Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

1uke_zps49641ebb.jpg

En av disse blir Mayahs lillesøster om noen uker. På bildet er de 1 uke gamle. Født 7.mars.
Gleder meg veldig til å se nye bilder av småtassene! :wub:

• Like 9
  • 2 weeks later...
  • Svar 328
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Må bare få skryte litt av Nuka. I går gikk vi opp til bronsemerkeprøven i lydighet, og hun stod med glans! Enkeltdekken ble gjort felles, og det var jeg spent på. Nuka er usikker på andre hunder, men

Kan jo oppdatere litt med bilder av malamutefrøkene her. Vi har flytta fra Østlandet til Nordland, og trives utrolig godt her. Nydelig natur utenfor døra, og fantastiske muligheter for fjellturer og t

Takk for godord om jentene Legger ut noen bilder tatt av @Arcticaa (Bluejay Photography)

Posted Images

Skrevet

Noen nye bilder av Mayah:

29032013060_zps34ec503b.jpg

4ed6560e-7c1e-46d4-9635-f319549d5bfb_zps

29032013059_zpsfd96c0a8.jpg

29032013025_zps70be5b99.jpg

Mayah er en snill og behaglig hund å h liggende i teltet. Fra påsketelttur i natt :)

Nye minimutten er nå 3 uker gammel. Her er noen bilder av tispene lånt fra Kennel Trap Line sin hjemmeside:

tispe33uker_zpsdaf550bb.jpg

tispe23uker_zps2b7469a8.jpg

tispe13uker_zps6c649383.jpg

Blir spennede å se hvem som kommer hit om noen uker! Hennes navn er bestemt, Nuka :wub:

• Like 6
Skrevet

Så flott Maya har blitt! Gleder meg til å følge med på nye lille valpen :) Regner med jeg ikke trenger å spørre om du er generelt fornøyd med rasen, siden du nå venter nr to :lol: Om ting går som det skal blir det nok en malamute på oss etterhvert.

Skrevet
Sier som Toril! Mayah :wub:

Også gratulerer med nytt troll! Hvordan uttaler du navnet? Nuka, rett fram? :) Som i Noka bare med u? :P

Navnet utaler Nuka rett fram :) Ordet "nukka" betyr "lillesøster" på et inuitspråk, men jeg sløyfa en k :P

Så flott Maya har blitt! Gleder meg til å følge med på nye lille valpen :) Regner med jeg ikke trenger å spørre om du er generelt fornøyd med rasen, siden du nå venter nr to :lol: Om ting går som det skal blir det nok en malamute på oss etterhvert.

Jeg er veldig fornøyd! Malamute passer perfekt til meg. En aktiv og glad rase! Har rukket å møte endel individer de siste årene. Rasen er bare helt rå!

Spennende om det blir en mutte på dere også! De er supre :wub:

• Like 1
  • 2 weeks later...
Skrevet

I går var jeg på besøk hos valpene. Fy så nydelige de er! Det var en aktiv og glad gjeng. Alle jentene er veldig fine, så jeg har ingen favoritt :) Jeg får den siste tispa etter at oppdretter og hannhundeier har valgt sine. Satser på jeg får vite hvem min førken er om 1-2 uker :D

Det ble mest prating og lite bilder, men her er en smakebit. Valpene er 4 uker og 5 dager på bildene.

090413001_zps8abbb77d.jpg

090413003_zps7406bd4d.jpg

090413005_zps7e636acf.jpg

090413006_zpsd52ba454.jpg

090413007_zpsc14c8c72.jpg

090413002_zps2883e70c.jpg

:wub:

• Like 1
Skrevet
Så nydelige små :wub: Mayah er også superherlig :)

Helt OT, men har du fått deg valp? Kjørte forbi en som var veldig lik deg med en valp (buhund?) i dag ved Antrozoologiseneret

Skrevet
Helt OT, men har du fått deg valp? Kjørte forbi en som var veldig lik deg med en valp (buhund?) i dag ved Antrozoologiseneret

Haha, ja det var nok meg :) Jeg og Duva (buhund ja) var ute å ruslet rundt forbi :) Kanskje vi kan møtes en dag når lille Nuka har kommet? Tror Duva hadde likt å lekt med en valp på hennes størrelse :) Hvor mye veier egentlig malamutene når de er leveringsklare?

Skrevet
Haha, ja det var nok meg :) Jeg og Duva (buhund ja) var ute å ruslet rundt forbi :) Kanskje vi kan møtes en dag når lille Nuka har kommet? Tror Duva hadde likt å lekt med en valp på hennes størrelse :) Hvor mye veier egentlig malamutene når de er leveringsklare?

Vi vil gjerne møte dere! Mayah veide litt over 6 kg når jeg hentet henne. Tipper Nuka er omtrent der også :)

Skrevet
Vi vil gjerne møte dere! Mayah veide litt over 6 kg når jeg hentet henne. Tipper Nuka er omtrent der også :)

Så bra :D Duva veier 5,9 kg nå så da er ikke størrelseforskjellen så altfor stor når du får Nuka hjem :)

Skrevet
Så bra :D Duva veier 5,9 kg nå så da er ikke størrelseforskjellen så altfor stor når du får Nuka hjem :)

Oh! Det blir superstas! :D Gleder meg til å se minien din!

• 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei. En 12-ukersvalp skal ikke alene en hel arbeidsdag. Start på sekunder og gå tilbake før den piper. Når dere senere faktisk går ut: spør en nabo, eller la en gammel iPhone ligge i gangen med skjermen på, så dere vet om det er 20 sekunder eller 20 minutter. Jeg har laget en liten iPhone-app for akkurat det: BarkPing. Varsel når den bjeffer. Ingen kamera. Den får ikke bjeffingen til å slutte — den gjør bare at du vet. https://apps.apple.com/se/app/barkping-dog-monitor/id6798404076
    • Første spørsmål er jo om du har bilder av hunden og om hunden faktisk er undervektig eller bare en slank, men frisk og helt funksjonsbeskrivelse type. Det er jo ikke til å stikke under en stol at de aller fleste hunder er tjukke i varierende grad og at de aller fleste som synes hunden sin er tynn egentlig har en helt frisk hund i ok vekt, om enn på den slanke enden av skalaen.  Så er det noen som har en bygning/kroppsholdning som kanskje fremhever bein osv litt mer enn andre også. Karperygg, hoftebein som stikker ut litt selv når hunden ikke er påfallende de tynn osv. I tillegg er jo hunden din relativt ung enda og det tar litt tid å få på plass skikkelig muskelmasse osv på en del hunder. Det er sjeldent hunder sulter foran matskålen , men er man urolig så er selvsagt veterinær en grei plass å starte.  Utover det. 1. Avklare om hunden faktisk er undervektig eller om det bare er utenfor din preferanse eller hva du er vant til. 2 bygge muskler. Både gjennom målrettet trening/aktivisering og ved å sørge for at hunden får i seg ett godt for med nok proteiner osv. 3. Om hunden faktisk er for tynn, få i den mer kalorier. Det kan være å gå over på feks høyenergi fôr, mer kalorier, mer fett, mer proteiner uten å øke mengde mat fysisk.altså enklere å få i hunden mer. I verste fall kan man tilsette rent fett. Har hunden god matlyst så er det selvsagt bare å øke mengde også.  Er det en hund som har tendenser til å stresse litt så kan det hjelpe mye å trene litt på å stresse ned også. Stress brenner mange kalorier 
    • Tilvenn munnkurv, ha halsbånd og ett litt kort bånd hengende på hunden om det kan hjelpe deg å få lettere kontroll uten å bli fysisk med hunden. Bur, grind og gitter kan også brukes når man trenger det. Evt ha en plass å binde fadt hunden i bånd på plassen sin.  Her trengs det nok også en del rotrening, lydighetstrening og grensesetting for å hjelpe hunden å skru av litt å roe ned. Kanskje er det også nødvendig å se litt på mengde aktivitet, om hunden får nok positivt outlet samt type aktivitet, om det er aktivitet som bygger oppunder en godsliten og fornøyd hund eller om det er aktivitet som bygger opp stress og uro.  Mange unghunder kan streve med ganske mye stress i perioder gjennom pubertet,  så det kan "bare" være derfor, noen hunder er generelt mer stresset og er litt sånn hele livet også. Men ofte kan det jo påvirkes delvis av oss iallefall.   Uansett så er det nok på tide å få "tatt noen kamper" og ikke bare prøve å unngå det. Tren der det er vanskelig og der reaksjonene kommer litt. Bruk hjelpemidler (bånd, munnkurv), vær tålmodig. Jobb med impulskontroll, lydighet og generell kontroll. Er du usikker på hvordan så ville jeg tatt kontakt med noen kompetente hundetrenere og fått hjelp i hjemmemiljø   
    • Nå er Zelda rett nok bare valp enda, men jeg opplever rasen som mer som en varsler enn vokter, og foreløpig er det igrunn lite varsling og på min iallefall.  Lite alvor.. Helt sikkert noen individuelle forskjeller selvsagt,  men generelt sett. Virker som hyggelige hunder, glad i folk, mye lyd dog (i lek osv når de blir ivrige). Min oppfatning av rasen er at det er ganske moderate og relativt enkle hunder med passelig aktivitetsnivå for folk som liker å være ute og kanskje trene litt hundesport, men uten å bli ekstremt liksom.  Litt avhengig av hvordan man definerer ting og hva man sammenligner med. Veldig fysiske og sprettne hunder med mye humor og tøys. 😄 
    • Velkommen tilbake!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...