Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Oslo/Bjerke


Red Merle

Recommended Posts

  • Svar 242
  • Created
  • Siste svar

Har oppmøte kl 11, så ser litt an på været når jeg kommer. Er det steikende sol, så drøyer jeg den nok så lenge jeg kan, er det mer kjølig og overskyet så er jeg nok der i 9-tiden.

Men jeg tror jeg sender vaksinasjonskortet i posten, da er man sikret, i tilfelle noe skulle stoppe meg i å komme eller noe.

Har du navn og adresse? Ia får ikke sent deg PM. Kan du tømme innboksen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller aldri vært på Bjerke, med eller uten hund, uten å se mer enn nok av hunder som hisser opp hverandre, glefser, bjeffer, stresser og en og annen slosskamp.

Blondie er usikker på andre hunder, men på en utstilling sover hun som et dovendyr. Hun kan til og med finne på å rulle seg over på rygg oppå buret mens jeg steller henne for å få magekos! Så mye slapper hun av på en utstilling. Hva så om hun er usikker på andre hunder? Da lar jeg ikke hun få lov til å hilse på andre hunder da. Det er faktisk veldig enkelt når man har en liten hund. Den kan løftes opp å bæres på armen, så er det ingen som får til å hilse på den :) Det samme kan jo Ia gjør med Tinka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi drar ikke til Bjerke, siden Symra fikk en Very Goood i Ransäter av den dommeren som dømmer på Bjerke. (Og han som skulle sørge for at hun ble både svensk og norsk champ nå, siden han har gitt henne et cert for et par år siden! Han har sviktet oss! :aww: ) Jeg tror jeg har betalt for campingplass på Bjerke, får jeg det tilbake tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. De eneste brune skoene jeg har er fjellsko :lol: Jeg har bare svarte eller hvite sko. Men det ser jo ut til å bli fint vær i Oslo den kommende uken, så det er jo lov å håpe. Klær ellers da? Jeg liker jo å stille i skjørt drakt, men tenkte faktisk å stille i kjole denne gangen. Men igjen, den er lys i fargen. Jeg tror ikke gjørmen spruter når jeg tripper rundt med min vesle papillon da :lol: Burde jeg velge noe annet enn den lyse kjølen min kanskje?

OK, du legger for mye omtanke i klesdrakten din :lol:

Når jeg sa gjørmebrunt, mente jeg vel både sko og klær, og jeg mente det som en spøk. :aww:

Om Bjerke er i år som i fjor, er du full av gjørme innen du har gått fra parkeringen til du har funnet ringen, ssmme hvordan du tripper :lol:

Men er kjolen kort nok, vil jo ikke søla sprute høyt nok, og da kan den være lys :lol:

Her er ringen vår i fjor:

DSC00037-787393.jpg

Da hadde jeg satt fast skoa i gjørma, men ikke fått av meg sokkene enda.

Dog, i fjor var det ekstremt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår usikre hund tar vi heller ikke med på Bjerke, selv om hun var aldeles rolig og hilsbar den gangen hun var med. Fikk du med deg at våre hunder ikke hilser på fremmede hunder? På et sted som Bjerke er det lurt. Så det at din hund ikke har det trivelig der, betyr da ikke at alle andres har det slik.

Mine hilser heller ikke på fremmede hunder - det hindrer sjelden fremmede eiere i å la hundene deres "hilse" på dem. ;) Jeg er ofte utrolig dårlig på å forklare hva jeg egentlig mener... Jeg har én hund som mistrives der, den andre aner jeg ikke. Jeg har dog ikke noe problem med å se at det er mer enn nok av hunder på Bjerke som ikke akkurat har noe positivt igjen for å være der. Og hvorfor skulle de det...

Det sagt, så tror jeg ikke at de fleste normalt stabile hunder har noe stort traume av å være der, selv om jeg ikke tror de har så mye igjen for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, du legger for mye omtanke i klesdrakten din :lol:

Når jeg sa gjørmebrunt, mente jeg vel både sko og klær, og jeg mente det som en spøk. :aww:

Om Bjerke er i år som i fjor, er du full av gjørme innen du har gått fra parkeringen til du har funnet ringen, ssmme hvordan du tripper :lol:

Men er kjolen kort nok, vil jo ikke søla sprute høyt nok, og da kan den være lys :lol:

Her er ringen vår i fjor:

DSC00037-787393.jpg

Da hadde jeg satt fast skoa i gjørma, men ikke fått av meg sokkene enda.

Dog, i fjor var det ekstremt.

Jeg liker å ligge stor tanke i klesdrakten min :lol: Utstilling er liksom en av de få plassene jeg kan pynte meg til, og føle meg vel med det jeg pynter meg i, og verken min mor eller kjæresten min har noe å si på klærne mine. Resten av befolkningen får tåle det :aww:

Da tar jeg med meg litt flere alternativer, så kan jeg se det an! Takk at du illustrerer med bilde :lol: Det var akkurat det jeg ønsket meg :P Jeg håper jo på sol, så da tenker jeg svart kan bli for varmt. For ellers hadde jeg kunnet gått med svart skjørt og rød jakke, og da svarte sko. Men den andre drakten min må jeg gå med de hvite skoene! Det passer seg ikke med noe annet. Så kan jeg heller ta med meg noen helt alminnelige klær også da, sånn om det virkelig er helt ille der :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er ringen vår i fjor:

DSC00037-787393.jpg

Rundt beardisringen sto vi som vanlig og børstet opp pelsen på labbene, fylte på med potetmel og børstet igjen, klippet kanskje forsiktig bort to hår som stakk ut mellom tærne, mens vi så på hverandre og visste at vi var en helsprø gjeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fjor var det dobbelt så mange hunder der da. :) Men så stabilt som være har vært i sommer, så vet jeg ikke helt hva man kan forvente seg.

Ja, det var dobbelt så mange hunder, men ringene var jo gjørmete og opptråkkede med en gang, så det hadde neppe noe med saken å gjøre. Jeg var der klokka syv og var møkkete fra knærne og ned innen jeg fant ringen.

Derimot mener jeg å huske at det ble sagt at det hadde vært en del annen aktivitet tidligere i uka på gressmatta, og det var som sagt gravearbeid i den enden vi hadde ring, så store maskiner hadde kjørt opp underlaget.

Midt på gresset var det også tørrere og renere enn dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare 21 franske småtasser - og det er veldig lite - Hermine debuterer offisielt og jeg blir sendt alene til Bjerke med lille trollet. Vi får håpe dommeren liker frøken fryd :)

Lykke til, vi heier på søte Hermine :)

21 frosker er lite. Vi skal på Svensk Vinner istedet, der er det 63 påmeldte...

:getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når kl? :)

Ja det kan du Monica :)

De har oppmøte 10.00..

Får høre med pappa om han kan svippe meg inn til deg trur jeg for det går buss for tog da de skal reparere hele jernbanen i Drammen på søndag dumme dumme folk :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppmøte klokka 09.00 i ring 1 på Etnahund. Æsj. Jeg som hadde håpet jeg kunne få sove lenge for en gangs skyld! :aww: Menmen, kjapt ferdig da iallefall. Første hund i ringen, og kun en hund i rasen. :whistle: Så da får man bare håpe at det ikke er som på Emmas bilde, for da tror jeg kanskje Lundii muligens nekter å i det hele tatt gå inn i ringen. :lol: (som første hund i ringen bør det jo ikke være så opptråkket da, får vi håpe, håper på sol og varmt, jeg!)

Jaja, på et vis godt å være ferdig så tidlig også, så får jeg se om jeg trasker litt rundt for å finne kjentfolk, eller om jeg stikker hjem igjen for å slappe av og pakke ut litt, for så å reise tilbake til gruppa dersom hun blir BIR. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terho overlevde NKK Drammen greit, men etter å ha lest litt rundt omkring her tror jeg at jeg lar han bli hjemme! Tror han har bedre med en fridag her enn at jeg skal drasse han med meg rundt på området, kikke, holde øye med han, se på ting, se på hunder o.s.v. For ikke å glemme bilturen inn når han hater å kjøre bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er unødvendig å utsette en hund for så mye stress og mas om man ikke må. Selv om din hund er grei er det tettpakket med stressede hunder - noen fungerer greit, mange fungerer slett ikke greit, og enkelte er ikke greie i det hele tatt. Jeg tar ikke med hundene på Karl Johan om sommeren heller jeg da...

Jeg er glad jeg kan ta med mine hunder overalt med god samvittighet! De elsker å være med på tettpakkede utstillinger eller gå i et tettpakket Oslo, et tettpakket kjøpesenter eller sitte på en stappfull buss. Å være hjemme alene derimot :) Oppmerksomhet betyr alt for dem, alle sammen slapper bedre av i kaotiske enn i rolige omgivelser, og på utstilling får de være med på alt som skjer.

Jeg kjenner mange hunder som er lik mine på dette, så jeg forstår ikke anbefalingene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå ser det ut som om det riktige utst.antrekket blir våtdrakt eller muligens vadere.. Det regner, regner og regner.

Jippi :icon_confused:

Susanne

(har kontor der)

Ja, jeg tenkte litt på det i natt faktisk, da jeg lå og lykke til regnet - DETTE kommer til å bli fint på Bjerke om det ikke tørker opp, spesielt når man skal stille på søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simira, du har ikke tenkt på at dine ikke liker det på holdningen din?

Folk kan godt være uenige. Om de ikke liker holdningen min, får det være deres problem. :P

JEG TROR fortsatt at de færrreste hunder har noe positivt igjen for det stresset og maset som det en utstilling på Bjerke er. Jeg trenger visst å gjenta meg selv på at jeg ikke nødvendigvis tror det skader dem heller, men til syvende og sist så gjør jeg som jeg vil med mine hunder, og andre som de vil med sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk kan godt være uenige. Om de ikke liker holdningen min, får det være deres problem. :P

JEG TROR fortsatt at de færrreste hunder har noe positivt igjen for det stresset og maset som det en utstilling på Bjerke er. Jeg trenger visst å gjenta meg selv på at jeg ikke nødvendigvis tror det skader dem heller, men til syvende og sist så gjør jeg som jeg vil med mine hunder, og andre som de vil med sine.

Problemet er vel at du prøver å overføre dine problemer, holdninger og dine egne hunders problemer på alle andre? Jeg kan ikke i min villeste fantasi se at mine hunder på noen som helst måte er negativt påvirket av å være på en utstilling - tvert i mot synes jeg det ser ut til at de stortrives med både folk og fe rundt dem, og ikke minst all oppmerksomheten de får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med været som er nå, så er jeg veldig glad for at jeg skal inn i lydighetsringen altså! Det betyr Bergans, ikke dress. :ahappy: Men, kan vel ikke juble heller, siden lille "prinsen" mener at det er unødvendig å bli våt i stumpen sin. Noen som sa brukshund?? :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå ser det ut som om det riktige utst.antrekket blir våtdrakt eller muligens vadere.. Det regner, regner og regner.

Jippi :icon_confused:

Susanne

(har kontor der)

Helt enig :D Særlig hvis det været vi har her akkurat nå,fem mil nord for deg omtrent ligner det du har.Det regner ikke,det DETTER ned vann :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...