Gå til innhold
Hundesonen.no

Nora og Ida, agilitytrening s 27


Ane
 Share

Recommended Posts

  • Svar 597
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ja, det er blitt en vane at det er rundt et år mellom hver oppdatering her inne ser det ut til!  Ida konkurrerer forsatt i agility, og gjør det veldig bra, som oftest en pallplass i hver konkurrans

Gledes oppdatering! Forrige uke tenkte jeg at jeg skulle introdusere Nora til ski og trekking. For å si det enkelt, hun var LIVREDD! Hun krøp sammen og lå seg på bakken, nekta å gå frem eller bak,

Jeg og Ida debuterte i agility hopp idag og slo til med en 3 plass av 11 startende! En vegring på slalom, hvor hundene fikk en sinnsyk fart inn i, og mange føk ut etter første pinne. Jippi! Så fantast

Posted Images

  • 2 weeks later...

Jeg bestemte meg onsdag forrige uke om å barbere ned Nora.

Postet bildeNora før barbering

Postet bildeKlippa først av manken med saks. Den var tykk!

Postet bildeNedbarbert av meg. Tror jeg må ta meg et kurs neste gang. Hahahah Men Nora er superhappy og logrer hele tiden. Og blitt enda mindre, om mulig :P

Postet bilde

Jeg og ikke minst Nora er så langt utrolig fornøyde. Bikkja har nesten stoppa å pese! På tur er hun varm, men i hundegården som hun pesa som en Gud i før, har hun ikke tungen ut i lengre. Vi har samme sol og varme. Merker stor forskjell på henne :)

Postet bilde

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra torsdag til søndag har jeg og Ida vært på besøk hos Heidi på Ås og i Drammen. Vi tok fly bort og jeg tror det gikk bra for Ida. Var ihvertfall i livet da vi ankom Gardermoen, om noe varm :P

Vel hjemme hos Heidi hilste hun først på Mayah, som gikk veldig bra. Etterpå var det lille bøllen Nuka. Hun var litt veldig skummel og voldsom synes Ida og hoppet vekk hver gang bøllebulldoseren kom hoppende for å knøvle henne, haha :P

På tur ble de mer og mer vandt med hverandre og Nuka sluttet å skulle knøvle Ida, og Ida ble litt varm i trøya og hoppa ikke vekk lengre.

På NKK Drammen gikk det veldig fint. Ida er en utrolig enkel hund, og stresser overhodet ikke. Hun legger seg hvor enn det måtte være og er bare der. Hun bydde seg frem for Brøyt for en uke siden, så jeg trodde hun ville være ferdig med stådagene nå, men stilte seg opp for hanner i helgen også, så hun fikk mange beilere. Også var det to hunder på utstillingen som beit henne(fikk ikke tak, men glefsa trynet hennes). Heldigvis blir hun ikke satt ut av slikt, og svarer ikke. Veldig deilig å ha en hund som kan hilse på ALT uten en eneste nykke! :)

Vi dro på korte skogsturer for å unngå solen hver dag, og var mye ved vann så jentene kunne bade og kjøle seg. Ida svømte for første gang frivillig alene :D

Både lørdag og søndag var vi på besøk til Heidis svigerforeldre, og da er det utrolig fantastisk å ha en så grei og enkel hund som Ida. Hun er helt usynlig. Legger seg ned når vi kommer, tar imot vann, mat og kos og ligger videre til vi skal gå. På helt nytt sted, med helt nye folk og bikkjer. Hilsa for første gang på en baby, og da satt hun seg ned å sleika han på hånden. Var helt rolig. Sa jeg at hun er fantastisk? :D

Noen bilder fra helgen

Postet bildeNuka

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Postet bildeNuka og Ida badet. Mayah var ikke så fan av det :P

Postet bildeNuka

Postet bildeIda svømmer!

Dere ser vel hva Ida har gjort mest denne helgen. Haha :P Har nesten lurt på om det er noe galt, men ute er hun helt med, så hun har vel bare en fantastisk avknapp :)

Om 1 1/2 uke er hun 8 mnd gammel :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Noen nye bilder av jentene er vel på sin plass :) Ida er akkurat passert 8 mnd. og Nora var 3 år i mars.

Bilder fra tur til stølen i Hallingskarvet i pinsen.

Postet bilde

Postet bildeIda har et stort sovehjerte og har en fantastisk ro til å slappe av overalt.

Postet bilde

Løen på stølstunet.

Postet bildeSlike fine skoger vil vi ha i Bergen og!

Postet bildeVeldig varmt i pinsen!

Postet bilde

Postet bildeAlle fikk bade og storkoste seg. Nora Ida Mia Vita Brøyt.

Postet bildeVakkert!

Postet bilde

Postet bildeBrøyebassen, 5 år

Postet bildeVitamor, 5 år. Brøyts helsøster. Født hos oss.

Postet bildeFine Nora

Postet bildeMia, Vita og Brøyts mamma. Mia født hos oss. 8 år i november.

Hjemme på Askøy

Postet bildeKa tjukk hals?

Postet bildeKa fin?

Postet bildeKa gal?

Postet bildeHalvan og Helan.

Postet bilde"Jada, skal ligge i ro her"

Postet bilde"Tididididi..."

Postet bilde"KA!???"

Ida er snill med Nora. Fine jentene :)

http://youtu.be/643GM81en1E

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Postet bildeFine nedklipte Nora

Postet bildeMåtte ta bilde av jentene når de sov slik en morgen

Postet bildeDette møter meg hver dag når jeg kommer hjem fra jobb. Har man en dårlig dag, så er den snudd på et blunk! Ida min gledesspreder!

Postet bildeJentene koser seg i sengen når samboer er i Nordsjøen :)

Postet bildeJentene elsker å bade, så turene går ofte hit :)

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Postet bildeThe boss

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får Nuka være med og? :P :P

Jada, mange trær å binde henne i i skogen! Mohahah :D Han skal ha opp hundegård etterhvert :) Men enn så lenge går alle våre fem løs på 8måls tomt. Kjempe deilig at de bare holder seg der.

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så masse flotte bilder av jentene! :)   Ida blir bare penere og penere hun :wub:  

Syntes at Nora begynner å ligne på en korthåret BC :D  Trives hun med kort pels?

Ida er fin fin fin :D

Nå som pelsen til N er vokst litt ut ser hun ikke like skamklippet ut lengre, og jeg synes hun er lekker :D Det virker som om hun elsker sin nye frisyre. Hun er absolutt ikke så plaget av varmen som hun var med pelsen. Vi har vil nok forsette å barbere henne ned slik hver sommer fremover :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ida er fin fin fin :D

Nå som pelsen til N er vokst litt ut ser hun ikke like skamklippet ut lengre, og jeg synes hun er lekker :D Det virker som om hun elsker sin nye frisyre. Hun er absolutt ikke så plaget av varmen som hun var med pelsen. Vi har vil nok forsette å barbere henne ned slik hver sommer fremover :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Bra det funket som du ønsket :D Har vurdert å barbere Koda, men ser at han ikke plages noe i varmen å da skal ha få beholde klærene på :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg skjønner. Jeg synes på en måte ikke at 3/6 med C (uten forkalkninger) er så ille, men jeg har sett på fryktelig mye hunder i det siste. Mulig jeg har sett meg blind og at jeg må stikke fingeren i jorda
    • Jeg tenker at hvis du må velge mellom de ulempene, og heller få en mindre risiko for de senere, så ville jeg ventet. Ja, tidsmessig er det optimalt, men det er snakk om litt tilrettelegging bare. Jeg vet ihvertfall at om jeg hadde stått der med en 4 år gammel hund enten skuddredd eller med HD, og hadde hatt disse valgene, så ville jeg angret på å ikke bare ha ventet noen måneder. Noen garanti er det såklart aldri. Om du kan leve med en skuddredd hund som ikke kan brukes til det den er tenkt til, så ville jeg gått for det. HD går utover helsa og hverdagen til hunden i mye større grad.
    • For å være ærlig: Jeg ville stått over begge kullene. Det er ganske kjipt å sitte med hund om to/tre år som viser tegn på sjukdom som du kunne vært uten om du ikke hadde hatt dårlig tid.  Både skuddreddhet og leddsjukdom kan korte ned/stoppe både konkurranse og redningsplaner. Vent til det kommer et kull hvor du heller blir misfornøyd med noe som ikke kan være fysisk/psykisk begrensende. For eksempel farge og kjønn. 
    • Du kan sikkert litt om massasje og sånt allerede? Vi hadde regelmessig fysioterapeut på våre, en gang i mnd. Lakseolje, og etterhvert Cartrophen (lite effekt) og Librela (heller ikke mye effekt, men startet antageligvis for sent). Greia med disse smertebehandlingene for artroser er visst at man skal begynne å bruke dem før det har fått utviklet seg noe særlig. Pass på at hunden er varm såklart, back on track kan hjelpe (tantes gamle hunder har hatt det over natten, med opptrening). 6 tenner! Au!
    • Du kan prøve Kim Salomonsen på facebook. Det er den eneste oppdretteren av rasen i Norge. Det er en litt større rase i Sverige.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...