Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater D4A


xxx12345
 Share

Recommended Posts

Jeg fikk ikke reist selv da jeg ble syk, men selv om Nokasen min var meldt hadde jeg nok ikke stillt, da det ble dommer bytte for rottweileren i siste stund. Da hadde det også blir en alt for lang og dyr tur for å bare heije (selv om jeg hadde suuuuper lyst!)

Da jeg ikke har noen resultater å skryte over, får jeg skryte over min oppdretter, Kimura kennel, sine resultater:)

Kizz, Nokas sin søster, ble BIM og NV - 11

Med buhundene sine ble de BIM og BIR og begge med NV - 11

Gratulerer til de, og alle dere soniser med flotte resultater! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 165
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Peggy, verdens fineste Peggy, ble beste juniortispe og Norsk Juniorvinner 11! Det var 14 stykker i klassen, så det var FANTASTISK gøy! Etter dette var det inn i beste tispe, og der slo hun alle, bort

Tusen takk for alle gratulasjoner :D Da vi ble plassert som beste tispe var det egentlig gjort for meg. Samme hva som skjer i BIR/BIM så bryr jeg meg ikke. Nå er hun endelig champion Det var så

Sonen har de fineste hundene, for tenk . Vi kom hjem med to nye titler i bagasjen, vi også . Willy gikk hen og slo alle hannhundene, han, og ble beste hannhund med CACIB og BIM, mens Babs ble beste

I snuserringen var det fargerikt i dag, og jeg var forberedt på blå. Han trakk alle som ikke var helt sorte en premiegrad. Så når Smulebarnet til tross for uren farge i beinhårene fikk excellent så var jeg veldig fornøyd. Hun ble også plassert som nr 4 i juniorklassen.

Har prøvd å tyde kritikken nå (sammen med Stine):

"Nice head and good neck, straight shoulder, narrow front, topline correct, nice body, good ang rear, bit up on arm, coat ok, color of arm and leg can change, not black enough."

Stor grattis til alle med flotte resultater i dag også :D

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille Tarzan har dratt i land nok en vinner tittel, som BIR sto hans datter fra kullet i DK (Kullsøster til Tjalfe- som jeg forøvrig angrer på at ikke ble med) - Tarzan er jo pappa til min Betty - og jaggu klarte søren meg ikke mammaen hennes å dra i land veterantittelen - MED konkurranse av sin mor og en annen. Begge våre veteraner endte som nr 1 og 2. Betty fikk excellent å plasserte seg som siste mann i championklassen, men mtp at forrige gang vi stilte, så fikk vi good, - er vi stråååålende fornøyd likevel :) BV fikk en ikke uventet BLÅ, men det er helt ok! :) Alt i alt en fin dag :-) Og tittlene holdt seg stort sett til familien :-) Dette er 2. året på rad at jeg handler Tarzan til vinnertittel :-)

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm det er absolutt ikke nå jeg skal si at jeg sa du ikke skulle gå, men jeg gjør det allikevel. Samtidig som jeg syns du får slutte å banke deg selv så hardt og heller fokusere på de punktene dere skal jobbe med fremover. Motivasjon kommer med fremgang også på stevner.

Akkurat nå føles det som om vi må jobbe med absolutt alt og at jeg ikke har klart å lære hunden noenting, så jeg får lyst til å kutte ut absolutt alt som heter lydighet og bruks. Det er ikke lystbetont i det hele tatt nå.

Men jeg ser også at jeg er inne i en periode hvor plagene mine er mer plagsomme, så mulig jeg må bli frisk før jeg kan være en god trener for henne igjen.

Jeg ble hjemme fra utstillingen i dag, jeg orket ikke, var ikke i stand til å fungere, alt er vondt og tungt for tiden. Så da ble det en ikke møtt i eksteriør. Som om det bryr meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må også skryte litt av at Amira og jeg ble årets ungdomsekvipasje i lydighet for 5. gang! *stolt*

Akkurat nå føles det som om vi må jobbe med absolutt alt og at jeg ikke har klart å lære hunden noenting, så jeg får lyst til å kutte ut absolutt alt som heter lydighet og bruks. Det er ikke lystbetont i det hele tatt nå.

Sånn tenkte jeg også ofte i klasse 1 med Amira. Det er ingen god følelse når hunden henger og ikke viser glede eller pågangsmot. Men det betyr ikke at verden går under (selv om jeg trodde det når jeg var 15 år....)! Ta tiden litt til hjelp og prøv å dra på noen spennende helgekurs og få litt ny inspirasjon! Det hjelper alltid :)

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må også skryte litt av at Amira og jeg ble årets ungdomsekvipasje i lydighet for 5. gang! *stolt*

Sånn tenkte jeg også ofte i klasse 1 med Amira. Det er ingen god følelse når hunden henger og ikke viser glede eller pågangsmot. Men det betyr ikke at verden går under (selv om jeg trodde det når jeg var 15 år....)! Ta tiden litt til helg og prøv å dra på noen spennende helgekurs og få litt ny inspirasjon! Det hjelper alltid :)

Det er noe spesiellt med dere to, Maren. Dere er til inspirasjon for oss alle og ikke minst supre rollemodeller for unge LPspirer :D Ja og gratulerer som beste ungdomsekvipasje, igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en flott dag i ringen.Arla fikk exc og ck blei 5 beste tispe :D

Hun oppførte seg eksemplarisk i ringen og ikke noe nese nedi bakken så jeg er strålende fornøyd bare av den grunn :D

Når lundehund folket til og med kommer bort og sier at de synes at jeg viste hunden kjempe flott så kan jeg sveve på rosa skyer bare av den grunn :bananas:

Kritikken var:

Femenin tispe,femenint hode med godt utviklet underkjeve,lite underbitt,god hals,korrekt hale,vel utviklet kropp for alder,bra benstamme,velutviklet tær og rase typiske bevegelser

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må også skryte litt av at Amira og jeg ble årets ungdomsekvipasje i lydighet for 5. gang! *stolt*

Gratulerer!

Sånn tenkte jeg også ofte i klasse 1 med Amira. Det er ingen god følelse når hunden henger og ikke viser glede eller pågangsmot. Men det betyr ikke at verden går under (selv om jeg trodde det når jeg var 15 år....)! Ta tiden litt til hjelp og prøv å dra på noen spennende helgekurs og få litt ny inspirasjon! Det hjelper alltid :)

Men det er stor forskjell på trening og konkurranse, altså er det jeg som ødelegger - og det kan en ikke fikse på et helgekurs. Det krever konkurransemengder som trening, men det bryter meg bare ned at vi går så dårlig, og derfor tar jeg nå en pause.

Og verden går for så vidt ikke under, jeg blir bare så innmari skuffet over meg selv, også må jeg gjøre om på noen ambisjoner og prioriteringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye til alle soniser, så et par av dere innimellom, men å hilse er noe helt annet.

Herr Enball kan jo ikke stille, men god miljøtrening og du verden så mye oppmerksomhet han fikk! Skal man tenke at hver eneste interresert får seg en lappis blir det mange av de framover! Selv om han dro som bare det! Og broren hans fikk god premiering så vi får stå i glansen av det vi da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er stor forskjell på trening og konkurranse, altså er det jeg som ødelegger - og det kan en ikke fikse på et helgekurs. Det krever konkurransemengder som trening, men det bryter meg bare ned at vi går så dårlig, og derfor tar jeg nå en pause.

Og verden går for så vidt ikke under, jeg blir bare så innmari skuffet over meg selv, også må jeg gjøre om på noen ambisjoner og prioriteringer.

Der er helt HELT uenig. Det helper ikke å gå mengder av konkurranser og bli sint og skuffet på seg selv. Det er ikke bare du som gjør "feil" i konkurranser - bikkja gjør heller ikke som hun skal og det er IKKE bare din skyld. Jeg tror ikke det er nerver og adrenalin ene og alene som ødelegger i konkurranser. En pause og mer tid er alltid lurt, men jeg tror det er viktig å gå kurs for at DU skal få konkrete mål og positive tilbakemeldinger og dermed ny motivasjon!

Jeg tror det handler om at man må få litt mer trygghet, selvtillitt, bli mer stolt i tillegg til å ha en plan for hva man kan gjøre for å få frem det positive i hunden når verden ser ut til å gå under. Viktigst av alt tror jeg er å få tilbakemeldinger fra ulike mennesker ( f.eks. instruktører) som kan skryte ekvipasjen opp i skyene og fremme styrkene og i tillegg ta tak i småting som kan bli bedre. Dette mener jeg på generelt grunnlag, ikke spesielt for ditt tilfelle (da jeg hverken kjenner deg eller hunden :lol:)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en flott dag i ringen.Arla fikk exc og ck blei 5 beste tispe :D

Hun oppførte seg eksemplarisk i ringen og ikke noe nese nedi bakken så jeg er strålende fornøyd bare av den grunn :D

Når lundehund folket til og med kommer bort og sier at de synes at jeg viste hunden kjempe flott så kan jeg sveve på rosa skyer bare av den grunn :bananas:

Kritikken var:

Femenin tispe,femenint hode med godt utviklet underkjeve,lite underbitt,god hals,korrekt hale,vel utviklet kropp for alder,bra benstamme,velutviklet tær og rase typiske bevegelser

Jeg er så glad på dine vegne Monica, gratulerer igjen! :happy1:

Og jeg må si det igjen til alle som stilte i dag også; gratulerer til alle fornøyde! Så mange supre resultater :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle fornøyde! Hadde så lyst til å dra, men ble vanskelig når det er så langt unna.. Neste år!

Herr Enball kan jo ikke stille, men god miljøtrening og du verden så mye oppmerksomhet han fikk! Skal man tenke at hver eneste interresert får seg en lappis blir det mange av de framover! Selv om han dro som bare det! Og broren hans fikk god premiering så vi får stå i glansen av det vi da :)

Når jeg skummet gjennom lapphundresultatene tidligere i dag trodde jeg det var din (bare med skrivefeil i navnet), for jeg visste ikke at han hadde en bror som het nesten det samme :P Men kunne ikke begripe hvordan det skulle ha gått seg til, men fant ut fort at det må ha vært broren ellernoe. Og det var det jo, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er helt HELT uenig. Det helper ikke å gå mengder av konkurranser og bli sint og skuffet på seg selv. Det er ikke bare du som gjør "feil" i konkurranser - bikkja gjør heller ikke som hun skal og det er IKKE bare din skyld. Jeg tror ikke det er nerver og adrenalin ene og alene som ødelegger i konkurranser. En pause og mer tid er alltid lurt, men jeg tror det er viktig å gå kurs for at DU skal få konkrete mål og positive tilbakemeldinger og dermed ny motivasjon!

Jeg tror det handler om at man må få litt mer trygghet, selvtillitt, bli mer stolt i tillegg til å ha en plan for hva man kan gjøre for å få frem det positive i hunden når verden ser ut til å gå under. Viktigst av alt tror jeg er å få tilbakemeldinger fra ulike mennesker ( f.eks. instruktører) som kan skryte ekvipasjen opp i skyene og fremme styrkene og i tillegg ta tak i småting som kan bli bedre. Dette mener jeg på generelt grunnlag, ikke spesielt for ditt tilfelle (da jeg hverken kjenner deg eller hunden :lol:)

Jeg tenker som så at jeg må gå konkurranser for å få fram de problemene som er konkurransespesifikke.

Men jeg klarer jo aldri å redde inn når det går annerledes enn jeg hadde trodd, selv om jeg hadde trodd det skulle gå galt.

Du har helt klart rett i det som heter trygghet og selvtillit. Det er ikke-eksisterende hos meg i lydighetsringen ;)

Men vi skal ha ei lang pause nå, få nullstillet oss, og bare fokusere på det som er morsomt og positivt i hundeholdet uten å forutsette prestasjoner - for eksempel base i snøen eller ligge under ullpleddet sammen. Også må jeg få helsa på plass, når jeg har så dårlige perioder som jeg har har nå burde jeg ikke forsøke meg på noe som heter trening eller konkurranse, for JEG fungerer ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi hjemme igjen, Iver fikk en very good idag, alt var visst bra med ham, men hodet var for tungt og dermed likte hun han ikke. Men det var en god del hard konkurranse, så vi er fornøyde med det.

Chico fikk excellent, men intet CK idag, tror i hovedsak at pelsen hans som ikke er i beste kondisjon nå utgjorde mye. Han begynner å bli eldre, og pelsen er litt falmet og krøllete. Egentlig burde han bytte for til V&H, det hadde nok utgjort en forskjell, men det er litt for mye styr i heimen.

Yaris fikk en flooottt IM, mens hans søster fikk very good, med grunnen at hun fremdeles trenger utvikling. Dermed vet jeg sånn ca. hva vi mest sannsynlig hadde fått, og da hadde vi nok ikke fått JR-tittelen uansett.

Kikka etter dere også, men nei, så ingenting :P Men nå suste vi hit og dit da. Ellers ser det ut som om jeg har gått glipp av mange soniser fordi jeg ikke har peiling på hvordan de ser ut :lol: Tok bilder av Sandra og søteste shiba,og Maren og Amira. Tror ikke jeg tok bilder av noen andre idag, sånn med vilje. Men sikkert noen som ser noen på bildene etterhvert :P

Men soniser gjør det bra på utstilling! Wiho! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikka etter dere også, men nei, så ingenting :P Men nå suste vi hit og dit da. Ellers ser det ut som om jeg har gått glipp av mange soniser fordi jeg ikke har peiling på hvordan de ser ut :lol: Tok bilder av Sandra og søteste shiba,og Maren og Amira. Tror ikke jeg tok bilder av noen andre idag, sånn med vilje. Men sikkert noen som ser noen på bildene etterhvert :P

Men soniser gjør det bra på utstilling! Wiho! :D

Så koselig :) Vi var bare borte ved ringene 10 og 11, og jeg dro omtrent med engang. Jeg var utrolig sliten, og tanken på alt som måtte ordnes i heimen, gjorde at jeg ikke hadde klart å tusle rundt å kose meg :)

Men snart må det vel bli et sonentreff :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet for en dag. Jeg stilte først Memphis som stod og gikk som en konge. Denne hunden har aldri fått noe dårligere enn ck. For første gang kan jeg si at dommeren -som er en allrounder- virkelig hadde glemt rasestandarden. Enorme Sting var en mellomstor hannhund, han, og de hadde alle for fallende kryss og for liten brystkasse. Når jeg ble overrakt en gul sløyfe så ble jeg stående og måpe. Hæ?! :lol:

Inn med Sting i championklasse, og jeg hadde håp om at dette ville bli hans 4de vinnertittel. Nr 2 uten ck. Også første gang han ikke får ck. Skuffet? Ja! Dårlig taper? Ja!

Etter at du fortalte om gulsløyfa i dag, så måtte jeg jo selvsagt følge med på hvilken hund som ble BIR i gruppefinalen - og jeg må vel innrømme at jeg syntes han virket veldig tung og klumpete i forhold til hvordan JEG liker å se dem :).

Peggy, verdens fineste Peggy, ble beste juniortispe og Norsk Juniorvinner 11! :D Det var 14 stykker i klassen, så det var FANTASTISK gøy! Etter dette var det inn i beste tispe, og der slo hun alle, bortsett fra EN championtispe (det var en del andre championer og), og ble 2 BTK! Den foran var champion i Sverige og Finland, men ikke i Norge, så den fikk Certet, men vi er jo STRÅLENDE fornøyde allikevel! Dangerous ble beste oppdretter, og de gikk inn til en 4 BIS! :D Peggy var sliiiiten da vi dro i dag. Hun var med i finaleringen, jo! :heart:

Fiiineste Pegster'n, gratulerer så mye med fantastisk resultat :).

Dette er 2. året på rad at jeg handler Tarzan til vinnertittel :-)

Så moro, grattis med fin hund og fin handling :D.

Jeg tenker som så at jeg må gå konkurranser for å få fram de problemene som er konkurransespesifikke.

Men jeg klarer jo aldri å redde inn når det går annerledes enn jeg hadde trodd, selv om jeg hadde trodd det skulle gå galt. Du har helt klart rett i det som heter trygghet og selvtillit. Det er ikke-eksisterende hos meg i lydighetsringen ;)

Jeg tror man fint kan få fram feilene selv uten å betale en formue for å starte i konkurranse altså - det du trenger er at noen hjelper deg på treninga, noen som har konkurranseerfaring og som vet hvilke småting man må pirke på, hva det er lurt å vektlegge etc etc. Man kommer ingen vei uten gode treningskamerater, men man må selvsagt også være villig til å legge ned mange timers arbeid i treningen. Man kommer ikke gratis til mål, selv om noen nok har det lettere enn andre (fordi de har enklere raser å jobbe med). Ta f eks Willy - en ganske lettlært hund, men likevel en hund jeg må trene jevnlig med for at han skal "huske" det vi driver med. Det hjelper liksom ikke å ta lang pauser - da er de smådetaljene vi har terpet på borte, og vi må starte på nytt. Nå vet jeg jo ikke hvordan det er med deg, men JEG vet at jeg blir litt "rar" om andre kommanderer oss. Da dukker også de problemene jeg ser i konkurranse opp - og vi kan jobbe litt mer med dem der og da. En ting er liksom å lære hunden øvelsene, en annen ting er å trene dem for konkurranse - om du skjønner hva jeg mener.

Vi har bare vært tilskuere og shoppere i dag, bortsett fra en liten runde i raseparaden der jeg gikk med Willy og FORSØKTE å late som om vi gikk lineføring *ler*. Jeg tror kanskje ikke publikum definerte det som lineføring til 10 poeng, men *ler*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også godt fornøyd med dagen, det var 5 amstaffer påmeldt og min aller fineste campinghund ble BIR og BIR veteran med denne kritikken: beautiful beach in exc condition. very well presented. top quality.

Kanskje første gang noen har kalt henne en beach (eller be-atch var det kanskje?? :P ), men det er helt greit med de resultatene igrunn. Veldig stolt av min 10år gamle lille Nemisnus, hun var i store ringen ikke mindre enn 3 ganger idag, ingen plasseringer men hun var skikkelig fornøyd og showet hver gang :heart:

Ekstra gøy var det jo at det for første gang på lenge var en amstaff oppdrettergruppe, bestående av 4 veteraner :wub:

Snakket med masse koselige folk og i det hele tatt hatt det veldig hyggelig.

Litt spent på hvordan parkering situasjonen( blant annet) skal organiseres annerledes til europawinner, men det er sikkert noen planer. Håper jeg.

Gratulerer til alle titler og superresultater :ahappy: en spesiell-ekstra grattis til super-Peggy!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk blått, vi :) Manglet en tann, litt trang bak og litt dårlig pigment rundt øynene. Så ikke noe å være uenig i. Likte spesielt at dommer tok seg god tid til å forklare dømmingen av hver enkelt hund, var mye å plukke opp der. Vi har lært en hel masse og fått tak i nok gratisfórprøver til å vare en evighet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også godt fornøyd med dagen, det var 5 amstaffer påmeldt og min aller fineste campinghund ble BIR og BIR veteran med denne kritikken: beautiful beach in exc condition. very well presented. top quality.

Kanskje første gang noen har kalt henne en beach (eller be-atch var det kanskje?? :P ), men det er helt greit med de resultatene igrunn. Veldig stolt av min 10år gamle lille Nemisnus, hun var i store ringen ikke mindre enn 3 ganger idag, ingen plasseringer men hun var skikkelig fornøyd og showet hver gang :heart:

Ekstra gøy var det jo at det for første gang på lenge var en amstaff oppdrettergruppe, bestående av 4 veteraner :wub:

Snakket med masse koselige folk og i det hele tatt hatt det veldig hyggelig.

Litt spent på hvordan parkering situasjonen( blant annet) skal organiseres annerledes til europawinner, men det er sikkert noen planer. Håper jeg.

Gratulerer til alle titler og superresultater :ahappy: en spesiell-ekstra grattis til super-Peggy!

Fineste gamlingen! :D Gratulerer så mye, Lotte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle dere som er så flinke! Imponerende resultater her inne!

Men snart må det vel bli et sonentreff :)

JA! For jeg kjente igjen flere hunder i dag, men det er liksom ikke bare-bare å strene bort til vilt fremmede mennesker og sette igang å prate!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...