Gå til innhold
Hundesonen.no

Halsbåndsamling


Stueloff
 Share

Recommended Posts

Oi hva er poenget med så mange halsbånd haha ?

Mine har hvert sitt halsbånd og hver sin sele. Har jo ikke brukt for mer, så får de nye når det gamle er utslitt/ødelagt.

Noen liker sko og andre liker halsbånd :P Jeg har nok en del halsbånd jeg å, men bordern slår meg en god gang, hvilket gir meg en ypperlig unnskyldning til å kjøpe nye JEY!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen liker sko og andre liker halsbånd :P Jeg har nok en del halsbånd jeg å, men bordern slår meg en god gang, hvilket gir meg en ypperlig unnskyldning til å kjøpe nye JEY!

Så har du oss som liker både sko og halsbånd da :no: Det er ikke mye greit for lommeboken det. Så såååå gøy :rofl:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

316354_10150410868190199_743665198_10601439_104557876_n.jpg

Skal være akkurat samme vei som et helstrup ;) ser det litt bedre på dette bildet :)

Skjønner at det er greit å tenke på det om man har en hund som kun går på venstre side, men når man - som jeg - har hunder som vimser litt til alle kanter og både foran og bak og ut til siden spiller det liksom ikke så stor rolle. :lol:

Jeg hadde tendens til å være halsbåndmaniac før, men nå er det evigheter siden jeg kjøpte nytt halsbånd til Tinka. Hun går bare rundt med et beige kjettinghalvstrup uansett. Har man Houdini-hund må man tenke praktisk framfor estetisk, dessverre. Men det klør litt i fingrene mine etter å kjøpe fine halsbånd, så jeg ser ikke bort i fra at neste hund kanskje får noen litt fine og fargerike og stilige halsbånd. Den hunden kommer uansett til å ha mindre halsomkrets enn Tinka, så da går det ikke an å arve fra henne (uansett blir jo det helt feil farger!), så da må jeg jo kjøpe en helt ny halsbåndgarderobe til den hunden. Uff, så synd!! :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk skremmende lenge siden jeg kjøpte nytt halsbånd til Casper og. Var nærmest litt besatt før :lol: (Hadde gledet meg i sååå mange år til egen hund og alt det innebar, inkludert utstyrsshopping!). Jeg mangler en type halsbånd da, et kjettinghalvstrup i sort lær (og kjettingen må være av *jernteppe!* sånt gult metall).

Har vel sånn ca 20-30 halsbånd til sammen, men jeg vet bare hvor noen få av dem er. De er akkurat som sokker, blir bare borte i huset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at det er greit å tenke på det om man har en hund som kun går på venstre side, men når man - som jeg - har hunder som vimser litt til alle kanter og både foran og bak og ut til siden spiller det liksom ikke så stor rolle. :lol:

Chicka går også på høyre, venstre, foran og bak om hverandre, men halsbåndet MÅ jeg ha riktig på, ellers får eg dilla ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde dilla på halsbånd før, bestilte bla noen fine myndehalsbånd fra Tyskland. Med studentøkonomien roet det seg litt og da jeg skulle kjøpe nytt til Blaze i dag greide jeg ikke å bestemme meg for jeg hadde egentlig ikke lyst på noen av de i butikken, men ikke noe vits i å ha noe fancy til han heller for det vises jo ikke lell :(

Felix derimot burde få et nytt når jeg tenker meg om :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

P5033557.jpgP5033553.jpgP5033547.jpg

Mine har bare disse to (bruker stort sett bare seler, fra Haqihana, Huken og Norsk Hundeutstyr, som er de som passer best på dem. Har hatt MANGE seler som har blitt gitt vekk pga dårlig passform).

Skal etterhvert få kjøpt noen smale halsbånd for å feste navnebrikke på... må bare finne noen fine, og behagelige først (er sær på halsbånd...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte et slikt sort naglehalsbånd på impuls en gang, og får jo aldri brukt det. Det er jo vondt jo- når ho kommer borti meg i løpefart med det halsbåndet AU. OG andre hunder hyler jo under lek, nei for et tålig kjøp.

PS: send Pm hvis noen vil kjøpe det, for her ligger det til ingen nytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Skal få tatt bilder etterhvert, men her får visst bikkjene nye halsbånd annenhver dag, siden jeg må ha noen å lage "testbånd" til :P

Henger vel 10-15 av dem på klinikken jeg jobber som "reklame", men har da noen her hjemme også. Lete dem frem og ta bilde i morgen :)

Edit: Tok visst bilder med det samme jeg. Dette er de jeg har her hjemme...

Bånd som er ryddet vekk for tiden. Kan jo ikke ha alle hengende i gangen for bruk!

halsbnd_01.jpg

Teksten er brodert av bissevov her inne, mens jeg har forsterket sømmer.

halsbnd_11.jpg

Samme som det over.

halsbnd_04.jpg

Båndet som fulgte med da Bridie flyttet til oss.

halsbnd_05.jpg

Laget selv. Kun refleksbånd, uten krok til å feste leietau i.

halsbnd_06.jpg

Fulgte med to sånne da jeg kjøpte en del O og D ringer i høst. Helt enkle, men i grunnen geniale.

halsbnd_07.jpg

Hooks sitt refleks/fleece bånd. Desverre tåler ikke refleksen å bli vasket.

halsbnd_08.jpg

Vanlig lærbånd. Gamle Buffy sitt bånd faktisk. Det hun brukte mest.

halsbnd_09.jpg

Laget av AboxNo. Bredden er perfekt, og veldig moro med broderingen syns jeg!

halsbnd_10.jpg

EzyDog. Dette er det beste båndene, sett bort fra de "hjemmelagede". Bri og Gry har hver sine av disse.

halsbnd_12.jpg

ezyDog igjen.

halsbnd_13.jpg

Klarte ikke dy meg. Gry bare MÅTTE ha et sånn et!

halsbnd_14.jpg

Et av de første båndene jeg laget selv.

halsbnd_15.jpg

Vanlig nylonstrup.

halsbnd_16.jpg

Laget selv. Henger pr nå på dyreklinikken.

halsbnd_18.jpg

Laget selv. Henger også på klinikken.

halsbnd_19.jpg

Laget selv. Henger på klinikken.

Disse er i bruk, sånn dann og vann.

halsbnd_17.jpg

Laget selv. Gry har et i sort/grønt av samme type.

halsbnd_02.jpg

Laget selv. Bikkjene har et hver. NOEN må de jo ha like av! ;)

halsbnd_03.jpg

Og favoritten nå om dagen. Her har de også et hver. Laget selv. I tilegg henger det to lykter på hver av båndene så de synes godt i mørket. De er solide, slitesterke og blir ikke ødelagt av hver og vind.

I tilegg henger det altså minst 10 til på klinikken som jeg har laget selv.

Ja, jeg er utstyrsfreak! Så vi trenger ikke nevne alle leietauene det ble på bikkjene etter jeg startet å lage selv, i tilegg til alle de har fra før og seler og og og... ;)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...