Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Oslo/Bjerke

Red Merle

Recommended Posts

Det regner på Bjerke i alle fall... Ikke det værste regnet jeg har sett, men jevnt og trutt hele tiden, ja.

NKK-bilen er på plass ute på banen og en av "standsbilene ser ut til å ha kommet utpå der. HÅPER virkelig at de legger standsene ved grusveien - ikke ute på gresset.

Gjessene ser utilfredse ut, og er vel på flyttefot nå...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 242
  • Created
  • Siste svar
  På 8/19/2011 at 10:50 AM, SusanneL skrev:

Regnet har begynt - så dette blir moro dere!

Susanne

På 8/19/2011 at 12:30 PM, Monica123 skrev:

I følge værmeldingen nå er det meldt fint vær både i morgen og søndag så da satser jeg på at det er tørket opp til søndagen selv om jeg kun skal kikke så er det greit å ikke tråkke rundt i søle hele dagen :D

Det regnet ikke der inne på lørdag og søndag i fjor heller.... Det stoppet ikke gjørmehavet :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste live-oppdateringen fra Bjerke..

Det regner!

Men Hund-1 er på plass (rigger ut av bilen nå) + en gjeng andre stands.. NKK har fått opp teltene sine, men du verden så mye som gjenstår.. Standsene blir stående på hver side av grus"veien" der - så det blir greit å shoppe i alle fall!

Ringene er ikke påbegynt ennå, så gjessene og måkene er fremdeles nesten utitende om sin kommebde utkastelse fra område. (Men de skuler nok olmt på folka som går rundt der)

Kan kun se et par husbiler og en diger camp.vogn her fra kontoret, men det er klart flere som har kommet (kan se innkjøringen), så de står sikkert på andre siden av bygget.

NU skal jeg hjem - bade en boston terrier og klippe litt klør på henne! (Oooog bade en beardis, da.. men det høres så slitsomt ut så det orker jeg ikke å si høyt engang)

Lykke til i helgen - noen av oss sees sikkert!

Susanne

(Edit - lurer på om man skulle investere i et par muckboots, jeg..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8/19/2011 at 1:07 PM, SusanneL skrev:

Susanne

(Edit - lurer på om man skulle investere i et par muckboots, jeg..)

Tror jeg anbefaler vanlige slagstøvler, jeg, lettere å få reine etterpå, ikke så klumpete heller :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har klipt gjeddehår og negler (på hundene, mine gjenstår), og nå skal vi ut i gjørma og leke, spise gress, løpe, herje, og øve på å ikke jakte på ender. Etterpå skal de dusje, men det gidder jeg ikke si helt enda...

Er litt i tvil om hele denne antrekksproblematikken, ikke har jeg gummistøvler, ikke har jeg regnbukse, men jeg har en fin regnfrakk. Og Aiko skal stilles ut, og hennes vakre tapi (snøføtter) kommer til å bli alt annet enn hvite...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha denne tråden er herlig :lol:

Jeg gleeder meg, i år skal det være sol og tørre ringer! :D

... vi sees i resultattråden, og jeg har bestemt meg for å være fornøyd uansett så det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støvler, hvis du skal gå gjennom bodene. Det var våt leire der nå, man sank ikke nedi, men i morra gjør man kanskje det. :P Mine doc martens hadde leire til anklene uansett. Gresset var ok, litt bløtt, men det går greit å løpe rundt i litt solide småsko i ringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok meg selv i å håpe at det blir skikkelig gjørmete siden jeg ikke skal dit. Lurer på om jeg egentlig er et ont og egoistisk menneske?

Men jeg mener det når jeg sier: Lykke til alle som stiller! Måtte alle soniser møtes i bisfinalen! (Eller en av hver gruppe i alle fall da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Bilder fra tur på Hemnessjøen.
    • My gawd! Tenkte jeg skulle være smart og be Ede om utgangsstilling uten godbit fremme. Han har tatt det på verbal cue uten håndsignal lenge, og har koblet at det fiskes opp godis fra lomma om den ikke er i hånden. Tiden var inne, trodde jeg.  Middagen stod klar i en boks i hylla, men han så meg ikke sette den der, og den har stått der lenge med lokk på, så han koblet ikke fra lukten at det var tid for servering da jeg ba ham i utgangsstilling. Han bare så dumt på meg. Ba flere ganger. Fikk en halvhjertet sitt en halvmeter fra i 90 graders vinkel på håndsignal uten godbit. Han skulet mistenksomt på meg. Ga ham en matbit allikevel for å hinte om at de ville hagle om han bare gjorde som han fikk beskjed om. Ba på nytt om det samme. — Nope, mente Ede om det.  Spin? — Okey da. Sakte, uengasjert, ikke en full rotasjon, men fikk en matbit for den. Twirl? — Fine. Ga en uengasjert, men håpefull twirl.  Fikk matbit for den også. Ba ham om utgangsstilling høyre, fordi jeg tenkte han kanskje var mer interessert i noe han nylig har lært og ikke er lei av. — Ikke interessert. Brukte håndsignal og fikk noe halvhjertet, slapt, tregt, skeivt, og han satte seg seigt for langt bak. Fisket frem en matbit fra boksen allikevel. Målet er å få ham til å forstå at det kommer belønning selv om den ikke er i hånden, det ikke lukter fra lommene og jeg ikke har godbitpung på meg.  Utgansstilling venstre?  — Håner du meg?!  La på håndsignal. — Hvor er maten?! Ede snuste demonstrativt på hånden, så foraktelig og bebreidende opp på meg og FNØS, som for å sette meg på plass om at han ikke er slaven min, it's the other way around, bitch! Jeg "hjalp" ham til posisjon med fysisk makt, eller forsiktig guidance med hendene, alt ettersom en ser det. Han var sur, men tok matbiten for "vel" utført oppdrag.  Så tok jeg en matbit i hånden, og jaggu var det en som våknet, gitt! Kvikk og presis og rask og PÅ som en champion. Ingen slinger i valsen når det var godbit i hånden. Ba ham en gang til uten noe i hånden eller lomma. Han ble sint. Så gjennomført fornærmet av å bli utsatt for the AUDACITY fra meg. Å ***** be ham opptre som en sirkusklovn uten å gi ham lønnsgaranti kunne jeg bare drite og dra for.  You had to be there. Det ansiktsuttrykket hans. Kroppsspråket. Lyden. Ikke snakk om at han ville nedverdige seg til å gjøre triks uten å VITE med absolutt sikkerhet at det ble betalt per triks i en faderlig fart. Resten av middagen står på hylla mens jeg revurderer life choices, metoder og strategier over en kaffe.  Stemningen er til å ta og føle på her backstage i oppløpet til sportskarrieren og det ser mørkt ut for øyeblikket. 
    • Litt kortere tur i dag, med Maps Timeline på. Viste seg at den kortere turen var 44 min uten stans. Ikke rart Ede ble sliten i går.  Det er altså padde flatt rundt her vi bor nå, og Mutterns gamle traver av en hjerne som har navigert i by og kuperte landskap hele livet, den tolker tydeligvis alt synlig som mye nærmere enn det egentlig er. Får mæppe rute i en æpp og sjekke nøyere før vi går nye turveier fremover. Ede har ikke oppdaget verken pinner eller bading ennå, og aner ikke hva slags paradis av et lykkeland mange andre hunder synes han sitter i her.
    • Han er utrolig søt og pen 😍 Jeg hadde slitt veldig med å ikke la det søte kjekkastrynet der få tvinne meg rundt potene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...