Gå til innhold
Hundesonen.no

Sporterreng i Oslo


Margrete
 Share

Recommended Posts

og omeng.

Jeg vil gjerne kunne parkere ett sted, la bikkjene stå i bilen og gå opp spor. Ikke tråkke langt inn i skogen for å finne terreng. Var på Sognsvann i dag og det er relativt fint terreng ved park.plassen, men alt er jo tråkket ned og det er litt mye for uerfarne hunder tenker jeg. For ikke å snakke om at folk driter i den skogen, bikkjer går løse og brått finner du en prostituert som selger seg bak en busk.

Så hjelp, finnes det noe sted i Oslo og omeng (innen 20 min kjøring), som har terreng ved park.plass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steinbruvann, når du har kjørt nesten helt innerst på parkeringen, er det en liten vei til venstre der, og rett før gjerdet til plassen der GranittRock pleier å være, er det en veldig fin plass til høyre. Det går folk og hunder der, men ikke i like stor grad som på Songsvann. Jeg har møtt tildels få folk da jeg har gått der, og jeg gikk innover så langt jeg orka så og si hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steinbruvann, når du har kjørt nesten helt innerst på parkeringen, er det en liten vei til venstre der, og rett før gjerdet til plassen der GranittRock pleier å være, er det en veldig fin plass til høyre. Det går folk og hunder der, men ikke i like stor grad som på Songsvann. Jeg har møtt tildels få folk da jeg har gått der, og jeg gikk innover så langt jeg orka så og si hver dag.

Hvor er dette? Prøvde å finne via google...

Hønefoten? Der har jeg gått spor noen ganger. Ellers er det flere steder oppover langs Maridalen, hvor en kan få parkert bilen på lommer langs veien, og gå sporet fra bildøra og innover skogen.

Jah, skjønner jeg må inn i Maridalen gitt. Jeg har bestemt meg for at det er såååå langt inn der, men likevel reiser jeg inn i Sørkedalen for å gå turer :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke slått deg da, min kjære M, å spørre gode, gamle Tøfflus om Maridalens hemmelige sporterreng :lol: Ikke at jeg sporer, men jeg spoler en del rundt der. Ellers kan du jo fri til Maria om å parkere rett utenfor huset hennes, snu deg rundt og vips, rett inn i besteste skogen ever :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Simira, men hvordan kommer jeg meg dit?

Tar 56-bussen. :D

Hvis jeg husker riktig bor du på Vindern? Kjør til Storo, ta oppover Grefsenveien og følg skilting mot Grefsenkollen. Når du kommer inn på Kjelsåsveien skal du følge den til du får skiltet avkjørsel til Solemskogen mot høyre. Følg veien noen kilometer til du kommer til en parkeringsplass. Sett igjen bilen og spaser videre inn i skogen. :D Googlemaps gir antageligvis en bedre forklaring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er dette? Prøvde å finne via google...

Jah, skjønner jeg må inn i Maridalen gitt. Jeg har bestemt meg for at det er såååå langt inn der, men likevel reiser jeg inn i Sørkedalen for å gå turer :rolleyes2:

Maridalen is tha best! :aww: Sandermosen er fantastisk - lav vegetasjon, store områder og lite turgåere. NRH og politiet trener der en del, spesielt søndager, men utenom det er det helt tomt. :ahappy:

Det har ikke slått deg da, min kjære M, å spørre gode, gamle Tøfflus om Maridalens hemmelige sporterreng :lol: Ikke at jeg sporer, men jeg spoler en del rundt der. Ellers kan du jo fri til Maria om å parkere rett utenfor huset hennes, snu deg rundt og vips, rett inn i besteste skogen ever :D

Bare å fri! :lol: Men jeg må jo advare om at det ikke er så fint sporterreng bak her, lyngen er i hvert fall som regel så høy at min kjempestore Opsis drukner. Og da blir det ikke så lett for lille frk overvær i hvert fall. Men sånn ellers er det det besteste stedet i hele verden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...