Ane Skrevet 3. April 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 3. April 2014 Haha, men det høres så langt ut! Tar det ikke lang tid å gå over broen? Hvor lang tid bruker du på hele turen da?jo, broen er dryg. Tja, tok tiden sist jeg gikk fra tankanleggene opp og så hjem(ble kjørt bort). Da gikk vi på 2t 15min med pause på toppen og ok turfart Så kanskje 2t 45-3t fra oss opp og hjem igjen Vel 1,5mil til sammen. Ida må virkelig være en av de nydeligste hundene jeg vet om DET blikket.Jeg og Ida takker! Hun ER skikkelig fin, hehe Både inni og utenpå. Jeg tror hun er min "once in a lifetime" hund. (Utenom Henni, vorstehhunden til pappa vi måtte avlive alt for tidlig.)Sent from my iPhone using Tapatalk 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evelzz Skrevet 4. April 2014 Rapporter Share Skrevet 4. April 2014 Hun ser skikkelig søt ut Forresten, er det ikke deilig å ha en hund man kan bryte båndtvangen med? 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Khela Skrevet 5. April 2014 Rapporter Share Skrevet 5. April 2014 Jeg er totalforelska i Ida Alaska huskyer ER noe for seg selv, og Ida er bare..nydelig. Sukk 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ane Skrevet 5. April 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 5. April 2014 Jeg er totalforelska i Ida Alaska huskyer ER noe for seg selv, og Ida er bare..nydelig. Sukk Det skal du få være! Det er jeg og hehe. Idag har jeg og Ida vært på NKK Bergen. Ida syntes det var litt mye til å begynne med og var litt ukomfortabel, men vi bare overså og gikk bort til en ring og så på whippetene. Etter en liten stund så kom halen frem fra buken og hun var sitt vanlige jeg. Fikk hilse på ulike raser og er bare god og snill og legger seg i lekestilling for å invitere til lek. Kosa seg sikkelig med en islandsk fårehund som noen samboer Kjenner eide. Lekte senere med en pitteliten chihuahua. Ida har kunnet være litt voldsom, men det virka nesten som om hun passa på hvor hun satt labbene i "bukke" posisjonen i leken i forhold til chien. Det var skikkelig artig å se de to så fint i lag med den størrelses forskjellen! Chien lekte på helt samme måte, og det var nesten så jeg kunne hatt meg en chi så søt den var! Ida er veldig rolig og bedagelig når det ikke skjer noe, så når jeg stod å så på en ring eller snakka med noen, så tar det ikke lange tiden før hun legger seg ned og bare kuler an. Har aldri vært antydninger til stress med piping ol. når det ikke skjer noe, som jeg synes er utrolig deilig! Det morsomste var når noen kom bort og lurte på om det var en australsk kelpie. Haha. Ellers fikk vi mange spørsmål om rase fordi hun var så fin og grei Må bare få sagt at det er så utrolig herlig å ha en hund som på over fire timer i en stappfull hall med hunder og mennesker ikke viser en ørliten antydning til sinne/aggresjon/noen negativ atferd i det hele tatt. Hun har vel hilsa på over hundre hunder som farter forbi osv, og de to som knurra på henne rygget hun vekk fra og la seg ned for. Ida vil bare hilse og leke hun. Kunne skrytt av henne i to år, men skal gi meg her! Hehe. Møtte noen få soniser, men tror jeg så noen til Ligger litt her mens du ser på de hundene jeg mamma Ligger litt her og jeg Sover litt mens vi ser på @jaktlykke og @Benedicte i gruppe 7 Tok bussen hjem også idag, og da må man jo sove litt og. Sent from my iPhone using Tapatalk 8 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Benedicte Skrevet 5. April 2014 Rapporter Share Skrevet 5. April 2014 Hun var skikkelig, skikkelig søt Og mamma ble avstandsforelsket i henne 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 5. April 2014 Rapporter Share Skrevet 5. April 2014 Så utrolig herlig å lese om hvor forelsket du er og hvor herlig dere har det sammen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ane Skrevet 5. April 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 5. April 2014 Hun var skikkelig, skikkelig søt Og mamma ble avstandsforelsket i henne Takk! Åh, så koselig Hun skulle bare ha kommet og hilsa på! Og din mor så kjempe bra ut Håper det går bra med henne! Så utrolig herlig å lese om hvor forelsket du er og hvor herlig dere har det sammen Takk! Jeg kjenner jeg kjempe kjempe in love i henne. Det verker i hjertet av å tenke på å ikke ha henne. Og jeg har tidligere alltid vært sånn "Joda, dere må jo ha ny hund", til folk som ikke vil ha ny fordi de var så fornøyd med forrige at de ikke tror de kan få noe slikt igjen. Men nå er jeg skikkelig der selv. Kommer nok aldri til å få en Ida igjen tror jeg. Håper jeg får ha henne i mange mange år! Sent from my iPhone using Tapatalk 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Benedicte Skrevet 5. April 2014 Rapporter Share Skrevet 5. April 2014 Takk! Åh, så koselig Hun skulle bare ha kommet og hilsa på! Og din mor så kjempe bra ut Håper det går bra med henne! Takk Det betyr mye for henne 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest lijenta Skrevet 5. April 2014 Rapporter Share Skrevet 5. April 2014 Ida ser så fin ut Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ane Skrevet 7. April 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 7. April 2014 Elsker brun fargene hennes Queen of the house Crazy Nora Sent from my iPhone using Tapatalk 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borderen Skrevet 7. April 2014 Rapporter Share Skrevet 7. April 2014 For en PEN huskey!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ane Skrevet 7. April 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 7. April 2014 For en PEN huskey! Tusen takk for det! Peneste huskyen helt objektiv sett Sent from my iPhone using Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snoffe Skrevet 7. April 2014 Rapporter Share Skrevet 7. April 2014 Ida er bare helt nydelig! Så rolig hun var på utstillingen, ble kjempe imponert Virkelig en drømme hund 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ane Skrevet 7. April 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 7. April 2014 Ida er bare helt nydelig! Så rolig hun var på utstillingen, ble kjempe imponert Virkelig en drømme hund Ja, hun er kjempe behagelig. Aldri noe stress og tull. Har god tid og står mams i ro, så ligger man å hviler. Godt opplært husky = hviler når hun kan Sent from my iPhone using Tapatalk 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ane Skrevet 7. April 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 7. April 2014 Jentene koser seg i lag Ingenting er bedre enn denne fine jenta på fanget Ja, vi er forelsket! Haha, det trynet. Men SE den susse nesen da Sent from my iPhone using Tapatalk 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evelzz Skrevet 7. April 2014 Rapporter Share Skrevet 7. April 2014 Veldig pen Hvordan er det med instinkter og sånt på de der egentlig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aymee Skrevet 8. April 2014 Rapporter Share Skrevet 8. April 2014 Sier det igjen jeg, hun er helt utrolig nydelig. Litt farga av å ha ett nervevrak selv, men herlighet så deilig det er å lese at hun er så stabil. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hermes Skrevet 10. April 2014 Rapporter Share Skrevet 10. April 2014 Hvordan er det med instinkter og sånt på de der egentlig? Skal ikke svare Ane, men har inntrykk av at AH kan være litt "mildere" enn siberian og malamute, og enklere å ha løse? Men vil også tro det varierer mye, iom. at det i bunn er en "blandingshund". Litt jaktinstinkter må man nok regne med, tror jeg. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ane Skrevet 10. April 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 10. April 2014 Veldig pen Hvordan er det med instinkter og sånt på de der egentlig? Skal ikke svare Ane, men har inntrykk av at AH kan være litt "mildere" enn siberian og malamute, og enklere å ha løse? Men vil også tro det varierer mye, iom. at det i bunn er en "blandingshund". Litt jaktinstinkter må man nok regne med, tror jeg.Som Marjan sier så er AHer ofte litt mildere og enklere på jaktlystbiten. Jeg vil si det er større sannsynlighet å for å kunne ha en AH løs enn en SH. Zenta vi hadde en periode kunne gå løs, men jeg hadde aldri stolt på henne med dyr i nærheten. Det gjør jeg forøvrig ikke med Ida heller. Enn så lenge har hun lett kunnet gå løs, men det er det ikke sikkert hun kan til høsten igjen. Vi får se Det finnes AH som absolutt ikke kan være løse, og AH som går løse "overalt" Man må bare se an sitt eget individ. Sent from my iPhone using Tapatalk 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ane Skrevet 4. Mai 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 4. Mai 2014 Noen nye bilder av jentene Taiga fra vårt oppdrett, og Nora Ida og Taiga fant tonen godt, og lekte nesten non-stop Nora ble trøtt etter 4 timer løping i gjennomslagsføre, og fikk haik med samboer et stykke på tilbakeveien. Ida erteris som vanlig. 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 4. Mai 2014 Rapporter Share Skrevet 4. Mai 2014 Så stor Ida er blitt! Du, til helgen – skal vi gå tur sammen da? Jeg har "åpen dag" på lørdag (eksamenstid, you know ), til lang tur. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ane Skrevet 4. Mai 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 4. Mai 2014 Så stor Ida er blitt! Du, til helgen – skal vi gå tur sammen da? Jeg har "åpen dag" på lørdag (eksamenstid, you know ), til lang tur. Ja, hun har vokst mye! Jeg skal ut lørdag, men kan gå på formiddagen :) Sent from my iPhone using Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 4. Mai 2014 Rapporter Share Skrevet 4. Mai 2014 Ja, hun har vokst mye! Jeg skal ut lørdag, men kan gå på formiddagen :) Sent from my iPhone using Tapatalk Formiddag er bra!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ane Skrevet 17. Mai 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 17. Mai 2014 Ida er blitt 7mnd og fikk på fredag sin første løpetid. Har ikke målt og veid henne, men hun er rundt 60cm høy. Like høy som vorstehtispene. Idag var vi på tur før frokost hos mamma og tok 17 mai bilde. Noen andre bilder av jentene Klar for telttur i sommer! Sent from my iPhone using Tapatalk 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MegaMarie Skrevet 20. Mai 2014 Rapporter Share Skrevet 20. Mai 2014 Haha, elsket smilebildet! Så godt å se at de går så greit overens 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts