Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Endelig er han her! Aro er en veldig tøff og trygg valp. Han løper opp i fanget på alle han ser, og så langt har han ikke vært redd en eneste ting, han har vært her 1 dag. Aro er 8 uker og kommer fra kennel Exigor's. En ser fort at han har fått mye oppmerksomhet og vært med på mye forskjellig hos oppdretter, for han er virkelig tøff og uredd! Han har den nydeligste rød fargen. kommer ikke helt frem på bildene, men han er dyp rød og veldig vakker :wub:

så spretten som han er, er det ganske vanskelig å få tatt bilde av han, blir mest av bakenden :P , sitter jo aldri på en plass lengre en ett sekund :P men, her er noen bilder av lille nurket!

04062011331.jpg

04062011330.jpg

04062011329.jpg

DSC00209.jpg

skjønnheten :wub:

DSC00206.jpg

• Svar 141
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da har Aro gått MH. Det var kjempe spennende Jeg forventa mye lyd, og jammen fikk jeg det. Resultatet får jeg skrive inn her senere, så får det holde til nå med at han fikk 1 på skudd

Så herlig han eeeer! Og de ørene da Godt å høre det gikk bra på kurset!

Skrevet

Takk takk :D han er virkelig en godklump! Det har liksom ikke gått helt opp for meg at han faktisk er MIN. hehe

DSC00220.jpg

Skrevet

Taaakk :D han er virkelig en god klump, og er enig i at han er veeeldig fin :wub:

teamtwo: man må være forsiktig, en kan fort forelske seg i en sånn liten tass ;) Jeg blir nok å se mye i sommer vil jeg tro ;)

synnøve: det blir å la han ha hengeører ja :) begge foreldrene har det, litt av grunnen til at jeg ville ha fra det kullet :innocent: elsker hengeører. :wub:

DSC00565.jpg

DSC00222.jpg

Skrevet

Taaakk :D han er virkelig en god klump, og er enig i at han er veeeldig fin :wub:

teamtwo: man må være forsiktig, en kan fort forelske seg i en sånn liten tass ;) Jeg blir nok å se mye i sommer vil jeg tro ;)

synnøve: det blir å la han ha hengeører ja :) begge foreldrene har det, litt av grunnen til at jeg ville ha fra det kullet :innocent: elsker hengeører. :wub:

Å, kanskje vi sees på noen torsdager da :) Hilser gjeerne på DP - valp vi :innocent:

Jeg synes DP er finest med hengeører jeg, men jeg er kanskje litt påvirket av å ha en pinscher selv, hehe.

Skrevet

Hehe, jeg vet. Med to valper rundt om i sommer blir det kjipt å være valpesjuk :innocent:

Men jeg gleder meg likevel :D

Skrevet

Ja, er morro å ha noe som er litt anderledes men likevel godkjent

Jeg må jo bare si at nedoverørene er kjempefine! :)

Enig der, syns begge deler er pent, Men de blir litt mer "skarpe" i uttrykket med oppover ører kanskje :)

Skrevet

hehe, han gjør nok ikke valpesyken bedre akkurat :P fine gutten min :D Jeg er jo veldig fan av hengeører, og i tyskland har de begynt å snakke om å endre rasestandarden, til hengeører, fordi det er mer pinscher :P men det er nok maaaaaaaaaaaange år i fremtiden vil jeg tro. Men synes de ser litt mer ut som en større hund, og de får et mildere uttrykk :wub:

Men si meg, er det ikke typisk, han har masse nye leker, men favoritten er en 4 år gammel "ihjel"tygd leke som allerede har vært igjennom 2 valpe og unghund tider :P

DSC00224.jpg

Skrevet

Aro er blitt 9 uker og 4 dager, og vi forsøker oss på ståbilder. Ikke så lett for en sånn nybegynner (meg). Resultatet ble så som så, men gutten er jo så fin så må vise frem uansett :wub:

DSC_0402.jpg

Litt lei, "er vi ferdig??"

DSC_0404.jpg

Så har ørene begynt å reise seg litt, er spent på hvordan det ender. Akkurat nå er vi litt flaggermus..

DSC_0386.jpg

Skrevet

så nydelig han er da, og så herlig med flaggermus ører akkurat nå :D de er herlige i den perioden fra ørene begynner å reise seg til de står helt :wub:

så bilder ja, det har vi ikke tenkt tanken på engang..kanskje lurt å øve på det her i huset også :whistle:

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...