Gå til innhold
Hundesonen.no

Aro


LinL
 Share

Recommended Posts

  • 2 months later...
  • Svar 141
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da har Aro gått MH. Det var kjempe spennende Jeg forventa mye lyd, og jammen fikk jeg det. Resultatet får jeg skrive inn her senere, så får det holde til nå med at han fikk 1 på skudd

Så herlig han eeeer! Og de ørene da Godt å høre det gikk bra på kurset!

  • 4 weeks later...

resultatet på MHen ble som følger.

1a - 4

1b - 3

1c - 3

2a - 4

2b - 2

2c - 1

3a - 4

3b - 1/2

4 - 3

5a - 3

5b - 1

5c - 2

5d - 1

5e - 1

6a - 2

6b - 1

6c - 2

6d - 1

6e - 1

7a - 3

7b - 2

7c - 1

7d - 1

8a - 3

8b - 4

8c - 1

8d - 3

8e - 3

9a - 1

9b - 1

10 - 1

Det kom ingen store overraskelser, men han ble tidligere ferdig med ting enn jeg hadde trodd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Idag har vi gått uoff. LP 1 for andre gang. Vi har så langt droppet fellesdekk da han er så pysete på kaldt og vått underlag at jeg ikke vil legge opp til at han jukser med brystkassa i en sånn setting. Altså ble det null der.

Nå er jeg iallefall sikker på at han KAN alle momentene i LP1, men vi må jobbe veldig med å sette det sammen og få en god flyt. Idag var han veldig vanskelig å få med på notene, var mye som skjedde rundt ringen og man skulle helst ha vært der synes Aro. Altså var det mye rot i starten av nesten alle øvelsene og han stakk seg en tur ut av ringen, men hovedmomentene i alt (bortsett fra lineføring og avstandskommandering) var fantastisk gode i dag.

Visning av tenner - 8,5 Her var det vanskelig å sitte i ro i dag, og jeg la aldri på noen "bli" kommando, så det var min feil egentlig.

Fellesdekk - 0 Den hoppa vi jo over :)

Lineføring - 6,5 Den er vanskelig, Aro detter ut ganske fort, men henta seg fint inn mot slutten i dag så er forholdsvis fornøyd med denne i dag altså :) Denne er veldig fin på trening når vi blir kommandert- men det er fordi vi legger inn mye vendinger, da holder han godt fokus. Han detter ut når det er lange strekk. Utrolig nok går han desidert best under "sakte marsj" i lineføringa :P

Dekk fra holdt - 7,5 Her måtte det dobbelkommando til da han satt å glana på en tydligvis drit kul liten podengo, men han lå hele veien med brystet nedi :D (det var kaldt og snø på banen....) Dommeren var veldig imponert her, hun sa at hun kunne se på han at han jobba for å holde seg nede.

Innkalling fra sitt - 10 :banana: Den er vi gode på, Aro er så trygg på den at han synes det er dødsgøy. Han kommer som ei kule, full fart og bremser nesten ikke før han er ved foten.

Stå under marsj - 8 Før denne øvelsen stakk han ut av ringen for å hilse på den kuuule podengoen han har glana på, så det var veldig vanskelig og jeg brukte mye tid på å få han i en ordentlig utgangsstilling før øvelsen, og når øvelsen starta ble han ikke med på marsjen, så jeg måtte på med dobbelkommando for å få han med i marsj. Stå momentet var visst kjempe bra, og dommeren sa det hadde vært en 10er dersom han hadde blitt med fra start av. :D Den er jeg kjempe fornlyd med, har jobba endel for å få han til å stoppe med en gang, og for at han ikke skal flytte frambena litt når jeg går bak.

Fritt hopp over hinder - 10 Her også her han helt trygg på øvelsen, god fart og ok innkomst. Hadde den vært i en høyere klasse hadde vi nok fått trekk for innkomsten, han ble litt skeiv synes jeg selv da..

Kontroll over hunden på avstand - 7 Han fulgte ikke med, så jeg måtte på med dobbelkommando for å dekke, og han hadde ikke fokus på meg i det hele tatt.. Dette SKAL bli en 10er øvelse, for dette er han egentlig veldig god på. Han har ikke framdrift og har låste bakben i oppsitten, så her er det ikke mye å jobbe med egentlig, handler mer om heleheten og at han skal holde fokus på MEG.

Helhetsinntrykk - 6,5 Det var jo kjempe dårlig, men mtp alt styre med å stikke ut av ringen og surring mellom og i starten av øvelser er det absolutt fortjent altså!

Tilsammen ble det 132,5 poeng :P

Egentlig har jeg litt for høye krav til han såppas tidlig, vi har ikke jobba noe særlig med utholdenhet. Han blir litt satt ut av at han "bare" skal jobbe for ros.. Hadde jeg brukt godbiter i dag hadde vi hatt et helt annet resultat. Så i bunn og grunn er jeg egentlig ganske fornøyd altså, men jeg må begynne å legge opp treningen anderledes, trene mer utholdenhet, og begynne å trene på nye steder :)

IMG_0820.jpg

IMG_0815.jpg

IMG_0819.jpg

IMG_0821.jpg

Sånn ser det ut her om dagen

IMG_0813.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Litt avstand. Det ER vanskelig å holde bakbena i ro når man skal stå, eller fra stå! Lurer litt på hvordan jeg skal jobbe med det, frem til nå har jeg egentlig belønna alt så lenge han ikke sniker seg fremover.

tips? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Nå som jeg har nett hjemme og tid til overs kan jeg jo fortelle litt hva som har skjedd siden "sist". Jeg har fortsatt ikke startet offisielt med Aro enda, det har liksom ikke vært noen stevner det har klaffa med, og strengt tatt føler jeg ikke at vi er klare for det enda :P Aro begynner liksom bli fin hund han :) Han er fortsatt overbegeistret over andre hunder, og han får fortsatt ikke lov til å hilse noe særlig på fremmede hunder heller, så håper at han bare en dag skjønner at det ikke er noe vits i å kave seg opp! Linus har flyttet inn sammen med oss, og han har virkelig imponert. Han kom hos meg mens jeg var i Lillehammer, der var vi i 2 uker før han dro opp til hytta med pappa og Felix, 2 dager kom jeg etter og var en dag, så flyttet vi hjem til Klæbu og var der i en og en halv uke ca før vi igjen pakket bilen og flyttet til Finnmark. Altså har det ikke vært så mye ro og stabilitet til han den første tiden, men det virker han ikke akkurat være så preget av. Han finner seg liksom i det meste.

Linus er en liten korthåra BC gutt på rundt 45 cm og 13 kilo på 1,5 år :) Han er rake motsetningen av Aro. Linus elsker alt og alle han. Litt usikker er han, så noe smisking og litt reising av bust blir det, men det er de første sekundene bare :) Nå har de begynt å finne en balanse seg i mellom, og det er utrolig deilig å se! Aro har nesten blitt tolerant han, og det er ikke bare bare :P Linus er en stor klums, som dumper borti Aro med labber, legger seg oppå han og løper ned han på tur. Aro reagerer 9 av 10 ganger med å gå å legge seg en annen plass :wub: Da blir jeg stolt jeg tenk! Per i dag har jeg ikke seng

Planen med Linus er ganske lik planen med Aro, lydighet og bruks, og kanskje agility, alt etter hva vi finner miljø for her oppe egentlig. Nå holder vi enda på å lærer hverandre å kjenne, og lærer hvordan treningen foregår. Så langt tar jeg det veldig rolig, han er ikke noe vanskelig å gire opp, så for at ting skal være litt konstruktivt enda så må vi holde oss litt nedpå enda. Jeg skal jo klare å sånn halvveis kontrollere denne galskapen :P

Og, ja.. Linus elsker å grave, spesielt i vann..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro at du går LP med Aro :D Kjempe fine karakterer :ahappy:

Hihi, takk :D Det er kjempe moro å trene i alle fall, er jo bare uoff da, men tror faktisk vi skal prøve oss på off. i september :o Det blir spennende... hehe

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Vi har fortsatt ikke startet, og har trent veldig lite konstruktivt den siste tiden :P Tror det er lenge til vi kommer til å prøve oss på noe, jeg stoler ikke på at han holder seg i ringen, og akkurat nå så tørr jeg ikke engang tenke på at han kanskje får muligheten til å være løs rundt masse folk og bikkjer. Idioten har blitt idiot igjen. Det er kjempe lenge siden det har vært noe tull nå egentlig, jeg skjermer ganske mye, han får ikke hilse på andre hunder osv med mindre det er søte jenter eller vi kan gå et lite stykke sammen. Det går kjempe fint. Jeg skjermer han fra folk, velger ut hvem han får hilse på og hvordan de skal hilse. Han får ikke hilse på unger, og det går veldig fint. Han slapper mye mer av nå når vi passerer unger, når vi står å snakker med de osv. Ser ikke ut som han har det behovet med å skulle følge med på hver en bevegelse de gjør.

MEN i går var han drittbikkje. Han skulle hilse på ei som han har hilst på to ganger før (voksen person). Han går bort og "klatrer", som vanlig, og når hun snur på hånden sin for å klappe han så hugger han etter henne. Hun fikk et lite sår. Aner ikke hva som gjorde at han reagerte sånn. Alt var veldig rolig, hun bøyde seg ikke, var ikke brå eller noe. Eneste som var annerledes fra tidligere er at hun hadde mye klær på seg, og at det var litt mørkere ute (men vi sto under gatelampe..). Jeg er skikkelig lei meg over det. Drittbikkjen :( Ble så inderlig skuffa over fjotten. Så nå må jeg ta skikkelig tak i det, men jeg aner ikke helt hvordan. Det er liksom så varierende hva han reagerer på, og han reagerer jo vanligvis ikke. Jeg har jo endelig begynt å slappe skikkelig av, for folk som hilser ordentlig på han, hilser han ordentlig tilbake på- vel, bortsett fra i går. Så, det første som skjer nå er at han skal ut av senga. Det har vi prøvd et par ganger tidligere, men jeg gir meg alltid :P Nå er det nok, han skal ut av senga- og aldri få komme oppi den igjen. Sofaen skal han også ut av, han får kun oppi den nå hvis jeg inviterer han- gjør jeg ikke det så får han pent ligge i sengen sin. Kommer til å gå tur mye oftere med halsbånd enn sele, hvor han ikke får lov til å trekke mer. Nå er det nazi regime- jeg bestemmer alt, fra hvor han skal sove til hvor han skal pisse :P Han får ikke hilse på noen nå på en god stund, og for at jeg skal kunne slappe av litt vurderer jeg faktisk munnkurv selv om det er litt drastisk..

Blæh, sånn er det altså. Skal få tatt en skikkelig runde til dyrlegen snart og da, for å kunne utelukke at han har smerter eller noe!


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...