Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Oslo/Bjerke


Red Merle

Recommended Posts

  • Svar 242
  • Created
  • Siste svar

Gjør det noe om man kler seg i regnfrakk og gummistøvler da? Altså når man stiller hund? Dommere må da forstå at en er nødt til å kle seg etter været når utstillingen er utendørs?

:blink:

Jeg skal iallefall ikke ta på meg noen finstas og dette været fortsetter :whistle::aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det noe om man kler seg i regnfrakk og gummistøvler da? Altså når man stiller hund? Dommere må da forstå at en er nødt til å kle seg etter været når utstillingen er utendørs?

Selvsagt kler man seg etter været :). Jeg har løpt i grupperingen i regnjakke, regnbuske og slagstøvler, jeg, det gikk så fint så. At hunden så ut som ei drukna kjerkerotte var jo en helt annen sak *ler*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser i ALLE FALL kjempeteit ut å se overpynta damer i sine flotte dresser løpe rundt med sølespruten opp til skulderputene...

Nei, da er det klart mere vettig å stille med slagstøvler og regntøy!

Men det regner ikke akkurat NÅ, da - og det er vel meldt litt bedre (les: tørrere) vær utover uka, tror jeg..

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det noe om man kler seg i regnfrakk og gummistøvler da? Altså når man stiller hund? Dommere må da forstå at en er nødt til å kle seg etter været når utstillingen er utendørs?

:blink:

Jeg skal iallefall ikke ta på meg noen finstas og dette været fortsetter :whistle::aww:

Nei, det gjør jo egentlig ikke det. Jeg bare syns en del av morroa på utstilling er å få kle seg pent :ahappy: Og uansett så ønsker vi hos alltid fint vær på en utstilling, mtp klær eller ikke :) Jeg tar med både penklær og noe jeg kan skitne til, så ser jeg hvordan været er de dagene jeg skal stille :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk kan godt være uenige. Om de ikke liker holdningen min, får det være deres problem. :P

JEG TROR fortsatt at de færrreste hunder har noe positivt igjen for det stresset og maset som det en utstilling på Bjerke er. Jeg trenger visst å gjenta meg selv på at jeg ikke nødvendigvis tror det skader dem heller, men til syvende og sist så gjør jeg som jeg vil med mine hunder, og andre som de vil med sine.

Jeg tror Kaja mente å si at dine hunder kanskje blir påvirket av din holdning, men jeg skal ikke si det for sikkert. Nå er det ikke så mye stress for oss som bare er der for å kose oss, da. Når hunden vi i tillegg tar med oss, er ballets dronning uansett hvor hun er, blir det nok riktig koselig, skal du se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje like greit å ha jakthund nå, da ser det overhodet ikke dumt ut med slagstøvler og regnjakke, bare presse en pen olabukse inni der så ser man jo ganske pyntet ut :)

Nå begynner jeg faktisk å glede meg litt, imorgen blir det pelsstell av bikkja :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det noe om man kler seg i regnfrakk og gummistøvler da? Altså når man stiller hund? Dommere må da forstå at en er nødt til å kle seg etter været når utstillingen er utendørs?

:blink:

Jeg skal iallefall ikke ta på meg noen finstas og dette været fortsetter :whistle::aww:

Selvfølgelig både skal og kan en kle seg etter været - det er ingen wet t-shirtkonkurranse å vinne, det er ikke bonuspoeng for de som kan manøvrere høye stiletthæler i 10 cm leire, og det er ingen som vinner på å få lungebetennelse tirsdagen etter.

Personlig løper ikke jeg med gummistøvler i ringen, av den enkle grunn at føttene blir blytunge i slikt fottøy og jeg får ikke vist hunden min skikkelig. Da løper jeg heller med joggesko som er pissvåte og skitne, fordi jeg i hvert fall får vist hunden min og gitt henne en fair sjanse blant de andre konkurrentene. Men jeg skifter tilbake til muck boots eller støvler når jeg er ute av ringen igjen :ahappy:

Det samme med regntøy - jeg får ikke løpt fort nok i tungt og klamt regntøy, så det hender jeg kler av meg regnbuksa før jeg går i ringen, og kler på meg etterpå igjen. Men det er altså for å få vist hunden optimalt, ikke fordi jeg er så veldig opptatt av hvordan jeg ser ut eller tror det gir ekstrapoeng. Folk er forskjellig, og noen er mer komfortable i regntøy i høy fart enn andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wet t- shirt konkurranse i ringen hadde vært stas! :D

Og jeg må innrømme at jeg har tatt med meg kjøteren utallige ganger uten å stille, Loke synes det var stas han, og han hadde godt av det.

Jeg tror faktisk jeg tar meg en tur med poden. Må kjøre tog og trikk, og har bleiebarn så får se om jeg fortsatt har lyst om morgenen. Så om dere ser en person med langt mørkt hår og barnevogn med en liten storøyd rødtopp oppi så er det sikkert oss. Bare å si hei, jeg vil kosemose bikkjer nemlig :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wet t- shirt konkurranse i ringen hadde vært stas! :D

Og jeg må innrømme at jeg har tatt med meg kjøteren utallige ganger uten å stille, Loke synes det var stas han, og han hadde godt av det.

Jeg tror faktisk jeg tar meg en tur med poden. Må kjøre tog og trikk, og har bleiebarn så får se om jeg fortsatt har lyst om morgenen. Så om dere ser en person med langt mørkt hår og barnevogn med en liten storøyd rødtopp oppi så er det sikkert oss. Bare å si hei, jeg vil kosemose bikkjer nemlig :whistle:

og ser du en stor person med en liten kelpie som ser totalt forvirret og bortblåst ut mellom antageligvis noen andre soniser så får du si hei :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer muligens begge dager med Akita og Dennis (rottis og collievalp). Begge to er VELDIG glad i å koooose med andre mennesker, og trenger å sosialiseres på litt større steder. Så dersom noen ser oss er det bare å si hei, altså! :) Er litt sjenert selv :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wet t- shirt konkurranse i ringen hadde vært stas! :D

Og jeg må innrømme at jeg har tatt med meg kjøteren utallige ganger uten å stille, Loke synes det var stas han, og han hadde godt av det.

Jeg tror faktisk jeg tar meg en tur med poden. Må kjøre tog og trikk, og har bleiebarn så får se om jeg fortsatt har lyst om morgenen. Så om dere ser en person med langt mørkt hår og barnevogn med en liten storøyd rødtopp oppi så er det sikkert oss. Bare å si hei, jeg vil kosemose bikkjer nemlig :whistle:

Vi kan bytte låne litt, så jeg kan få bort baby abstinenser :lol: (som jeg ikke burde ha) Jeg kan kosemose Ask, og du kan kosemose Blondie, og andre hunder om jeg stjeler noen. Det er gøy å stjele hunder på utstillinger :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og ser du en stor person med en liten kelpie som ser totalt forvirret og bortblåst ut mellom antageligvis noen andre soniser så får du si hei :D

I will!

Vi kan bytte låne litt, så jeg kan få bort baby abstinenser :lol: (som jeg ikke burde ha) Jeg kan kosemose Ask, og du kan kosemose Blondie, og andre hunder om jeg stjeler noen. Det er gøy å stjele hunder på utstillinger :twisted:

Ja, ingenting er som å kosemose babyer for å bli kvitt seg med med baby abstinenser..eeeh.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får være en av de som ser teite ut med gjørme på skjørtet jeg da, i år som i fjor. Jeg har på meg regntøy til rett før jeg går inn, det får holde. Føler meg overhodet ikke komfortabel med å stille i støvler og svær regnjakke.

Enig med du. Jeg må ha litt lett antrekk for å vise hund, da tåler jeg heller å bli litt våt og skitten, man kan jo bare ha tørre klær og sko liggende klare.

Det blir litt rart å ikke dra til Bjerke i år, vi som har fast plass til campingvogna og alle ting. :aww: Men dommeren ga Symra en very good i Sverige i sommer, han syntes hun var for spinkel, og hun har hverken bygd muskler eller lagt på seg siden da. Så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om noen ser ett stykk bortkommen jente med grønn regnjakke, støvler, caps og en etnahund-nese stikkende ut av regnjakka, evt meget misfornøyd etnahund stående på våt bakke(eller forhåpentligvis en lykkelig etna i strålende sol, og en jente i jeans, joggesko og tskjorte), så er det bare å si hei! Kun en etnahund påmeldt på Bjerke, så forhåpentligvis er jeg ikke såå vanskelig å finne. Ring 1, klokka 09.00. :P Blir vi BIR, så blir vi der til gruppene tenker jeg, hvis ikke det regner, da stikker jeg hjem en tur. Blir vi ikke BIR, så blir jeg der en liten stund før jeg stikker hjem igjen.

Hun ser forøvrig sånn ut:

i45141041._szw1280h1280_.jpg

:ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes i grunn ikke det ser dumt ut med stivpyntede utstillere med søle opp til skuldra hehe.. Men at de kanskje ødelegger klærna sine skjønner jeg ikke. Jeg har iallefall ikke råd til en slik fancy drakt som mange har på seg når de viser hund hehe.. Kommer nok ikke til å dukke opp i fullt regntøy selv haha, kan ikke helt fordra klammt regntøy og tunge støvler. Men om det er like sølete i år som i fjor, så tar jeg iallefall med meg støvler, og ser heller ann underlaget før vi går i ringen. Løpe med støvler er forresten tungt :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes i grunn ikke det ser dumt ut med stivpyntede utstillere med søle opp til skuldra hehe.. Men at de kanskje ødelegger klærna sine skjønner jeg ikke. Jeg har iallefall ikke råd til en slik fancy drakt som mange har på seg når de viser hund hehe.. Kommer nok ikke til å dukke opp i fullt regntøy selv haha, kan ikke helt fordra klammt regntøy og tunge støvler. Men om det er like sølete i år som i fjor, så tar jeg iallefall med meg støvler, og ser heller ann underlaget før vi går i ringen. Løpe med støvler er forresten tungt :aww:

*ler* De fleste klær er vaskbare. Og ikke minst så er de ikke rådyre ;)

Jeg har jakke fra H&M til 50,- en drakt fra USA til 30$ o.l. Så det er svært lite som er rådyrt selv om det er drakter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ler* De fleste klær er vaskbare. Og ikke minst så er de ikke rådyre ;)

Jeg har jakke fra H&M til 50,- en drakt fra USA til 30$ o.l. Så det er svært lite som er rådyrt selv om det er drakter ;)

Åja, har alltid innbilt meg at slike 'handler-klær' er noe kjempe dyre saker :icon_redface: ! Men om det ikke er dyrere enn som så, er det jo åpent for at jeg kan skaffe meg noe selv også :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...