Gå til innhold
Hundesonen.no

Når er det "greit" å avlive en gammel hund?


Recommended Posts

Å spørre sånn kan jo virke veldig frekt, så det gjorde jeg aldri.. Det er helt opp til eier om man vil avlive så da skal man ikke legge seg borti det synes jeg. Hvorfor var det så dyrt? Blir det billigere en annen dag?

Ja, jeg reagerte på det, at de spurte sånn. Greit nok om de må vite det av en eller annen grunn, men jeg ville satt pris på noen form for "Nei, dette var leit å høre, men jeg er nødt til å spørre deg om hvorfor" istedetfor en "Hvorfor det?"

Det blir dyrt fordi han er så stor. Og det blir ikke billigere en annen dag, men verken jeg, mamma eller pappa har så mye penger nå, så jeg må utsette det i to eller tre dager, da har de fått penger som jeg kan låne. Det er fælt at jeg må utsette det på grunn av penger altså, jeg hater å være konstant blakk, spesielt når det da går ut over hundene. :cry: Jeg har jo ikke forsikring på han lenger, fordi den ble automatisk sagt opp da han ble 10 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 88
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

For min del så synes jeg at det er lov til å ha hundene bli gamle. De må ikke være med på de lengste turene, være like spreke og lekne som før. Det er greit at den gamle hunden sover mye, og ikke har

Ikke så mye å si Camilla, slikt er så fryktelig vondt. Masse klemmer fra meg og Ganzie :console:

Jeg pleier å si at jeg skulle ønske jeg også var en hund, med en omtenksom eier som ser når nok er nok. Å sovne inn med sin beste venn rundt seg å være en god måte å dra på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, kan ikke si annet enn at dette var fryktelig trist å lese. Men man skal jo overleve noen hunder i løpet av livet, og desto viktigere er det å kunne se tilbake på de gode minnene om en hund som har hatt et godt liv og fått en verdig avslutning. Avgjørelsen er vanskelig, for ikke å si nesten umulig for mange av oss, men å la en gammel hund bli eldgammel og syk før den får slippe, er jo ingen tjent med, sånn i det lange løp, verken hund eller eier.

Jeg håper og tror dere får kost dere sammen nå de siste dagene - jeg føler med deg, Camilla :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffameg Camilla :( :( Jeg kan ikke si noe annet enn det alle her har sagt; det er utrolig trist å måtte ta slike beslutninger, men du gjør det du syntes er best for Baghera, og det syntes jeg er utrolig tøft av deg! Måtte ta samme beslutning i november, og jeg kan bare si at jeg føler virkelig med deg..

Du skal ihvertfall vite at Baghera er en utrolig kul hund! Sambo prater enda om han etter at vi besøkte dere for valpesosialisering med Bali. Baghera fikk han til å ville ha en Baghera selv :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er absolutt baksiden av medaljen ved å ha ansvar for dyr. Det er like ****** hver gang man må bestemme at kompisen ikke får leve lenger, men egentlig er det den største velgjerningen vi kan gjøre. Når hverdagen blir et ork for hunden, livsgleden og glimtet i øyet er borte, da må vi ta dette tunge ansvaret. Tror nok de fleste av oss vet når det er dags.

Jeg har avlivet mange hunder i årenes løp, men har aldri opplevd å bli spurt hvorfor. Det har jeg fortalt, enten i tlf. eller ved fremmøte, hvis ikke dyrlegen har sett hunden og vet hva det dreier seg om.

Nå har jeg selv en hund som går på 12. året, og vet at hun lever på lånt tid. Det gir liksom et annet perspektiv på samlivet vårt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...