Gå til innhold
Hundesonen.no

DeepEyes kull III


Guest Jonna
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hei folkens Da her jeg lest hele tråden, *puh* den var lang Jeg har herved meldt meg inn i sonen, måtte jo det siden det er jeg som skal ha Meera Gleder seg!!

Noen har spåkuler - jeg er sanndrømt. Og jeg drømte om Tallis fødsel i natt. Først kom det fire valper i en lett og fin fødsel, med korte mellomrom. Deretter stoppet ting litt opp. Jeg var fødse

Jeg har sett inn i krystallkulen min, og har følgende melding å komme med: Talli slår på stortrommen denne gangen hun, etter julens hyppige hyrdestunder, så det kommer hele åtte valper. Seks av disse

Å, så gøy å se dem skikkelig! Blir alle solgt? Jeg har fått med meg at du ikke vil ha mer enn to hunder hjemme, men har du tenkt å deleie/ha noen ut på for?

En skal ut på tispe på halvför og en tispe skal hannhundeier ha ut på för selv. Så "noe" blir muligens brukt i avl til jeg selv skal ha en til ;)

Og alle er solgt ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha tispe eller hannhund? Du skal ha du eller surrer jeg? Hvorfor finner jeg ingen valpetråder til sonenvalpene?

Ingen av de vet hvem de får enda annet enn kjønn, og det er enda noen uker til de får vite mer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha tispe eller hannhund? Du skal ha du eller surrer jeg? Hvorfor finner jeg ingen valpetråder til sonenvalpene?

Det blir tispe på meg :)

Og tråd kommer når jeg vet hvem frøken som blir min ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vene så aldeles nydelige - jeg sier det igjen - heldige heldige valpekjøpere!! (Og ja.. blir litt valpesyk.. men hvor mye skyldes valpene og hvor mye skyldes de utrolig kule navnene er jeg litt usikker på!)

Men jeg lurte på - er Talli mer mamma denne gangen enn forrige gang? At hun er mer eiersyk etc?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg lurte på - er Talli mer mamma denne gangen enn forrige gang? At hun er mer eiersyk etc?

Hvis hun er slik hun var når LOTR var nyfødte, så hadde hun ikke tid til å gå på do engang når jeg passet de, skulle bare ligge hos valpene og stelle med de og tok morsrollen 120% seriøst :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg lurte på - er Talli mer mamma denne gangen enn forrige gang? At hun er mer eiersyk etc?

Hvis hun er slik hun var når LOTR var nyfødte, så hadde hun ikke tid til å gå på do engang når jeg passet de, skulle bare ligge hos valpene og stelle med de og tok morsrollen 120% seriøst :ahappy:

Hun er hakket mer mor enn sist faktisk. Sist "plaget" det ikke henne når jeg håndterte de. Nå vil hun ha de tilbake med en gang, helst i går. Har klart å "overtale" henne til å bæsje to ganger i dag. Så hun er nok litt mer eiersyk enn sist, uten at det gir noen negativ atferd.

Det er også mer ro enn sist, hører nesten ikke ett knyst fra de unntagen den normale knirkingen. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er hakket mer mor enn sist faktisk. Sist "plaget" det ikke henne når jeg håndterte de. Nå vil hun ha de tilbake med en gang, helst i går. Har klart å "overtale" henne til å bæsje to ganger i dag. Så hun er nok litt mer eiersyk enn sist, uten at det gir noen negativ atferd.

Det er også mer ro enn sist, hører nesten ikke ett knyst fra de unntagen den normale knirkingen. :wub:

Tenkte det da du nevnte du ikke ville merke valpene med en gang. Så lille Tallimor er mor med stor M! Så herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine søte små! Jeg tipper de hvite tærne forsvinner etterhvert :)

Klørne er jo også lyse. Tror du det hvite på potene blir borte, men at de beholder de lyse klørne? Nei, det var da litt rart.

Hun er hakket mer mor enn sist faktisk. Sist "plaget" det ikke henne når jeg håndterte de. Nå vil hun ha de tilbake med en gang, helst i går. Har klart å "overtale" henne til å bæsje to ganger i dag. Så hun er nok litt mer eiersyk enn sist, uten at det gir noen negativ atferd.

Det er også mer ro enn sist, hører nesten ikke ett knyst fra de unntagen den normale knirkingen. :wub:

Det er ingen vakrere lyd på jord enn nyfødtknirking,om det er valper eller menneskebarn :heart::D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klørne er jo også lyse. Tror du det hvite på potene blir borte, men at de beholder de lyse klørne? Nei, det var da litt rart.

Klarer faktisk ikke finne noe svar på om det fins noen som har blitt født med det. Eller jo en i Australia viste at hun hadde snakket med noen som hadde fått det en gang :lol: Så ikke så mye fakta å hente. Men det meste av hvite flekker blir mindre på omtrent alle raser jeg vet om. Så det blir nok ikke så tydelig med tanke på str på flekkene nå. Men de beholder de nok, tror ikke de blir magisk borte bare mindre synlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klørne er jo også lyse. Tror du det hvite på potene blir borte, men at de beholder de lyse klørne? Nei, det var da litt rart.

Klørne kan jo bli mørke(re) de også, slettes ikke uvanlig ;)

Jeg tror også det hvite blir så godt som borte, det er iaf min erfaring fra andre raser når det hvite er såpass lite. Men med ekornbarn derimot, der kan alt skje. De har jeg ikke så mye erfaring med gitt :P

JeanetteH: du har fått deg en nydelig gjeng altså.... Kanskje de må sosialiseres på snill campinghund & co etterhvert? Valper ER stas :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klørne er jo også lyse. Tror du det hvite på potene blir borte, men at de beholder de lyse klørne? Nei, det var da litt rart.

Jeg tror det siden sorte mops valper kan bli født med hvite tær og klør,men de blir sakte men sikkert sorte, både tær som klør. :) Det er min erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der fikk jeg høre fra oppdretteren i DK at hun hadde hatt det i ett kull, og det ble mer og mer borte.

Jeg har sett på de bildene 1000 ganger ettersom jeg vurderte broren til denne en stund. Og jeg har faktisk ikke lagt merke til det en eneste gang :lol:

Bildene er fra Kennel Skovfarmen

c_kuld3.jpg

carma4.jpg

carma7.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...