Gå til innhold
Hundesonen.no

Knæsj hårfarge :)


Malamuten
 Share

Recommended Posts

Kjenner jeg har lyst på litt forandring, og vil ha en enda mer knall farge enn den jeg har nå. Men hvor kan man få kjøpt skikkelig knæsje hårfarger, helst rød, også rød i retning av rosa/lilla.. :)

Håper noen har noen gode forslag, for det er dyrt og farge til frisøren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På H&M har de fått inn en ny hårfargeserie som har skikkelig knæsje farger. Husker ikke helt hva slags rødfarger som er i serien, men minns det er et par å velge mellom iallefall. Tror de koster rett over hunderlappen.

Vil anbefale å kjøpe to pakker, og farge håret to ganger med samme fargen. Ikke nødvendigvis samme dag, men ganske kort etter hverandre. Da får man dekt alt håret temmelig bra, og det blir også gjevnt.

(det er jo ikke sååå nødvendig om man bare skal farge håret en liten nyanse mørkere/sterkere rød).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du først skal kjøpe fra Dragens Hule anbefaler jeg å heller kjøpe Directions enn Manic Panic - holder mye lengre. ;)

Akkurat det kommer an på håret ditt, manic panic kan sitter kjempe bra i håret til en person og ikke fullt så bra i håret til en annen. Hvilken shampoo enn bruker og hvor ofte du vasker håret har også mye å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Både jeg og alle andre jeg har snakket med som har erfaring med begge merkene er ihvertfall enige i at Directions holder best, så hvis du skal sjanse på et av dem vil jeg ihvertfall anbefale at du prøver det først. Det som er så greit med disse hårfargene er at de ikke går inn i hårstråene, men legger seg heller utenpå, så håret tar ikke skade av det, altså kan du farge det så ofte du vil. Sånn sett har det ikke så holdbarheten så mye å si, men det blir jo betraktelig dyrere å farge annenhver uke enn en gang i måneden. Jeg har ingen erfaring med Manic Panic Amplified som visstnok skal holde lengre enn den vanlige formulaen, så hvis du finner din farge i Amplified, så er sikkert det verdt å prøve også.

Hvilke produkter du bruker har nok ikke så mye å si for det ene eller det andre, hvis du bruker feil shampoo så vil det ha samme konsekvensene for de fleste semi-permanente hårfargene. Egentlig vil jeg si at det beste er å ikke bruke shampoo i det hele tatt, men holde seg til balsam. Hvis du likevel skal bruke shampoo bør du gå for en som er beregnet på farget hår. Et annet triks er å blande hårfargen som blir til overs inn i balsamen din, for å slippe å farge det så ofte.

Lykke til! Håper på bilder av resultatet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Takk for tipset! Jeg feiga ut på å klippe meg helt kort, fordi jeg vet at jeg ikke kommer til å orke å spare til langt hår igjen... Men farge, det går over! Spørs om det blir en tur innom bodymap eller Dragens hule med det første.

(note to self: utsett hårfarging til ETTER badeferie i vinter).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...