Gå til innhold
Hundesonen.no

Ønskeliste til jul


SFX
 Share

Recommended Posts

Jeg elsker denne tråden! Man får så mange ideer!

- Utstillingsklær (man kan aldri få nok) i fargene lilla, hvit, svart, rød, brun og kanskje grønn?

- Ekstrern harddisk, det begynner å bli litt mange bilder nå

- Lydighetskurs

- Ting til valpen

- Ørepropper til å høre musikk med, jeg ødelegger de stadig

- Lommebok, helst fylt med penger :D

- Wunderbaum til bilen, så den slipper å lukte våt hund

Også er det enormt mye annet jeg ønsker meg, som er alt for dyrt til å ønske seg (misunnelig på Benedicte om hun får sine oppfylt)

- Macbook

- Objektiv x 3 (aner ikke hvilket jeg skal velge :o )

- Ferie til Roma med kjæresten

- Spa med kjæresten

(forhåpentligvis så kan jeg oppfylle noen av disse ønskene selv snart :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 116
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Seks måneders sommerferie to ganger i året.

Oj, du synes ikke du er litt nedlatende nå overfor mennesker som kanskje ikke er i deres situasjon eller deler deres syn? Jeg er såpass barnslig i min juleglede, at å åpne 15 konvolutter på julafte

Jeg ønsker meg: Flybillett hjem så jeg slipper å sitte alene her i jula Mikrobølgeovn Fryseboks En til oljeovn Hodelykt Gavekort på HM, så jeg kan kjøpe meg et par gensere, det trenger jeg sår

Posted Images

Ohhh skummel tråd- jeg blir så materialistisk av meg..

En kan si hva en vi om fred på jord og nestekjærlighet, men det ER kjedelig å bare ønske seg pengegaver til ulike veldedige forhold. Og det har jo vært diskutert her før også, hvor touchy det kan være å gi slike gaver i fall en gir til et formål som giveren ikke støtter.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bursdag i tillegg til julaften i desember, så jeg føler at det legitimerer det faktum at jeg i år har et par dyre ting på ønskelista. :innocent: Jeg kommer nok til å føre opp mer etterhvert, men det som står der nå er i alle fall dette:

- GPS. Har ikke funnet ut hvilken jeg vil ha ennå, men etter å ha holdt på litt med GPS og GIS i et kurs jeg har nå i høst, vil jeg leke mer med disse verktøyene! Også må jeg finne et GIS-program som er gratis/billig og som fungerer på maskinen min...

- Kompaktkamera. Jeg syns det er litt upraktisk å bare ha speilrefleks, og kompaktkameraet mitt sa hadet og farvel i fjor en gang. Heller ikke her har jeg undersøkt så veldig nøye ennå, men det frister litt med et av de vann- og støtsikre kameraene til Pentax.

- Penger. Jeg kan aldri få nok penger! :hyper: Hahaha. Jeg har ikke lyst på penger jeg skal bruke, hos meg går nemlig alt jeg får til jul og bursdag inn på spare- og BSU-kontoer. Kjekt å ha senere en gang.

- Gavekort på Platekompaniet og i bokhandler. Fordi jeg ikke liker å bruke penger som jeg egentlig vil spare, syns jeg også det er koselig å få gavekort som er øremerket ulike formål. :ahappy:

- Mandelkvern. Jeg er i ferd med å bli husmor.

- Sengesett av god kvalitet.

- Verdensatlas

- Praktbøker om by- og arkitekturhistorie i f.eks. Oslo og Trondheim. Eller praktbøker generelt egentlig. De er så kjekke å bla i. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

En kan si hva en vi om fred på jord og nestekjærlighet, men det ER kjedelig å bare ønske seg pengegaver til ulike veldedige forhold. Og det har jo vært diskutert her før også, hvor touchy det kan være å gi slike gaver i fall en gir til et formål som giveren ikke støtter.

sant nok, men jeg blir litt grådig av sånne tråder jeg altså :icon_redface: .. blir veldig selvsentrert og fokusert på mine behov. Men for all del, jeg hadde blitt glad for ei geit også jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sant nok, men jeg blir litt grådig av sånne tråder jeg altså :icon_redface: .. blir veldig selvsentrert og fokusert på mine behov. Men for all del, jeg hadde blitt glad for ei geit også jeg!

Av min søsters svigeforeldre har jeg og mamma alltid fått noe husbygge prosjekt eller en geit, og det er helt greit. De er jo ingen nær familie for meg og jeg får nok shampoo og lotion av tanter og onkler :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Av min søsters svigeforeldre har jeg og mamma alltid fått noe husbygge prosjekt eller en geit, og det er helt greit. De er jo ingen nær familie for meg og jeg får nok shampoo og lotion av tanter og onkler :-P

jeeez gir man gaver til søsters svigerfamilie??! Hjelpes, vi er i nærmeste familie 22 stk og jeg syns det er hårreisende mange å fikse gaver til.. Men siden jeg er så himla kreativ og fingernem (hahha jeg dævver) så får de fleste hjemmelagde julegaver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bursdag den 10 des, så for min del er dette kombi bursdag og ønskeliste

Ønsker meg:

Penger så jeg kan være med resten av familien på Cruise i karibien for å feire mammas 50 års dag.

Strømpebukser (i store mengder til utstilling)

Øyvind :wub: (:lol: Glad stakkaren ikke vet jeg henger på hundesonen :ahappy::lol:)

SOKKER! Enorme MENGDER sokker i ALLE varianter

Sengesett & Laken

En jobb 80-100% stilling

Urealistiske ønsker.

Nytt kamera.

Ny datamaskin

Gå ned 15 kg

Få studere til å bli noe uten å fullføre matte&Spansk på vgs (Hvis noen skal kverulere på dette kan de bare holde kjeft, Jeg greier ikke matte, er rett og slett dum når det kommer til tall... Også sliter enormt med språklære)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker denne tråden! Man får så mange ideer!

- Utstillingsklær (man kan aldri få nok) i fargene lilla, hvit, svart, rød, brun og kanskje grønn?

- Ekstrern harddisk, det begynner å bli litt mange bilder nå

- Lydighetskurs

- Ting til valpen

- Ørepropper til å høre musikk med, jeg ødelegger de stadig

- Lommebok, helst fylt med penger :D

- Wunderbaum til bilen, så den slipper å lukte våt hund

Også er det enormt mye annet jeg ønsker meg, som er alt for dyrt til å ønske seg (misunnelig på Benedicte om hun får sine oppfylt)

- Macbook

- Objektiv x 3 (aner ikke hvilket jeg skal velge :o )

- Ferie til Roma med kjæresten

- Spa med kjæresten

(forhåpentligvis så kan jeg oppfylle noen av disse ønskene selv snart :D )

Skal se hva jeg kan ordne.

Selv har jeg også bursdag i des. 18 des. Har alltid levd med slik kombigaver så det har alltid vært litt kjipt. :P

- Macbook Pro 17"

- Ny projektor

- Penger

- Flere studiolys m/ batteri

- Softboks av typen Deep Octa (vet jeg at jeg får av papsen som jul+bursdagsgave, men må betale halve selv. Den er ikke dyr, da - igjen, kombigaver :<)

- Nytt objektiv (Canon 70 - 200 f/2.8L IS II :P evt Canon 135 f/2L)

- Penger

- Roma med OB

- Ikke spa

- Ny mobil. Slever på Samsung Galaxy Note. Cot dayum she fooooiine.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult med en slik tråd da! og JA en får masse ideer her ja! :D *me like*

Jeg syntes dette med julegaveønsker er forferdelig vanskelig vært år. Jeg har egentlig alt jeg trenger og liten plass til mer egentlig, så det jeg trenger eller har lyst på er så dyrt at det får jeg ikke alikevel.. :P

Men fikk nå noen ideer ihvertfall :D

Dette kunne jeg tenkt meg:

- fotokurs (lære hvordan en stiller det forbaskade kameraet og lære å gjøre siste finnish med bildene på pc'en etterpå, altså redigering...

- bedre linse til kameraet, og ikke minst mer zoom...

- HD video kamera

- Nytt hus

- Ny jobb med massevis i lønn (money, money,money:P)

Vet jo at dette aldri blir en realitet før jeg har spart og kjøper det selv, men drømmeønsker har man jo lov til å ha :P

Det jeg ønsker meg hvert år er egentlig gavekort på en villmarksbutikk eller sportsbutikk... "bikkjeklær" får jeg ALDRI nok av :P

Slik jeg bor nå, midt inni svarteste skauen, og med tanke på at jeg er mørkeredd, så kan jeg jo ønske meg en skikkelig hodelykt også! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kombinert bursdag og julegave-liste, siden jeg har bursdag 21.desember :D

- ullundertøy

- hodelykter (de brukes fort opp i løpet av en vinter med i stall og skau)

- ullsokker (noe man aldri kan få nok av!)

- gavekort på sko

- gavekort på bøker

- ny stekepanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Wunderbaum til bilen, så den slipper å lukte våt hund

Tips:

Kjøp en slik til bilen til å suge til seg fukt

34-9327.jpg

Hmm jeg er sterkt preget av å bo der jeg bor..

gavekort Ikea

gavekort Clas Ohlson

gavekort maxbo e.l.

gavekort Thon senter (senteret på Jessheim der er bla Clas Ohlson, Gina Tricot, villmarksbutikken o.l)

Ny hårføhner (til meg ikke bikkjene :lol: )

Også det vanlige: ull, ull, ull og ull :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin tråd for de av oss som er flinke til å glemme hva man trenger.

-Vinterjakke

-Digitalkamera av en eller annen variant. Kan ikke kamera, men vil gjerne kunne ta bilder innimellom..

-penge-bidrag til min framtidige Wacom Cintiq 24HD ("bare" 20 000, det tar en stund å komme seg dit.)

-liten laptop av dubiøs kvalitet, til skriving og loke rundt på nettet

-apportbukk

-hodelykt

-iPod

..innser jo at det nesten bare er dyre gaver her. Hm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Macbook Pro 17"

- Ny projektor

- Penger

- Flere studiolys m/ batteri

- Softboks av typen Deep Octa (vet jeg at jeg får av papsen som jul+bursdagsgave, men må betale halve selv. Den er ikke dyr, da - igjen, kombigaver :<)

- Nytt objektiv (Canon 70 - 200 f/2.8L IS II :P evt Canon 135 f/2L)

- Penger

- Roma med OB

- Ikke spa

- Ny mobil. Slever på Samsung Galaxy Note. Cot dayum she fooooiine.

Det er jo ikke kjipt med kombigaver! Da kan man få ekstra dyre presanger :) Jeg har f. eks fått hund og kamera som kombigave :D Bare flott det!

Og jeg aner ikke hva jeg skal gi deg i år :P Men takk for at jeg fikk en liste ihvertfall :D

Tips:

Kjøp en slik til bilen til å suge til seg fukt

34-9327.jpg

Takk for tips! Men hvor i bilen putter man den? Og må man på en måte tømme den for vann? :P Hvilken størrelse er best?

Fin tråd for de av oss som er flinke til å glemme hva man trenger.

Hehe, jeg gjør alltid jeg også! Jeg kommer på det flere måneder i forveien, også glemmer jeg det når de spør. Derfor har jeg laget ønskeliste for flere måneder siden :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! Men hvor i bilen putter man den? Og må man på en måte tømme den for vann? :P Hvilken størrelse er best?

Str går på kvm, Tror faktisk jeg har den minste eller mellomste. Og du tømmer den ikke for vann, den "fyller" kulene til ett vist punkt så virker den ikke mer. Da må du lade den i mikroen ;)

Har bare hengt den på gitteret i bilen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Str går på kvm, Tror faktisk jeg har den minste eller mellomste. Og du tømmer den ikke for vann, den "fyller" kulene til ett vist punkt så virker den ikke mer. Da må du lade den i mikroen ;)

Har bare hengt den på gitteret i bilen min.

Åja, jeg skjønte ikke det med mikroen :lol: Jeg trodde den kunne gjøre en jobb der og :P Jeg leste bare kjapt over for å se om det stod noe om hvor man kunne henge den :P Takk :D Men tror du lukten da forsvinner også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, jeg skjønte ikke det med mikroen :lol: Jeg trodde den kunne gjøre en jobb der og :P Jeg leste bare kjapt over for å se om det stod noe om hvor man kunne henge den :P Takk :D Men tror du lukten da forsvinner også?

Mindre fukt = mindre lukt. (Annet dekker jo bare over hundelukten). Også hjelper de tå skifte hundetepper ukentlig og vaske bilen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh! Dette syns jeg er så vanskelig.. Kan skrive opp det jeg har foreløpig:

- Trimmebord

- Lett og fin slede som kan trekkes av 2-3 hunder

- 1. hjelpsutstyr til hund og fører

- True blood sesong 3 :D

- Penger er jo alltid greit, men syns jo det er en utrolig kjedelig gave..

Kommer ikke på mer jeg egentlig.. Men er sikker mer jeg trenger. Trenger klær, men det gidder jeg ikke ønske meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alt jeg trenger, evt. det jeg ønsker meg vil jeg enten kjøpe selv pga. detaljerte preferanser, eller det koster mer enn noen noengang vil gi meg i julegave. Vi har nok ting, så de siste 5 årene har vår ønskeliste vært www.julegave.no (eller tilsvarende). Vi ender alltid opp med en eller annen liten gave fra foreldre og sånt, men slipper alt skrot som enten må byttes eller bare tar opp plass. Likeledes går vår julegave til en veldedig organisasjon. Mon tro om det blir dyrebeskyttelsen i år, hm...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- grus (en kvinne kan aldri få nok grus altså)

:lol:

1. Bil (!)

2. Mac

3. Gavekort på Ikea (Det ønker jeg meg alltid)

4. Tøfler

5. Sengetøy

6. Nespresso melkeskummer

7. Gavekort på Kremmerhuset

8.Gavekort på dyrebutikk

9. Abonnement på bladet Boligdrøm

10. Ludde

11. Vintersko

12. Lue

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kan si hva en vi om fred på jord og nestekjærlighet, men det ER kjedelig å bare ønske seg pengegaver til ulike veldedige forhold. Og det har jo vært diskutert her før også, hvor touchy det kan være å gi slike gaver i fall en gir til et formål som giveren ikke støtter.

Jeg skjønner ikke at folk synes det er kjedelig! Jeg synes det er mer kjedelig å få nok en nattskjorte av den ene tanten, en cd jeg aldri kommer til å høre (eller gidde å bytte) av den andre, mer nips av den tredje osv... vi er to voksne mennesker i jobb, og vi har råd til de cd-ene, ekstra hardwaren og kjøkkenutstyret vi ønsker oss eller trenger. Vi prøver faktisk aktivt å begrense mengden ting i huset (med varierende hell). Så hvorfor ikke gi pengene til noen som faktisk trenger hjelp?

Ja, det er organisasjoner jeg liker mindre enn andre, men for meg blir det aldri feil. Og vi gir like gjerne eksempler på organisasjoner vi foretrekker, som du oppgir gaver du foretrekker. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mindre fukt = mindre lukt. (Annet dekker jo bare over hundelukten). Også hjelper de tå skifte hundetepper ukentlig og vaske bilen :P

Jeg pleier å skifte av og til, men ikke ukentlig :P Mer sånn, når det lukter ille, så skifter jeg det :lol: Nå på vinteren bruker jeg sauskinn, og jeg har ikke merket at det har luktet før ihvertfall. Vasking av bil gjør jeg ikke en gang i uken :P Men det har nesten vært en gang i måneden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny hårføhner (til meg ikke bikkjene :lol: )

Også det vanlige: ull, ull, ull og ull :P

Åh, jeg trenger også ny hårføner! Min har begynt å skru seg av lenge før håret mitt er tørt. :( Og jeg ønsker meg også mer ull. Innså plutselig at jeg har faktisk ganske lite ullundertøy nå, og jeg trenger flere Ulvang-sokker også. Og en ny tynn fleece-genser fra Stormberg. Takk for inspirasjon :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke at folk synes det er kjedelig! Jeg synes det er mer kjedelig å få nok en nattskjorte av den ene tanten, en cd jeg aldri kommer til å høre (eller gidde å bytte) av den andre, mer nips av den tredje osv... vi er to voksne mennesker i jobb, og vi har råd til de cd-ene, ekstra hardwaren og kjøkkenutstyret vi ønsker oss eller trenger. Vi prøver faktisk aktivt å begrense mengden ting i huset (med varierende hell). Så hvorfor ikke gi pengene til noen som faktisk trenger hjelp?

Ja, det er organisasjoner jeg liker mindre enn andre, men for meg blir det aldri feil. Og vi gir like gjerne eksempler på organisasjoner vi foretrekker, som du oppgir gaver du foretrekker. ;)

Oj, du synes ikke du er litt nedlatende nå overfor mennesker som kanskje ikke er i deres situasjon eller deler deres syn?

Jeg er såpass barnslig i min juleglede, at å åpne 15 konvolutter på julaften hvor det står at jeg har gitt penger til Frelsesarmeen gjør noe med juleglansen, jupp, så materialistisk og egoistisk kan jeg gjerne være.

For the record så har jeg noen år ønsket meg veldedig gave til en organisasjon eller prosjekt, men jeg fikk det ikke. Men da har jeg i hvert fall sagt fra hvilke organisasjoner som er my cup of tea. Uten at noen i min familie altså ga det til meg.

Og så fint at dere er to mennesker i fullt arbeid og har alt dere har. Da jeg var i samme situasjon, hadde vi fremdeles ting vi trengte og ønsket oss, og våre respektive foreldre syntes det var veldig hyggelig å gi oss ting vi ikke tok oss råd til. I år er jeg trygdet og alene i ei rønne hvor jeg i hvert fall ikke har alt jeg trenger, men det er så ****** kaotisk her at jeg ikke en gang klarer å begynne å beskrive hva jeg trenger her. Men jeg vet at når jeg er møkkasliten og lei, så er det godt å slenge på en DVD med noe jeg VIL se på, så å ønske seg DVD-bokser er for meg medisin, og jeg får det ikke akkurat på blå resept, og jeg har ikke råd til det selv nå. Det vil si, jeg prioriterer å ta meg råd til ting jeg ikke kan få i julegave, men som gir meg livskvalitet. Jeg er ikke helt ferdig med å se DVD-boksene jeg fikk i fjor, og jeg er veldig takknemlig for at jeg har de og kan koble av når som helst selv om det ikke går noe på TV. Det er vel en fin gave?

Jeg har såpass liten familie at jeg i grunnen sjelden sliter med å få ting jeg ikke liker eller ikke kan bruke. Jeg har ett familiemedlem som pleier å bomme grasat på min smak, men hun har nettopp fått en lang ønskeliste, så da bør det være mulig å treffe blink. Og om jeg får noe jeg ikke liker og som kan byttes, er jeg så materialistisk at jeg gjør det, fordi jeg vet at gavegiver heller vil at jeg bytter og bruker, enn bare slenger det i skapet.

Jeg har også nettopp sikret en optimal julegave til min søster og samboer, og jeg gleder meg vilt til å se ansiktsuttrykket når de åpner gaven. Det er også en del av julegavegleden for meg.

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg hadde hatt lyst til å gi bort noe til en slik organisasjon, så hadde jeg gjort det ellers i året! Jul og bursdager er jeg egoistisk og vil ha gaver til meg, og ikke gaver til andre, fra meg, mot min vilje.

Jeg har vel ingen lang ønskeliste i år, men ullundertøy og vinterstøvler er noe jeg hadde trengt. Ipad hadde vært litt gøy, nytt kamera hadde vært stas, men altfor dyrt - så evt penger så jeg kan spare til nytt kamera.

Endret av Monica
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så nydelig han er, dette hjalp IKKE på valpefeberen! Det er noe med de sorte kelpiene…🥹 
    • Så fine bilder 😍 Hun ser flott ut! 
    • Da er han kommet i hus ☺️  Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo.  Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️   Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme.    Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt.    I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert.    En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️
    • Nå har ikke jeg hatt tisper, men personlig er jeg skeptisk til å få tispe, jeg trives veldig godt med hannhund. Så det er nok smak og behag (for noen, andre spiller det ingen rolle for).
    • Gratulerer 😁 Gøy med enda en kelpievalp her 😍 Haha, uff, kanskje slemt å le 😂🙈 Hvorfor skal du aldri ha hannhund igjen? Hilsen hun som har hannhund for første gang og blir skremt her 😱 Åå ☺️ Litt godt å høre for oss som sitter her med de minste rakkerne. Jeg tenker det ofte faktisk, at det er bare nå han er så liten og snart faller den søte fleece pelsen av og han blir stor. Så man må prøve å nyte det og, selv om det er mye strev 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...