Lola Pagola Skrevet 11. Desember 2011 Rapporter Share Skrevet 11. Desember 2011 5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poter Skrevet 11. Desember 2011 Rapporter Share Skrevet 11. Desember 2011 Mener jeg leste et sted at flere apoteker er fri for noen typer medisiner og har vært det i flere uker og at folk må klare seg uten medisinen sin. Har ikke akkurat vært medieoppstyr rundt det. Om det da stemmer det som jeg leste. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soelvd Skrevet 11. Desember 2011 Rapporter Share Skrevet 11. Desember 2011 Jeg synes ikke det er morsomt i det hele tatt. Jeg synes det er skikkelig TRIST at vi mennesker er sånn som dette. Tenk på alle de som faktisk opplever en krise av noe slag. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lola Pagola Skrevet 11. Desember 2011 Rapporter Share Skrevet 11. Desember 2011 jada alltid noen som har det verre. Men vi er nå en gang skrudd slik at det er mest naturlig å bry seg om ting som foregår rett foran nesen vår. Ikke minst så er det jo mulig å ha flere tanker i hodet på en gang, er plass til både smørkrise og atomkrig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quintinus Skrevet 11. Desember 2011 Rapporter Share Skrevet 11. Desember 2011 Jeg fant et "Tine ekte meieri smør" i kjøleskapet, som gikk ut 21.02.2011. SÅ mye bryr jeg meg om smørkrisen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wildah Skrevet 11. Desember 2011 Rapporter Share Skrevet 11. Desember 2011 Jeg spiser ikke melkeprodukter, og dermed ikke smør. Men måtte sjekke på butikken i går, og de hadde smør på begge butikkene jeg var innom på. Alle typer. Jeg bor med andre ord så langt ute i gokk at den såkalte smørkrisen fremdeles ikke har nådd frem 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mud Skrevet 11. Desember 2011 Rapporter Share Skrevet 11. Desember 2011 Jeg har ikke sett meierismør i butikken på lange tider og det plager meg. Stekt fisk, hjemlagd potetmos og ikke minst kakao blir ikke det samme med margarin. Langt derfra! I tillegg er bremykt favorittsmøret mitt og jeg skal ærlig innrømme at jeg kjøpte 3 stk når jeg så det i butikken etter måneders fravær. * mumle noe stygt om lavkarbo* 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poter Skrevet 11. Desember 2011 Rapporter Share Skrevet 11. Desember 2011 Synes vel egentlig lavkarbohysteriet er mer irriterende enn smørkrisa Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Skrevet 11. Desember 2011 Rapporter Share Skrevet 11. Desember 2011 Hvor er egentlig den der smørkrisen? I Oslo sentrum? Her i trøndelag har smørhyllene vært fulle hele tiden som jeg har sett... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xxx12345 Skrevet 11. Desember 2011 Rapporter Share Skrevet 11. Desember 2011 Synes det er mer festlig at folk hisser seg opp over lavkarbo enn noe annet. Vi som følger lavkarbodietten og har skrevet her bekymrer oss ikke - og nei, jeg har overhodet ikke hamstret. Jeg bruker lite smør så jeg har, men går jeg tom så bruker jeg olje istedenfor 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ida Skrevet 11. Desember 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 11. Desember 2011 Jeg har ikke sett meierismør i butikken på lange tider og det plager meg. Stekt fisk, hjemlagd potetmos og ikke minst kakao blir ikke det samme med margarin. Langt derfra! I tillegg er bremykt favorittsmøret mitt og jeg skal ærlig innrømme at jeg kjøpte 3 stk når jeg så det i butikken etter måneders fravær. * mumle noe stygt om lavkarbo* Smør i kakao? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvild Skrevet 11. Desember 2011 Rapporter Share Skrevet 11. Desember 2011 Det finnes ikke smør i butikkene her på Ås, og ja - det irriterer meg faktisk litt. Kaker, vafler og annen bakst blir ikke like god med Melange som med meierismør. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bananen Skrevet 11. Desember 2011 Rapporter Share Skrevet 11. Desember 2011 Lola! http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=32239694 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mud Skrevet 11. Desember 2011 Rapporter Share Skrevet 11. Desember 2011 Smør i kakao? En liten dæsj meierismør i hjemlagd kakao utgjør forskjellen i mellom god og himmelsk. Bare prøv selv! Hvis du finner smør.. Mistenker at smørmangelen ( ja, for her i Drammen har det vært tomt for smør leeenge før media tok av, i hvertfall der jeg har sjekket ) er hovedgrunnen til at Ask fortsatt ikke liker kakao, han har jo ikke smakt den virkelig gode Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslan Skrevet 11. Desember 2011 Rapporter Share Skrevet 11. Desember 2011 Hvor er egentlig den der smørkrisen? I Oslo sentrum? Her i trøndelag har smørhyllene vært fulle hele tiden som jeg har sett... I et par butikker i Trondheim (de tre jeg oftest er i, i alle fall) er det iallefall helt tomt og har vært det en stund, og folk er helt fra seg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ida Skrevet 11. Desember 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 11. Desember 2011 En liten dæsj meierismør i hjemlagd kakao utgjør forskjellen i mellom god og himmelsk. Bare prøv selv! Hvis du finner smør.. Mistenker at smørmangelen ( ja, for her i Drammen har det vært tomt for smør leeenge før media tok av, i hvertfall der jeg har sjekket ) er hovedgrunnen til at Ask fortsatt ikke liker kakao, han har jo ikke smakt den virkelig gode Hva med minimarshmellows? Nei, altså, jeg har smør, jeg. Både en bordpakning og en halvkilo sånn med papir. På fredag fant jeg smør på Meny på Oslo Vity og kjøpte en kilo for en kollega som ble veldig glad Bruker bare olivenolje eller meierismør, jeg. Hvert til sitt bruk. Jeg har liksom alltid smør jeg og kjøper ikke mer enn jeg trenger, heller. Har sett at hyllene er tomme, men jeg har vel ikke så stort forbruk at det berører meg nevneverdig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ia Skrevet 11. Desember 2011 Rapporter Share Skrevet 11. Desember 2011 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soelvd Skrevet 13. Desember 2011 Rapporter Share Skrevet 13. Desember 2011 http://www.colbertnation.com/the-colbert-report-videos/404098/december-12-2011/norway-s-butter-shortage?xrs=playershare_fb 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peers Skrevet 13. Desember 2011 Rapporter Share Skrevet 13. Desember 2011 Jeg er avhengig av smør, til steking, baking og SPESIELT til brødskiva/rundstykket/knekkebrødet. Det blir IKKE det samme uten smør! Jeg kan leve med det meste av smør sånn egentlig, men jeg må innrømme at jeg får litt furteleppe om jeg ikke får tak i Bremykt Det er tomt og har vært tomt i noen uker for Bremykt i alle butikkene i nærheten her, heldigvis hadde mormor en ekstra pakke (ja, hun hamstret, hehe). Frokosten er reddet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ida Skrevet 13. Desember 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 13. Desember 2011 Jeg er avhengig av smør, til steking, baking og SPESIELT til brødskiva/rundstykket/knekkebrødet. Det blir IKKE det samme uten smør! Jeg kan leve med det meste av smør sånn egentlig, men jeg må innrømme at jeg får litt furteleppe om jeg ikke får tak i Bremykt Det er tomt og har vært tomt i noen uker for Bremykt i alle butikkene i nærheten her, heldigvis hadde mormor en ekstra pakke (ja, hun hamstret, hehe). Frokosten er reddet Jeg bruker meierismør til det meste og olivenolje til resten, men noen krise er det da ikke Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 13. Desember 2011 Rapporter Share Skrevet 13. Desember 2011 Kjøpte meierismør i går jeg. Det var en 10-15 pakker igjen på rema her jeg bor. Men det var også det eneste smøret som var ja. Men jeg synes hele greia er morsom jeg. Tenk hvor godt vi har det når smørmangel skaper krise liksom. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
:)Kine Skrevet 14. Desember 2011 Rapporter Share Skrevet 14. Desember 2011 (endret) http://www.colbertna...e?redirect=true The Colbert report om smørkrisa i Norge! Edit: Nei, nå så jeg at jeg hadde posta samme link som Soelvd.. Jeg får skylde på at jeg skal ha eksamen i morgen og er litt ekstra susete.. Endret 14. Desember 2011 av :)Kine Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siri Skrevet 14. Desember 2011 Rapporter Share Skrevet 14. Desember 2011 Det er lenge siden det var tomt for Bremyk i butikken min, heldigvis, men den første gangen jeg oppdaget tomme hyller ble jeg litt perpleks liksom og tenkte at what??? Har butikken slutta å ta inn DET også nå (attpå alt det andre de ikke selger lenger)? Jeg foretrekker helt klart Bremyk på maten, alt annet smaker høgg, til nød kan jeg ha meierismør, men da jeg måtte ty til det som nødløsning fordi de ikke hadde Bremyk så ble det skikkelig nedtur, for det smakte ikke like bra som jeg minnes det gjorde før . Margarin er jo ubrukelig på maten, men jeg bruker det dersom jeg baker (men det skjer jo hvert jubelår, så....). Ellers steker jeg som regel maten i stekovn med bakepapir og bruker verken olje eller smør da, men olje bruker jeg av og til i steikepanna (men smør er bedre ). Det er typisk media å hause opp en sånn greie, da, på samme måte som de hauser opp det "fryktelige" været vi til stadighet har etc. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stine Skrevet 14. Desember 2011 Rapporter Share Skrevet 14. Desember 2011 Christain fikk faktisk tak i meierismør i Sigdal her om dagen, da blir det jul alikevel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djervekvinnen Skrevet 14. Desember 2011 Rapporter Share Skrevet 14. Desember 2011 Hmm. jeg bruker ikke ekte smør. Har aldri gjort det. Bruker Soft Flora eller Melange i matlagingen og Vita hjertegod smør på brødskiva. Så denne krisen berører meg ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts