Gå til innhold
Hundesonen.no

Europautstillingen 2015 til Norge


tm100021
 Share

Recommended Posts

  • Svar 233
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det ironiske er at om utstillingen hadde vært i - la oss ta et helt FIKTIVT eksempel som folk ikke allerede snakker om med begeistring - Milano, ville ikke folk brydd seg om påmeldingsprisen, fordi de

Som det er forklart lenger opp, så er det normal praksis å sette høyere påmeldingspris på vinnerutstillinger enn på ordinære internasjonale utstillinger. Vi som har reist litt, har ofte betalt dobbelt

I og med at maysofie sitter på skolen og ikke orker å bruke tid på denne diskusjonen før hun har fått dyttet den i en mer passende tråd så ønsker hun dere alle en fin dag frem til hun har tid til å sv

  • 1 month later...

Det ryktes også om at man får diplom og ikke kritikk.

Jeg håper virkelig dette ikke stemmer.

Det er normalt på vinnerutstillingene av denne skalaen at en ikke får kritikk, men et diplom som bekrefter deltagelse og markerer premiegrad. Verdensvinneren i Finland i år var et gledelig unntak, hvor en faktisk fikk kritikk. Mens på Europavinneren i Sveits i fjor fikk en bare diplom. De ga heller ikke kritikk på den internasjonale utstillingen de hadde dagen før, så på de tre utstillingen jeg deltok på mens jeg var der nede, var det kun på rasespesialen jeg fikk kritikk. Det samme året før i Østerrike på verdensvinneren - ingen kritikk, bare diplom, mens jeg fikk kritikk på rasespesialen dagen før. Også på verdensvinneren i Herning i 2010, i et land hvor de har gode kritikktradisjoner, ble de droppet, og du fikk kun dipomet. I 2008 på verdensvinneren i Stockholm fikk en derimot kritikk, husker jeg. Men det er helt normalt å droppe kritikken. Det gjør jo også at det tar kortere tid å bedømme, en dommer kan gå over flere hunder, en må invitere færre dommere, og det blir ikke dyrere å melde på. Selv om jeg gjerne skulle sett at det var kritikker på en slik utstilling, hvor en virkelig får samlet konkurranse fra hele verden og får målt hunden sin mot helt nye hunder, og en gjerne får en god dommer på rasen - da kunne det vært meget lærerikt å få en skriftlig vurdering. Særlig på tallrike raser, hvor brorparten vil bli uplassert i sine klasser, og derfor vil eieren ikke vite mer enn at hunden er av excellent type, for eksempel, men ikke vite hva som skilte klinten fra hveten i denne omgangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@SFX Takk for forklaringen :)

Tror NKK har oversett dette at det ikke blir dyrere å melde på :P

Det er også helt normalt at vinnerutstillingene koster mer enn ordinære utstillinger - det er tross alt en unik one-of-a-yearly-kind tittel å vinne - seks slike titler per rase. Det jeg mente, var at om det skulle være kritikker og færre hunder per dommer, ville det trolig blitt enda dyrere, enda større prisforskjell mellom ordinær utstilling og Europavinner.

Jeg personlig er interessert i å betale hundre kroner mer for å få en kritikk. Mens andre driter i kritikken, det er jo de som aldri henter den i ringen en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å få kritikk er jo det aller viktigste ved utstilling, det er jo konstruktiv kritikk som bør legges ved ethvert ansvarlig og langsiktig avlsarbeid. Den dagen den internasjonale trenden med å kun få kvalitetsgrad kommer hit har man tapt for godt.

Når det er sagt så skal jeg være tilskuer og forevige alle de rasene vi har diskutert opp og ned i mente her inne. Gleder meg til diskusjonene i etterkant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen priser .. Hva skjer om man må endre klasse underveis? At man melder på før 1 feb og innen utstillingen er så har hunden oppnådd ting som gjør at man vil bytte klasse. Lar det seg gjøre?

Du skal kunne bytte klasse helt inntil utstillingsdag, regner ned at dette ikke eget unntak. Det går helt sikkert an åsi ifra tidligere om man vet det før.

Til sammenligning i pris var vel årets WDS svært dyr 75EUR på første frist og parkering kom i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svindyrt,det gidder jeg ikke.... Da burde parkeringsbilett,program og vetsjekk vært inkludert i såfall.

Hva mener du med veterinærsjekk? Vi har da aldri betalt for at de ser på vaksinasjonsattesten?

På verdensvinneren i Østerrike fikk du en gratis katalog per eier, og på alle store vinnerutstillinger jeg har vært på har du også fått en deltagerpremie per startnummer - i Finland var det nummerklype, i Sveits var det lommekniv en dag og nøkkelring den andre dagen (en ren internasjonal utstilling og en vinnerutstilling), i Østerrike var det nummerklype, i Sverige var det godbitbag, også videre.

Jeg sier ikke at ei startnummerklyppe er verdt 75 euro i påmeldingsavgift - men en får likevel litt mer enn du får på en nasjonal utstilling i Letohallen, hvis de følger samme tradisjon her i Norge.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, akkurat det med manglende kritikk er litt Kjipt kjenner jeg.

Jeg vil veldig gjerne ha kritikk fra den dommeren :(

Nico er ikke i pelskondisjon til å plassere seg i den alderen ( tror jeg da, de ser jo helt forferdelige ut i den alderen ) , så kritikken er det vi stiller for :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...