Gå til innhold
Hundesonen.no

Aro


LinL
 Share

Recommended Posts

så nydelig han er da, og så herlig med flaggermus ører akkurat nå :D de er herlige i den perioden fra ørene begynner å reise seg til de står helt :wub:

så bilder ja, det har vi ikke tenkt tanken på engang..kanskje lurt å øve på det her i huset også :whistle:

Takk :) Han er nusselig me de rare ørene siden, er spent på hvordan de ender, jeg vil jo ha hengeører :whistle: Men det ser ut som de er på vei opp ja. Jaja, fin blir han uansett :wub:

Vi trener mye på å stå, men tror egentlig ikke han skjønner at han får godbit for å bare stå :P hehe. Vi må jo øve oss, vi skal jo prøve oss på utstilling når han blir stor nok :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • Svar 141
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da har Aro gått MH. Det var kjempe spennende Jeg forventa mye lyd, og jammen fikk jeg det. Resultatet får jeg skrive inn her senere, så får det holde til nå med at han fikk 1 på skudd

Så herlig han eeeer! Og de ørene da Godt å høre det gikk bra på kurset!

Aro begynner å bli stor, og blir hele 13 uker i morgen :) Tiden flyr ! Vi trener litt hver dag, på dekk, stå, innkalling og legge seg på plassen sin. Det går kjempe fint, og han har endelig begynt å tilby dekk SELV. Da er jeg stolt ja :D

Skal få tatt noen nye ståbilder snart, må bare få hjem litt hjelp og bedre kamera :)

Ser ut som Aro koser seg her hjemme også, med stor hage å boltre seg på :)

06072011512.jpg

05072011500.jpg

Det er også stas å hente leker selv

05072011494.jpg

05072011503.jpg

05072011490.jpg

05072011499.jpg

04072011485.jpg

04072011486.jpg

I forrige uke hadde han peeene hengeører :wub:

29062011465.jpg

29062011464.jpg

28062011462.jpg

Nå er vi tilbake til flaggermus ører :icon_confused:

05072011497.jpg

Jeg tror kanskje de kommer til å henge, de er jo ganske store, men det blir spennende å se hva han har tenkt ;) hihi. Fin er han uansett lille gullet mitt :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er jo bare skjønn da :wub:

Men bare et lite spørsmål (så nysgjerrig som jeg er på enkelte raser):

Skal ørene på dvergpinscher egentlig stå, slik at det er en slags "feil" om de henger? Jeg ser liksom på pinscher, og der henger de jo. Men det er kanskje ikke det samme? :rolleyes2:

Edit: Føyde til den manglende S'en på rasen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er jo bare skjønn da :wub:

Men bare et lite spørsmål (så nysgjerrig som jeg er på enkelte raser):

Skal ørene på dvergpinscher egentlig stå, slik at det er en slags "feil" om de henger? Jeg ser liksom på pinscher, og der henger de jo. Men det er kanskje ikke det samme? :rolleyes2:

Edit: Føyde til den manglende S'en på rasen :D

Hei, takk for det :D nå er jeg ganske fersk med rasen her jeg da, men det er ikke feil om ørene henger. Men de skal enten stå eller henge tungt, som pinscherens. Jeg er bare redd jeg ender opp med den mellomtingen han har nå "rett ut ører". Men tror det kommer til å ordne seg. Personlig håper jeg jo på hengende ører, synes de ser litt "snillere" ut da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, da forstår jeg litt mere vettu :)

Synes han var helt herlig med hengende ører jeg også, ser så snill og uskyldig ut :wub:

Men om de blir stående; da ser han jo såå farskete ut :wub:

Konklusjon; nüüdelig uansett :whistle:

Jeg er enig, fin blir han uansett :wub: Jeg håper bare de henger eller står riktig av seg selv, så jeg slipper å frem med teipen, vil gjerne de skal være naturlige, så blir spennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig! Jeg har en hemmelig liten svakhet for den rasen der.

Det skjønner jeg! Han smelter alle på sin veg. Er jo faktisk endel som er veldig skeptiske til rasen, for den har hatt litt dårlig rykte, men jeg synes de er så herlige :D Tror de er litt undervurderte. Er en krevende rase, det kjenner jeg allerede. Han vet hva som er galt, men han tester grensene mine så det holder altså! :P hehe. hvis jeg lar han så er han gjerne sjefen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

OY som tiden flyr, Aro har jo blitt 4 måneder! :D

Jeg er rett og slett nødt til å skryte av den skjønne skjønne gutten min! Nå har vi ankommet Lillehammer, selv om det er 20 dager til skolestart. Jeg ville være her så tidlig som mulig, for at Aro skal få en best mulig overgang, er jo ikke bare jeg som skal ut av feriemodus :rolleyes2: Overgangen gikk jo selvfølgelig glatt. Han tusler rundt i leiligheten som om han har vært her i hele sommer. Rett opp i sofaen :D

Idag har vi trent endel på å stå foran meg, og selvfølgelig kontakt MED forstyrrelser. Han er kjempe flink, stiller seg opp som en prest, og har så og si sluttet med å sette seg, (han har tilbydd "sitt" i hytt og pine, enda jeg ikke belønner det i det hele tatt) Folk går forbi (langt unna, men de både høres og sees godt), biler kjører, lastebiler og tog bråker, Aro titter på, men tar fort kontakt med meg igen :D :D :D :D :D

MEN, det jeg egentlig skulle skryte av, var at da vi var ferdige kom det ikke mindre enn FIRE jenter på 8 og 9 år som ville hilse på. Mens de hilste, så satte jeg meg ned, og fikk Aro til å legge seg. Og der lå han som en prest å tittet på meg (mens han selvfølgelig fikk godbiter ) Jeg er så STOLT av godgutten min. Jenten klappet og strøk, tok på halen og ørene, det gikk så fint. FLINKE gutten min. Han er jo så glad i folk og vil bare opp å hilse i ansiktet på alle, men han lå pal!

Nå er han selvfølgelig sliten etter trening og lek, så slapper godt av i sofaen og ser på tv'n med bamsen mellom forbeina :D

02082011732.jpg

OGså noen flere bilder av godgutten

02082011730.jpg

02082011729.jpg

01082011728.jpg

30072011712.jpg

28072011683.jpg

28072011682.jpg

28072011676.jpg

28072011674.jpg

25072011650.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare skryte litt til.... :whistle:

Aro har vært veldig flink til å ikke gjøre fra seg inne, mest fordi jeg har et øye på han hele tiden, men i det siste så har jeg lagt merke til at han holder seg lengre, og han har varslet to ganger før, en gang søyt han veldig, andre gangen gikk han til døra. Så i dag, i den nye leiligheten etter å ha vært ute lenge å trent, lekt, slappet av og gått, han tisset flere ganger og gjorde nummer 2, så når vi gikk inn tenkte jeg at han sikkert ikke hadde noe behov før om ei god stund, men 10 min etter vi kom inn, sto han ved ytterdøra å pep/sutret, åjoda, vi gikk ut og han tisset :D :D :lol: :lol:

JA nå er han vel snart helt husren ! :D :D :D

pause i parken, vannmelon har blitt nå av det beste :)

03082011734.jpg

selv om det er varmt og jeg er sliten så skal jeg slappe litt av i solsteiken ja!

03082011735.jpg

slakt etter dagens økt

03082011736.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Han er så stilig med de ørene sine :ahappy: Trives dere i ny by?

hehe, han er en kjekkas ja :D synes fortsatt de er litt store jeg da:p med hodet blir da større det heldigvis :) Vi stortrives i ny by, overgangen gikk glatt, Aro følte seg som hjemme etter en dag. Han er jo generelt en veldig trygg valp, og var i dag hjemme alene fra 6 til nesten 11. Var hjemme en tur kl 9 for å lufte, så dro jeg igjen. Det tok han med knusende ro, gikk å la seg i buret når jeg dro igjen :) Så er veldig fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...