Gå til innhold
Hundesonen.no

Aro


LinL
 Share

Recommended Posts

  • Svar 141
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da har Aro gått MH. Det var kjempe spennende Jeg forventa mye lyd, og jammen fikk jeg det. Resultatet får jeg skrive inn her senere, så får det holde til nå med at han fikk 1 på skudd

Så herlig han eeeer! Og de ørene da Godt å høre det gikk bra på kurset!

ÅÅÅh jeg har verdens beste bissevovs!! :wub: Fine gutten min går så fint FVF, nettopp begynt å trene på det, SÅ flink :D

Så slapp vi hundene på kurset i dag, og min kjære og gode Aro begynte å bølle på en yngre stakkars dachs som ble redd og la seg rett ned, mens Aro og en annen hannhund koste seg med å leke og bølle med den stakkars dachsen, så jeg prøvde å kalle inn (med INGEN forventning om at han skulle komme, har bare trent uten forstyrrelser), Aro var svært opptatt, men da han hørte navnet sitt så kom han jaggu flyvende :wub: :wub: såå stolt jeg er :D fiiine fiiine vovven min!

noen bilder da selvfølgelig, Aro har også fått seg pinscher kompis :)

26092011968.jpg

26092011966.jpg

27092011977.jpg

27092011979.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært på blodsporkurs over ei helg, kjempe artig for oss begge to. Aro syntes iallefall det var veldig gøy og koste seg skikkelig i sporet. Vi gikk et lite spor på nesten 200 meter. Aro sporet litt av (hehe), er mye en må følge med i skogen, var jo til og med ferske elgspor der! Men han var veldig kjapp til å finne igjen sporet når han fikk beskjed. Han var kjempe flink, så nå gleder vi oss til tur på hytta hvor det blir å legge spor igjen :D

Alle bildene er tatt av arrangør Beathe Nes.

Lurer fælt på hva jeg driver å roter i bakken for

IMG_0755.jpg

Skjønner at det er noe på gang, dirrer i rompa!

IMG_0756.jpg

Hva er dette da??

IMG_0757.jpg

Og der er vi i gang, knakende god start. Liten hund ingen hindring, bare for fotografen ;)

IMG_0758.jpg

Viktig å følge litt med omgivelsene også

IMG_0760.jpg

Men kjapt nedi sporet igjen!

IMG_0762.jpg

IMG_0763.jpg

Jippii, vi fant frem :thumbs: kjapt frem med pølsebiter!

IMG_0764.jpg

IMG_0765.jpg

Kloven var ikke så interessant, men ble litt kulere når den måtte fanges :D

IMG_0767.jpg

Måtte jo også vise seg frem litt ;)

Bamse

IMG_0770.jpg

Og danse

IMG_0772.jpg

Kjekk? :wub:

IMG_0774.jpg

IMG_0775.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig kjekk :wub:

Flinke dere var på kurs! :D

Aro var kjempe flink, var som å skru på en knapp, han bare visste hva han skulle gjøre så var bare å henge på :P hehe.

Noen av bildene ble så store :o Har minska de i photobucket, men ser ikke no forandring her.. Noen som vet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

For et nusk ! :D Kult at dere har vært på sporkurs, det har jeg også lyst til å bli med på engang når lille bikkja blir litt større :)

Sporkurset var kjempe gøy :) Blodspor er nok det enkleste sporet å gå og lære da de ikke trenger å markere noe serlig på forskjellige ting. Aro digger det iallefall, så er det lett å legge. Vi skal iallefall gå mer spor, desverre er snøen kommet her, så blir vel ikke før til våren igjen da :( Men det anbefales! Er bare å begynne, vi har bare gått korte spor på 100 til 200 meter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har Aro blitt 6 måneder, hoi som tiden flyr! Er ikke til å tro at han har vært hos meg i 4(!) måneder allerede :) Ser ut til at han fortsatt vokser, så tror han vil bli litt større enn standarden tilsier, ikke at det har noe å si- vi har nemlig blitt bitt av lydighetsbasillen :o Det hadde jeg aldri trodd at jeg skulle bli iallefall. Nå er puberteten kommet for fullt virker det som, så noe vimsete på trening innimellom, men har overraskende god fokus synes jeg :) Vi trener på FVF og lineføring, sitt, dekk, bli, stå og innkalling. Jeg synes han er ganske flink, men vi trenger å øve MYE på alt, ingen ting sitter så veldig godt ennå, men er blitt veldig flink til å bli sittende eller liggende med og uten forstyrrelser, så dette går vegen :) Ellers har han veldig god kontakt noe som gjør alt mye lettere. I midten av november skal vi på valpeshow igjen :)

Forresten, ørene er fortsatt STORE :wub: ikke rart han hører sånn på mamman sin :D

0510201110121.jpg

0510201110131.jpg

0510201110181.jpg

Slik ser det ut når jeg jobber med skolearbeid, buret er under pulten nemlig :P

111020111025.jpg

111020111028.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

I morgen er Aro 7 måneder, og tiden flyr jo bare avgårde.. Har ikke så bra bilder, men prøvde litt halvhjertet i dag.

Ellers begynner det å bli bra størrelse på han, er litt usikker på vekta men den ligger mellom 5,5 - 6 kilo, og hele 34 cm. :) Er litt usikker på hvor man måler, så kan hende jeg måler på feil plass: den svarte prikken viser hvor jeg måler til (han står så keitete til men det vises vel ca hvor): Arorotte.jpg

081120111175.jpg

081120111173.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du måler på rett sted. Husk å press ed til du kjenner benet på skulderen, slik at musklene/fettet der oppe ikke måles med.

Veldig fin og blank pels med jevn farge har han. Vakker liten sak er han. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, det var bra :) Nå som han allerede er for stor håper jeg egentlig at han blir enda litt større :P Hvis dyrlegen har rett så blir han iallefall det :)

Synes han er ganske fin i fargen sjæl jeg, så enig der :D

Jeg og tror han vokser mer. Du ser at bakparten er høyere enn fronten, så det vil nok jevne seg ut. Og jeg elsker store hannhunder naturlig nok.

Men hvis jeg skal gjette så er han nok litt mindre enn 34 cm i dag. Min var 7 kg 1 år gammel og 35 cm høy. Og Aro ser jo ikke så mye tynnere ut enn Garp, så vil tror du har mål litt feil. Noe som er veldig lett å gjøre når man ikke har ordentlig målestav og hjelp til å måle. Men de blir veldig robuste når de får litt størrelse da. Får alltid kommentar fra dyrlegene at han er så stødig og ta på. At de ikke er redde for å skade han. :D Så lenge han ikke skal bli utstilingsstjerne spiller det ingen trille at han er over standarden spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og tror han vokser mer. Du ser at bakparten er høyere enn fronten, så det vil nok jevne seg ut. Og jeg elsker store hannhunder naturlig nok.

Men hvis jeg skal gjette så er han nok litt mindre enn 34 cm i dag. Min var 7 kg 1 år gammel og 35 cm høy. Og Aro ser jo ikke så mye tynnere ut enn Garp, så vil tror du har mål litt feil. Noe som er veldig lett å gjøre når man ikke har ordentlig målestav og hjelp til å måle. Men de blir veldig robuste når de får litt størrelse da. Får alltid kommentar fra dyrlegene at han er så stødig og ta på. At de ikke er redde for å skade han. :D Så lenge han ikke skal bli utstilingsstjerne spiller det ingen trille at han er over standarden spør du meg.

Har ikke veid han i det siste, men for en liten mnd siden veide han 5,5 hos dyrlegen. Fikk litt sjokk da jeg målte han og det ble 34 cm gang på gang, men det er vanskelig å måle, så har litt feilmargin i betraktning :) Er heldigvis ikke så intr i utstilling, vi har vært på noen valpeshow, og det har vært bra trening men det er det egentlig. Satser på spor og lp eller rallylydighet vi nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke veid han i det siste, men for en liten mnd siden veide han 5,5 hos dyrlegen. Fikk litt sjokk da jeg målte han og det ble 34 cm gang på gang, men det er vanskelig å måle, så har litt feilmargin i betraktning :) Er heldigvis ikke så intr i utstilling, vi har vært på noen valpeshow, og det har vært bra trening men det er det egentlig. Satser på spor og lp eller rallylydighet vi nå :D

Hva med agility da? De fleste dverger elsker futt og fart. Og litt mindre pirking enn LP. Og spor er de kjempebra på. Elsker blod og sånt. Blodtørstige dyra. :punk: Det er genialt i fjortistida deres. Anbefales virkelig. Garp hopper tom i bekker når han går spor. Alt for å finne fram til enden og skanken.

Hvis jeg skal tippe så tror jeg han er 32/33 og ender rundt 35 cm. Fordelen er da at dere kommer i mellomklassen i agility. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med agility da? De fleste dverger elsker futt og fart. Og litt mindre pirking enn LP. Og spor er de kjempebra på. Elsker blod og sånt. Blodtørstige dyra. :punk: Det er genialt i fjortistida deres. Anbefales virkelig. Garp hopper tom i bekker når han går spor. Alt for å finne fram til enden og skanken.

Hvis jeg skal tippe så tror jeg han er 32/33 og ender rundt 35 cm. Fordelen er da at dere kommer i mellomklassen i agility. :D

Vi har prøvd oss litt på blodspor, men for meg uten bil er det vanskelig å få kommet meg langt nok bort å inn i skogen hvor vi har lov å legge spor i lillehammer :( Men har blod og skanker i fryseren hjemme hos foreldrene mine, der har vi masse skog :D så skal bli! Agility blir det når han blir gammel nok :D Men der og, vanskelig for meg å komme meg til treningene klubben arrangerer, går ikke engang buss dit, så langt oppi gokk er det :P:( Jeg må nesten kjøpe meg bil snart :P har bare ikke funnet plass til det i budsjettet ennå :P

red: har garp egen tråd? hvis ikke må du lage. vil se bilder, elsker at han har hengeører :wub: Aro har stå/flakse ører :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har prøvd oss litt på blodspor, men for meg uten bil er det vanskelig å få kommet meg langt nok bort å inn i skogen hvor vi har lov å legge spor i lillehammer :( Men har blod og skanker i fryseren hjemme hos foreldrene mine, der har vi masse skog :D så skal bli! Agility blir det når han blir gammel nok :D Men der og, vanskelig for meg å komme meg til treningene klubben arrangerer, går ikke engang buss dit, så langt oppi gokk er det :P:( Jeg må nesten kjøpe meg bil snart :P har bare ikke funnet plass til det i budsjettet ennå :P

red: har garp egen tråd? hvis ikke må du lage. vil se bilder, elsker at han har hengeører :wub: Aro har stå/flakse ører :P

Man er nesten avhengig av bil når man holder på med hundetrening ja. :D Men skjønner det med budsjettet.

Det lønner seg å la de prøve hinderne som små slik at de har prøvd de. Men trenger ikke trene hardt med de før de er utvokste.

Og Garp har ikke egen tråd nei. Synes det er så skummelt med sonen. :rolleyes2:

Men er enig i at han er verdens peneste hengeøredverg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns Garpen skulle fått egen tråd :D

Du får se i helgen Linn om han er så stor (Utstilling) ...

Sammenligne litt me resten ...

Veit det kommer noen litt store + min Big Mooni :ball:

Men Agility å Spor er jo morsomt det også + at han din er væl litt flink i lydighet

, å er ikke intressen helt der for Utstilling så er ikke høyden noe stress..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns Garpen skulle fått egen tråd :D

Du får se i helgen Linn om han er så stor (Utstilling) ...

Sammenligne litt me resten ...

Veit det kommer noen litt store + min Big Mooni :ball:

Men Agility å Spor er jo morsomt det også + at han din er væl litt flink i lydighet

, å er ikke intressen helt der for Utstilling så er ikke høyden noe stress..

Nei jeg ble litt paff da jeg målte 34 cm :P Blir artig å se på søndag :) Er litt spent, sist vi var i hall dreiv han bare å snusa på gulvet, syntes det var veldig spennende med rart underlag ja :P hehe.

Ja vi satser på litt forskjellige sporter vi, er gøy det :D Han er jo prøvekaninen min, må prøve oss på alt vett :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er nesten avhengig av bil når man holder på med hundetrening ja. :D Men skjønner det med budsjettet.

Det lønner seg å la de prøve hinderne som små slik at de har prøvd de. Men trenger ikke trene hardt med de før de er utvokste.

Og Garp har ikke egen tråd nei. Synes det er så skummelt med sonen. :rolleyes2:

Men er enig i at han er verdens peneste hengeøredverg.

Ja, det er slitsomt å ikke ha det :P men får bare holde ut 1,5 år så går det greit. Kan kjøpe seg bil når en er ferdigstudert :D

Vil iallefall se litt Garpebilder :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...