Gå til innhold
Hundesonen.no

Foretrukket innetemperatur


SFX
 Share

Innetemperatur  

83 stemmer

  1. 1. Hva er din foretrukne innetemperatur?

    • 10 grader
      0
    • 11 grader
      0
    • 12 grader
      0
    • 13 grader
      0
    • 14 grader
      0
    • 15 grader
      1
    • 16 grader
      1
    • 17 grader
      4
    • 18 grader
      8
    • 19 grader
      5
    • 20 grader
      13
    • 21 grader
      14
    • 22 grader
      27
    • 23 grader
      17
    • 24 grader
      4
    • 25 grader
      3
    • 26 grader
      0
    • 27 grader
      1
    • 28 grader
      0
    • 29 grader
      0
    • 30 grader
      0
    • Jeg bor i en sauna
      0
    • Jeg er aldri inne
      0


Recommended Posts

Kjære medsoniser, som en blanding av gravende journalist og kvantitativ forsker, ønsker jeg med denne undersøkelsen å finne ut hva som er normal innetemperatur hos folket, hva som er foretrukket av plussgrader for å ha det bra. Jeg synes selv det er vanskelig å avgjøre hva som er varmt nok i huset, og jeg synes det kan virke som om jeg kan fryse på 15 grader og være for varm på 16 grader. Jeg er forvirret. Og lurer på om andre kan gi ETT presist svar på foretrukket inneklima, eller om også andre er som meg og surrer rundt på hele skalaen.

Kjør debatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemte 17! Egentlig mest fordi vi ikke har råd til å ha det varmere, men også fordi vi dermed har vendt oss til å ha 14-18 grader inne, og da synes det er nok. Nå er det faktisk 18 her inne da, og da kan jeg sitte i t-skjorte og uten pledd. Herlig :D

Alt over 20 er seriøst alt for varmt, da fungerer jeg ikke xD Sovner, blir generelt daff osv

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor visst i en sauna :P

Har 23 grader på stua, og syns det er akkurat passe. Det er samme temperatur sommer som vinter - det er en av fordelene med å bo i kjellerleilighet med varmekabler som oppvarming, stabil temperatur :aww:

På soverommet foretrekker jeg å ha det kaldere, der står varmekablene på 10 grader, bare for at det ikke skal bli iskaldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg burde også stemt på sauna, men er ikke enig i at 23 grader er sauna, så stemte 22 (som forsker vet du at folk ikke alltid er helt ærlige når de svarer på undersøkelser :whistle: ).

Siden jeg jobber hjemmefra, og fort blir sittende helt i ro i mange timer, så synes jeg alt under 21 grader blir for kaldt. Og først når temperaturen er på 23-24 grader, kan jeg jobbe lenge av gangen, uten å bli kald. Men når jeg har dager med lite jobbing, da foretrekker jeg en temperatur på rundt 18-19.

I dag er det for varmt her hos oss, sier Rina. Solen har stått på huset i hele dag, og det er i skrivende stund 23,5 grader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg er en frossenpinn så lenge jeg sitter i ro og kan fint sitte under teppe selv om det nermer seg 25 grader på stua, men siden pelsen ikke er helt enig med meg lander jeg på 20 grader i stua og pledd på meg :) Om sommeren kan det godt være litt kjøligere slik at man kan komme seg litt unna heten utendørs. Soverommet må være kaldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har som oftest 22-23 grader. Akkurat passe til at man kan sprade rundt i stuen både med og uten klær om man vil det :) Kjæresten vil ha det kaldere, så det svinger ofte her, når han er hjemme er det kaldt og omvendt.... Vi har kommer til en enighet om ca 22 grader, på soverommet har vi ikke varme på i det hele tatt så i fjor vinter sa termostaten 2 grader der inne, det ble litt drøyt... da sov jeg i stuen.

Før hadde jeg alltid 26 grader i stuen, endelig har jeg vendt meg av det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig foretrekker jeg å ha det sånn ca 18-19 grader eller kaldere, men siden guttungen daglig svinser naken rundt her holder jeg det på 22 så da svarte jeg det.

Hadde vi hatt varmere gulv så kunne jeg senket temperaturen, men det er litt gulvkaldt her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg ikke har skrudd på varmeovnen eller varmekablene ennå for i vinter, så er her bare så varmt som det blir av seg selv, da ca 23grader :) passer egentlig perfekt! Men det kan jo hende jeg trives ved lavere temperatur inne, men det har jeg ikke utforsket :P

I fjor hadde jeg opp mot 30grader på stua før jeg kastet pleddet, la fra meg varmeflasken og drakk noe annet enn varm te! Men det viste seg "heldigvis" at jeg skulle slippe å være så frosten resten av livet, siden men kan få medisiner mot et så lavt stoffskifte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...