Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

• Svar 87
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

For min del så synes jeg at det er lov til å ha hundene bli gamle. De må ikke være med på de lengste turene, være like spreke og lekne som før. Det er greit at den gamle hunden sover mye, og ikke har

Skrevet

Dette var tråden jeg ikke ville lese.

Kjære Camilla det er bare du som kan ta den vonde avgjørelsen,men når moren din var enig etter å ha hatt ham disse dagene så nærmer nok tiden seg.

Viktigst av alt er at Baghera ikke har smerter på noen måte.

Stor klem til dere.

Skrevet

Nå klarer jeg ikke å slutte å grine, for nå har jeg og mamma bestemt oss for at hun (og kanskje søsteren min) kommer hit på mandag, for da har hun fri. Dette skal bli den beste uka i Bagheras liv. :heart:

Nå begynte jeg også å grine! :icon_cry: Kjempe stor klem til deg, som må gjennom en slik tøff avgjørelse! :console:

Skrevet

Jeg er så egoistisk at jeg avliver hundene mine før jeg MÅ...fordi jeg ønsker å tro at jeg lot dem dra med verdighet, og fordi jeg kan tenke på dem uten å huske et "skinn" av den hunden de engang var...

Men som andre har sagt; når man begynner å tenke at tiden nærmer seg, så er det antagelig helt riktig å tenke tanken...

Sender deg en stor trøsteklem...det er helt forjævlig, og en evig forbannelse at de ikke lever like lenge som oss! :(

Skrevet

Når man vet at det er rett, da er tiden inne :console:

Vanskelig å forklare, men etter 3 avskjeder med 2 unge og 1 gammel firbeint, så kan jeg ikke gi noe bedre svar enn at man kjenner det på seg. Klem fra Harly og meg!

Skrevet

Jeg har lite trøstende å si enn at det virker ut som du har samme følelsen for Baghera og situasjonen som jeg har med Foxi. Jeg har sett det samme i Foxi, hun er ikke så glad lengre og det er ingen gnist. Og det er vondt å se de få det sånn, og jeg synes du er tøff og smart og klok som ser på hvordan han har det før våre egne følelser. Det blir tøft men han slipper å evt gå å lide.

Det er ingen fasit, samme om hunden er 5,8,10,12,14, man ser når de er gamle og slitne.

Så enig med JeanetteH her.

:hug::heart: Husk at du har hele sonen å støtte deg på og kos masse med Baghera :wub:

:icon_cry::hug:

Skrevet

Dette er vondt for deg, Camilla, men det er bra for Baghera. Tenk om alle hunder hadde vært så heldige å ha en så oppegående eier som ser at det er nok. All ære til deg for at du gir hunden din en verdig avslutning på et langt og flott liv :console:

Skrevet

Åh, så trist å lese :( Jeg har vært gjennom det samme som deg, bare med unge hunder, men avgjørelsen er fryktelig uansett. Min personlige erfaring er at det er tiden før avgjørelsen som er verst. Det har føltes veldig riktig, og jeg har ikke angret noe i ettertid. Dette er den riktige avgjørelsen, og Baghera er virkelig heldig som har en eier som klarer å la han slippe mens han har verdigheten i behold og før han begynner å lide.

Håper dere får en fin siste uke sammen, det fortjener dere begge. Varm klem fra meg og jentene.

Skrevet

Huff, dette var triste nyheter. Men jeg tror du vet hva den beste avgjørelsen er - du kjenner både deg selv og Baghera best. Jeg kan ikke sette meg inn i din situasjon og hvordan du har det nå, men sender deg trøstende tanker :console:

Skrevet

Gi Baghera en suss fra Dimlingen! Dette var tidenes vondestegodeste tråd; gode Baghera, vonde avgjørelsen, flinke, omtenksomme og omsorgsfulle Soppen som gjør det beste for gutten sin :console:

Kos deg med fineste Baghera. Jeg føler så innmari med deg!

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...