Gjest Skrevet 7. August 2016 Rapporter Skrevet 7. August 2016 Prøv å vaske den med eddik og henge den ut. Vet at eddik tar endel lukt.http://www.kk.no/mote/bruk-eddik-i-vasken-å-bli-kvitt-svettelukt-22475 Siter
Guest Maries Skrevet 11. August 2016 Rapporter Skrevet 11. August 2016 På 7.8.2016 at 10:15 PM, Schæferblanding skrev: Prøv å vaske den med eddik og henge den ut. Vet at eddik tar endel lukt.http://www.kk.no/mote/bruk-eddik-i-vasken-å-bli-kvitt-svettelukt-22475 Takk for tipset ? Jakken er reddet ? Siter
maysofie Skrevet 17. August 2016 Rapporter Skrevet 17. August 2016 Orker ikke bla meg gjennom tråden Tips til vask av et regn-/skalldekken fra BOT? Hvordan få bort skitt og lukt fra nylonutstyr? Siter
mushi Skrevet 17. August 2016 Rapporter Skrevet 17. August 2016 Hvordan får jeg vasket et dusjkabinett i glass som er full av kalk? Må ha det helt strøkent til bilder ifm salg... Siter
Kokospaniel Skrevet 17. August 2016 Rapporter Skrevet 17. August 2016 26 minutter siden, mushi skrev: Hvordan får jeg vasket et dusjkabinett i glass som er full av kalk? Må ha det helt strøkent til bilder ifm salg... Lykke til! Beregn bra tid, masse eddik og diverse vaskemidler fra rørleggeren. Men altså, sjekk i en rørleggerbutikk. De har som oftest saker som er mer effektive enn det en bruker til vanlig. Evt hvis du kjenner noen som jobber som renholdere, så har proffene bedre ting enn det matbutikken har. Kalk på bad er noe herk! 1 Siter
Annik Skrevet 17. August 2016 Rapporter Skrevet 17. August 2016 1 time siden, mushi skrev: Hvordan får jeg vasket et dusjkabinett i glass som er full av kalk? Må ha det helt strøkent til bilder ifm salg... Bland edikk og zalo! 1 Siter
HeleneFS Skrevet 17. August 2016 Rapporter Skrevet 17. August 2016 Spittusj i fuger på badet? Noen som vet noe som kan fungere bra? Siter
mushi Skrevet 17. August 2016 Rapporter Skrevet 17. August 2016 4 timer siden, Kokospaniel skrev: Lykke til! Beregn bra tid, masse eddik og diverse vaskemidler fra rørleggeren. Men altså, sjekk i en rørleggerbutikk. De har som oftest saker som er mer effektive enn det en bruker til vanlig. Evt hvis du kjenner noen som jobber som renholdere, så har proffene bedre ting enn det matbutikken har. Kalk på bad er noe herk! Flott, da starter jeg allerede i dag. Har prøvd tidligere, men det ser jo bare litt bedre ut, ikke bra... Siter
Kokospaniel Skrevet 17. August 2016 Rapporter Skrevet 17. August 2016 3 timer siden, HeleneFS skrev: Spittusj i fuger på badet? Noen som vet noe som kan fungere bra? Finnes egne fugetusjer Siter
Ozzy Skrevet 17. August 2016 Rapporter Skrevet 17. August 2016 1 time siden, mushi skrev: Flott, da starter jeg allerede i dag. Har prøvd tidligere, men det ser jo bare litt bedre ut, ikke bra... http://www.granvvs.no/kjokkenvaskerom/rengjoring/rengjoring/porsgrund-showerclean-10133 Denne! Bruk bare svamp, gni veggene i det og skyll av etter noen minutter. Siter
Kokospaniel Skrevet 17. August 2016 Rapporter Skrevet 17. August 2016 1 time siden, mushi skrev: Flott, da starter jeg allerede i dag. Har prøvd tidligere, men det ser jo bare litt bedre ut, ikke bra... http://www.granvvs.no/kjokkenvaskerom/rengjoring/rengjoring/porsgrund-showerclean-10133 Denne! Bruk bare svamp, gni veggene i det og skyll av etter noen minutter. Nope, ikke hvis en har blitt skikkelig kalka. Da trengs det sterkere saker. Siter
Ozzy Skrevet 17. August 2016 Rapporter Skrevet 17. August 2016 2 minutter siden, Kokospaniel skrev: Nope, ikke hvis en har blitt skikkelig kalka. Da trengs det sterkere saker. Fungerer supert i kabinettet her. Siter
mushi Skrevet 17. August 2016 Rapporter Skrevet 17. August 2016 51 minutter siden, Ozzy skrev: Fungerer supert i kabinettet her. Dere har vel nytt kabinett? Ikke ett som ikke er vaska skikkelig på mange år? Dritten går jo aldri av når jeg vasker det. Siter
Ozzy Skrevet 17. August 2016 Rapporter Skrevet 17. August 2016 3 minutter siden, mushi skrev: Dere har vel nytt kabinett? Ikke ett som ikke er vaska skikkelig på mange år? Dritten går jo aldri av når jeg vasker det. Hvis du ikke har vaska det skikkelig på noen år så er det nok verre ja. http://m.dinside.no/935576/slik-fjerner-du-kalk-i-dusjen-svaert-effektivt Siter
mushi Skrevet 17. August 2016 Rapporter Skrevet 17. August 2016 1 minutt siden, Ozzy skrev: Hvis du ikke har vaska det skikkelig på noen år så er det nok verre ja. http://m.dinside.no/935576/slik-fjerner-du-kalk-i-dusjen-svaert-effektivt Jeg har vasket det skikkelig, men det vil ikke av Skal se om det er noen tips der! Siter
Kokospaniel Skrevet 17. August 2016 Rapporter Skrevet 17. August 2016 Ang kalk i dusj (og andre steder med vann); noen av oss har brønnvann med høyt salt- og kalkinnhold. Skal en bli helt kvitt kalken må en da bruke ei eller annen syre for å nøytralisere (alternativt kjøpe vaskevann, men det er å dra det litt langt...). De fleste steder i Norge er ikke hardt vann (=mye kalk og mineraler) noe problem, derfor er norske vaskemidler ikke tilpassa slike forhold. Kommer en sørover i Europa er de mer vant til det og vaskemidlene mer tilpassa å fjerne kalk. Det finnes proffe rengjøringsmidler som tar kalk, men de er ikke alltid så enkle å få tak i. Angrer en smule på at jeg ikke kjøpte "restopplaget" når en av rørleggerne i bygda slutta med butikk. Siter
mushi Skrevet 17. August 2016 Rapporter Skrevet 17. August 2016 Da har jeg vasket halve kabinettet med zalo, eddik og vann på sprayflaske. Lot det virke 5-10 minutter før jeg gnei det inn med en litt grov klut. Funket veldig bra! 6 Siter
borderen Skrevet 17. August 2016 Rapporter Skrevet 17. August 2016 Jeg har en ny bomulls-t-skjorte som har fått en fett-flekk foran. Det gikk ikke av i vanlig vask (man ser fremdeles "Skyggen" av flekken. What to do? Siter
Teserere Skrevet 17. August 2016 Rapporter Skrevet 17. August 2016 11 minutter siden, borderen skrev: Jeg har en ny bomulls-t-skjorte som har fått en fett-flekk foran. Det gikk ikke av i vanlig vask (man ser fremdeles "Skyggen" av flekken. What to do? Har du biotex? Evt kan du dekke flekken med zalo en halvtimes tid før du kjører den i maskin, bare skyll godt først så det ikke skummer over og om det er bomull så vask på 60! Siter
HeleneFS Skrevet 17. August 2016 Rapporter Skrevet 17. August 2016 37 minutter siden, borderen skrev: Jeg har en ny bomulls-t-skjorte som har fått en fett-flekk foran. Det gikk ikke av i vanlig vask (man ser fremdeles "Skyggen" av flekken. What to do? Jeg tok "wanish" direkte på flekken. Pulver + litt vann, lot det virke i et par timer før jeg hev i vasken med de andre klærne, fettflekkene forsvant. @Kokospaniel som kan dekke over? Får finne en flisebutikk eller noe da. Siter
Kokospaniel Skrevet 18. August 2016 Rapporter Skrevet 18. August 2016 10 timer siden, HeleneFS skrev: @Kokospaniel som kan dekke over? Får finne en flisebutikk eller noe da. Det skal gjøre stygge fuger fine igjen, så de dekker ja. Fås i ulike farger også. Slik fx 1 Siter
Fillerya Skrevet 23. August 2016 Rapporter Skrevet 23. August 2016 Hvordan fjerner man fargestift tegninger fra setet på spisestuestolen Puten er i lin og kan ikke tas av Siter
Raksha Skrevet 7. September 2016 Rapporter Skrevet 7. September 2016 På 23.8.2016 at 10:40 AM, Fillerya skrev: Hvordan fjerner man fargestift tegninger fra setet på spisestuestolen Puten er i lin og kan ikke tas av Sikkert samme måte som permanent svart tusj fra gyngehest i stoff og lyse vegger.... Gåkke. (pappaen gikk på do) Siter
Tonje Skrevet 14. November 2016 Rapporter Skrevet 14. November 2016 Hvordan fjerner man flekk fra hårfarge på porselensvask? Har prøvd med eddik, men flekkene blir bare svakere.. Siter
Rocket Skrevet 14. November 2016 Rapporter Skrevet 14. November 2016 6 minutter siden, Tonje skrev: Hvordan fjerner man flekk fra hårfarge på porselensvask? Har prøvd med eddik, men flekkene blir bare svakere.. prøv neglelakk fjerner 1 Siter
Recommended Posts