Gå til innhold
Hundesonen.no

klistremerke av hunderasen sin på bilen.


bikkjene
 Share

Recommended Posts

Jeg kjøpte to store klistremerker av hunderasen min for ett år siden men har ikke satt de opp. Grunnen er at da blir det lettere for tyver å tenke og lettere for de å se. Mye lettere å gå rundt etter hundeklistremerker på bilene og gå fortere fra bil til bil og at bilen da blir lettere å plukke ut. I tillegg så ser jo tyvene også at hunden er en rasehund og får enda mere lyst på den

.

Eller har ikke dette noe å si? Noen som har tenkt på dette? Noen som har sånne klistremerker på bilen sin?

Vet ikke om jeg tør å sette opp de klistremerkene fordi er så redd noen skal stjele min beste uerstatlige venn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg aldri tenkt over, og jeg har klistermerke på bilen.

Tror heller det er viktig å reklamere for at det ER hund i bilen sånn med tanke på varme e.l. Man kan faktisk være uheldig og brått står bilen i solen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis du skal ha hunden din i bil uten at du er der, så er vel ikke det snakk om så lenge uansett? Er du på kurs o.l så ser du jo bilen din så det er ikke noe problem. Om natten utenfor der du bor for eks, så kan de jo bare bryte seg inn så mye de vil for du har jo ikke hunden der da uansett regner jeg med. Og skulle du innom å handle noe kjapt, så står jo bilen på en parkeringsplass med mange andre biler. Skal mye til å rekke å bryte seg inn, stjele hunden din og dra derfra på så kort tid. Og i tillegg uten at noen ser det.

Jeg har ikke hund i bil noe særlig uten at jeg er i nærheten. Og er jeg i tvil om at det er temperatur til å ha hund igjen i blilen, tar jeg ham ikke med.

Dessuten dekker jeg over buret så ingen kan se at det faktisk er en hund der hvis jeg eks. skal raskt innom butikken eller andre ting. Så hvis noen er ute etter en hund å stjele,så vet de ikke om det er noen der. Klistremerke eller ikke.

Endret av LXT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg aldri tenkt over, og jeg har klistermerke på bilen.

Tror heller det er viktig å reklamere for at det ER hund i bilen sånn med tanke på varme e.l. Man kan faktisk være uheldig og brått står bilen i solen.

Det har jeg ikke tenkt på. Har bare tenkt at hvis noen skulle finne det festlig å terge hunden eller andre ting sånn som jeg vet noen gjør med hunder som står bindt i bånd uten for butikker o.l, så slipper jeg å tenke på det hvis jeg har lagt et teppe over buret :P

Oh..det ble dobbelt det..

Endret av LXT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det blir samme som å ikke å navnet til hunden på halsbåndet, hvis noen først bryter seg inn, så tror jeg klistremerke har lite å si. Mer sjanse for å få innbrudd om det ligger en tusenlapp på sete tror jeg, eller iPhone eller noe i den duren.

For ikke å snakke om hvor mye enklere det er å nappe med seg den bikkja som står bundet i stolpen like utenfor butikken el.lig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok liten sjanse ja. Men jeg tenkte mest på når hunden er alene i bilen mens jeg er i butikken eller kjøpesentre ol. med lite folk. Om det er en som bærer ut en hund så kan andre vitner tenke at det er eieren og det er hunden deres. Om jeg hadde sett en gått rundt med hund og tatt den i bilen sin ol. så hadde jeg tenkte at de var eieren og hunden. Men kunne jo ha vært noe jeg hadde lagt merke til også da, fordi vet jo ikke sikkert :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok liten sjanse ja. Men jeg tenkte mest på når hunden er alene i bilen mens jeg er i butikken eller kjøpesentre ol. med lite folk. Om det er en som bærer ut en hund så kan andre vitner tenke at det er eieren og det er hunden deres. Om jeg hadde sett en gått rundt med hund og tatt den i bilen sin ol. så hadde jeg tenkte at de var eieren og hunden. Men kunne jo ha vært noe jeg hadde lagt merke til også da, fordi vet jo ikke sikkert :P

Om noen gjør det, så hadde jeg også trodd det samme. Om noen er så dum at de ikke låser bilen sin så får de faktisk ta konsekvensene, om vedkommende derimot knuser ruta eller på annen måte bryter seg inn, så hadde jeg trodd det var innbrudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg tror kanskje klistermerker kan være litt motvirkende effekt også :) mot biltyveri! Biltyver vil nok ikke stjele biler med hunder i... Hundetyver ser nok av rasen, om du klistrer bilde av rottweiler på bilen f.eks så er det nok fåtallet av både hundetyver og biltyver som prøver seg :) Så med hundeklistermerker kan man kanskje redde bilen? (og på kjøpet bikkja).

Samtidig, som nevnt over. Er du uheldig og bilen står i sola så kanskje noen ser "Oi, her er det hunder som trenger hjelp!" :) Så får du redda hundene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Tenker alltid over det selv når jeg ser bilder av småhunder og slikt på biler, tenker at det er så "dumt", veldig lett for alle å se, inkludert de som ikke burde vite.

Har du klistremerke = du har en renraset hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst på klistermerke av hundene mine på bilen min. Jeg er ikke redd for at de skal bli stjålet mtp at de skjeldent sitter i bilen uten en av oss til stedet- DERSOM de er med i bilen.

Vil jo brife litt da :D Jeg er jo stolt over å ha dem. Ikke fordi de er "bolehunder" men fordi han ene er mammas lille gullgutt og han andre er dum og deilig :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har klistermerke og jeg tenker overhodet ikke på stjeling. Kommer nok sikkert av at her jeg bor, er det ikke sånn stjeling. Er rett og slett ikke vant til det, så da tenker jeg ikke over det. Dørene låser jeg jo uansett, også med hunder i bilen. Mine hunder er såpass store også at ingen tør å stikke hodet inn der for å si det sånn.

Jeg må le litt når jeg tenker på en gang jeg skulle hente samboeren min som var ferdig på jobb. Jeg gjorde et stopp på en butikk før jeg dro til stedet han skulle hentes på, og jeg hadde hunden (min forrige) med i bilen. Så var jeg på butkken, kom ut ibilen og kjørte til det stedet hvor vi skulle møtes. Da jeg stoppet bilen snudde jeg meg rundt for å ta ut hunden (for vi skulle ut og bytte bil), ser jeg at hunden er borte vekk! Det viste seg at samboeren min hadde kommet kjørende forbi butikken jeg var innom på, og så hadde han bare stoppet og plukket opp hunden og tatt den med seg. Jeg la ikke merke til det i det hele tatt før jeg hadde kjørt helt frem. haha, så flaut! Hunden var heller ikke i noe bur, men løs i baksetet, men alikevel la jeg ikke merke til at den var borte :P Jeg bare nøt stillheten tydeligvis :rofl:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler sterkt på at tyvene tenker på den måten.. mine har ikke blitt stjålet ennå, de sitter mye i bilen :) Og jeg må jo skuffe dem da, jeg har bilde av en pointer, men bikkjekreket er jo en blanding(har den fordi den ligner på han) :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Har hørt om så mange historier her i området om hunder som har blitt stjålet fra biler også, inkludert fra en familie jeg kjenner der deres valp ble stjålet fra bil, å reklamere for det, gjør det jo bare enda lettere for dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg virkelig aldri tenkt på. Nei, så forsiktig orker jeg ikke å være. Fint å være føre var og sånt, altså, men hvis man skal gå gjennom livet og bekymre seg for alt som kan lede til noe galt, blir det ganske slitsomt etterhvert.

EDIT:

Jada, hundetyverier skjer, det vet vi alle. Men jeg tror de ferreste hundetyver går og leter etter klistremerker. I mange tilfeller er jo hundene synlige gjennom vinduene. I den eneste bilen Tinka ed jevne mellomrom befinner seg alene i er hun fullt synlig (løs i bilen). Jeg regner ikke med at noen skal knuse ruta og stikke av med henne av den grunn.

Er man så redd for hundenappere, får man la være å gå fra hunden alene, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har klistremerke av en basenji og en grand danois. De må gjerne prøve seg på Tesh om de vil =)

haha slik tenker jeg også litt.. har de virkelig lyst til å bryte seg inn i en bil med rottiser, for å stjele de, ja da må de bare få lov til å prøve :P nurket liker jo ikke engang at fremmend folk stopper utenfor bilen "hennes" :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...