Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilken maskothund ville du hatt?


pippin
 Share

Recommended Posts

  • Svar 156
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

For meg er ikke en maskothund en hund som nødvendigvis ikke krever noenting, men en hund som skiller seg litt ut fra resten av flokken (om man har en) og liksom "representerer" dere. En hund som kansk

Glemte forresten helt: tulip har bestemt at samboeren min skal ha GD som maskothund, og da blir den jo litt min også? En feiltegnet hanne, og den skal hete Error

Kremt, jeg veit om en... Svært mange hundekjørere har shiba som maskothund, altså... Imouto har trukket trehjuling sammen med bestefaren sin, og her ser du onkelen hennes Manni, som har tatt kløvtes

Posted Images

Vi har jo fått maskothunden siden siste tråd, vi. Nå viser det seg at maskothunden er den mest brukanes hunden og dessuten flytter hun vel ut med Ia når den tiden kommer. Når Tinka er ute av redet, Fibi død av alderdom og Scilos og jeg sitter igjen her alene, DA skal jeg ha en hund til :) Kjenner jeg meg selv rett, trenger jeg ikke tenke så mye på det. Det kommer nok en rekanes på ei fjøl :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Attåthund for meg er en hund som ikke nødvendigvis er liten, men som kanskje ikke krever like mye mentalt som de jeg har fra før.

Saluki, den skal helst være rød eller creme eller hvit. Og den skal være langhåret.

Greyhound, den kan være hva som helst, bare ikke brindle.

Staffe, helst ikke hvit.

Høh, nå kom jeg ikke på flere. :icon_confused:

Saluki er på en måte litt ut, synes fortsatt de er vakre, men med mindre jeg får Qui, så blir det nok ikke saluki.

Greyhound og staffe er fortsatt aktuelle, og i tillegg har etnahund og faraohund kommet inn på listen takket være Lundii.

Uansett blir det nok lenge til en evt attåthund, siden ting ikke har gått helt som forventet og håpet med brukshundene mine.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere jeg kunne tenke meg. Nå er det irsk ulvehund, sibirsk husky, islandsk fårehund, bullterrier og boston terrier som er mest fristende. Men kan jo endre seg. Dessuten vil jeg ha en belger til først, og med to belgere i hus, er det kanskje enklere for meg selv om jeg eliminere de store hundene. Vil jo greie å gå tur med alle samtidig. :P

Jeg glemte Borzoi! Og dvergschnauzer! Er de robuste nok til å tåle to belgere?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min liste må bli toypuddel (svart), lundehund, manchester terrier (vakre vakre!), etnahund og japansk spisshund. Av større hunder må det bli hvit gjeterhund (langhår), faraohund og selvfølgelig verdens nest vakreste rase (belgeren er da fortsatt på topp :whistle: ), saluki :wub: .

Min storpuddel skal også være svart. Og, jeg glemte å få med at jeg skal ha hvit gjeterhund. Men det blir ikke en maskothund, den skal brukes til lydighet. Det skal egentlig storpuddelen og dvergschnauzeren også.

Også vil jeg ha riesenschnauzer, og... :frantics: Jeg må vinne i lotto, kjøpe meg gård langt fra folk, og leve for hundene.

Jeg glemte Borzoi! Og dvergschnauzer! Er de robuste nok til å tåle to belgere?

Absolutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må de være små, disse maskotene, for det jeg er litt delt der:

1619422_158174_290afa88ea_l.jpg

4200758285_ecb8bcb6df.jpg

duke.jpg

Kan ikke noe for det, men bare elsker disse digre, røde muskelbuntene med rød nese og gule øyne! Ellers hadde det funket fint med en sånn:

chihuahua-sweaterbw.jpg

5465372453_70a2bde632.jpg

Eller kanskje en sånn, de er jo superkule:

frenchbulldogpuppy.jpg

French-Bulldog-773312104109.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er egentlig mange raser jeg ønsker meg som maskothund :icon_confused:

Jeg er hemmelig forelsket i basenji.. Og jeg har en greie for franske bulldog, de er kule :whistle: Men så skal den liksom holde følge med belgerene, og da passer nok boston terrier bedre.. Shiba har vi bodd sammen før, og jeg liker jo litt sære hunder (derav basenji-forelskelsen), så shiba står også på lista. Border terrier er også en jeg har tenkt på (før mer enn nå, egentlig, men de er ikke helt avskrevet). Jeg har mer eller mindre vokst opp med cocker spaniel, så de og står på lista, men da må det være en blue roan eller sort og hvit, for jeg orker ikke all verdens av pelsstell *flir* Og, dverg eller toypuddel, en brun hanne som skal hete Petter! ;)

Om de ikke må være små, så kunne jeg tenkt meg dalmis, ei leverflekka tispe med griselekre bevegelser f.eks :) Eller en Qui-kopi (selv om jeg må innrømme at jeg har litt sansen for cremefarget også), siden Tøfflus påstår at salukiene ikke tar så stor plass (jeg kan jo ikke kjøpe minibuss til alle hundene mine, liksom). Jeg har også sansen for både whippet og greyhound av myndene..

Skulle jeg vært snill mot pikebarnet, som ønsker seg agility- og utstillingshund, så kunne jeg vurdert sheltie eller papillon (selv om pikebarnet har lagt hundedrømmen på hylla i noen år, så hun kan få seg belger.. Jenta til mammaen sin det! hehe).

Har vel forandret litt meninger siden forrige tråd, ser jeg. Jeg har fortsatt en greie for fraller og boston terrier, men jeg orker ikke snøfting og grynting (utover det Dina lager av sånne lyder :P ), så da utgår det. Jeg har vel også tenkt at jeg vil ha mindre hunder (som i størrelse) enn belgeren, og da ryker både dalmisen, lukisen og greyhounden, og datterbarnet ønsker seg fortsatt hund til ag/utstilling, så da blir det neppe noen cocker, basenji eller shiba. Siden jeg neppe skal ha belger igjen før Nora er borte, så får ikke hun heller, og da sitter vi igjen med toy- eller dvergpuddel, evt mellompuddel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg tenker maskothund så ser jeg for meg en liten sak som ikke krever så mye og som kan stappen i en veske om den ikke orker gå på de korte beina sine lenger. Jeg må innrømme at jeg er svak for bostons og franske buller, men pga helse ville jeg nok gått for en italiensk mynde. -Faktisk så vurderer jeg det sterkt. Elsker at de er supersosiale og at de ser så tullete ut når de løper rundt eller leker, må bare le av dem. Egentlig er de jo litt sånn styggfine, -rotteaktige, men fantastisk herlige alikevel! :heart: Ville hatt en som kunne delta på LC, og ser at jeg har en tendens til å like den "kraftigere" typen iggis. :D

Her er er (dessverre uskarpt) bilde av "drømmedama" mi, Fabulas Fieri Infinita, russisk import som jeg fikk hilse på på utstilling i Bønes rackethall, Bergen, i høst. Jeg fikk til og med et par herlige kyss :wub:

post-10454-0-08252300-1324326851_thumb.j

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg har vel en maskot allerede i hus, eldste (og største) bullen ble aldri den rally/lp-hunden jeg ønsket meg. Han er med å trene altså, men gir ikke bort sjela si for en godbit/leke liksom.. Skogen og sofa'n er og blir favoritt stedene hans :lol:

Men når han ikke er mer da tror jeg at det blir en lite Shiba, eller kanskje en staffelaff eller en Irsk ulv eller..håpløst egentlig for det er jo så mange raser som kunne vært maskot i huset vårt *drømme seg bort* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg tenker maskothund så ser jeg for meg en liten sak som ikke krever så mye og som kan stappen i en veske om den ikke orker gå på de korte beina sine lenger. Jeg må innrømme at jeg er svak for bostons og franske buller, men pga helse ville jeg nok gått for en italiensk mynde. -Faktisk så vurderer jeg det sterkt. Elsker at de er supersosiale og at de ser så tullete ut når de løper rundt eller leker, må bare le av dem. Egentlig er de jo litt sånn styggfine, -rotteaktige, men fantastisk herlige alikevel! :heart: Ville hatt en som kunne delta på LC, og ser at jeg har en tendens til å like den "kraftigere" typen iggis. :D

Her er er (dessverre uskarpt) bilde av "drømmedama" mi, Fabulas Fieri Infinita, russisk import som jeg fikk hilse på på utstilling i Bønes rackethall, Bergen, i høst. Jeg fikk til og med et par herlige kyss :wub:

post-10454-0-08252300-1324326851_thumb.j

Hei du! Blir ikke italiener på oss før lukis og en whippse til!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

en liten, sporty hund som kunne løpt løs eller sittet på vogn/slede under trening... har ikke funnet rasen enda :)

Mange småtasser som er med på det da :)

Jeg har vel konkludert med at det IKKE blir noen maskothund i huset vårt med det første - kanskje når jeg blir gammal - da blir den i så fall den eneste hunden i huset tror jeg - for det er noe med det at de må ha fysikk til å holde følge med resten av flokken også, og det passer litt dårlig med en litenhund når man har lyst til å gå 20 km på ski med Willy foran liksom (og nei, det er ikke et alternativ å la den andre hunden være hjemme - det gir meg bare dårlig samvittighet).

Smula spør om hun kan få være med?

jeg har forelsket meg litt i Lakeland terrier, men jeg vet ikke om jeg kan kalle det maskott siden den er såpass lik snuseren både i utseende og ellers :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nesten si GD jeg... selvom det kanskje er en stor maskot da :icon_confused: eller Chihuahua.. noe som er veldig aktuelt da min venninne snart skal ha seg et kull og hun vil veldig gjerne beholde en hannhund i kennelen, så da skal jeg kanskje ha den på fór!

Haha..GD og Chi ja:P

GD er fremdeles en drøm, men ser den ikke realisert i nærmeste fremtid. Men det er pga størrelse, og også endel sykdommer, men sistnevnte regner jeg med at blir bedre og bedre, og størrelsen skal man nok alltids få plass til.

Chihuahua er fortsatt aktuelt, eneste er at jeg vil ha en god og trygg en, men de blir mye hva man gjør dem til :)

Etter at Tinka flyttet ut, har jeg også drømt om en phalene-hannhund... vi får se hva tiden bringer :) Akkurat nå er tiden knapp som den er, og Yaris må få den tiden jeg har, selvom jeg også leker med tanken om at han kanskje hadde hatt det bedre med en lekekamerat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
    • Uffa, stakkars lille bullebolle!! Når ambulls halter, da er det vondt😬 Håper dere finner utav dette! God bedring til klumpen🌸
    • Hva er helsestatus på linjene ellers? Hvordan passer foreldrene til de to kullene sammen mentalt? Hvordan er mentaliteten på valpene etter den tispa som fra før har et kull og har hannhundene noen kull å vise til både med tanke på helse og mentalitet?    For meg personlig ville jeg heller tatt risken på C-hofter over en dårlig mentalt sammensatt hund. Og 3 på skudd er ikke nødvendigvis diskvalifiserende, men da skal den ha en ellers svært god mentalitet.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...