Gå til innhold
Hundesonen.no

Nora og Ida, agilitytrening s 27


Ane
 Share

Recommended Posts

  • 3 weeks later...
  • Svar 597
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ja, det er blitt en vane at det er rundt et år mellom hver oppdatering her inne ser det ut til!  Ida konkurrerer forsatt i agility, og gjør det veldig bra, som oftest en pallplass i hver konkurrans

Gledes oppdatering! Forrige uke tenkte jeg at jeg skulle introdusere Nora til ski og trekking. For å si det enkelt, hun var LIVREDD! Hun krøp sammen og lå seg på bakken, nekta å gå frem eller bak,

Jeg og Ida debuterte i agility hopp idag og slo til med en 3 plass av 11 startende! En vegring på slalom, hvor hundene fikk en sinnsyk fart inn i, og mange føk ut etter første pinne. Jippi! Så fantast

Posted Images

Forrige torsdag var vi til veterinær med Ida. Hun har lenge hatt problemer med et øye. Første gang var for 2-3 mnd siden. Den hvite hinnen på øyet "gled" over og dekket halve øyet og hun satt bare å kneip på øyet. Det resulterte i at hun til slutt bare satt med begge øynene lukket. Vi gav henne et øyebadevann uten forbedring der og da. Dagen etter var det helt fint igjen. Så kunne det gå noen dager før det kom tilbake, varte i noen minutt/timer og forsvant igjen. Slik har det holdt på noen ganger nå.

Veterinær så på henne og vi tok noen prøver av begge øynene(fordi vi tok feil øye først), som skulle sendes til England for dyrking. Veterinær synes kanskje hun hadde litt innovervendte vipper, men det var ikke tydelig at det var grunnen.

Samtidig bad jeg de også gå over ryggen og hoftebein hennes da hun synes det er litt ekkelt å bli tatt bak på rompe , og er en ekstremt rolig unghund, etter hve jeg er vandt med. Veterinæren fikk litt respons på et sted på ryggen, men da hun sjekka igjen så viste Ida ingenting. De lurte på om det kunne være analkjertler, så de ble sjekka, og den ene var full, og var veldig smertefull for pysa å få tømt. Veterinæren var enig at hun var pysete for smerte, noe vi fortalte :P Siden de ikke kunne finne noe særlig på rygg og hofter bad de oss følge med om hun forsatte å være rolig/bli slappere, og da skulle vi ta blodprøver, sjekke stoffskifte ol. De synes hun var veldig rolig, men de liker henne veldig godt. Hun dempet så mye når veterinæren skulle sjekke henne at de måtte bare le :P Hun er ikke redd, men synes det er ekkelt. Hun er heldigvis bare grei og gjør som hun får beskjed om og gir de en suss om hun får muligheten.

Igår ringte vet. og hadde fått svar på prøvene av øynene, og det var veldig bra vi tok av begge øynene. Hun hadde to bakterier på det plagede øyet og en på det andre. Nå skal vi hente medisiner hun skal gå på i 10 dager idag, som vi håper skal fungere! Bakteriene var vist resistent for mye, så disse medisinene ble spesialbestillinger for Ida.

Noen nye mobilbilder av jentene

Postet bilde

Trøtt på fjelltur

Postet bilde

Lyderhorn topp

Postet bilde

Jentene på Damsgårdsfjellet

Postet bilde

Ida på vei opp på Lyderhorn

Postet bilde

Nora elsker gjørmedammer..

Postet bilde

Jentene på Kolbeinsvarden

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy fader det gjørmebildet var helt utrolig :blink: Snakker vi om møkkete bikkje her??? :lol:

Tror hun har er tre cm tykt lag med gjørme på seg der! Akkurat som hun liker det :D Og man kan jo ikke stoppe bikkja når man ser hvor godt hun liker det heller..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ida er vakker! Så hyggelig å lese at dere har det så bra sammen. :ahappy: Og selv om jeg kanskje ville behold litt mer av halen ( :icon_redface:), så det kjempedeilig ut med en sommerklipp på Ida. Har vurdert det samme med min, men.... :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ida er vakker! Så hyggelig å lese at dere har det så bra sammen. :ahappy: Og selv om jeg kanskje ville behold litt mer av halen ( :icon_redface:), så det kjempedeilig ut med en sommerklipp på Ida. Har vurdert det samme med min, men.... :aww:

Ja, hun er fin :D Ja, det går veldig bra. Jentene går ledig bra sammen også. Det er Nora som er klippet. Angrer ikke i det hele tatt! Blir nok slik hver sommer fremover :) Nå som den er vokst litt ut igjen, så ser pelsen ikke så hakkete og fælt ut lengre heller :P

Så stor og flott Ida har blitt! (Har ikke sett bilde av henne siden hun var liiiiten jeg :P ) :D 

Nora ser litt morsom ut med den flotte klippen :lol: 

Takk for det! :D Nora er kjempe søt med kort pels hun :D

Nå er vi og jentene på ferie. Har vært to dager på stølen vår på Hovet, Hol i Hallingdal, og nå er vi på vei mot Jotunheimen for å gå Besseggen imorgen. Deretter drar vi til Finnskogen, Sverige, Bø sommerland, trolltunga og så hjem igjen :) Jentene er veldig greie å ha med på ferie.

Bilder fra ferien kan dere se på instagrammen vår. Anemoren heter jeg :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Ida er nå blitt 10 mnd. og er 18,6kg idag. Ganske tynn for tiden, så håper å få henne opp i ca 20kg, og så trene på henne muskler. Ida sliter fremdeles med øynene, og vi har nå nye prøver til dyrking i England. Om ikke vi får noe spesielle svar derfra blir det operasjon på begge øynene ved å skjære vekk litt hud etter hun er fylt et år. Veterinær ville ikke utføre noe slikt på en så ung hund, da det kuuunne endres med tiden. Så da venter vi bare på svar fra prøvene og gir henne noen dråper i mellomtiden for å at ikke flere bakterier skal komme. Men Ida er fremdeles verdens beste *hjerter*

Nora er frisk og litt bolle for tiden :P Jentene er forsatt gode venner.

Noen bilder fra i sommer fra mobilen. Har på kameraet også, men de får komme litt senere.

Postet bilde

Valdres

Postet bilde

Jotunheimen

Postet bilde

Besseggen

Postet bilde

Besseggen

Postet bilde

Finnskogen

Postet bilde

Leide hytte i Bø, Telemark.

Postet bilde

Multetur på hytten, Voss

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Nora elsker salat

Postet bilde

Jentene mine

Postet bilde

KoseIda

Postet bilde

Glade rumper i godbitsøk

Postet bilde

Tur på Askøy

Postet bilde

Tur på Askøy

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Fineste jentene :)

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se hvor flink Nora var en gang! Et år gammel på filmen. Helt sikkert masse masse feil av meg, men kan ikke annet om LP enn hva jeg har smålest rundt og sett andre trene.

Jeg tror den hunden hadde nådd laaangt med en god fører. Hun er bare fantastisk å trene med(uten andre mennesker/hunder i nærheten).

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg og Ida påmeldt nybegynnerkurs i agility 6 og 7 september. Gleder meg veldig veldig mye! Dette var kurs som jeg og Nora egentlig skulle ha gått for 2 år siden, men som aldri ble noe av. Utrolig deilig å endelig få oppfylt noen av drømmene mine med hund :blissysmile:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig første ordentlige tur med jentene etter lang tids sykdom. Var borte på badestedet hvor jentene fikk gå løse, og Nora svømte frivillig. Det skjer ikke ofte! :D Ida bare vasser :P

Vel hjemme tok jeg to fluer i en smekk.

Postet bilde

Postet bilde

Veldig fornøyde!

Postet bilde

Hanekammer!

Rene og pene jenter! :D

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine jentene :wub: Koda fikk seg også en dusj i dag, nå lukter han lano :lol:

Å jeg bare digger de to der :wub::heart: Du må legge ut bilder oftere :flowers:
Jentene sier takk for fine ord! Skal prøve på det :) Igår på tur så var jentene flinke! Vi har en dame med to rabiate grå elghunder i nærheten, som ofte går forbi huset vårt på tur. Og da er det et leven uten like. Begge hennes klikker når de ser Nora og Ida i hundegården, og Nora bjeffer tilbake. Passerer vi huset dems, så hyler bikkjene enten i vinduene eller i hagen. Den yngste har også angrepet en annen hund alvorlig. Dette fortalte eier til meg en gang på tur, like etter det skjedde. Hun trodde jeg var en annen. Igår møtte vi da altså disse på tur. På en vei, hvor ingen av oss kom unna. Jeg hadde jentene i trekkseler, og de er steeerke! Jeg liker å da stoppe, be de sitte og la andre gå forbi om det blir styr, men nå stoppet hun, og vi måtte gå. Selvsagt begynte hennes å bjeffe/hyle, Nora tilbake, og Ida hang seg på Nora, den idioten. Slemme hunder som fikk en god skjennepreken da vi var forbi. Greit nok. Men på vei hjem igjen møter vi de igjen. Jesus... Jeg merker de nå et stykke før og kobler jentene i halsbåndene, ber Nora gå fint og tar inn Ida. Damen har allerede løpt motsatt vei for å gå inn en sidevei *ler*. Der står hun 5m inne en vei med to rabiate bikkjer, og vet dere hva? Jentene bare gikk helt rolig og stille forbi de :D Nora gikk i løst bånd "på plass" og Ida i halvlangt bånd forran meg. Det var så deilig. Følte jeg skulle gått litt med nesa i sky forbi der da. Haha :D "Se på mine hunder du" :D Senere på kvelden fikk mannen besøk som han stod ute i veien å snakket med. Jeg skulle lufte jentene og slapp de ut. De løp for å hilse og tisse, og plutselig kommer det to naboer gående forbi. Nora som egentlig(?) pleier å løpe bort/eller bjeffe, så på dem, og forsatte å lukte og tisse. Hva skjedde? Det var helt mørkt, og da pleier hun være mer "hvem er du, boff" enn ved lys også. Flinke flinke Nora! Den hunden er blitt ledig flink i det siste altså :) Her hinn dagen fikk hun hilse på en fremmed dachs også, og hun var bare snill. Nora <3114198D9-FEF9-4FE8-BD7C-C4F481AB40AF_zpsSur Nora 9FAE08C9-40C7-406D-812C-7A236777E263_zpsNoras kreative bamse 2EE36D3C-DDBE-47A8-989D-531434AAEF4E_zpsNora smil 8D57C378-E90C-46CF-AEDA-0F66B555AF9B_zpsTil og med Ida ser liten ut ved siden av Koda!265C1C30-D4B8-43B8-943C-222001CAE429_zpsIda skrangleverk
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag og søndag var jeg og Ida med mamma og søster på kretsmesterskap i friidrett. Mye folk, i alle aldre, mye skudd med startpistol osv. Men Ida tok det hele slik: post-6082-1409574429,2913_thumb.jpg Har jeg sagt hun er fantastisk?? :D Mange som ville hilse og kose på henne og da er hun helt rolig, lukter på hendene og ansiktet dems og logrer. Hopper ikke eller er voldsom :) Hilsa på en fire mnd gammel cavaliervalp som elsker Ida. Ida er kjempe flink med små hunder :)post-6082-1409574519,977_thumb.jpg post-6082-1409574571,8738_thumb.jpg Venter på mamma og søster post-6082-1409574712,6851_thumb.jpg post-6082-1409574743,5322_thumb.jpg Bilde av Koda, Ida og Nora. Til og med Ida blir liten ved siden av Koda :) Fineste hundene! post-6082-1409574795,0684_thumb.jpg Sent from my iPhone using Tapatalk

post-6082-1409574685,1933_thumb.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, de blir så søte når den skinna pelsen går ut, og de får valpesveis <3 Hærlige bilde av hærlige hunder :wub:
Ja, veldig :D Er veldig overrasket over hvor fort pelsen vokser ut igjen. Var redd hun skulle være kortpelsa til vinteren, men hun har jo allerede fått mye tilbake :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...