Gå til innhold
Hundesonen.no

Malamutene Mayah og Nuka


Heidihj
 Share

Recommended Posts

  • Svar 328
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Må bare få skryte litt av Nuka. I går gikk vi opp til bronsemerkeprøven i lydighet, og hun stod med glans! Enkeltdekken ble gjort felles, og det var jeg spent på. Nuka er usikker på andre hunder, men

Kan jo oppdatere litt med bilder av malamutefrøkene her. Vi har flytta fra Østlandet til Nordland, og trives utrolig godt her. Nydelig natur utenfor døra, og fantastiske muligheter for fjellturer og t

Takk for godord om jentene Legger ut noen bilder tatt av @Arcticaa (Bluejay Photography)

Posted Images

Hun ser helt fantastisk ut! Oppdretterne hennes driver også med shiba, og stamtispa deres er tanta til mine. Jeg heier derfor alltid litt ekstra når jeg ser Trap Line-hunder i ringen på utstilling. :)

Morsomt! Ja Blomma og Betty er noen sjarmtroll :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I parken på bragernes? Det var ikke Mayah ihvertfall, hun har såvidt fått oppdage litt av gata utenfor her enda (med mindre pappa stjal henne på tur i dag tidlig mens jeg sov. Han er høy med blå jakke :P haha) Morsomt om det er en gjevnaldrende mutte i nærheten! :ahappy:

Finnes nok noen av dem ja. Det har vært så mange kull på østlandet i år (for mange, oppdrettere sitter igjen med flere), så er nok noen ute i gatene og tusler vil jeg tro.

Haha, nå sitter hu og trykker på tastaturet med nesa mens jeg skriver. Hun vil jo også trykke! :wub:

Mulig den var litt eldre, men jeg tenkte jo umiddelbart på Mayah :ahappy:

Hadde ikke tid til å løpe bort og mase, i tillegg sto mannen i telefonen :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skjønner egentlig ikke hvordan du kunne velge en mutt framfor en rød fare, altså! :lol:

Nei, det var det da :D

Mulig den var litt eldre, men jeg tenkte jo umiddelbart på Mayah :ahappy:

Hadde ikke tid til å løpe bort og mase, i tillegg sto mannen i telefonen :whistle:

Du får bare si ifra om dere er i nærheten og vil kosemose muttebaby. Er i Drammen til søndag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt nye bilder fra de siste dagene. Mayah er en trygg og flink jente. Hun tar det meste på strak labb, og lærer veldig fort. Det største problemet er at hun er ekstremt glad i mat, og har prøver å stjele mat fra Elwira. Når jeg forer må jeg stå imellom dem for å forsikre meg om at velsa ikke prøver å stjele. Ellers går alt strålende bra med hundene :)

25082011076.jpg

25082011050.jpg

Leking med Charlie (tjekkisk rottehund)

25082011042.jpg

25082011040.jpg

Så fornøyd med fangsten!

25082011127.jpg

25082011022.jpg

På skogtur

25082011003.jpg

Nå har begge ørene reist seg og :ahappy:

Flere bilder på hjemmesiden vår for de som vil se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåmmin, så skjønn :wub: Blir hun stor som voksen? Har alltid sett for meg muttene som svæære :lol:

Jeg tipper hun blir rundt 60 cm i manken, kanskje litt mer. Moren hennes ligger vel på 60 cm. Vekt tipper jeg kommer opp i 35 kg. Ikke blandt de største malamutene altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Kommer med litt med Mayah-spam! Hun vokser så veldig fort, så prøver å få tatt masse bilder mens hun enda er liten.

Elwira er fantastisk tolmodig med henne, og det overrasker veldig! Skikkelig deilig å se at de har så mye glede av hverandre som det de har.

Ellers syns jeg Mayah utvilker seg veldig bra. Pelsen hennes er blitt mørkere, og hun beveger seg i veldig fint trav.

Vi er nå på plass i Ås igjen, og det gikk veldig fint. Mayah elsker å løpe rundt på jordene og hoppe rundt i gresset på jakt etter mus (noe hun har lært av læremester Elwira). Sauene og hønene syns hun er veldig skumle. Får håpe det fortsetter, men har ikke noe tro på det :P

Bilder fra sist uke.

31082011205.jpg

31082011197-1.jpg

31082011173.jpg

31082011132.jpg

31082011289.jpg

Bilder fra tur på jordet i dag:

06092011015.jpg

Pene jenta mi!

06092011013.jpg

Hvem trenger stående fuglehund når man har en malamute! :lol:

06092011026.jpg

Ikke alltid like grasiøs kanskje :D

06092011040.jpg

06092011047.jpg

:wub:

06092011050.jpg

06092011076.jpg

Vakre jentene mine! :wub:

06092011084.jpg

06092011004.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig! Når jeg var yngre var jeg helt hektet på denne rasen. Faren min kjørte meg til og med rundt på utstillinger slik at jeg fikk hilst på og tatt bilde av disse fantastiske dyrene. Har ett eget fotoalbum med bilder av malamutter jeg har tatt bilder av :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig! Når jeg var yngre var jeg helt hektet på denne rasen. Faren min kjørte meg til og med rundt på utstillinger slik at jeg fikk hilst på og tatt bilde av disse fantastiske dyrene. Har ett eget fotoalbum med bilder av malamutter jeg har tatt bilder av :P

Skjønner jeg godt :ahappy: Har vært hekta på polarhund så lenge jeg kan huske. Satt og sikla på siberian og malamute på utstillinger i mange år. Morsomt å endelig ha muligheten til å få ha en selv :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen nye bilder tatt i dag. Mayah vokser veldig fort, og er blitt en stor jente på over 9 kg. Sist lørdag var hun 10 uker :)

Hun er en fantastisk behagelig valp. Rolig, men samtidig morsom og full av fart! Mayah lærer seg ting veldig fort, både på godt og vondt. Hun har nå lært å ta barnesikringa på grinda på toppen av trappa.. Lille rampejenta! Merker at hun trives best ute, men hun får ikke bo ute før hundehuset er i orden, og før jeg føler hun er gammel nok.

Bildenen er tatt fra skogtur i dag, og litt rundt huset. Kommer fler bilder på hjemmesiden i løpet av kvelden :)

14092011024.jpg

14092011031.jpg

14092011040.jpg

Lillesøster, skikkelig plageånd mener Elwira :P

14092011056.jpg

Ligger på trappa og passer på :)

14092011069.jpg

Vakre jenta!

14092011086.jpg

Sliten etter mye løping i skogen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...