Gå til innhold
Hundesonen.no

En liten film av Sofie som gjør triks ++


AnnikenS
 Share

Recommended Posts

Jeg kan jo først starte med å fortelle litt om Sofie. Hun er et ca to år gammelt marsvin som jeg fikk da hun var ca ett år pga allergi hos forrige eier. Hun er redd for veldig lite, og går godt sammen med blant annet hunder, og om det er noe hun blir redd for så tar det ikke lang tid før hun må bort og sjekke hva det er. Hos meg får hun løpe på gulvet omtrent hver dag, og koser seg veldig. Litt etter at jeg fikk henne tenkte jeg å prøve å lære henne å snurre rundt mens jeg førte hånden rundt henne. Jeg har aldri prøvd å trene marsvin før, men dette lærte hun veldig fort, og nå kan hun snurre bare på kommando. Etterhvert har det blitt noen flere triks også, som f. eks å putte ting oppi en skål.

Her er en video av Sofie som gjør noen triks + litt til:

- Anniken og Sofie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herremin, nå ble jeg skikkelig imponert! Jeg jobber på dyrebutikk, der det er min eneste erfaring med marsvin. Selv har jeg alltid hatt kanin og har ment de er mye morsommere og enklere å jobbe med. Men nå har du bevist at jeg er fordomsfull!

Utrolig sjarmerende og flink frøken du har :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastisk søt og SÅ flink! :D Har du lagd den lille apportbukken selv eller? DET var bare søtt når hun bar rundt på den! Dere er flinke :D

Tusen takk! Nei, har nok ikke lagd den selv. Tror den var en slags nøkkelpynt eller noe sånt! :)

Så søt! :):wub:

Jeg er selvfølgelig helt enig :D

Så utrolig flinke dere er! :)

Tusen takk! :)

Herlig film! Så flink hun er! :)

Hadde marsvin i mange år, men har et(forhåpentligvis midlertidig) opphold i marsvinholdet nå pga studier. Savner å ha marsvin!

Takk! Ja, marsvin er noen herlige skapninger! :wub:

utrolig kult marsvin, ser stort potensiale som dyktig hundetrener her :ahappy:

og utrulig kul apporbukk!

Takk! :D Hadde en leonberger for rundt 1,5 år siden som kunne mange triks. Men så døde den i januar i fjor, og nå har Sofie blitt "hunden" i huset! :D

Herremin, nå ble jeg skikkelig imponert! Jeg jobber på dyrebutikk, der det er min eneste erfaring med marsvin. Selv har jeg alltid hatt kanin og har ment de er mye morsommere og enklere å jobbe med. Men nå har du bevist at jeg er fordomsfull!

Utrolig sjarmerende og flink frøken du har :wub:

Tusen takk! Hehe, ja, det er noen som har lurt på om det "er noe mellom øra" på marsvin, helt til de så Sofie! :lol:

Imponerende! Du er superflink! Har prøvd å trene mye kalv/ku, katt og litt hest, men er ALT for utålmodig... Men nå ble jeg skikkelig inspirert til å fortsette! TAKK for flott film :D

Tusen takk! Sånt er artig å høre! :D Morsomt å høre at vi inspirerer noen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeflinke! Og så ivrig og iherdig hun er :wub:

Tusen takk! Ja, det virker som hun liker å trene, og hun prøver å gjøre sitt aller beste! :wub:

Naaa så herlig! Hun kan mer enn bikkjene mine jo. :icon_redface: Imponert!

Hehe! :lol: Flere av triksene hun gjør har hun lært mye fortere enn det jeg har klart å lære andre hunder. Blant annet det skål-trikset!

Så flinke dere er! Kjempe søt er hun :wub:

Tusen takk! :D

Wow!SÅ utrolig flink! Imponert jeg! :D

Tusen takk! :D

Herlig film!

Tusen takk! :D

Næh! Så herlig, så flinke dere er :D:wub:

Tusen takk! :D

Så herlig! Og så flink du har vært til å trene henne :)

Tusen takk! Hun er faktisk veldig lettlært, og tar ting veldig fort. Jeg blir like overrasket hver gang over hvor fort hun lærer :lol:

Så flinke dere er, så morro :)

Tusen takk! :D

WOW! Så dyktig du er :)

Tusen takk! :D

Nusselig :D Virker som hun har et kjempefint liv hos deg, ikke alle marsvin som har det like bra dessverre.

Tusen takk! Ja, jeg håper og tror at hun har det ganske bra. Hun bor nesten på gulvet nede i stua, og stortrives med å løpe villmann rundt der :lol:

Fantastisk! :D

Så søt og veldig flink liten Sofie! :wub:

Tusen takk! :D

Så utrolig kult :D Marsvin er så utrolig kule dyr! Savner lille Carlo som jeg hadde :wub:

Ja, de er noen artige dyr. Og de har virkelig en egen personlighet. Sofie er ikke akkurat noe marsvin som sitter stille og godtar alt fordi hun er redd. Hun sier klart ifra om det er noe hun ikke liker! Og vi får høre det om hun har lyst på noe godt som vi har i hendene! :lol:

Imponerende :D

Tusen takk! :D

Helt utrolig.. rett og slett! *målløs*

Tusen takk! Blir like overrasket over hva man faktisk kan lære marsvin. De er ikke akkurat dumme! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt utrolig! Så flinke dere er begge to :D

Jeg hadde marsvin da jeg var liten, fikk han da jeg var 9år og hadde han med meg overalt. Han hadde en kurv han satt i på sykkelen min og jeg snek han til og med med til skolen noen ganger. *savne Pelle* Han var så utrolig snill og tålmodig, han kunne ikke sånne stilige triks, men han kom når jeg ropte på han :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...