Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater D4A


xxx12345
 Share

Recommended Posts

  • Svar 165
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Peggy, verdens fineste Peggy, ble beste juniortispe og Norsk Juniorvinner 11! Det var 14 stykker i klassen, så det var FANTASTISK gøy! Etter dette var det inn i beste tispe, og der slo hun alle, bort

Tusen takk for alle gratulasjoner :D Da vi ble plassert som beste tispe var det egentlig gjort for meg. Samme hva som skjer i BIR/BIM så bryr jeg meg ikke. Nå er hun endelig champion Det var så

Sonen har de fineste hundene, for tenk . Vi kom hjem med to nye titler i bagasjen, vi også . Willy gikk hen og slo alle hannhundene, han, og ble beste hannhund med CACIB og BIM, mens Babs ble beste

Jeg tror man fint kan få fram feilene selv uten å betale en formue for å starte i konkurranse altså - det du trenger er at noen hjelper deg på treninga, noen som har konkurranseerfaring og som vet hvilke småting man må pirke på, hva det er lurt å vektlegge etc etc. Man kommer ingen vei uten gode treningskamerater, men man må selvsagt også være villig til å legge ned mange timers arbeid i treningen. Man kommer ikke gratis til mål, selv om noen nok har det lettere enn andre (fordi de har enklere raser å jobbe med). Ta f eks Willy - en ganske lettlært hund, men likevel en hund jeg må trene jevnlig med for at han skal "huske" det vi driver med. Det hjelper liksom ikke å ta lang pauser - da er de smådetaljene vi har terpet på borte, og vi må starte på nytt. Nå vet jeg jo ikke hvordan det er med deg, men JEG vet at jeg blir litt "rar" om andre kommanderer oss. Da dukker også de problemene jeg ser i konkurranse opp - og vi kan jobbe litt mer med dem der og da. En ting er liksom å lære hunden øvelsene, en annen ting er å trene dem for konkurranse - om du skjønner hva jeg mener.

En får ratt fem-seks stevner til prisen for én kurshelg, som ble foreslått ;)

Og jeg ser forskjellen på å kunne øvelsen og å kunne konkurrere - men nå gikk vi gjennom hele programmet på trening med kommandering på torsdag, og det var ikke antydning til de problemene jeg hadde i går. Så skal jeg ikke si at EN trening er representativ for hvor effektfullt det kan og ikke kan være, og det er lenge siden vi har trent med kommandering på den måten.

Men som sagt, det er ikke hunden eller treningen som er problemet for tiden, det er meg. Jeg trenger en pause, så får hunden ruste så mye den bare vil underveis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av få dommerne jeg kjenner til, og jeg kan virkelig ingenting om utstilling. Myndefyr, men vet ikke noe om hans preferanser :)

"Myndefyren" er en meget anerkjent oppdretter på blant annet grand danois og whippet, og han nyter stor respekt for sin dommergjerning nasjonalt og internasjonalt. Jeg skal ikke si noe om hans dømming av denne rasen, for jeg kan ikke rasestandarden, men på min rase har jeg i hvert fall ingenting å utsette på hans vurderinger.

Men når en dommer har fått allround-status sier det seg selv at de ikke kan alle 400 raser like godt og detaljert, og noen raser vil være nyere i autorisasjonsporteføljen enn andre og derfor mangle rutine og litt trygghet.

Det er en grunn til at en god utstillingshund sies å være en som gjør det godt for både allrounds og spesialister - fordi de gjerne vektlegger ulike ting.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk blått, vi :) Manglet en tann, litt trang bak og litt dårlig pigment rundt øynene. Så ikke noe å være uenig i. Likte spesielt at dommer tok seg god tid til å forklare dømmingen av hver enkelt hund, var mye å plukke opp der. Vi har lært en hel masse og fått tak i nok gratisfórprøver til å vare en evighet :P

Liker dommere som liker å forklare. Gikk handlingen greit? Han sto jo så fint på torsdag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, Foss har alltid vært min yndlingsdommer, og jeg har stilt for han mange ganger før (både med gode og dårlige resultat, med andre hunder) og har ikke hatt noe å utsette på dømmingen. Men jeg stiller ikke denne rasen for han igjen. Det var en rekke rasetypiske trekk som ble slått ned på - som f.eks hundenes stopp og kryss. Såklart kommer alt an på dommerens tolkning av standarden, og jeg forstår at ikke alle dommere kan like hundene mine (jeg tar meg ikke nær av det liksom - bare litt, hehe), men jeg var bare dypt uenig i bedømmingen i dag og fikk litt sjokk over at "min" første gulsløyfe var på en av de peneste hundene jeg stiller :P

Jeg syns flere av hundene som gjorde det bra i dag er smallvakre (Memphis sin søster ble forøvrig champion i dag og tanten ble BIM)!

Både Sting og Memphis er forøvrig stilt for allroundere før, sist ble Memphis nummer 2 i gruppen for en på NKK-utstilling, hehe.

Meeen det er nesten bedre å få en gul enn å havne langt bak i klassen uten ck, for nå blir det mye enklere å bare stryke dette resultatet fra listen over "gjeldende" resultater i hodet mitt :P Men håper mitt om å vinne gruppen i dag er litt fjernt :lol:

Og jeg fikk mye skryt for god handling og "ekstremt velvist" på kritikken til Memphis, og slikt varmer veldig!

Gratulerer til alle som gjorde det bra også i dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Myndefyren" er en meget anerkjent oppdretter på blant annet grand danois og whippet, og han nyter stor respekt for sin dommergjerning nasjonalt og internasjonalt. Jeg skal ikke si noe om hans dømming av denne rasen, for jeg kan ikke rasestandarden, men på min rase har jeg i hvert fall ingenting å utsette på hans vurderinger.

Jepp, har også forstått det slik at han vel anerkjent, både i inn- og utland, men kjenner ikke så godt til han utover det da utstilling er nytt for meg. Han er også oppdretter til Courtbornes første whippet, som også er tippoldermoren til Hermesen vår :)Paper Moon's Parisian Mam Sell, som lever i beste velgående den dag i dag, 14 år gammel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stilte knertis for Christen Lang i dag, Norges pater familias innen shiba. Jeg har jobba SÅ mye med denne frøkna som er stilt utrolig mange ganger som valp og har vært helt fantastisk fram til første løpetid, og jeg visste at Christen ville gi oss en fin opplevelse i ringen. Og det fikk vi!

Alle som har sett meg stille hund veit hvor glad og engasjert jeg blir når hunden er glad og jobber MED meg, og det å oppleve at ALT klaffa med Imouto i dag var en fantastisk følelse. :wub: Hun var så glad og fin da vi løp sammen med de andre, ville gjerne både leke og susse og titte på livet, stilte seg opp helt sjøl, var en PERLE på bord, sto som en statue under kritikkskriving og var bare dritherlig! Jeg var så glad at jeg mest hadde lyst til å grine, men jeg skulle rett inn med Kiyomi, så det tok seg ikke ut. :P Imouto fikk som forventa Very good, for denne dommeren bruker skalaen og kan sine shibaer! Han trakk for feila hun har, uutvikla hode, kort pels (er på vei opp), tett ringla hale og steil skulder, og trakk fram alle hennes fortrinn i en lang og detaljrik kritikk.

Inn med droget Kiyomi, som mest av alt hadde trengt en adrenalinsprøyte i ræva. Makan til slappfisk, altså! Jeg fikk tidvis litt liv i henne, og hun fikk sin excellent og deretter ck, men blei uplassert i tispeklassen. Hun var strålende fornøyd med innsatsen etterpå, og feira med å legge seg til å sove rett på betongen. :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker dommere som liker å forklare. Gikk handlingen greit? Han sto jo så fint på torsdag. :)

Gikk så greit som det kunne gå med en handler som er total-noob :P Han hadde veldig lyst til å sitte seg på bordet for det er jo så kjedelig å stå, og plutselig hadde han kjempelyst til å løpe bort til samboern som stod i motsatt hjørne og tok bilder. Jeg syntes han var kjempeflink, litt mer trening nå så har vi det til neste gang. Fikk i alle fall smaken på utstilling, så var definitivt ikke siste gangen for å si det sånn.

Vi fikk også løpe i oppdretterklasse, de kom vel på 2. (av 3), så det var jo morsomt. Broren hans er så stor og vakker at jeg smelter litt hver gang jeg ser han <3

edit: måtte bare legge til en ting:

Inn med droget Kiyomi, som mest av alt hadde trengt en adrenalinsprøyte i ræva. Makan til slappfisk, altså! Jeg fikk tidvis litt liv i henne, og hun fikk sin excellent og deretter ck, men blei uplassert i tispeklassen. Hun var strålende fornøyd med innsatsen etterpå, og feira med å legge seg til å sove rett på betongen.

Trur Kuma og Kiyomi er litt like på akkurat det. Slapper man av så slapper man av og da er det ikke så farlig hvor man gjør det ;) Når vi stoppet i andre ringer for å titte så la han seg bare ned og tok seg et femminutt mens vi stod og glodde.

Endret av MaritaS
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk så greit som det kunne gå med en handler som er total-noob :P Han hadde veldig lyst til å sitte seg på bordet for det er jo så kjedelig å stå, og plutselig hadde han kjempelyst til å løpe bort til samboern som stod i motsatt hjørne og tok bilder. Jeg syntes han var kjempeflink, litt mer trening nå så har vi det til neste gang. Fikk i alle fall smaken på utstilling, så var definitivt ikke siste gangen for å si det sånn.

Vi fikk også løpe i oppdretterklasse, de kom vel på 2. (av 3), så det var jo morsomt. Broren hans er så stor og vakker at jeg smelter litt hver gang jeg ser han <3

Så bra!

Blir du med på romjulsutstilling i Letohallen? Kan gjerne skysse litt, vettu! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA! For jeg kjente igjen flere hunder i dag, men det er liksom ikke bare-bare å strene bort til vilt fremmede mennesker og sette igang å prate!

:offtopic:

Jo, det er det. Se an litt selvfølgelig, men andre soniser som er på sosetur, er det alltid bare hyggelig å prate med. På Bjerke ble vi da en liten gjeng som slo oss ned sammen. Det er kjempekoselig. Halvparten hadde iallfall jeg aldri sett før :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet for en dag. Jeg stilte først Memphis som stod og gikk som en konge. Denne hunden har aldri fått noe dårligere enn ck. For første gang kan jeg si at dommeren -som er en allrounder- virkelig hadde glemt rasestandarden. Enorme Sting var en mellomstor hannhund, han, og de hadde alle for fallende kryss og for liten brystkasse. Når jeg ble overrakt en gul sløyfe så ble jeg stående og måpe. Hæ?! :lol:

Inn med Sting i championklasse, og jeg hadde håp om at dette ville bli hans 4de vinnertittel. Nr 2 uten ck. Også første gang han ikke får ck. Skuffet? Ja! Dårlig taper? Ja!

Jeg sto litt sånn her: :o . Men nå vet du hvordan det føles å få en gul! (Det kan ikke jeg skryte på meg, for jeg har aldri fått en :aww: )

Ekstra gøy var det jo at det for første gang på lenge var en amstaff oppdrettergruppe, bestående av 4 veteraner :wub:

Det var kjempegøy å se så mange amstaffer i storeringen! :ahappy:

I dag ble jeg til siste slutt, og det var faktisk kjempegøy å få med seg gruppene og alt det andre som skjedde. Og bare spør MegaMarie, jeg klarte å plassere så mange av hundene i gruppene riktig! Det var sykt. Men i hvert fall, jeg klarer ikke å glemme den salukien som ble 2BIS, for den hadde skikkelig WOW-faktor. Sukk.. :wub:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i hvert fall, jeg klarer ikke å glemme den salukien som ble 2BIS, for den hadde skikkelig WOW-faktor. Sukk.. :wub:

Ja, den salukien viste seg bare helt sinnsykt bra - om den er rasetypisk og sånt aner jeg jo ikke, men den kunne iallefall å showe i store ringen :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk blått, vi :) Manglet en tann, litt trang bak og litt dårlig pigment rundt øynene. Så ikke noe å være uenig i. Likte spesielt at dommer tok seg god tid til å forklare dømmingen av hver enkelt hund, var mye å plukke opp der. Vi har lært en hel masse og fått tak i nok gratisfórprøver til å vare en evighet :P

Jeg også likte veldig godt at han forklarte høyt og tydelig så alle fikk med seg. Veldig lærrerikt for oss som står på sidelinjen og heier og lurer på hvorfor de ulike får den kritikken de gjør :) Selv har jeg stilt kooiker for ham en gang, og han gjorde det samme da også. Veldig kjekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så kjedelig, men vær stolt over de flotte karakterene på helheten :).

:)

Vi traff også på Monica som ikke vil avsløre hvordan det hadde gått mer enn å si at det hadde gått greit, men fy søren så supre karakterer på helheten, da! Chilli fikk som vanlig et ublidt møte med Aiko (den der hater virkelig tollere, det er helt sjukt), men jeg fikk kost litt på skjønnheten med de forundra øynene. :)

Det hadde jo gått helt greit :P Verken bedre eller verre :lol:

Bra, 10 sekunder fra full tid i det miljøet der viser jo bare at treningen har hjulpet og at utholdenheten hennes i en stressende situasjon absolutt er forbedret.

Det kommer seg... Så hun ikke følte seg helt trygg der hun lå fra første stund, så jeg ble overrasket over at hun lå så lenge nå. Og lineføringa som pleier å gå så bra, var skikkelig ikke bra i dag. Og var nedtur på tannvisningen, men nå sier vi takk for oss i kl 1 - så da kan det være det samme!

Tannvisning 7

Fellesdekk 0

Lineføring 8

Dekk fra holdt 9

Innkalling 9

Stå under marsj 9

Fritt hopp over hinder 6 (tyvstart så til de grader)

Kontroll over hund på avstand 9,5

Helhet 9.5 (10 og 9)

Ellers gratulerer til alle som er fornøyde med helgens resultater, men en spesiel grattis til Peggy'n til Camilla :D

Peggy, verdens fineste Peggy, ble beste juniortispe og Norsk Juniorvinner 11! :D Det var 14 stykker i klassen, så det var FANTASTISK gøy! Etter dette var det inn i beste tispe, og der slo hun alle, bortsett fra EN championtispe (det var en del andre championer og), og ble 2 BTK! Den foran var champion i Sverige og Finland, men ikke i Norge, så den fikk Certet, men vi er jo STRÅLENDE fornøyde allikevel! Dangerous ble beste oppdretter, og de gikk inn til en 4 BIS! :D Peggy var sliiiiten da vi dro i dag. Hun var med i finaleringen, jo! :heart:

Endret av Monica
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg funnet kritikkskjemaene:

Amira i elite:

  • 10 på dekk og sitt
  • Vi startet litt dårlig med apportdirrigering der hunhadde noen løse (og tydelige) tygg på apporten. Resten av øvelsen var helt perfekt, så er synd å få tilbakefall på tyggingen som jeg ble kvitt til nordisk…. 8 poeng
  • Avstand: litt fremdrift + at hun hadde snuten i bakken et sekund eller to… Ellers veldig raske momenter som vanlig: 8,5
  • Metallapport: 10!
  • Z: 9 – helt fin
  • Innkalling: knallfin! 9
  • Ruta: 10!
  • Fvf: Litt vel heit pga agilityen, men hun gjorde en fin jobb og fikk 9 poeng
  • Neseprøve: Gikk over en gang: 9

Kiter i klasse 1:

  • Tannvisning: letter litt på rumpa for å få hilse skikkelig på dommer -9
  • Fellesdekk: 10
  • Lineføring: 8… føltes IKKE bra!
  • Dekk i fra holdt: 9
  • Innkalling: liten bue for innsitt: 9,5
  • Stå under marsj: 10
  • Hopp over hinder: Gir et lite håndsignal for å få rett innsitt – 8
  • Avstandskommandering: jeg syntes han var litt ukonsentrert, men fikk 10
  • Helhet: 2 x 10 (det var to dommere): 10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...