Gå til innhold
Hundesonen.no

Kurs i konkurranselydighet, 17. og 18. september


Ia
 Share

Recommended Posts

Etter litt koselig pushing i chatten oppretter jeg nå min andre bildetråd på to dager.

I dag begynte endelig helgekurset i konkurranselydighet med vår egen sonenverdensmester Maren Teien. Jeg melde oss på dette kurset ganske spontant da Tinka var rimelig ny for meg. Jeg så allerede da at hun kunne mer enn meg, og jeg var veldig redd for å gjøre noe feil i den videre treningen. Jeg vil jo få frem det beste i henne! Derfor ville jeg gjerne kurses litt før vi begynte å jobbe ordentlig på egenhånd.

Så da vi dro i morges, hadde vi ingen forventninger i det hele tatt, verken til oss selv eller til kursingen. Vi har blitt ganske positivt overrasket i dag, for å si det sånn.

1-3.jpg

Vi begynte naturligvis dagen med buss. Egentlig veldig koselig, det, med kakao og kjeks til frokost!

2-2.jpg

Vi fant frem mye lettere enn vi hadde trodd, og Tinka fant fort ut hvor hun bodde. Der satt vi store deler av dagen og betraktet de andre som jobbet. Rare jenta!

3-1.jpg

Vi jobbet alene med Maren alle sammen, i økter på et kvarter av gangen. Her står jeg og forteller at jeg ikke kan noen ting, jeg vet ikke hva jeg gjør riktig, og ikke aner hva jeg vil lære. Jeg er en veldig god elev :lol:

5-1.jpg

Så vi viste innkalling, vi. Det kan vi tydeligvis veldig godt!

6-2.jpg

Maren sa at vi kunne få 10 på den, assa, dere!

12.jpg

Stå under marsj. Lærte en veldig morsom metode for å trene inn dette skikkelig. Tinka syntes det var skikkelig gøy!

20.jpg

7-1.jpg

Og vi møtte sonenfolk! Dette er Hundeheidi og fine Elwira.

8-1.jpg

13.jpg

9-1.jpg

11-1.jpg

Klokken tolv fant Tinka ut at det var på tide med lunch. Det syntes i grunnen vi andre og.

14.jpg

15.jpg

17.jpg

Okei, dere, se nå! :

19.jpg

BAM!

Jeg hoppet kanskje over et par skritt her, da. Men se på henne, dere! Stolte mammahjertet mitt banker :lol:

21.jpg

Så var det de siste øvelsene, felles dekk og felles sitt. Vi begynte med dekk, og det gikk kjempefint.

22.jpg

Med forstyrrelse også. Full kontakt!

23.jpg

24.jpg

Så var det felles sitt. Jeg skal innrømme at jeg kjente litt nerver her, altså, men se så pent hun sitter! Med masse belønning og med hodet mitt på rett sted var det ikke noe problem.

25.jpg

Og hun fikk nok forstyrrelser. Men hun bare satt der, hun, og så på mamma'n sin :wub:

26.jpg

Da øvelsen var ferdig var jeg så sykt stolt og glad! Jeg klarte ikke å slutte å smile!

999.jpg

Også er jeg så heldig å ha en hund som kan hoppe opp i armene på kommando, så det er veldig lett å feire. Etter å ha hoppet opp og ned noen ganger roet vi oss.

9999.jpg

Og vi fortsatte å roe oss, helt til vi så slik ut på bussen hjem.

Alt i alt har det vært en utrolig lærerik dag.

Jeg har lært mye mer enn jeg hadde noe som helst håp om - og det på første kursdag! Nå gleder jeg meg bare masse til i morgen, og til å fortsette arbeidet på egenhånd.

Jeg beklager at kvaliteten på bildene er litt... så som så. Deler av treningen foregikk et stykke unna, men det er da bedre enn ingenting! :D

Heidi, hvis du har noen gode bilder er det bare å legge ut, altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte bilder IA! :D Det var kjempe morsomt å se på dere. Dere var så flinke :ahappy:

Likte at du la ut flinke-bilder av Elwira :D Haha! Men hun var flink og da! Stolt av henne jeg :)

Fine flinke Elwira! :D Og du da Heidus! Mihiii :D

:D

Ja, hun var kjempeflink. Jeg lånte Heidis kamera og håper jeg fikk noen bilder som viste fart i både rute og hopp. Dessuten tok hun neseprøva så braaaaa :D Bilder, Heidi!

Ja, hun imponerte meg med den neseprøva! :D Legger ut bilder etter kurset i dag! Takk for fotografering Ida :)

Ja, hun kan når hun vil! :thumbs:

Håper hun fikk vafler Heidi!! :lol:

Nei.. Blei nok ikke vaffler, men pølser og fiskepudding! Gikk ned det og, men tror kanskje vaffler hadde gjort susen i dag! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy ****, sitter og feller noen tårer her altså, jeg visste at det bodde mer i den hunden enn jeg klarte å få frem! Da er det rett og slett fantastisk å se det, gleder meg uuuutrolig til å se dere i action :D

Det er utrolig hvordan noen ting i liver bare er ment til å bli :D

Også signerer meg Margrete! Og håper med det samme at jeg en dag finner en Tinka som jeg er like samkjørt med, kanskje en liten phalene-gutt :D

Drømte faktisk i natt at jeg skulle selge en münstervalp fra mitt kull, og den var så lik Tinka at jeg sa til valpekjøper at denne heter rett og slett Tinka, han hadde ikke noe valg!

Fortsett og stå på dere, kos dere og bare nyt utviklingen :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy ****, sitter og feller noen tårer her altså, jeg visste at det bodde mer i den hunden enn jeg klarte å få frem! Da er det rett og slett fantastisk å se det, gleder meg uuuutrolig til å se dere i action :D

Det er utrolig hvordan noen ting i liver bare er ment til å bli :D

Også signerer meg Margrete! Og håper med det samme at jeg en dag finner en Tinka som jeg er like samkjørt med, kanskje en liten phalene-gutt :D

Drømte faktisk i natt at jeg skulle selge en münstervalp fra mitt kull, og den var så lik Tinka at jeg sa til valpekjøper at denne heter rett og slett Tinka, han hadde ikke noe valg!

Fortsett og stå på dere, kos dere og bare nyt utviklingen :D

Ikke gråt. Hun MÅ ha hatt det bra hos deg for å bli så fantastisk. :wub: Nå har hun det også bra og fyker rundt på LP banen med Ia og peker nese til brukshundene som legger seg eller dilter etter mamman sin når de skal sitte dritlenge på lang lang rekke. :banana: (Har ikke mye greie på dette, som dere skjønner) :innocent:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig herlig å se bildene av Ia og Tinka sammen :) Virket som perfekt match!

Litt morsomt, for samme helga som Siri fikk melding om at Ia var interessert i Tinka, så hadde vi bare noen få timer i forveien snakket om hva slags person som Tinka hadde passet så bra til, og vips, så dukket den personen opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig herlig å se bildene av Ia og Tinka sammen :) Virket som perfekt match!

Litt morsomt, for samme helga som Siri fikk melding om at Ia var interessert i Tinka, så hadde vi bare noen få timer i forveien snakket om hva slags person som Tinka hadde passet så bra til, og vips, så dukket den personen opp :)

Vet du, det var mange litt merkelige ting som hendte rundt dette her. Vi har igrunnen valgt å ikke si så mye om det, men det er nesten for rart til å være helt tilfeldig. Tror ikke på sånt, men dette var virkelig magisk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søte dere er, alle sammen!

Jeg blir så glad når dere sier sånne fine ting. Hun er jo en "ren sonenhund", så sonenord blir liksom litt spesielt viktige.

Fy ****, sitter og feller noen tårer her altså, jeg visste at det bodde mer i den hunden enn jeg klarte å få frem! Da er det rett og slett fantastisk å se det, gleder meg uuuutrolig til å se dere i action :D

Det er utrolig hvordan noen ting i liver bare er ment til å bli :D

Også signerer meg Margrete! Og håper med det samme at jeg en dag finner en Tinka som jeg er like samkjørt med, kanskje en liten phalene-gutt :D

Drømte faktisk i natt at jeg skulle selge en münstervalp fra mitt kull, og den var så lik Tinka at jeg sa til valpekjøper at denne heter rett og slett Tinka, han hadde ikke noe valg!

Fortsett og stå på dere, kos dere og bare nyt utviklingen :D

Å, Siri!

Jeg håper du vet hvor stor pris jeg setter på Tinka, og hvor fint vi har det sammen. Det var jo oss fra første stund, og den tilhørighetsfølelsen bare vokser. Som flere har sagt her, noen ting er bare ment til å skje :heart:

Den eneste forventningen min til dette kurset var at jeg skulle lære mer om hvordan jeg kan få frem det beste i henne når vi trener lydighet, og hvordan jeg får henne til å synes det er skikkelig gøy - og den informasjonen fikk jeg, og masse mere til!

Da skulle du sett henne live :D Minner meg om ekornet i Istid... Helt SYKT rask og ivrig! haha

:D Nå håper jeg bare jeg klarer å holde det ved like. Tusen takk for en utrolig koselig og lærerik helg - jeg har fått så mye jeg skal ta med meg videre :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefine bilder av en vakker hund og en flott frøken IA :) Det er som de andre sier, godt å høre hvor bra dere har det sammen. Ser ut som at dere hadde en veldig fin kurshelg som helt sikkert har gitt dere en del positive ting dere kan jobbe videre med sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...