby igjen! :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snøfrost Skrevet 1. Mars 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 1. Mars 2012 Laget et blogginnlegg om fødselen og valpene her: http://kimburu.blogs...let-er-fdt.html men her er en summering (mesteparten) for sonenfolket:kl 11:01 kom den første valpen til verden med nesa først. En svart/hvit tispe med en svart flekk mellom frembeina. 432gkl 11:18 valp nr 2 ble født. Dette var en rød/hvit tispe som kom med bakbeina først. 486gkl 11:50 valp nr 3. svart/hvit tispe som har en hvit stripe på nakken. 403gkl 12:38 valp nr 4 også en svart/hvit tispe. Hun har svart markering litt lengre ned på høyre frembein enn venstre. 443gkl 13:19 valp nr 5 en rød/hvit tispe som kom med bakbeina først til verden. Hun er den av valpene med mest hvitt på og en tydelig hvit flekk på nakken. 462gkl 14:50 kom valp nr 6 med snuta først. Dette er en svart/hvit tispe med en avlang svart flekk på magen. 466g valpene 1 dag gamle Kunne ikke dy meg. Bare MÅTTE ta noen bilder idag også... Benyttet sjansen mens Denali gomla på noe god mat Mamma er tilbake. Til melkebaren! 5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ipadda Skrevet 1. Mars 2012 Rapporter Share Skrevet 1. Mars 2012 NYDELIGE *smelt* Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shlush Skrevet 1. Mars 2012 Rapporter Share Skrevet 1. Mars 2012 jeg elsker tegningene og heg liker sorte :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Castella Skrevet 1. Mars 2012 Rapporter Share Skrevet 1. Mars 2012 valp nr 2 :heart: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts