Gå til innhold
Hundesonen.no

Kjønnsroller


Stueloff
 Share

Recommended Posts

Hvordan er dere med kjønnsroller til hundene deres når det gjelder utstyr og tilbehør? Tenker dere at rosa er for tisper og skinn og nagler er for hannhunder. Det er i hvert fall innstillingen jeg har hatt hele tiden, men vurderer å prøve å viske ut disse forestillingene og gå til innkjøp av noe som man vanligvis ser på tisper til lillekaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå liker jeg ikke rosa/lilla generelt på hunder. Jeg liker sort/rød/blått/enkelte brunfarger/hvitt og... tja tror det var de fargene jeg liker på hunder.

Men nå liker ikke jeg sånne tanker på mennesker engang. Jeg mener gutter skal få gå i rosa/lilla osv om de vil xD Jenter får jo gå i hvilke farger de vil uten at det sies et knyst :D

Så hadde jeg likt rosa/lilla og slikt så hadde Bamse fint kunne gått i det om jeg fant noe jeg likte :) Ene halsbåndet til Shensi(tispe) er også med nagler, uten at jeg har tenkt over at det er mer hannhund^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset er det blått og svart til hannen, mens tispa utelukkende får rosa ting.

Det er vel også nødvendig for at folk skal se at hun ikke er gutt..

Akkurat som det vel med dvergpuddel og italiensk mynde er nødvendig med maskuline effekter for å vise at det ikke er tisper..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at når jeg var rundt 12-13 år kjøpte jeg rosa til min hannhund, men nå synes jeg personlig det skal være forskjell på farger osv til hannhund og tispe. Blir feil for meg at en tispe har blått eller en hannhund til og med rødt, men det er jo opptil hver enkelt såklart, en hund bryr seg jo ikke om det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesj, tenker ikkje slik eg. Ikkje er eg glad i rosa, og ikkje er eg glad i den "normale" blåfargen som ein ofte finner på vanlege halsbånd på dyrebutikken. Om eg hadde tenkt sånn, så er vel Pia veldig gutte-jente med tanke på utstyret og fargane vi har per dags dato

Har vel kun tre ting med jentefarge og det er eit rødt halsbånd med refleks, rød sele og ein anna sele som liksom skal vere rosa, men som er meir kvit :P

Ellers går det i skinnhalsbånd og mørke dekkenfargar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig overfladisk der. Utstyret skal matche hunden, og Tinka er feminin som få. Og når vi er i offentlighet skal det også helst matche meg, så det er godt vi er like feminine i stilen begge to :icon_redface:

Sort, brunt, hvitt og diamanter er safe her. Hun har noe rosa, og jeg digger det når hun går med knall rosa refleksdekken mens jeg kler meg i en like rosa fleecegenser. Føler meg så tenåring! :lol: Ville aldri kjøpt noe blått til henne om jeg fikk velge mellom blått og rosa :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset er det blått og svart til hannen, mens tispa utelukkende får rosa ting.

Det er vel også nødvendig for at folk skal se at hun ikke er gutt..

Akkurat som det vel med dvergpuddel og italiensk mynde er nødvendig med maskuline effekter for å vise at det ikke er tisper..

Ja, jeg får dette hele tiden når jeg går tur med hundene. "Å, så pen hun er!" tilogmed når de er staset opp i blått og nagler :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Jeg var sånn selv, men jeg dret i det til slutt da jeg kom over Lifeguard serien til Hurrta. Den rååååsa er jo den som er finest :aww: Også synes jeg også det er morsomt å være litt motsigende med tanke på at rosa vanligvis er en jentefarge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, egentlig ikke, men i utgangspunktet kjøper jeg ikke rosa ting til hannhunden min. Akkurat for øyeblikket har han arva båndet etter tispa mi så han har svart og rosa bånd, men i det store og det hele kjøper jeg vell ikke mye rosa uansett, til hundene iallefall. Tispa har blå sele og halsbånd. Kjøper mest kjønnsnøytrale farger, antagelig fordi jeg synes det er de som passer best(evt de jeg liker best) uavhengig av kjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker mer på hva som går til hunden enn om det er noe man kan forbinde med kjønn. Jeg kjøper grønt, blått og svart til Kuma fordi jeg synes han ser fin ut i det og er ganske så sikker på at jeg ville kjøpt de samme fargene om jeg hadde hatt en rød tispe.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper egentlig mest sort eller mørke farger, men prøver å være litt flink og kjøpe litt lysere også da :P men tror faktisk vi ikke har så mye rosa ting her i huset siden jeg ikke er så veldig fan av fargen :P Men sånn ellers så kjøper jeg etter farger som kler hunden, ikke etter kjønn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mange tror at Nansen er ei jente. Til og med en del andre samojedeiere forteller meg at jeg har ei stor og vakker tispe (!). Når de spør hva "hun" heter, og jeg sier at han heter Nansen, så svarer de gjerne "Nancy! Det var et spesielt navn!" :huh:

Så da ser jeg ingen grunn til å ikle ham lakk & lær, nagler og kjetting, for å overbevise folk om at jeg har hannhund. Her er det rosa kjegler, rosa dekken, rosa sporline, rosa tjenestedekken, rosa sporklyper (lagd dem sjøl av en knallrosa plastduk :aww: ), osv, som gjelder. Jeg syns i grunnen det passer ham utrolig godt, jeg har aldri vært særlig opptatt av "kjønnsfarger", men Nansen er veldig blomster og bier og skjæææærlighet og sånn, liksom, så jeg syns barbierosa kler ham godt, jeg :lol:

Sånn helt seriøst, syns jeg grønt og blått er penest på hunder, i tillegg til sort og brunt lær. Men herrejemini. Må da få ha det litt gøy? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så glad i rosa til hunder sånn i utgangspunktet.

Toya har rødt og Amigo blått som regel. Noen unntak, men det går stort sett i nøytrale farger og rødt/blått.

Men de har knall rosa potesokker :lol:

Er til støtte for kreftforeningen og så synes de bra om de skulle ramle av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel egentlig ikke noe rosa til Chessea når jeg tenker meg om. Men hun har mye nøytralt utstyr, og mye rødt. Jeg synes hun kler rødt veldig godt, så det er vel mest derfor :)

Jeg er egentlig en bling-jente selv, men fordi jeg ikke vil oppfattes som useriøs eller noe sånt av andre hundefok er jeg litt redd for å dresse opp bikkja så hun blir altfor bling. :P Dessuten synes nesten ikke halsbånd på pelsballen min, så det er ikke vits å legge så mye i det. Så det blir rødt.

Neste hunden, om det blir den rasen jeg tenker, er jo en annen type hund. Og jeg skal innrømme at jeg nok kan se for meg at jeg kommer til å pynte den litt mer, fordi fine halsbånd faktisk synes i pelsen.

Jeg synes gutter er gutter og jenter er jenter. Chessea går ikke med blått, tenk! Blir neste hunden en hannhund skal han selvsagt få se ut som en hannhund. :) Rosa.. Jeg liker noe, men ikke alt. Som oftest foretrekker jeg blått på hannhund eller rødt til tispe. Camo f.eks. er jeg ikke så fan av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset går det ikke på kjønn, men hva som kler hunden rett og slett. Aiko har mye rødt, og noe av det er også arvet fra tidligere hund (sort/tan AH-tispe). Ellers går det i sort, brunt og gult (reflekser :lol: ).

Hadde jeg selv likt rosa, så hadde jeg uten problem kjøpt rosa utstyr til min hannhund, eller blått til tispe. Men er personlig veldig glad i rødt, og hundene kler det, så da blir det rødt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste hunden, om det blir den rasen jeg tenker, er jo en annen type hund. Og jeg skal innrømme at jeg nok kan se for meg at jeg kommer til å pynte den litt mer, fordi fine halsbånd faktisk synes i pelsen.

Sorry, det vil det nok ikke :P

Jeg liker stæsj, Salza har en rosa personlighet, så hun har litt rosa ting. Gulli er ikke sååå rosa, så hun får andre farger. Fasiten stakkars, han hadde masse rosa ting da han var liten, siden jeg hadde bestilt tispe.... Så han er litt rosa enda.

Jeg liker ikke rosa egentlig, og kunne aldri tenkt meg å gå med rosa selv -egentlig. Men jeg liker rosa i feile sammenhenger, som på bikkjene, i bilen og sånn.. Har rosa lommebok da, den er så stygg at den er kul :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det i rosa, rødt, lilla, grønt og brunt. Det er de fargene som går til jentene mine. Har et og annet blått bånd, men det er bånd jeg har fått etter hannhunder :) Syns det ofte er greit å bruke farger for å unerstreke kjønnene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den hunden med minst feminint utseende hunden er Snusern som er eneste tispe. Hun er såpass sterk at jeg må prioritere kvalitet over farger på ting. Skulle gjerne hatt rosa eller lilla til henne, men desverre blir det veldig begrenset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom jeg noen gang kommer til å ha hannhund og tispe sammen så kommer tispen til å ha rødt og hannen blått hvis de kler disse fargene, eller andre "gutte" og "jente" fager.

Chicka har noen blåe halsbånd pga de matcher øynene hennes, ellers så ha hun halsbånd i de fleste farger, jeg er VELDIG nøye på at halsbånd farger matcher fargene til kobbelet/sele eller dekken, du kommer aldri til å se meg komme med grønt halsbånd og blått kobbel, ser dere det, så må dere legge meg inn (da har det klikka ;) )

Passet en hanne en gang for ex'en min og han var sort med hvitt bryst som Chicka og ble levert med kjetting halsbånd og et kjempe slitt kobbel.

Jeg fant frem blått halsbånd til han og rødt halsbånd til Chicka i samme merke, og da var de sååå fine atte :heart: :heart:

Er nok litt jålete med at Chicka skal se skikkelig ut, ikke møkkete og slitt utstyr, og IKKE ulike farger *grøsser*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...